یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جنگ و دعوا بر سر پست و مقام در لرستانفكر نكنم در هيچ كجاي دنيا به اندازه‌ي ديار ما، مردم خودشان را لايق و شايسته‌ي مديريت و مسووليت بدانند!

آن‌قدر شايسته و لايق داريم كه با توجه به ميزان بي‌كاري فراوان جوانان لرستاني، مي‌توانيم اقدام به صدور مدير به ساير نقاط كشور و حتي جهان نماييم!

اتفاقاً چند سالي است كه در اين زمينه موفقيت‌هايي نيز كسب كرده‌ايم و در خارج استان نيز مناصبي به هم‌ولايتي‌هاي ما رسيده است.

همان طور كه در ابتدا عرض كردم، در ديار ما امكان ندارد شما كسي را بيابي كه خود را لايق و شايسته پست مديريت در ادارات نيابد! همه مدير هستند، همه توانمند و همه بادرايت، اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه از بين آن‌ها فقط يك نفر براي رياست در اداره لازم است و بقيه بايد زيردست آن يك نفر باشند!

تمام مشكلات بعدي نيز از همين نقطه آغاز مي‌شوند چون همه شروع به لابي‌گري مي‌كنند تا به آن يك منصب مديريت برسند و در اين راه، از انواع و اقسام زيرآب‌زني عليه رقبا كوتاهي نمي‌نمايند. بالاخره هم كه يك نفر موفق شد به آن صندلي خالي برسد، تلاش‌ها براي كله‌پا نمودن مدير مورد نظر، كماكان ادامه مي‌يابد و بخش عمده‌ي فعاليت اداري ما صرف گرفتن نقطه‌ضعف و زيرآب‌زدن هم‌ديگر مي‌شود. آقاي رئيس هم كه عمده توانش را روي استخدام بستگان و آشنايان شايسته و كاردان مي‌گذارد! نهايتش اين است كه بودجه‌ لرستان وسط دعوا برگشت مي‌خورد! كي به كي است؟!

نه جانم! نه قربانت! مديريت و پذيرفتن مسووليت به اين آساني هم كه فكرش را مي‌كني نيست! فكر كردي وقتي به صندلي بالايي رسيدي و بنرهاي فراوان جلوي اداره در وصف انتصاب شايسته جناب‌عالي نصب شد، كار تمام است؟!

نمي‌دانيم عده‌اي چگونه در ديار ما با وجود اين همه جوان محروم و بي‌كار، مسووليت مي‌پذيرند بدون اين كه ترس و واهمه‌اي از دين و گناه آن مسووليت در قبال پاسخ‌گويي به اين افراد نزد خداوند متعال داشته باشند!

وقتي شما مدير اداره‌اي مي‌شوي در قبال آن گداهاي گوشه‌ي پياده‌روي شهرت هم مسوول هستي و اگر نتواني به وضعيت بي‌كاري جوانان اين ديار رسيدگي كني، بار گناهانت افزون مي‌شود!

اگر نتواني به وضعيت عمران لرستان همچون ساير نقاط كشور سر و سامان ببخشي، فرداي قيامت نفر اولي هستي كه از تو در اين مورد بازخواست مي‌كنند و گناه همه كاستي‌ها در حق مردم اين ديار به پاي تو نوشته مي‌شود!

امام محمدتقي(ع) فرمود: هر كس بدون "آگاهي و آشنايي" دست به انجام كاري بزند، فساد كارش بيش از اصلاح آن است.

جانم! عزيزم! اندكي دقت كن! پيش از آن كه آزادگي و غرورت را درب منزل نمايندگان مجلس براي رو انداختن جهت اخذ پست مديريت حراج كني، ببين بنا بر معيارهاي دين مبين اسلام آن‌قدر به بلوغ فكري و شعور رسيده‌اي كه مسووليت فقراي ديارت را هم بر گردن بگيري يا اين كه فقط جهت تسكين نيازهاي شخصي و آرزوهاي دور و درازت، هوس مدير شدن و مسووليت پذيرفتن به كله‌‌ات زده است؟! خوب فكر كن، بعد تصميم بگير...

گر مسلماني در اين است كه حافظ دارد                    واي اگر پس امروز بود فردايي

رضا جايدريپيشنهاد مي‌كنم صدا و سيماي مركز لرستان در اين زمينه فرهنگ‌سازي كند. مثلاً واحد خبر به سراغ مديران ادارات استان برود و از آنان سؤال كند: "شما چه چيزي در وجود خويش ديديد كه مسووليت پذيرفتيد؟" يا "شما چه چيزي اضافه‌تر و بيش‌تر از ديگران داريد كه بين آن‌ها براي اين منصب برگزيده شده‌ايد؟"

ما مردم لرستان منتظريم تا پاسخ‌هاي جالب مديران ديارمان را در اين زمينه بشنويم و ببينيم چند مرده حلاج هستند!

رضا جايدري/ يافته

 


 

 


دیدگاه‌ها  

#1 فرهاد داودوندي 1393-04-15 12:06
با سلام و تبريك روز جهاني ورزشي نويسان به شما و تمامي همكاران ورزشي نويس ام در " يافته"
مطلب بسيار جالب توجه اي نوشته ايد
واقعا ميز رياست به چه قيمتي؟ شبها تا نصف شب دست بر سينه جلوي خانه فلان مسوول و التماس براي گرفتن ميز رياست
چگونه نام مرد بر خودشان مي گذارند و به چه قيمتي نان به خانه مي برند؟
دست شما درد نكند مطلب بسيار به جايي بود
موفق باشيد
نقل قول کردن
#2 امیر 1393-04-15 13:17
یک وقت جایی این مطلب جالب را خواندم که واقعییت هم دارد.
از هر 100 کودک که در ایران متولد میشود 99 تا هوش بالایی دارند و یکی هوش کمی دارد .ولی در اروپا از هر 100 کودک یکی باهوشتر و 99 تا متوسط و کم هوش هستند حالا علت اینکه آنها از هر نظر از ما جلوتر و موفق ترند چیست؟ در ایران و بویژه لرستان بعضا آن یک نفر کم هوش را رئیس و مسئول می کنند و بالای سر آن 99 نفر قرار می دهند و تمام امور را به دستش می دهند و نتیجه این می شود. ولی در اروپا آن یک نفر باهوش را به عنوان رئیس بالای سر آن 99 نفر قرار می دهند .برعکس ما
نقل قول کردن
#3 خرم بین 1393-04-15 18:06
مقاله ای پر بار است بنده هم با شما موافقم که هر مدیری می بایست واقعا به تمام معنا مسولیت پذیر باشد چه در حوزه ماموریتش و چه در قبال سایر مردم در حد توانش ای کاشما از مدیران حال و گذشته ادارات کل اگر دسترسی بهشان دارید چند سوال مطرح می کردید که درطول دوران مسولیتش فارغ از امارهای روزمره که انجام می گیرد سوال کنید چند کار برجسته که نیاز به همت ودرایت و سختکوشی ان مدیر است انجام داده ضمنا نمی توان در خصوص انتصابات تعمیم جز به کل نمائیم و به گوئیم حتما هر مدیری با چابلوسی نماینده منصوب شده که بوده و هستند مدیرانی که بر اساس شایستگی راسا از طریق وزارتخانه و یا سازمان منصوب و حتی نمایندگان برای انان مرتب مشکل درست کرده و برعکس بعضی مثل موضوعی که شما فرموده ید با زد و بند به منصبی رسیده ند.
نقل قول کردن
#4 کولیوند 1393-04-25 09:36
با تشکر از آقای جایدری به خاطر متن زیبا و پربارشان!!! متاسفانه بعضی از نمایندگان که برا یه مدت کوتاهی در عزل و نصب مدیران حوزه ی خود دخالت دارند!!! دقت لازم و تدبیر کافی را ندارند!!! من خود به شخصه در یکی از شهرستانها شاهد بودم که 80 درصد مدیران انتصابی نماینده محترم، متظاهر و دروغگو بودند!!! که آن نماینده چون تدبیر کافی نداشت بعدا خود نیز چوب همان مسئولان مانند خود را خورد!!! یعنی هم مردم را سرخورده کرد هم خود دچار مشکل سیاسی شد!!!
نقل قول کردن
#5 احمدي/بالاگريوه 1393-04-31 15:19
مطلب جالبي بود .خدابه قلم شما توانائي وبصيرت بيش از پيش عنايت فرمايد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا