یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وقتي در لرستان همه مي‌خواهند مدير شوند!/ حكايت پست و مقامآن‌چه مدت‌هاست ذهن ما را مشغول كرده، جو حاكم بر برخي ادارات، نهادها و شركت‌هاي لرستان است كه يا نشأت گرفته از طايفه‌بازي و قوم‌گرايي و يا بر اساس طيف‌ها و جريانات سياسي، مديراني براي اداره‌ي بعضي از آن‌ها انتحاب و گزينش شده يا مش‌شوند‌ كه بدون شك در حد و اندازه‌ي آن صندلي و مقام نيستند.
پر واضح است كه مديريت قوم‌گرا، سياست‌زده، عاري از نبوغ و هم‌چنين غيرمردمي شماري از مسوولان استان باعث شده ركود و پسرفت نااميدكننده‌اي بر تعدادی از اين‌ نهادها حاكم شود.
در اين بين، لرستان مستعد كه از نظر منابع طبيعي و نيروي انساني جزء مناطق ثروتمند ايران به شمار مي‌رود، دست به گريبان محروميتي خودخواسته شده و با معضلات عديده‌اي از جمله فقر، بي‌كاري و نيز تحميل نيروهاي ناكارآمد در ادارات و شرکت‌ها مواجه گرديده است.
سال‌هاي قبل چند بار فرصت ملاقات و نشست خصوصي با استاندار لرستان ميسر شد و اين دغدغه را به نماينده ارشد دولت در استان منتقل كرديم و پيشنهاد داديم روال انتصاب مديران دولتي استان قانونمند و تعريف شده گردد تا زين پس از نامزدهاي تصدي مديريت در استان، گرفتن آزمون‌هاي مختلف علمي و تخصصي نيز در كنار ساير ملزومات، مد نظر قرار گيرد بلكه از اين راه، يك روز را هم در عرصه‌ي كاري و خدمت به مردم، هدر نداده باشيم.
كسي كه قادر نيست با مردم سلام و عليك درستي انجام دهد و هميشه مراجعين را به ساعت ۸ تا ۱۰ صبح دوشنبه جهت ملاقات حواله مي‌دهد يا تمام كارنامه‌اش در استخدام‌هاي پشت پرده‌ی اقوام و نزديكانش خلاصه مي‌شود، چگونه لياقت رياست بر بخشي از مجموعه‌ي مديريتي يك استان محروم همچون لرستان را دارد كه مردمش سال‌هاست تشنه‌ي خدمت مضاعف و جهادي مسوولان، جهت عمران و آباداني سرزمين‌شان هستند؟!
برخي از مديران ناكارآمد با تملق و چاپلوسي نمايندگان مجلس و مسوولان ارشد استان، تا كنون ضعف‌هاي مديريتي خود را پشت پرده‌ نهان كرده‌اند و همچنان بر كرسي خويش نشسته‌اند كه اين مساله باعث نارضايتي لرستاني‌ها شده است.
به جاست هر چه زودتر فكري براي روال ناپسند انتصاب مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان شود تا بيش از اين از استان‌هاي توانمندي نظير اصفهان، فارس و تهران در اين عرصه عقب نمانيم.
ما تاريخ‌نگاران و روزنامه‌نگاران لرستاني وظيفه داريم علاوه بر ذكر خدمات افراد مردمي و عادل در عرصه‌ي مديريتي، هر گونه سهل‌انگاري و كارهاي ناشايست كساني را كه در حد و قواره‌ي پست و مسووليتي نيستند و با روش‌هاي گوناگون آن را كسب مي‌كنند بدون اين كه توجه داشته باشند ممكن است چه ضربه‌اي به مردم استان‌شان بزنند، براي آيندگان ثبت و ضبط نماييم.
حدیث نیک و بد ما نوشته خواهد شد               زمانه را سندی و دفتری و دیوانی است
اين گونه نيست كه بتوان پست و مقامي كسب كرد و بعدها پاسخ‌گوي كسي نبود! چه زيبا گفته‌اند: «وقتي كه در حال بالا رفتن هستي با مردم به مهرباني مدارا كن چون وقتي در حال سقوط هستي بايد از كنار همين مردم عبور كني!» آن مسوول و مديري كه فردا يا پس فردا از پستش كنار مي‌رود بايد متوجه باشد در آينده باز هم سر و كارش با مردم در اجتماع و در همين ادارات خواهد افتاد ...
در نهج‌الفصاحه آمده است كه پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلم) فرمود: هر که زمام‌دار مردم شود و ستم‌شان نکند، با آنها سخن بگويد و دروغ‌شان نگوید، وعده‌شان دهد و تخلف نکند، از کسانی است که مروتش به کمال رسیده و عدالتش نمایان گشته و برادرى با وى واجب و غیبتش حرام است.
مردانگي آن است كه اگر كسي نبوغ، توانايي و درايت خدمت و اداره منصبي را ندارد، از پذيرفتن آن امتناع ورزد بلكه از او لايق‌تري به اين مردم كه سزاوار نيكي‌اند، خدمت نمايد.
اين كه براي به دست آوردن پست و مقام و تسكين حس جاه‌طلبي خويش، دست به هر كاري بزنيم، خلاف آزادگي است.
حكايت پست و مقام!
آورده‌اند روزي «شاه‌عباس صفوي» رجال کشور را به ضيافتي شاهانه مهمان کرد و دستور داد تا در سر قليان‌ها به جاي تنباکو، از سرگين اسب استفاده نمايند!
مهمان‌ها مشغول کشيدن قليان شدند. دود و بوي پهنِ اسب فضا را پر کرد، اما رجال از بيم ناراحتي‌ شاه پشت سر هم بر ني قليان، پُک‌هاي عميق زده و با احساس رضايت، دودش را هوا مي‌دادند چنان كه گويي در عمرشان، قليان و تنباکويي به آن خوبي‌ نکشيده‌اند!
شاه رو به آنها کرده و گفت: «سر قليان‌ها با بهترين تنباکوها پر‌ و توسط حاکم همدان براي‌مان فرستاده شده است‌»
حكام و درباريان از تنباکو و عطر آن بسيار تعريف کرده و گفتند: «‌به راستي تنباکويي بهتر از اين نمي‌توان يافت!»
شاه از رئيس نگهبانان دربار که پک‌هاي بسيار عميقي به قليان مي‌زد پرسيد: « تنباکويش چطور است؟»
رئيس نگهبانان گفت: «به سر اعلي‌حضرت قسم، پنجاه سال است که قليان مي‌کشم، اما تنباکويي به اين عطر و مزه نديده‌ام!»
شاه با تحقير به آن‌ها نگاهي‌ کرد و گفت: «‌مرده‌شوي‌تان ببرد که به خاطر حفظ  پست و مقام، حاضريد به جاي تنباکو، پِهِن اسب بکشيد و به‌به‌‌‌‌‌‌ و چه‌چه کنيد‌...»
ر - ج / يافته
 توضيح: اين مطلب نقد سيستم انتخاب مديران در استان لرستان ظرف دو دهه اخير بوده و مخاطب خاصي ندارد. لذا هر گونه سوء برداشت در اين زمينه، متوجه خواننده‌‌ي مطلب و نظر شخصي مي‌باشد.
 
 وقتي در لرستان همه مي‌خواهند مدير شوند!/ حكايت پست و مقام
 

دیدگاه‌ها  

#1 لك مراد 1393-06-17 08:32
ترفيع و ارتقاء بر اساس شايستگي در لرستان يعني كشك. اكثرا بر اساس زد و بند است.
من كه از بازترين پنجره با مردم اين ناحيه صحبت كردم حرفي از جنس زمان نشنيدم
نقل قول کردن
#2 اکبر 1393-06-17 13:45
عده زیادی از مدیران دولت قبل با زدوبندی که کردند خود را به این دولت چسبیدند و همچنان در کنار نارضایتی های کارکنانشان و مردم مشغول ریاست هستند
جالب اینجاست که بعضی مدیران غیربومی بیش از شش سال است در استان با حالت دیکتاتوری و خودسرانه کار می کنند و اخیراً هم روی به برخورد با پرسنل معترض آوردند!!!
قابل توجه آقای استاندار
____________________
يافته: شما سلامت برخي از اين تازه منصوب شده‌ها طوري هستند كه بايد بگوييم چشم‌مان كور براي مديران قبلي!
نقل قول کردن
#3 عیسی 1393-06-17 14:07
بعضی از مدیران دولت قبل در لرستان خودشان اعتراف می کنند که بعداز روی کار آمدن دولت روحانی فکر نمی کردیم بیشتر از 2 ماه سر کار باشیم
اما در کمال تعجب می بینیم بیشتر از یکسال است که قوی تر از گذشته همچنان سر کار هستند
________________________________
يافته: انتصاب عجله‌اي مديران در برخي نهادها باعث شده در برخي نهادها افراد ناكارامدتر از مديران قبلي روي كار بيايند! شما را به خدا جناح بازي را رها كنيد و به شايسته‌سالاري بپردازيد
نقل قول کردن
#4 بهرام 1393-06-17 14:25
باید به آقای استاندار لرستان بگیم که متاسفانه بعضی از مدیران که از دولت قبل به جای ماندند در جلسات شبانه بعضی نامزدهای مجلس آینده شر کت می کنند و مدام در حال زد و بند هستند تا در زمان انتخابات پیش رو در مسند مدیریت باشند تا اهداف نامزد مورد نظر خود را عملی سازند و یک دوره طولانی دیگر در استان حضور داشته باشند

مهندس بازوند نباید گول عوام فریبی آنان را بخورد . منافع مردم و دولت جدید را اولویت قرار دهد
______________________________
يافته: حالا فكر كرده‌ايد برخي از اين مديران جديد منصوب شده از اين كارها نمي‌كنند؟!
نقل قول کردن
#5 محمد علی 1393-06-17 14:38
سالهاست که بعضی مدیران با تملق و چاپلوسی در اطراف نمایندگان یک شبه راه ده ساله را رفتند
در این دوره نیز با تملق بر اطراف استاندار در حال پیشروی به مقاصد خود هستند
نقل قول کردن
#6 هاشم 1393-06-17 16:57
قابل توجه یافته// عده ای فرصت طلب که جدیداً خود را صاحب استان می دانند و همچنین خودشان را ذی نفوذ در همه ابعاد سیاسی استان جلوه دادن با فشار به استاندار سعی در انتصاب مدیران منتسب به خودشان در ادارات دارند از کجا معلوم این مدیرانی که شما می گید افراد این آقایان نباشند که سواد و مدرک و شایسته سالاری برایشان مهم نیست ؟!!!!!!!
و مدام بفکر تقسیم پست بین دوستان خود هستند !!!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
#7 مسعود 1393-06-17 17:02
به نظر من استاندار رییس جمهور استان است و نباید در انتصاب مدیران شایسته و متخصص ،اجازه دخالت به گروههای سیاسی و حتی نمایندگان بدهد چرا که مدیران باید هماهنگ و تعامل صددرصدی با استاندار داشته باشند

اگر نمایندگان و گروههای سیاسی افرادی برای مدیریت به بازوند تحمیل کنند یک ضعف بزرگ برای او محسوب می شود
نقل قول کردن
#8 لیلا 1393-06-17 20:00
جناب بازوند و آقای کریمی فر یادآوری یک نکته برای شما و دولت اعتدال ضروری ایست اولین شکست اعتدال در شورای شهر تهران روی داد مطمئن باشید در انتخابات مجلس بیشتر شکست رو میخورید چون شماها دست دست میکنید در شهرستان نورآباد هنوز بوی اعتدال احساس نمیشه همش فامیل بازیه به قرآن نه از اصول گرا خبری هست نه اعتدال نه اصلاح طلب، همه نا امیدن آستین بالا بزنید چشم ها را باید شسست جور دیگر.... 8) :oops: :zzz
نقل قول کردن
#9 ستار 1393-06-17 20:39
مدیران متخصص و شایسته بومی فدای جناح بازی و منفعت طلبی عده ای به ظاهر سیاسی شدند و همچنان منزوی هستند
نقل قول کردن
#10 نامدار 1393-06-17 23:52
متاسفانه همین دست دست کردن ها و دست به عصا راه رفتن، خیلی ها را بی انگیزه کرده ،، اگر افرادی به خاطر منافع خود در ادارات به بازوند در استانداری فشار می آورند و جلوی تغییرات را می گیرند یا اینکه اصرار به انتصاب افراد وابسته به خودشان را در ادارات دارند جای یک سوال برای همگان خالیست و آنهم اینست: پس اقتدار و حکمرانی استاندار که نماینده عالی دولت است چه می شود ؟؟
اگر استاندار نتواند مدیران شایسته و لایق را بکار گیرد پس نباید به او هم امیدوار باشیم
نقل قول کردن
#11 مریم 1393-06-17 23:56
انشااله که آقای بازوند استاندار لرستان این نظرات مردم را ببیند تا متوجه گوشه کوچکی از دغدغه های مردم باشد
و بداند که همه واقعیات آن نیست که گروههای منفعت طلب به او منتقل می کنند //
نقل قول کردن
#12 حاج محمد میرزاوند 1393-06-18 00:12
اسلام : خدارا شکر که می توان با بهره گیری از رسانه ها وبه تصویر کشیدن عملکرد واقعی مدیران ومسئولین حداقل هر شش ماه یکبار براساس آنچه که قابل لمس برای مردم باشد نه با ارائه آمارعددی غیر واقعی براساس واقعیت به مردم اطلاع رسانی کرد یکی از علت های اصلی بیکاری امروز نسل جوان وجویا کار مدیران ناکارآمد گذشته میباشد .توزیع اشتغال در استان لرستان چه دولتی وچه خصوصی خارج از ضوابط صورت گرفته بطور مثل در یک خانواده چند جوان بیکار وتحصیل کرده فاقد هر گونه کاری چشم به امید روزی که یاس غروب کند در طرف مقابل یک خانواده چند نفره همگی از ریزو درشت گرفته در ادارات... مشغول کار ودارای جا و پست هستند ! مگر همۀ ما در این سرزمین متولد نشده ایم مگر ما در تمامی صحنه های دفاعی از بدو انقلاب اسلامی تاکنون حضور نداشته ایم ! مردم این استان لیاقت وشایستگی بهترینها را دارند نه مدیران ناکارآمد وریاست طلب .آیا تاکنون مدیری یا مسئولی توانسته خادم بودن خود را به مردم در عمل نشان دهد یا فقط حرف تحویل مردم داده وآیا تاکنون مدیری شهامت داشته که آگر از پس کاری بر نیامد کار را به فردکارآمدتری از خود واگذار کند!
نقل قول کردن
#13 كارشناس آموزشي 1393-06-19 09:56
معني اعتدال را درآموزش وپرورش پلدختر متوجه شديم.
آقايان دولت اعتدال را با دولت مشاركت اشتباه گرفته اند . تمامي مديران و كارشناسان حذف شده و افرادي نه از جنس اعتدال بلكه افراطي و صرفا بر اساس معيار «ضرورتي براي آينده سياسي» منصوب شده اند.
نقل قول کردن
#14 مصطفی 1393-06-19 23:35
قابل توجه آقای استاندار///

بعضی از مدیران شرکتهای دولتی در یکسال اخیر که بحث تغییرات در دستگاههای دولتی مطرح شده اولاً بطور وحشتناک و میلیونی در حال ریخت و پاش و تبلیغات میلیونی هستند و دوماً بطرز عجیبی بله قربان گوی خود استاندار شدند و فضا را به نفع خود تغییر دادن

اما در در واقع اهداف افراد دیگری را پیش می برند این در حالیست که بیشترین نارضایتی از عملکرد آن مدیران از جانب کارکنان آن ادارات علیه آن مدیران در دستگاههای بازرسی و حتی برخی نمایندگان مطرح شده !!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
#15 رضا 1393-06-19 23:38
واقعاً از حوصله مهندس بازوند در بحث انتصاب مدیران متعجب شدیم
نقل قول کردن
#16 سیاوش 1393-06-20 01:04
متاسفانه بعضی افراد نفوذ در استانداري زیادی کردن و مدام بدنبال تحمیل افراد خودشان به استاندار هستند
انشااله استاندار بدنبال شایسته سالاری باشد !!!!!!!!
نقل قول کردن
#17 محمدرضا 1393-06-20 23:47
امیدوارم آقای بهرام نژاد مدیرکل حوزه استاندار لرستان این نظرات مردم که بصورت شفاف بیان کردند را به رویت مهندس بازوند برساند
نقل قول کردن
#18 یونس 1393-06-21 00:34
یکی از مدیران کل ادارات استان که بیش از شش سال است مدیر است و بحث تغییر او مطرح است اخیراً اولویت خود را مانور تبلیغاتی برای بقا در سمت خود قرار داده است و مدام در حال تبلیغات رسانه ای ، برگزاری مراسمات و همایشهای مختلف می باشد. این در حالیست که بیش از 150 نفر از پرسنل و کارکنان آن اداره نارضایتی خود را از عملکرد وی اعلام کردند و تعداد زیادی از کارکنان بدلیل نبود عدالت بی انگیزه شدند

حتی این نارضایتی ها را به نماینده مردم خرم آباد در مجلس ، بازرسی استانداری، نهادهای نظارتی و........ کتباً اعلام نمودند اما در مقابل مدیر زرنگ !!چنان خود را مهربان و بله قربان جلوه داده که شده گل سر سبد مدیران !!!!

به نظر شما آیا زمان تغییر این چنین مدیرانی نرسیده؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا