یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه در فاصله حدود 10 ماهه به زمان برگزاري انتخابات دهم مجلس شوراي اسلامي، در لرستان كانديداهاي زيادي رايزني‌هاي خود را شروع كرده و با برگزاري جلسات خانگي و حضور در رسانه‌ها و فضاي مجازي خود را براي حضور در انتخابات آماده مي‌كنند.
در اين بين، اعتماد به نفس كاذب و ميل و هوس رسيدن به قدرت، بسياري از افراد را چنان وسوسه مي‌كند تا در كنار كساني كه واقعاً مي توانند در مجلس براي مردم لرستان و كشورمان اثرگذار باشند، اين عده هم شانس خود را براي رسيدن به صندلي سبز مجلس در بوته‌ي آزمون بگذارند.
بسیاری از افراد به صرف داشتن مدرک کارشناسی ارشد خود را در قامت یک نماینده مجلس مي‌بینند! برخي از نامزدها اصرار دوستان را دليل شركت در انتخابات مي‌دانند و برخي براي كسب شهرت وارد عرصه انتخابات مي‌شوند و براي آن‌ها مهم نيست كه راي بياورند و فقط اين كه اظهار وجود كنند براي‌شان كافي است.
بعضي‌ها نمايندگي را اهرمي براي قدرت خود مي‌دانند و عده‌اي هم كه كاملاً از توانايي‌هاي خود آگاهند و مي‌دانند كه نمايندگي مجلس در توان آن‌ها نيست ولي باز اصرار بر حضور دارند!
برخي كانديداهاي نيز كه يك پاي ثابت انتخابات مجلس هستند در حالي كه چند دوره براي انتخابات كانديد شده‌اند و راي نياورده‌اند باز هم فعاليت خود را آغاز كرده‌اند.
عده‌اي هم كه در انتخابات قبلي صلاحيت‌شان توسط شوراي نگهبان رد شده اين دوره هم قصد دارند كانديدا شوند و اميدوارند كه صلاحيت‌شان تأييد شود ت از اين طريق اگر مجلس نشد، حداقل بخت‌شان را براي به دست آوردن يك پست مديريت بيازمايند.
در اين ميان، عده‌اي احساس تكليف در جهت خدمت به مردم را دليل حضور در اين عرصه قلمداد مي‌كنند!
 پاي سخن اكثر كانديداهاي حوزه لرستان كه بنشيني اين‌چنين تحليل مي‌كنند كه با توجه به استقبال مردم و گروه‌هاي سياسي، احتمال راي‌آوري بالاتري نسبت به بقيه كانديداها دارند و خواستار اين هستند كه بقيه كانديداهاي هم‌طايفه و هم جناح بايد از ايشان حمايت كرده و به نفع وي كنار روند.
هر چه به زمان راي‌گيري نزديك مي‌شويم گرايش به سمت فضاي دوقطبي پيش مي‌رود. صف‌بندي‌هاي سياسي هم براي انتخابات آغاز شده رقابت درون جناحي در بين اصول‌گرايان و اصلاح‌طلبان هم براي تعيين كانديداهاي شاخص آغاز شده و براي تعيين تكليف انتخابات جلسه تشكيل مي‌دهند.
بحث استاني شدن انتخابات نيز در ميان است و کلیات اين طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده است. موافقان اين طرح عقيده دارند كه با استاني شدن انتخابات افراد نخبه مي‌توانند وارد مجلس شوند كه اين امر باعث بالابردن سطح كيفي و كارايي مجلس مي‌شود موافقان همچنين باور دارند كه اجراي اين طرح باعث تقويت ساختار حزبي مي‌شود و زمينه فعاليت گروه‌هاي سياسي را در پي دارد كه با بالارفتن رقابت‌هاي سياسي، رقابت‌هاي قومي و طايفه‌اي كم‌رنگ مي‌گردد.
شايد اگر انتخابات استاني برگزار شود افراد سرشناس‌تري پا به عرصه انتخابات خواهند گذاشت و ديگر فضايي براي حضور افراد ضعيف وجود نخواهد داشت. در حال حاضر شرايط در مجلس به گونه‌اي است كه نمايندگان قوي و شاخص با لابي‌گري و نفوذ بالاي خود همه امكانات و پروژه‌هاي بزرگ را براي شهرها‌ي خود مي‌گيرند و نمايندگان ضعيف، كاري از پيش نبرده و در نتيجه مردم اين مناطق دچار آسيب مي‌شوند‌.
در اين ميان كانديداهاي زيادي از ميان خانم‌ها و آقايان هم هستند كه هيچ كارنامه مشخص و سابقه مديريتي در دستگاه‌هاي استان و حتي شهرستان ندارند ولي نمايندگي مجلس را شايسته‌ي خود مي‌دانند! اين كانديداها بايد به سرنوشت برخي نمايندگان قبلي نگاه كنند كه حتي از چهره‌هاي سياسي و مديران طراز اول استان بودند ولي بعد از راه‌يابي به مجلس نتوانستند خواسته‌هاي مردم را برآورده كنند‌، حال اين كانديداهاي ناشناخته كه در شهر و استان خود نه چهره‌ي سياسي مطرح و نه سابقه مديريت اجرايي و نه كارنامه شفافي دارند، يقيناً عملكرد بهتري نسبت به آن‌ها نخواهند داشت، لذا كانديداهايي كه از توانايي‌هاي خود آگاهند و مي‌دانند كه نمايندگي مجلس در توان آن‌ها نيست بهتر است كانديدا نشوند‌!
هر چند حضور در انتخابات برای هر شخصی آزاد است ولي رسالت نمایندگی مجلس، مسوولیتی سنگین و سرنوشت‌سازي است و قبول این مسوولیت خطیر بدون داشتن تخصص، کارایی و توانمندی‌هاي لازم خیانتی در قبال خود و شهروندان محسوب می‌شود.
كانديداها لازم است به اين سخن امام علي (ع) توجه كنند كه مي‌فرمايند‌: «‌اگر كسي توانايي انجام كاري را ندارد اگر مسووليت آن كار را قبول كند، خيانت كرده است!»
نمايندگان كنوني مجلس هم بهتر است عملكرد خود را بسنجند و در صورتي كه اقدام قابل توجهي براي مردم حوزه‌ي انتخابيه خود انجام نداده‌اند خودشان ديگر وارد اين عرصه نشوند و اجازه دهند ميدان براي حضور افراد توانمند فراهم شود.
لرستان سال‌هاست از قافله‌ي توسعه باز مانده و ديگر زماني براي آزمون و خطا نيست. ما هم اگر مي‌خواهيم كه شهر و استان‌مان رشد كند بايد نماينده‌هاي شاخص‌تر و توانمندتر انتخاب كنيم.
اميد است نگاه مردم لرستان به انتخابات عوض شود و به اصلح‌ترين افراد راي دهند تا گشايشي در توسعه استان‌مان و رفع مشكل بيكاري به وجود آيد و خواسته‌هاي به حق مردم لرستان تحقق يابد‌.
ارسال کننده:
محمدرضا  گودرزي/ خرم‌آباد
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 امین 1394-02-15 10:37
به درستی نگارش کردید بانظرجناب گودرزی بزرگ موافقم
نقل قول کردن
#2 کریم داودی نژاد 1394-02-15 11:01
با سلام به اقای گودرزی, احسنت ولی,باید به این نکته هن اذعان کرد متاسفانه انتخابات در لرستان بر اساس تخصص وشایسته سالاری نیست وطایفه بازی,وقوم گرایی سالهاست لرستان را به برزخ وپرتگاه رسانده وهیچگاه روشنفکرانی همچون حضرت عالی ودیگر دوستان نتوانسته برخی قومگرایان را به اگاهی,برسانند وسره را از نا سره جدا کنند به امید نمایندگانی شایسته برای لرستانی اباد
نقل قول کردن
#3 بالاگریوه 1394-02-15 11:31
با تشکر از آقای گودرزی و یافته نیوز این مطلب با عنوان « اعتمادبه نفس کاذب کاندیداهائی که خود را نماینده مردم در مجلس فرض می کنند» در بالاگریوه بازنشر گردید.
نقل قول کردن
#4 حمید 1394-02-15 14:25
باید این نکته رو اضافه میکردی برخي نمایندگان قبلی هم دیگه وارد گود نشن چون ازموده را ازمودن خطاست
نقل قول کردن
#5 امیر 1394-02-15 14:37
آفرین برگودرزی واقعا واقعیت راگفتی کسی که لیاقت نداره نبایدخودشو ومردم گول بزنه
نقل قول کردن
#6 ع - ع 1394-02-15 15:29
با عرض خسته نباشید خدمت دوستان یافته ای، از جناب گودرزی تشکر میکنم کاش آنانی ک سودای انتخابات در دیار بیکس لرستان دارند فقط یکبار به این مهم توجه کنند و کنار بکشند شاید...
نقل قول کردن
#7 شاهين فر 1394-02-15 15:48
احسن به اقاي گودرزي عزيز
نقل قول کردن
#8 اقایی 1394-02-15 16:16
ضمن تشکر ازبرادر فهیم ودلسوزمان بایدعرض کنم این مطالب دراستان ما وجود دارداما بایداین را اضافه کنم که این اقایان کاندیدا نیستند که اشتباه میکنند بلکه مامردم استان هستیم که میدان را برای تاخت وتاز این برادران اماده میکنیم زیرا اگر اقایان محترم فقط دریک دوره ببینند که مردم عزیزما چگونه بااگاهی کامل وبینشی درست انتخاب می کنند ورای به کسانی میدهند که شاخصند دارای وجهه اجماعی سیاسی هستند درایت دارند توانمندن نفوذ کلام دارند درسطح کشور حداقل چهار مسول تراز اول اورا میسناسند بادرد وخواسته مردم اگاهی داردوبه مواردی چون ازفلان طایفه است یکبار مصرف واینجورصحبتها بایدپرهیز کرددرنتیجه فرد بی کفایت این تفکرسیاسی مردمی راببیند هرگز به خودش اجازه ورود به این عرصه مهم وسرنوشت ساز را نمی دهد والسلام
نقل قول کردن
#9 بهمن 1394-02-15 21:19
با سلام آقا بخدا بعضی کاندیداها زمینه کنار رفتن را دارند ولی امان از چاپلوسان مردم فریب . از آنجا که در خودشناسی ضعیفند بر اساس حرف اطرافیان متورم میشوند
نقل قول کردن
#10 گل آقا 1394-02-17 11:46
آقا سلام
آقا واقعا آفرین که عین حقیقت رو گفتید. چرا کسانی که نمیتونن به خاطر طایفه بازی فقط میان کاندید میشن و گاها رای هم میارن؟
نقل قول کردن
#11 عاشق وطن 1394-02-18 10:26
ای کاش... ای کاش.. و ای کاش!!!!!
ای کاش روزی برسه که حق رای دادن برای هر کس مثل دفاع از ناموس باشه و همه از رای دادن به افراد نالایق و ناکارامد که حتی حرف زدن هم بلد نیستن!!! ابا کنند و اتفاقاتی را که بعد از انتخابات خواهد افتاد را مد نظر گیرند...
ای کاش... همه با هم متحد می شدند... حتی اگر از یک طایفه ای ده نفر کاندید باشند همه سرشون به کار خودشون باشه و فقط فرد اصلح بالا بیاد... اینطوری حق بقیه پایمال نمیشه...
ای کاش... بجای هم طایفه ای بودن کمی هم به فکر آبادانی شهرمون بودیم که هرچه زمان میگذره بیشتر عقب می مونیم...
ای کاش... همه با هم بسیج می شدیم و ریشه این طایفه گرایی های نادرست و ریشه کن می کردیم و در این دنیای علم و ارتباطات، کسی رای میاورد که حد اقل حرف زدن بلد باشه!!
ای کاش همه میدونستن که حق خودشون از وطنشون چقدره تا به بهای ناچیزی اونو به برخي كه نميتونند از حق همه دفاع كنند نفروشن!!!
ای کاش...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا