یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در جمعي نشسته بوديم كه يكي از حضار مدام از اين كه فلان آقاي مدير تا اين حد به مردم لرستان لطف كرده و براي آنان كارهايي انجام داده است، سخن‌سرايي مي‌كرد.

از نظر ايشان كه چندان هم بي‌تعصب از نظر جناح و طايفه نسبت به آن آقاي مدير نبود، عملكرد مدير محبوبش نسبت به برخي مسوولان خالص و خاشع استان، بسيار برتر بود!

به وي تذكر داديم كه اين بابا بنا بر اين موارد، عملكردش در حيطه وظايف عادي صورت گرفته و كار شاقي نكرده است، اما تعصب بي‌جا چشمان رفيق ما را كور كرده و همراه مدير محبوبش در آسمان‌ها سير مي‌كرد.

گفتيم چنان كه شما مي‌فرماييد، با عملكرد چنين مديري، لرستان بايد يكي از 3 استان برخوردار و توسعه‌يافته كشور باشد، اما نتايج چيز ديگري مي‌گويد!

بايد توجه داشت كه در استان ما به دست آوردن مسووليت و پذيرفتن پست مديريتي يا مناصبي بالا در ادارات، بسيار سهل است و نيازي به معرفي روش‌هاي دست‌يابي به آن در اين نوشتار نيست، اما اين كه پس از آن چگونه بتوان به خلق‌الله خدمت نمود و لرستان را از وضعيت ركود اقتصادي و فرهنگي خارج كرد، عيار مديران واقعي را مشخص مي‌كند نه سخنان مديحه‌سرايان اين‌چنيني!

در فرهنگ استان ما اين طور جا افتاده كه بايد به آقاي مدير احترام فراوان گذاشت. مثلاً اگر پس از مدت‌ها در مراسم ختم اقوام يكي از كارمندان در مسجدي حضور يافتند، حتماً پشت بلندگو چند مرتبه با صداي رسا از آقاي مدير تشكر شود و نام او را بياورند.

اگر موفقيتي در اداره كسب مي‌شود حتماً آقاي مدير در رأس آن بوده و بنر تبريك آن نصب شود و از وي نام برده شود.

اگر در هفته يك بار و آن هم براي 2 ساعت به مردم وقت ملاقات عمومي داده شد، تصاوير آن همراه با توضيحات پرحرارت كه مدير مردمي در بين مردم حضور يافت و به درد دل‌هاي آنان گوش داد (و نه اين كه مشكلات آن‌ها را حل كرد)، روي وب‌سايت ادارات قرار مي‌گيرد.

نه جانم! پست‌طلبان و سياسون استان بدانند كه مديريت و مسووليت يك معنا دارد: نوكري و خادمي مردم! اي كاش در استان ما براي مدتي واژه مدير با واژه خادم عوض كنند تا ببينيم چند نفر حاضر هستند چنين مناصبي را بپذيرند و از آنان با نام خادم و نوكر مردم نام برده شود.

البته هستند چنين كساني كه بدون سر و صدا به خدمت مردم مشغولند و نيازي هم به نصب بنر يا ارائه گزارش عملكرد چند صفحه‌اي با هزينه بيت‌المال در نشريات نمي‌بينند. از قديم گفته‌اند: درخت هر چه برگ و بارش بيش‌تر باشد، افتاده‌تر است.

به هر حال، اين‌ها را آورديم تا عده‌اي جايگاه‌شان را در قبال مردم فراموش نكنند و به جاي سوء‌استفاده از جايگاه خود يا نزديكان‌شان، معناي واقعي خدمت به مردم را در قالب فرصت‌هاي مديريتي فراموش ننمايند چرا كه دير يا زود بايد آن را به ديگران تحويل دهند و دوباره بين همين مردم زندگي كنند. به يقين، در آن شرايط، اگر مردم‌دار نبوده باشند، زندگي براي آن‌ها بسيار دشوار خواهد بود!

رياست به دست كساني خطاست                  که از دست‌شان، دست‌ها بر خداست

ر - ج / يافته

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 تشنه صداقت 1393-05-01 10:44
با سلام
در مراسم ختمی همین اواخر یکی از مدیرانی که به تازگی معزول و فاقد پست بود کاغذی به دست سخنران جلسه داد که سخنران هم از روی مکتوب شروع کرد به قرائت تشکر از مدیر کل فلان اداره.....
متاسفانه عوارض قدرت طلبی چنان در وجود برخی مدیران رسوخ کرده که حتی بعد از پایان دوران ریاست هم چونان همزادی قادر به جدایی از خاطره مقامی که داشتند ، نیستند
نقل قول کردن
#2 حاج محمد میرزاوند 1393-05-01 23:14
سلام:این چه کار سختی است تلاش بعضی بر این بود که کلمه مدیر را یدک بکشند تا خادم ونوکر مردم بودن را، هر گاه قبل از منصب اموالشان ارزیابی ودر پایان تحویل میز به فرد دیگری مقایسه شود واز طرفی میزان پیشرفت ملموس حیط کارشان نه آماراعداد و ارقام ....... آنگاه مشخص خواهد بودکه ارباب بوده یا خادم مردم .
1-آیا تا بحال اموال ودارایی مدیران از بدر ورود و پس از خاتمه ریاست مورد ارزیابی قرار گرفته وبه اطلاع مردم شریف رسیده یاخیر ؟یا فقط تودیع و معارفه ای از طریقه رسانها به مردم اطلاع رسانی شده
نقل قول کردن
#3 سلمان 1393-05-02 02:40
میزپرستی برخی از این مدیران به کنار، وقتی مراسمی میرن ادا و اصول خودشون و بعضا نوچه هاشون حال آدمو بهم میزنه خداییش.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا