یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

يك‌شنبه  24 اسفندماه 93 نطق میان دستور ابراهیم آقامحمدی نماينده مردم خرم‌آباد و دوره چگني در مجلس شوراي اسلامي قرائت شد.
به گزارش يافته، متن كامل نطق آقامحمدي اين قرار است: تسلیت عرض می‌‏کنم ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا دخت نبی مکرم اسلام. با گرامی‏‌داشت یاد احمدآقا خمینی؛ فرا رسیدن نوروز باستانی و فرا رسیدن سال 1394 را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک عرض می‏کنم و عزت و سربلندی را آرزو دارم.
ابراهيم آقامحمدي نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي بودجه سال 94 آخرین ساعات تصویب نهایی خود را می‌‏گذراند. ضمن تشکر از معاونت راهبردی رئیس جمهور ارائه به موقع بودجه به مجلس لازم می‏دانم تذکراتی را یادآور نمایم.
1ـ قالب و محتوای بودجه با روح بودجه مقاومتی قرین نیست. باز هم تکیه به نفت و جداول و بودجه‏‌های متفرقه که راه تبعیض و ناعدالتی را باز نگه می‏‌دارد که راه باز رانت‏‌خواری و بی‏‌انضباطی و حیف و میل را نهادینه می‏‌کند.
2ـ در لایحه و قانون بودجه باز هم فاصله میان غنی و فقیر باقی مانده است، گر چه در استان‌‏های محروم و کم‌تر توسعه‌یافته مثل لرستان درصدی به بودجه آنان افزون شده است لکن هیچ قدمی در این بودجه برای کم کردن فاصله‌ها میان استان‌های برخوردار و محروم برداشته نشده است بلکه در مواردی این بی‌عدالتی پررنگ‌تر هم شده است. برای مثال برای راه‏‌آهن لرستان- خوزستان که یک پروژه کشوری و مهم و سرنوشت‏‌ساز برای استان‌‏هاست 9 میلیارد تومان در جداول آمده است و سرنوشت آن به فاینانس و فروش اوراق قرضه که معمولاً توجه درست نمی‏شود سپرده شده لکن برای راه‌‏آهن برخی استان‏‌ها به خصوص آنان که در معاونت راهبردی جایگاه دارند 100 میلیارد و 200 میلیارد از بودجه عمومی دیده شده است. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
دولت‌ها تا کنون هیچ‌کدام فکری جدی برای توسعه لرستان نداشتند و دولت کنونی نیز ندارد و در پایان کار مشخص می‌شود این دولت هم کاری نکرده است.
 مگر گوش دولت‌ها کر شده و نمی‌شنوند که لرستان بیکارترین استان کشور است؟! هر دولتی می‌آید توجه اصلی‌اش صرفاً به عهده‏ی مدعی پوسترپخش‌کنی در زمان انتخابات است و صرفاً به فکر جایابی و مسوولیت برای آنان است.
دولت مهرورزی در استان ما مهرش شامل حال این‌گونه افراد شد تا جایی که برای مثال رئیس یک دانشگاه که بسیار به نژاد مشاء نزدیک بود که فرم «ج» او قرمز بود مورد مهر قرار گرفت و یکی از بهترین ساختمان‌هاي مسکونی دانشگاه را به ثمن بخس به تصرف درآورده و هیچ دستگاه نظارتی هم چپ نگاهش نکرد و دولت تدبیر و امید نیز صرفاً امید برای مدعیان پوسترپخش‏‌کنی ایجاد کرده است.
جوانان بیکار لرستان! ایجاد شغل از وظایف دولت‏‌ها بوده و هست.
بنده به عنوان نماینده شما هیچ عزم و اراده‌ای در دولت‌ها جهت بودجه کافی برای حل اشتغال و رفع بیکاری در حوزه انتخابیه خود ندیده‏‌ام، ظاهراً دولت‏‌ها مانده‏اند که هزینه ایجاد کنند آن گاه توجه نمایند.
با توجه به موضوع ریزگردها باعث زحمت و آزار مردم برخی استان‏‌ها از جمله لرستان شده و با توجه به فرمایشات اخیر رهبر در خصوص حفظ زیست از دستگاه‏‌های مسوول می‏‌خواهم بدون شعارگرایی توجه ویژه به حفظ محیط زیست به خصوص حفاظت از جنگل‏‌های زاگرس را به صورت عملی در دستور کار قرار دهند. ایام نوروز است. گرانی اجناس و ارزاق عمومی فشار سنگینی بر دوش مردم وارد آورده است. دولت تدبیری کند که بتواند وضعیت اقشار ضعیف را رسیدگی کند. به جای گران کردن هر روز نان و آب مردم که فشارش به مرفهین احساس نمی‏شود جلوی فرار مالیاتی صاحبان ثروث و صاحبان مقام را بگیرد.
این روزها شاهد ناراحتی معلمان و پرسنل آموزش و پرورش از بی‌‏توجهی به معیشت و شأن معلمی هستیم. مجموعه دولت و به خصوص وزارت آموزش و پرورش با بررسی درست کارشناسی ترتیبی بدهند که احساس تبعیض به وجود آمده در میان کارکنان آموزش و پرورش رفع شود و به شأن و جایگاه معلم آن‏سان که باید باشد توجه شود نه صرفاً به عنوان میلیشای انتخاباتی و انسان‏های سر به ‏زیر جهت اجرای فرمان‏‌های انتخاباتی روی آن‌ها حساب باز شود. معلمی که به فکر نان فردای زن و بچه‌‏اش هست نمی‏‌تواند معلم به معنای واقعي، معلم باشد.
حضور رییس دولت غاصب و کودکش فلسطین اشغال شده در پارلمان آمریکا و نامه 47 تن از سناتورهای آمریکایی به مقامات ایران سناریویی است که توسط اتاق‌های فکر حاکمیت آمریکا طراحی شده است. جنگ بین دولت‏‌مردان و نمایندگان کنگره یک جنگ زرگری است و خدعه‌ای نو است برای فریب تیم مذاکره‌کننده ایران. این‌که عده‌‏ای بریده از تفکر امام و خسته از انقلابیگری که دیگر رمقی جهت اندیشیدن در آن‌ها باقی نمانده خیال می‏کنند باراک اوباما و جان کری طرفدار ایران شده‌‏اند، اگر خود بخشی از این سناریو نباشند گرفتار خام‏‌اندیشی  شده‌‏اند.
امروز عده‌‏ای جهت کمک به سناریوی فریب و تسلیم و سازش با شیطان بزرگ سعی می‌‏کنند فضایی ایجاد کنند که عناصر انقلابی از ترس متهم شدن با هم‌نوایی با آقای نتانیاهو سکوت کنند تا آنان به عزت و شرف این ملت چوب حراج بزنند به تعبیر امام راحل اینان می‏‌دانند که اگر رژیم اشغال‏گر قدس انگشتش به بحر اهم بزند آن را نجس می‏کند. با این شگرد وارد شده‌‏اند، اما حرف این آقایان از حرف‏‌های نتانیاهو هم مفت‏تر و بی‏‌ارزش‌‏تر است و صرفاً شخصیت خسته خود را کوچک‌تر و بی‌‏ارزش‏‌تر می‏کنند.
این نهایت عاقبت به شری است که از تفکر امام جدا شوی و به تفکر ملک فهد بپیوندی!
سخنان بی‌‏ملاحظه دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‏‌ها در همایشی که معماران آن سکولارهای بی‏هویت بوده‌‏اند در رابطه با امپراطور ایرانی سنخیتی با عقل و منطق و جایگاه ایشان نداشته است. جناب دستیار! شما به اندازه کافی در رابطه با اقوام و اقلیت‌‏های مملکت خودمان ایجاد مشکل کرده‏اید و به پیوند مودت آنان لطمه‏ای زده­اید، شما که بلد نیستید حرف بزنید به همان حقوق و امکانات مکفی و عنوانی که به شما بخشده‌‏اند بسنده کن و براین گنج بخواب و لب فرو بند.
ضمن عدم قبول هر گونه حرکات خارج از چهارچوب قانون، مدعیان قانون‌گرایی باید بدانند شورای تأمین استان‏‌ها جایگاه قانونی دارند و باید به تصمیمات آنان احترام گذاشت. هر گونه هرج و مرج‌‏طلبی ضد قانون حرکات برخی عناصر که تا کنون به عنوان حامی فتنه مطرح می‏‌شدند، اکنون خود به صورت بخشی از فتنه در آمده‏‌اند. دوره‏گردی بعضی جهت خودنمایی و متشنج نمودن اوضاع طراحی نسل دوم فتنه است که مسوولین امنیتی باید نسبت به رفتار آنان با تأمل بنگرند. برخی که از راه «گنجی» و «کدیور» وارد شده‌‏اند؛ بدانند سرانجام سرنوشتی بهتر از آنان ندارند. بهتر است این عناصر کار را به آن‌جا نبرند که جایگاه در میان مردم انقلابی ایران نداشته باشند و ناچار به جمع دوره‏‌گردان خارج‌نشین بپیوندند.
تذکر به هیأت نظارت بر مطبوعات که رفتار تسامح و تساهل شما در مقابل روزنامه‌‏های لائیک و اهانت‏کنندگان به مقدسات و برخورد غضب‌‏آلود شما نسبت به روزنامه‏‌های انقلابی مایه شرمندگی است.
 

 
 

دیدگاه‌ها  

#1 ناصری 1393-12-24 19:51
آقای آقامحمدی وقتی با یه گردوخاک برق کل سه شهرستان استان قطع می شود مشکل از خودمان است که در حوزه زیرساخت برق برنامه ای نداشتیم و کاری نکردیم . شما بعنوان نماینده این مردم از مسئولان پرسیده اید که چرا به یکباره در مواقع بحران برق کل استان دچار مشکل می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#2 حسین 1393-12-24 21:08
آفرین
اولین بار یه حرف اعتراض میشنوم اونم با این قاطعیت
نقل قول کردن
#3 مربی پیش دبستانی 1393-12-24 22:55
باعرض سلام وخسته نباشی .چرا هیچکس حرف ما مربیان را نمیزند چرا هیچ مسئول یا نماینده ای از ما دفاع نمیکنه من الان 9ساله مربی پیش دبستانی ام تا کی باید به امید استخدام کار کنم
نقل قول کردن
#4 reza 1393-12-25 00:05
آفرین . این تیکه رو خوب اومدی:"جوانان بیکار لرستان! ایجاد شغل از وظایف دولت‏‌ها بوده و هست.

بنده به عنوان نماینده شما هیچ عزم و اراده‌ای در دولت‌ها جهت بودجه کافی برای حل اشتغال و رفع بیکاری در حوزه انتخابیه خود ندیده‏‌ام، ظاهراً دولت‏‌ها مانده‏ اند که هزینه ایجاد کنند آن گاه توجه نمایند."
نقل قول کردن
#5 برزو 1393-12-25 09:26
وظیف‌ی نماینده ارائه و پیشنهاد طرح‌های جامع و نظارت دقیق بر امور است. نسخه دادن برای مشکلات و نظارت بر امور.
نقل قول کردن
#6 اروند 1393-12-25 09:35
آفرین به این شجاعت واقعا جای دولت و مجلس و کارهای محوله عوض شده است و متاسفانه خود ما مردم هم نمیدانم از چه کسی چه مطالبه ای داشته باشیم و هر مشکلی هست آنرا به نمایندگان ربط میدهیم
نقل قول کردن
#7 جوان لرستانی 1393-12-25 11:41
تنها یک اعتراض در این متن بلند بالا و اون هم به بودجه ای که به راه اهن تعلق گرفته چه دردی را از مردم لرستان رفع میکنه
بهتر نبود به جای صحبت در مورد نامه سناتورهای آمریکایی و مسائل هسته ای و سایر مسائلی که مسائل کل کشور بودند به مسائل لرستان رسیدگی میکردید؟
بهتر نبود به جای یه اعتراض که قطعا در لابلای سایر مسائل مطرح شده در مجلس گم خواهد شد با رایزنی قبل بسته شدن بودجه سعی در به وجود اوردن رفاه بیشتر برای مردم حوزه انتخابیه خود میکردید؟
_______________________
يافته: سلام. همشهري محترم نه نماينده شهر و استان ما بلكه ساير نمايندگان بايد وراي شهرو ديار فكر كنند و پرداختن به مسائلي كه در حيطه كاري آن‌ها (كميسيوني كه در مجلس عضو آن هستند) جزو وظايف نمايندگان در قبال تمام ملت به شمار مي‌رود. مردم فكر مي‌كنند اگر آقاي لاريجاني نماينده قم است فقط بايد از قم دفاع كند در حالي كه ايشان نماينده تمام مردم كشور نيز هست
نقل قول کردن
#8 حاج اصغر 1393-12-25 18:17
با سلام خدمت جناب نماینده فقط یک مورد از موارد را ان هم خرید خانه سازمانی را عنوان کردی کاش کلیه اختلاسهای دو سه یاله اخیر در شهر خرم ایاد را عنوان می کردی و همچنین نامه به قوه قضاییه در خصوص ادعای رحیمی معاون اول ریی جمهور سابق مبنی بر اعطا پول به 170 نماینده را.
نقل قول کردن
#9 سیف میرآزادی 1393-12-26 17:34
سلام،من اگر به جای نمایندگان خرم آباد بودم،وقتی اعتراضاتم به جایی نمی رسید،استعفا می دادم،منتها به نظرم صندلی سبز مجلس به شدت وابستگی ایجاد می کند،کاش به احترام افرادی که آنها را راهی مجلس کردند، استعفا می دادند و نام خود و لرستان را جاودانه می کردند.
نقل قول کردن
#10 بیرانوند 1393-12-28 13:51
با تشکر از جناب آقای آقا محمدی نماینده محترم شهرمان به خاطر بیان گوشه ای از مشکلات جامعه فرهنگیان امیدوارم خواسته ایشان از دولتمردان در حد حرف نماند وتا حصول نتیجه پیگیری نمایند.ما ایشان را درست انتخاب کردیم وبه حامی بودن ایشان از اقشار محروم وبه خصوص فرهنگیان ایمان داریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا