یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بارها و در طول دولت‌هاي متعدد دیده‌ایم که وکلای مردم در حوزه‌ی وظایف و اختیارات خود، وزرای دولت و حتی شخص رئیس جمهور را استیضاح کرده‌اند.
نگاهي به عملکرد شورای شهر خرم‌آباد در ماجراي استیضاح مخفيانه شهردار!در واقع با علنی برگزار کردن جلسه استیضاح و توجیه و تبیین نمایندگان، ملت در جریان امور قرار گرفته‌اند و این روال و فرایندی منطقی و قانونی است، اما برای مردم خرم‌آباد مشخص نیست که اعضای شورای اين شهر كه خود را منتخب مردم مي‌دانند و به راي‌هاي چند هزاري خود مي‌نازند چرا به طور غیر‌منتظره و بنا به چه توجیه و استدلالی شهردار را مخفيانه و بدون حضور رسانه‌ها استیضاح کرده و رای به برکناری او دادند؟
 مردم مانده‌اند این عدم پاسخ‌گویی اعضا و عدم توجیه و طفره رفتن از تفهیم موضوع را بایستی به حساب غفلت و بی‌توجهی منتخبین خود بگذارند یا عدم بضاعت و توانایی آن‌ها و یا شايد هم سیاسی‌کاری و طايفه‌گرايي یا هر توجیه ناصواب دیگر؟
مگر نه اين است اين افراد با رأي همين مردم به شورا رفته‌اند پس اينك چرا مردم شهر را نامحرم دانسته و تصميم‌هاي مهم را پشت درهاي بسته و بدون حضور مردم يا حداقل خبرنگاران مي‌گيرند؟ آيا اين كار باعث ايجاد شبهه در مورد نيت برخي اعضاي شورا نخواهد شد كه لابد منافعي دارند و اين منافع با حضور رسانه‌ها به خطر مي‌افتد؟!
نمایندگان مردم در شورای شهر خرم‌آباد به طور غیرمنتظره و غیرعلنی و بدون توجیه و استدلال - از نظر عموم مردم- مهرابي شهردار شهر را استیضاح و برکنار کردند و سال گذشته نيز شهردار محبوب پيشين را با همين روال كنار نهادند كه این رفتار مبهم، و خلاف تعهدات آن‌ها نسبت به مردم و موکلان خويش است.
به راستی از میان برگزیدگان شورا و به ویژه چهره‌های فرهنگی و حقوقی انتخاب شده که از نزدیک با مهرابی کار می‌کردند، کسی پیدا نشد تا غیر از خطابه‌گویی و بیان فرمایشات موجز و احساسی که بیش‌تر بار تبلیغاتی و جنبه ژست گرفتن داشت، نقدی اصولی، آسیب‌شناسانه و کارشناسی از عملکرد مهرابی تهیه کند و به اطلاع مردم برساند تا توجیه و پاسخی باشد به سؤالات مردم و اساس و چراغی باشد فرا روی خودشان در انتخاب بعدی؟
انتظار عمومی و خواست افکار عمومی از منتخبان‌شان در شورای شهر آن است که از به وجود آمدن جو و فضاي ابهام‌آلود و بی‌توجهی به خواست عموم مردم بپرهیزند و با خردورزی و تمکین به وظیفه‌ی ذاتی خود که همانا پاسخ‌گویی در برابر مردم است، صادقانه و با شهامت علل و عوامل و نقایص و کاستی‌های شهردار استیضاح شده را مطرح نمایند و اذهان عمومی را از ابهام و بی‌اطلاعی برهانند.
اگر چه منتخبین شورا این موضوع را خوب می‌دانند، اما دوستانه به ایشان یادآوری می‌شود که آگاهی و اطلاع مردم از پشت پرده‌ي ماجراي بركناري شهردارها حق آنان است و دانستن جزو حقوقی آنان به مشار مي‌رود، لذا برگزاری انتخابات و سپردن کار و امورات‌شان به دست چند نفر منتخب به نام نماينده‌ي شورا، باعث ساقط شدن این حق مردم نمی‌شود.
منتخبان در شورا مسلم بدانند که شهروندان نسبت به کارگزارانی که شفاف بوده و با بیانی شیوا و رسا، جو و فضا را روشن می‌کنند و موجبات رشد و شکوفایی شهرشان را فراهم می‌آورند، بدهکار نخواهند ماند.
همچنین کارکنان ستادی و صف شهرداری و پیمانکاران و کسانی که از نزدیک با شهردار و شهرداري کار کرده‌اند و نقاط ضعف و قوت ساختار را می‌دانند بر اساس معیارهای انسانی، اخلاقی و قانونی و شهروندی هم حق دارند و هم وظیفه دارند که نقد خود را از موضوع و وضعیت پیش آمده ارائه نمایند و در توجیه افکار عمومی جامعه و آینده شهر و شهرداری ایفای نقش نمایند.
تاکید می‌شود که هدف این نوشتار جانب‌داری و دفاع از  مهرابی نیست، بلکه منظور از این سیاهه آگاهی و اطلاع‌رسانی و توجیه افکار عمومی جامعه نسبت به علل و عوامل دخیل در این تصمیم شورا و طرح و بیان نقایص و کاستی‌هایی است که منجر به استیضاح شهردار شد. بدیهی‌ است در صورت محقق شدن چنین بازبینی و توصیف کارشناسانه و نقادانه‌ای؛ مردم عیاری از منتخبین خود را در دست خواهند داشت و اعضای شورا شاخصه‌هایی عینی و کاربردی را برای کاندیداهای بعدی پايه‌گذاري نموده و ترکیب و مجموع  مردم و دست‌اندرکاران، چشم‌اندازي بهتر و امیدوارانه‌تری از عملکردها را متصور خواهند بود تا اين كه با پنهان‌كاري و دور نگه‌داشتن مردم و رسانه‌ها، سعي كنيم فقط ژست نماينده‌ي مردم بودن را بگيريم و در واقع با نامحرم دانستن آن‌ها، ناكارآمدي خويش را به اثبات برسانيم.
 
سخنی با دوستان و همکاران در نشریات و سایت‌ها
حساب کار نشریات و تریبون‌هایی که به قولی "کارشان فقط عرض ارادت به برخی مسوولان و مدیران است"، معلوم است. این دسته، نهایت کارشان خبر‌پراکنی و بازگو کردن اخبار و رویدادهاست و به جاي "خبرنگار"، "كاتب مسوولان" هستند، در حالی که نشریات وزین که از رسالت خود به خوبی آگاه هستند، علاوه بر خبررسانی و نظارت بر اوضاع و امورات، نسبت به رویدادها و نیازهای اجتماع، منتقدی کاردان و کارشناس هستند و در چارچوب مقررات و اختیارات قانونی خود، در جهت‌دهی افکار عمومی و مطالبات عام نقش به‌سزایی را بر عهده می‌گیرند.
به اين عزيزان توصیه می‌شود که نسبت به انتشار و ارائه مطالبی که فاقد بینش‌دهی و بصیرت‌بخشی لازم است و منجر به لوث شدن قضایا و موضوعات و ایجاد سیکل و روند معیوب و ناکارآمدی می‌شود و مردم را از پی‌گیری مطالبات به حق خود ناامید و دل‌زده می‌کند حساس باشند و با هوشياري، قدرت مطالبه‌گري مردم را افزايش دهند تا در رويدادهايي مثل آزمون و خطاهاي مكرر شورا در انتخاب شهردار، بي‌تفاوت نباشند.
برزو الياس‌زادهاخبار و نقدهای کارشناسی‌ شده، مسوولانه، مدبرانه و آسیب‌شناسانه از ملزوماتي است که راهی نو و چراغی روشن پیش ‌روی مردم و مسوولان خرم‌آباد قرار می‌دهد.
"با امید داشتن خرم‌آباد و لرستانی خرم و آباد"
 
بـرزو  الیـاس‌زاده / خرم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 پچ پچ 1393-09-10 16:26
با سلا م جناب الیاس زاده نقدی را بیان کردید که سخن غالب شهروندان خرم ابادی در این روزها می باشد. قطع یقن این گونه در تاریکی راه رفتن مشکلاتش دامنگیر اعضای شورایی که مردم را هیچ فرض کرده اند را خواهد گرفت. همین الان اگر از منزل بیرون بیایی از فروشنده سوپر مغازه مارکت سر کوچه تا بنگاه املاک و دکه مطبوعات و کلیه احاد مردم حرفشان حرف جناب الیاس زاده است گذشت. ان زمانی که هر کس یا کسانی بخواهند بر سرنوشت یک شهر سوار شوند و فکر کنند مردم چند روز دیگر دنبال موضوع نیستند و اقایان برای خود و اعوان و انصارشان هر کاری بخواهند می کنند همین امروز مردم از اختصاص زمین به فلان فرزند عضو شورا و دیگر سو استفاده ....... حتی توسط شوراهای قبلی سخن می گویند و بهترین قاضی برای هر مسئولی همین مردمند. پس بیایم با خودمان واین مردم روراست باشیم.
نقل قول کردن
#2 مصطفی 1393-09-10 19:14
متاسفانه رسانه های خرم اباد به طور جدی این موضوع را پیگیری نمی کنند و نکردند،بابا شما صدای مردم هستید وجدان هم خوب چیزی است!
نقل قول کردن
#3 غریبه 1393-09-10 21:51
واقعا باعث تاسفه :sad:
نقل قول کردن
#4 یک شهروند 1393-09-10 22:22
حرف آقای الیاس زاده حرف همه ی ماست
نقل قول کردن
#5 موسی 1393-09-10 23:49
شورای شهر چون می دانستند آقای نصیری توانمند است و محبوبیت خاصی بین مردم دارد او را برکنار کردند و الان هم به هیچ وجه اجازه ورود به شهرداری رو به او نمی دهند. رسانه های این شهر هم که ماشااله...........!!!!!!!!!!!!!!!!
در واقع باید گفت این شورای شهر بدترین شورای شهر کشور است و مردم اصیل خرم آباد حتی رغبت یک احوالپرسی ساده هم با آنها ندارند
نقل قول کردن
#6 کیوان 1393-09-11 08:03
با سلام ما چند چیز رو فراموش کردیم اول اینکه خودمون به اینا رای دادیم دوم اینکه این آقا وقتی ریس شورا بود بر خلاف عقیده مردم و خواهش های مردم شهردار نصیری رو عوض کرد همین طور شبانه و بدون دلیل حال نوبت خودش است ............... مطلب دوم اینکه بابا ما یادمون رفته دوره شورا 4 ساله است و وقتی نیست و دیگر اینا رای نمی اورند پس دو سال وقت بیشتر ندارن برای........... . حقمون بیشتر از این نیست
نقل قول کردن
#7 یک نژاد لر 1393-09-11 09:18
با سلام خدمت همشهریان عزیز،بنده به شخصه دل خوشی از شورای شهر ندارم،ولی از برکناری آقای مهرابی هم ناراحت نیستم.مطمئن باشید کسی که برای رضای خدا کار کند هم در انتصاب و هم در زمان برکناری خداوند به او عزت می دهد.
آقای الیاس زاده عزیز، آن زمان که آقای مهرابی برخی مدیران پاکدست و قانونمدار را به سفارش همین آقایان شورا برکنار و مدیران سفارشی را جایگزین کرد و پاسخگو هم نبود چرا کسی مدعی ایشان نشد.برادر جان ، مکافات عمل است،ای کاش عبرت می گرفتیم.
خداوندا امان از لحظه غفلت که تو شاهد من باشی
نقل قول کردن
#8 شاهين 1393-09-11 13:13
شوراي خرم آباد مانع توسعه و عمران شهر خرم آباد . اكتريت شورا كه قدرت را در دست گرفته اند تمام كميسيونها را هم تصاحب كرده اند اعم از كميسيون ماده صد . اينها به فكر منافع خودشان هستند نه به فكر منافع عموم شهروندان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا