یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برق یکی از نیازهای اساسی جامعه و بشر برای رشد و تعالی در همه حوزه‌ها می‌باشد و از زیر‌ساخت‌های توسعه هر کشوری محسوب می‌گردد.
 مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص برق‌رسانی به دورترین روستاها و شهرها برگ زرینی بر تلريخ كشورمان افزودند  و گام های چشم‌گیری در اين زمينه برداشته‌اند.
 در استان لرستان، علی‌رغم تلاش‌ها و خدمات ارائه شده به مردم‌، اما می‌بینیم در برابر همه سر و صداها و تبلیغات رسانه‌ای، آن طور که باید و شاید به صورت تخصصی به اولویت‌های ضروری حوزه برق توجه نکردیم و نتوانستیم چالش‌های پیش روی برق در استان را به نحو احسن تبدیل به نقاط قوت استان نماییم.
 بحث احداث نیروگاه‌های استان در خرم‌آباد و بروجرد از سال 85 تا به حال مطرح شده و علی‌رغم آن که احداث این دو نیروگاه می‌تواند نقش انکارناپذیری در توسعه استان ایفا کند، همچنان در اندر خم یک کوچه بسر می‌برند و در حال حاضر بعد از گذشت 7‌-8 سال از کلنگ‌زنی این دو پروژه مهم‌، ساخت آن‌ها با حرکت بسیار لاک‌پشتی در حال انجام هستند.
 با توجه به این که احداث این نیروگاه‌ها مرتبط با حوزه برق استان هستند انتظار می‌رود مسوولان شركت برق در خصوص پی‌گیری‌ها و رایزنی‌ها براي تسريع در احداث آن‌ها نهایت تلاش خود را به کار گيرند تا این نیروگاه‌ها وارد چرخه مدار شوند و به توسعه استان کمک شایانی نمايند اما ظاهر قضیه که این را نشان نمی‌دهد و محل اجرای پروژه، معرف عملکرد مسوولین استانی و کشوری است.
  از طرف دیگر، متاسفانه متولی شركت برق استان مدام در حال تبلیغات رسانه‌ای و معرفی نمودن دستگاه خود به عنوان دستگاه برتر کشوری است، اما آمار مي‌گويد که بیش از 155 روستای استان فاقد برق هستند! بدتر آن که در مقابل دوربین رسانه اعلام می‌نمایند که قادر به برق‌دار نمودن این روستاها نیستند!
بايد پرسيد مردم محروم روستاها‌ی لرستان چه گناهی مرتکب شد‌ه‌اند که برخي آقایان با شهامت تمام خبر عدم توانایی در برق رسانی‌به روستاها را اعلام می‌نمايند و آن‌ها را نااميد مي‌كنند؟! مسوولان باید بدانند که مدیر خوب وقتی شناخته می‌شود که در مواقع بحران توانایی خود را نمایش دهد در غیر این صورت و در شرایط عادی، همه مدیران وظایف خود را انجام مي دهند. بهتر نيست به جای هزینه‌های غیرضروری و در بوق و کرنا کردن برگزاري همایش‌های اجرا شده و امورات نه چندان ضروري، اولویت‌های خود را فراموش نکنیم و به داد ما مردم کشاورز و محروم روستایی برسیم؟
 اگر مسوولان اين شركت نمی‌توانند به بیش از آماری که خودشان اعلام کرده‌اند برق‌رسانی کنند پس فلسفه وجودی خیر و برکت آن‌ها برای مردم و به خصوص روستاییان چیست؟ آیا معناي مدیریت جهادی چنين است؟ وقتی ما از وظایف ذاتی خود سر باز می‌زنیم، پس چه کسانی باید پاسخ مردم محروم روستاها را بدهند؟
از دیگر مواردی که اعتراض شماري از مردم را به همراه داشته، برق‌رسانی به مجتمع بام خرم‌آباد بوده که اولاً بر اساس شنیده‌ها هزینه‌هایی بالغ بر 10 میلیارد تومان برای برق‌رسانی اين مجموعه صرف شده و دوماً هر شبانه‌روز بالغ بر 50 میلیون تومان هزینه مصرف برق این مجتمع می‌باشد. این یعنی کار غیر‌کارشناسی و بدون مطالعه که متاسفانه در گذشته بر اساس توصیه بعضی مسوولان استان توسط شرکت توزیع برق استان انجام شد و بار مالی زیادی به استان تحمیل كرد، در صورتی که می‌توانستیم با احداث یک نیروگاه كوچك مستقل برای این مجتمع، هم اطراف آن را نمایی زیبا ببخشیدیم و هم این که هزینه‌های آن را کاهش دهيم.
مورد دیگر پخش آیتم ثابت برنامه قطعی‌های مکرر برق نقاط مختلف استان در شبکه افلاک است که می‌بینیم هر شب در اخبار شبکه، آیتمی با اين موضوع پخش می‌شود و اعلام مي‌گردد كه روز بعد برق قسمتی از استان قطع خواهد شد!
آیا زمان آن نرسیده است مردم را از قطعی برق رهايي بخشيم و این قدر در شبکه افلاک اعلام نكنيم که برق فلان شهر فردا به مدت چند ساعت قطع می‌شود؟! آیا نمی‌شود یک بار برای همیشه و به صورت تخصصی این مشکلات را برطرف كرد؟ این آیتم به قدری خسته‌کننده و تکراری شده که داد خبرنگاران شبکه را هم درآورده و در نشست‌هاي خبري انتقاد خود را به گوش مسوولان رساندند.
این موارد در حالی رخ می‌دهد که مسوولان وزارت نیرو برق‌رسانی به روستاهای محروم کشور را از اولویت کاری خود ذكر مي‌كنند و به انجام آن تاکید می‌ورزند، اما متاسفانه این ضرورت‌ها در حوزه برق لرستان به فراموشی سپرده شده است و تا کنون به صورت تخصصی خدمتی از مسوولان انجام نشده است.
اگر هم آن‌ها ادعايي خلاف موارد مطرح شده دارند، اين گوي و اين ميدان! لطفاً پاسخ ما را با دليل و مدرك منتشر كنند تا در صورت اشتباه كردن ما، از آن‌ها معذرت‌خواهي كنيم!
ارسال کننده:  ایمان  بیرانوند
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 نوریان 1393-07-09 09:03
در عین حالی که شرکت برق یک دستگاه تخصصی است اما می بینیم همش بدنبال پروژه های ساده و جزیی هستیم و چنان آن را رسانه ای می کنند که عده ای که خبری از پروژه های تخصصی برق ندارند فکر می کنند که همه چیز گل و بلبل است
آفرین به آقای بیرانوند که بخوبی نقاط ضعف را بیان نمودند
نقل قول کردن
#2 حسین 1393-07-09 09:10
حرفها کاملا درست است اما گوش کسی بدهکار این انتقادها نخواهد چون ما چند بار به دکتر عبدی نماینده مجلس ناراحتیهایی که داشتیم انتقال دادیم و هیچ نتیجه ای دربرنداشته..... ......
نقل قول کردن
#3 نعمتیان فردی پور 1393-07-09 09:18
بازنشستگان شرکت توزیع برق در حدود بیش از 100 نفر از نحوه دریافت مزایای خود شاکی بودند و ظاهراً بسیاری از حق و حقوق آنها پایمال شده و مسئول برق استان به خواسته های آنها بی اعتنایی کرد و مجبور شدند به دیوان عدالت شکایت کنند !!!!
این تنها یک مورد از نارضایتی ها از نحوه عملکرد مدیرعامل برق است

قابل توجه آقای استاندار!!!!!!! !
نقل قول کردن
#4 بابک 1393-07-09 09:22
قابل توجه مسئولان ارشد استان:
هم اکنون بعضی مدیران حاضرند دست به هر کاری بزنند تا دو روز دیرتر صندلی خود را رها کنند

مردم خرم آباد از خاموشی ها خسته شدند آنوقت مدیرعامل برق استان مدام خبر از برتر بودن شرکت لرستان در کشور می دهد

با این خاموشی های مکرر،، با این برق رسانی های پی در پی ، با این نیروگاههای خوشگل برتر شدید؟؟ نمی دانیم ملاک برتر شدن چیست؟؟؟!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
#5 Mohamad 1393-07-09 10:32
این چه وضعشه روستایی ادم نیستن که بهشون برق رسانی نمی کنند به مشکل برق روستا رسیدگی کنند
نقل قول کردن
#6 داود جمشیدی 1393-07-09 13:14
باعث تاسف است که چندین سال متوالی احساس ضعف و نقاط منفی یک اداره مهم دیده شود و تصمیم مهمی گرفته نشود . اداره برق نیاز به یک کار بلد و متخصص دارد که این توانایی رو داشته باشد که روشنایی رو به منازلی که محروم از نعمت برق هستند در استان و شهرستانها برگرداند . به امید انقلاب اداری در اداره برق استان لرستان . از آقای ایمان بیرانوند بابت توجه و گوشزد به مسولان کمال تشکر را دارم .
نقل قول کردن
#7 امید علی اکبری 1393-07-09 13:21
خاموشی های مکرر بس است دیگر مناطق محروم مگر آدم نیستند که به منازلشان روشنایی نمی آورید . آقای ایمان بیرانوند از توجه شما متشکرم
نقل قول کردن
#8 حمیدساکی 1393-07-09 13:30
ماازآقای بازونداستاندارم حترم وزحمتکش، میخواهیم که مدیر
برق راتغییر دهد،چون هم عملکرد ضعیفی دارد،و نیز با دولت روحانی هماهنگ نیست. و همه میدانیم باتغییر سیاستها مدیران تغییر میکنند، حال با سر کار آمدن دولت شایسته دکترروحانی ماانتظارداریم ،مدیران جدید که ازاول بادولت هماهنگ بودن وسیاستهای دکترروحانی و حامیانش رااز قبل قبول داشتن انتخاب کند ،زیرافکارعمومی وسیاسیون همه در انتظارنندتغییرا ت هستن.
نقل قول کردن
#9 ترس 1393-07-09 14:32
مانیروهای خادم وزحمتکش برق ازوضعیت مدیریت سیتم برق خسته شدیم،مزایاوحقوق واضافه کارهای مارو نمیدن به بعضیهاخوب وعالی میدن وبعضیها مثل ماحقمان رانمیدن حتی چند بار کارکنان زحمت کش برق با استاندار و با معاونان استاندار دیدارو شکایاتی کردن وحتیهابانمایندگ ان حرف زدیم،وبه مدیرتذکردادن ،ولی مدیر درعمل کاری نکرد، بعدماراتهدیدبه اخراج کرد از شما مسولین درخواست یاری داریم وازآقای ایمان بیرانوند تشکر میکنیم.
نقل قول کردن
#10 بهاروند 1393-07-09 14:50
شمارابخدا فکری بحال برق ماسور کنید هر روز برقها میرن ،آقا ایمان بام رو ول کنید ، نیروگاه برا ماسور بزنید، چون تو بام کسی زندگی نمیکن، ولی ماسور این همه آدم بچش نمیاد که اذیت میشیم.
نقل قول کردن
#11 حسین بابایی 1393-07-09 17:10
افسوس برآنهایی که بین انسانهای روستایی و شهری تفاوت ميگذارن افسوس،،، رهبر کبیر امام خامنه ای فرمایش میکرد که، وظیفه تمام مدیران کشور است که همان خدماتی که به شهر میدهند به روستاهم همان خدمات را بدهند. کشاورزان چه گناهی دارن که در خاموشی باشن :D
نقل قول کردن
#12 نجف قلی 1393-07-09 17:37
بدهی های بالای بیست میلیاردی شرکت برق که عزمی در پرداخت آنها از جانب مسئولان نیست و در مقابل طلب بیش از پنجاه میلیاردی از مشترکین برق که عزمی هم برای وصول آنها وجود ندارد دستاورد مسئول شرکت برق در استان است
آنوقت می روند تسهیلات گران قیمت برای پرداخت حق و حقوق پرسنل خود از بانکها می گیرند!!!!
این چه معنی دارد؟؟ آنوقت مشترک محرومی که قبض بسیار پایینی دارد و توان پرداختش را ندارد در اسرع وقت نسبت به قطع برقش اقدام می کنند
چرا نمی روید مطالبات خودتان را از صنایع وصول کنید
نقل قول کردن
#13 احسان 1393-07-09 17:41
این نظرات همه یه پیام برای نمایندگانی دارد که از مديران دفاع می کنند و آنهم اینست{ ما به شما رای دادیم که وکیل ما شوید و مدافع حق و حقوق ما باشید نه اینکه مدافع حقوق مدیران باشید}} آنهم مدیران غیربومی عمدتاً ناکارآمد و ضعیف}}

در لرستان برعکس است بعضی آقایان نماینده براحتی خود را در مقابل مردم قرار می دهند
نقل قول کردن
#14 همشهری 1393-07-09 22:37
این روزها ماشالله همه کارشناس بام شناسی شده اند هر کس دست به قلم می برد و ایرادی به ضعف مدیری دارد و یا مشکلاتی را می خواهند مطرح کنند گریزی به این مجتمع بام لرستان می زنند اقایان کارشناس بگذار برایتان بشمارم چه تعداد شهرهایی که قابلیت یک فضای تفریحی گردشگری را داشته وان را ایجاد کرده اند و به ان افتخار می کنند . 1- بام کرج2-بام ملایر- 3- بام اویدر سنندج 4- تپه چقا یا بام بروجردو.../
نقل قول کردن
#15 شهبازی 1393-07-10 10:23
همشهری عزیزشمامطلب روخوب نخوندید،چون کسی ایرادبه بام نگرفته،بام خیلی خوب قشنگه،ولی منظورآقای بیرانوند مصرف برق، بامه ،که شبی 50 میلیون تومان هزینه میشه براروشنایش که مدیران برق میتوانند یک نیروگاه کوچک جداگانه برای بام بذارن که جلوی به حدررفتن ماهی یک میلیاردوپانصدمی لیون تومانی روبگیرن.
نقل قول کردن
#16 یاور 1393-07-10 12:12
بام خرم آباد از بهترین مناطق دیدنی لرستان است و همه لرستانیها و غیرلرستانیها از مسئولان استان بخاطر ایجاد این چنین فضای منحصربفردی تشکر می کنند اما انتقاد به مسئولان برق است که چرا یک نیروگاه مستقل برای تامین روشنایی آن احداث نکردند

نقد ما به حوزه برق لرستان است که بدون مطالعه و کار غیرکارشناسی در این خصوص انجام نداد و بیشتر بفکر جمع کردن حواشی اطراف خود هستند
نقل قول کردن
#17 کرم 1393-07-10 12:14
متاسفانه بعضی مدیران برای اینکه معضلات و انتقادات خود را بپوشانند حق سکوت پرداخت می نمایند !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!
نقل قول کردن
#18 کرم 1393-07-10 12:18
شرکت برق لرستان متاسفانه به یک نهاد سیاسی تبدیل شده و بیشتر در حال برآورده کردن خواسته های عده ای افراد خاص هستند
استخدام بی رویه در یک شهر خاص،، تبدیل وضعیت افرادی که کمتر از 5 سال سابقه خدمت دارند
اما در عین حال کسانی هستند که در حدود 15 تا 20 سال است که تبدیل وضعیت نمی شوند چون تغییر وضعیت آنان سودی برای آقایان ندارند !!!!!!!! امیداست کار این چنین مدیران غیربومی که تعلق خاطری به استان ندارند و بیشتر بفکر منافع خود می باشند هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند
نقل قول کردن
#19 رسول 1393-07-10 12:24
لای هر روزناه ای را باز می کنی عکس مديرداخلشه و دیگه تصاویر و مطالب شرکت برق در رسانه ها برای مردم تکراری شده بعضی وقتا با خود فکر می کنیم و می گوییم شاید برخي عشق عکس داشته باشند....... آقای استاندار عزیز این مدیرغیربومی 6 سال در لرستان مانده دیگر بس است با نظرات مردم ما هم که تخصصی در برق نداریم متوجه شدیم شرکت برق فاصله های زیادی با کارهای تخصصی و مهم دارد
نقل قول کردن
#20 محمد 1393-07-10 12:41
کمر توسعه این استان را زدوبندهای سیاسی شکسته ، اداره ای که همه هم و غمش امورات تخصصی باید باشد متاسفانه به محل رفت و آمد افرادسیاسی تبدیل شده بطوریکه اکثر کارکنان این اداره هم از این وضعیت خسته شده و نگران هستند ........
نقل قول کردن
#21 خسرو 1393-07-10 12:42
همیشه واقعیت تلخ است!!!
نقل قول کردن
#22 حسین 1393-07-10 16:13
در اصفهان چند سال گذشته نمایندگان مجلس مراسم معارفه یک مدیر که اهل لرستان بود را بر هم زدند و در همانجا آن انتصاب منتفی شد با شجاعت کامل در مقابل مسئولان رده بالای وزارت و استان اصفهان اعلام کردند این آقا اگر کاربلد است تخصص خود را برای استان محروم لرستان بکار گیرد در اصفهان مدیران باید بومی باشند

ولی متاسفانه در لرستان می بینیم بعضی مدیران غیربومی ناکارآمد و ضعیف با حمایت کامل بعضی آقایان نماینده همراه هستند
بعد انتظار داریم لرستان توسعه یابد
هروقت در استان ما تفکر تغییر یافت آنوقت انتظار توسعه داشته باشیم
آقای بحرینی با همه انتقادات و نارضایتی ها و تخلفاتی که دارد اهل استان چهارمحال بختیاری است .... خیلی جالبه آفرین بر ما لرستانیها
نقل قول کردن
#23 منصور 1393-07-10 16:30
بله واقعا بعضی افراد عشق عکسن چون وقتی به گذشته شان بر می گردی متوجه می شوی که اولا اولین بار است که مدیرکل شدن دوما در جاهای قبلی پست بالای مدیریتی نداشتن الان هم باید لای هر روزنامه ای را بازکنی عکسشان را ببینی !!!!!!!!!!
نقل قول کردن
#24 مهدی 1393-07-10 20:13
این مطلب رو اقای دوست عزیز برای فشار بر مهندس بحرینی مدیرعامل شرکمت توزیع برق استان نوشته اند و میخواهند از این طریق به مدیر دلخواه دوستانشان برسند. ولی به باورتان قسم بدون هیچگونه حب و بغضی عرض میکنم که یکی از بهترین مدیران حال حاضر استان لرستان مهندس بحرینی هستند و قابل توجه این اقا که سنگ روستاییان را مثلا به سینه میزنند و همه ی واقعیت رو نمیگویند باید عرض کنم تا پایان هفته ی دولت امسال به قول فرماندار بروجرد حتی یک روستا هم از استان بروجرد نیست که از نعمت برق و خدمات دهی در این حوزه بهره مند نشده باشد. اره دوست عزیز با امار و دقیق صحبت بکنید لطفا و شک نکنید دیگر قرار نیست ..... را بر مسند برق استان بنشانید. یا علی مدد
نقل قول کردن
#25 رضا رحیمی 1393-07-10 20:17
جناب اقای نویسنده مثلا مطلب فوق که خوب میدانیم چه کسانی پشت این مطلب نویسی هستند . کار خودت هم نیست چرا که اصلا در طول زندگیت یک خط هم مطلب رسانه ای کار نکرده ای. فقط این را بدان که مردم تعیین میکند چه مدیری کاربلد هست و چه مدیری ضعیفه. مهندس بحرینی نمره مثبتش رو از وزارتخانه و مردم استان و استاندار گرفته اند و نیازی به حرفا ی بی اساس و غیر کارشناسانه ی شما . دوستانت نیست
نقل قول کردن
#26 سحر ساکی 1393-07-10 20:20
اقای دوست عزیز لطفا بیخودی جوسازی نکنید. بنده بعنوان یک عضو از جامعه ی خبرنگاری استان با قاطعیت به شما میگم که مهندس بحرینی و حوزه برق از موفق ترین حوزه های استان بوده و هست. مشکل ما اینه که نمیتوانیم موفقیت یک مدیر غیر بومی را ببینیم. لطفا بس کنید و از خدا بترسید
نقل قول کردن
#27 رفیع 1393-07-10 23:38
خانم محترم، شما خبرنگاری انتظار داری تخلفات انتقادات نارضایتهای برق رابه شمابگن!؟ شما فقط ظاهر قضیه رومی بینید،اصلا می دانی چند نفر از بازنشستگان برق از شرکت شکایت کردن !؟ ما در متن کارهستیم_ موفق باشی.
نقل قول کردن
#28 مریم 1393-07-11 00:05
اگر بحرینی مدیرخوبی بوده چرا در حد ود بیست میلیارد تومان بدهی گذاشته رو دست برق استان? یه صدمتر یا دویست یا پونصد متر کابل خودنگهدار نصب کرده پدر مردم رو درآورده اینقد پوزش رو میده.!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
#29 زینب 1393-07-11 13:36
ایمان خان چون تو ستاد روحانی بودی حالا عزل و نصبهای مدیران باشماست ؟ 1.روحانی اصلاح طلب نیست 2.حکم مهندس بحرینی رو خود وزیر محترم زده واستان نقشی نداشته......وای مان خان شماکه چیزی دستت نیست از شما بالاترام زیاد سعی کردن زورشون نرسید. پس بدون مهندس بحرینی بااقتدار به راهش ادامه میده.
نقل قول کردن
#30 میمز 1393-10-01 14:22
سلام
از نظر کارشناسی ایمان بیرانوند استفاده کردیم اما کوووووووو گوش شنوا؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#31 ﺷﻬﺮﻭﻧﺪ 1394-01-21 14:46
ﺟﻨﺎﺏ ﺁﻗﺎﻱ ﺑﻴﺮاﻧﻮﻧﺪ, ﻭﻗﺘﻲ ﻭاﺳﻪ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺟﺎﺩﻩ ﺩﺳﺘﺮﺳﻲ اﻳﺠﺎﺩ ﻧﺸﺪﻩ ﭼﻂﻮﺭ ﻣﻴﺘﻮاﻥ ﺗﺠﻬﻴﺰاﺗﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﻴﺮ, ﺗﺮاﻧﺲ و ... ﺭﻭ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻛﺮﺩ?
ﺁﻣﺎر ﺧﺎﻣﻮﺷﻳﻬﺎﻱ اﺳﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﻣﻤﻜﻦ ﺭﺳﻴﺪﻩ. ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ اﻧﺸﻌﺎﺏ ﻧﺻﺐ ﻧﺸﺪﻩ ﺩﺭ ﺗﻮﺯﻳﻊ ﺑﺮﻕ ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ اﺳﺖ.
اﻳﻦ ﻣﻮاﺭﺩ ﺭﻭ اﻃﻼﻉ ﺩاﺭﻱ?
ﻣﻴﺪﻭﻧﻲ ﻭاﺳﻪ ﺭﻓﻊ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﺑﺮﻕ ﺳﺎﻋﺘﻬﺎ ﺟﻠﺴﻪ ﺩﺭ ﻋﺼﺮ و ﮔﺎﻫﺎ ﺷﺒﻬﺎ ﺑﺮﮔﺰاﺭ ﻣﻴﺸﻪ?
ﺭاﺟﻊ ﺑﻪ ﺑﺎﻡ ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ ﻫﻢ اﻃﻼﻋﺎﺕ ﺷﻤﺎ ﻛﺎﻓﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﭼﺮا ﻛﻪ ﻳﻚ ﺭﻳﺎﻝ اﺯ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺩاﺧﻠﻲ ﺷﺮﻛﺖ ﺑﺮﻕ اﻭﻧﺠﺎ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻧﺸﺪﻩ و ﻫﻤﻪ ﭘﻮﻟﺸﻮ ﺧﻮﺩ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭﻱ ﺩاﺩﻩ.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا