یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

علی صحرانورد/ خبرنگار، مسافر ورهگذر:




 افتخاران را داشتم که در دهه ۶۰ در لشکر ۸۴ خرم آباد خدمت سربازی داشته باشم و با این شهر زیبا و مردم خون گرم و مهمانوازش با فرهنگ و آداب و سنن آن‌ها آشنایی دارم.

در نوروز۱۴۰۳سعادتی شد و فرصتی پیش آمد که چند روزی در این شهر باشیم و از جاذبه‌های خدادادی و مفاخر باستانی و دیدنی این شهر بازدید کنیم. خرم آباد از لحاظ وسعت شهری چند برابر شده بود و قسمت‌های زیادی از زمین‌های کشاورزی آن زمان به منزل مسکونی تبدیل شده بودند لذا ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مدیران شهری و استانی بابت زحمات اما به عنوان یک مهمان و خبرنگار نقد‌های بر عملکرد مدیران شهری این شهرستان دارم. ‌امیدوارم زیاد عصبانی و  رنجیده خاطر نشوند و به فکر چاره‌اندیشی باشند چرا که قصد ما تلنگری بر عملکرد مسوولین شهری و خدمت صادقانه به مردم است.

به دلیل علاقه و تعلق خاطری که به شهر خرم آباد داشته و دارم و همچنین به اقتضای شغلم رصد می‌کردم برنامه‌ها و شعار‌های اعضای شورا شهر و شهردار را که شعار‌های رنگارنگ در خصوص نهضت آسفالت‌رسانی در رسانه‌ها سر می‌داند ولی در عمل این طور نیست و خیابان و کوچه‌ای در خرم آباد نمی‌بینی که به فاصله ۱۰متر چاله چوله و.. نباشد و این مدیران به جای آماده‌سازی شهر برای ایام عید نوروز، آسفالت‌ریزی و ترمیم خیابان‌های شهر را فراموش و به نوعی تعطیل کردند.

چاله چوله‌های شهر، پارک‌ها و فضای سبز، نظافت شهری، رنگ‌آمیزی و المان‌های شهری با مسافران و توریست‌ها سخن می‌گوید.

بارش باران در خرم آباد خیلی از ضعف‌های مهندسی شهری را نمایان می‌کند. جمع شدن آب در سطح خیابان‌ها، ورود گل و لای و سنگ ریزه در سطح تمام خیابان‌ها، نبود مهندسی درست ترافیک، وجود پل‌ها با ارتفاع پایین بر رودخانه داخل شهر که تهدید جدی هستند برای سیلاب و بارش و……و عدم توجه به شهر‌سازی مدرن باعث شد که به حال مردم این شهر و وضعیت شهری خرم آباد و این که هر آنچه در ذهن برای خرم آباد تصور می‌کردم و وجود نداشت گریه‌ام گرفت.

آقای شهردار و اعضای پارلمان شهری، کار رسانه، اطلاع‌رسانی و روشنگری است نه بهره‌برداری ….. اطلاع‌رسانی از چرایی و چگونگی به قدرت رسیدن مدیران و مبارزه با فساد و معضلات و مشکلات ناشی از ضعف مدیریت‌ها و مصیبت‌های مردم و جلو‌گیری از برنامه‌های خواص بی‌خاصیت، سالوسان و چاپلوسان فرصت طلب و جوانه‌های بی‌ریشه‌ای است.

در حالت کلی و بدون اشاره به شخص و مصداق خاصی و با عرض ادب و ارادت خدمت این دو بزرگوار ( شهردارفراموش کار و شورای خواب آلود) ترمیم آسفالت خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌ها، مبلمان و مهندسی شهری شما را صدا می‌زنند و به ضرس قاطع می‌گویم آسفالت بیش از ۷۰ درصد از خیابان‌ها و ۹۰ در صد از کوچه‌ها داغون و نیاز به بهسازی دارند.

از شعار‌های رنگارنگ پرهیز کنید و بیایید خرم آباد را با این همه زیبایی‌هایش بسازید که نیازمند توجه ویژه مدیران است.

 

منتشر شده در شماره ۱۵۰۷روزنامه ی یادگار امروز مورخ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 

دیدگاه‌ها  

#1 ابراهیم آریاوند 1403-01-15 12:02
آسفالت کردنشون هم بی نهایت بی کیفیت است
چون بعضی معبرها نیازمند زیرسازی هست و بدون توجه به این موضوع آسفالت می کنند
دانه های آسفالت هم درشت هستند و عرض یک هفته از معبر جدامی شوند
گلدشت شرفی بلوارکریم خان کوچه یاس3نمونه ای از هزاران نمونست
نقل قول کردن
#2 خرم‌آبادی 1403-01-15 13:55
احسنت
تشکر می‌کنم از این هموطن گرامی که لطف کردند و نکات خوبی را اعلام کردند
متأسّفانه مسئولان شهر خرم‌آباد دچار روزمرگی شدند و بیشتر با کلمات بازی می‌کنند
اکثر کوچه‌ها و خیابان‌های خرم‌آباد نیاز به آسفالت و ترمیم دارند
بعد مهم‌تر اینکه افرادی خبره و توانا که بلد باشند خوب آسفالت کنند در خرم‌آباد خیلی خیلی کم است
حتی در بحث رنگ‌آمیزی جداول و حرس درختان هم خیلی بی‌ملاحظه عمل می‌کنند
نقل قول کردن
#3 دانشجو 1403-01-15 13:56
《خیابان و کوچه‌ای در خرم آباد نمی‌بینی که به فاصله ۱۰متر چاله چوله و...نباشد و این مدیران به جای آماده‌سازی شهر برای ایام عید نوروز، آسفالت‌ریزی و ترمیم خیابان‌های شهر را فراموش و به نوعی تعطیل کردند》امیدوارم مسئولان شهرداری و شورای شهر خرم‌آباد حداقل این مطلب کوتاه و از سر دلسوزی را بخوانند که حرف دل مردم است
نقل قول کردن
#4 علی 1403-01-15 17:44
آیاخودمدیران شهرداری ازاین خیابان‌ها تردد نداشته ونمی بینند واگذاری آسفالت ریزی به پیمانکاروکارگرا ن بدون نظارت کاراکترهای بوده وزمانی که جهت تعمیرکوچه آن هم باپیگیری چندماهه اگرمراجعه کنندبصورت سلیقه ای وبدون درنظرگرفتن خواسته اهالی ولکه گیری گذری وبی کیفیت ویک درمیان که بااولین بارش وآب زدگی ازهم جداوتبدیل به ماسه میشوندوموانع شیب دارغیراستاندارد رسطح معابرشهربدون شبرنگ ورنگ آمیزی باعث خرابی جلوبندی خودرو وخسارت فراوان به شهروندان میشود
نقل قول کردن
#5 علی سپه وند 1403-01-15 18:10
مسافر گرامی کاملا در اشتباه هستند. سلیقه و اولویت ما مردم از انتخاب کردنمون مشخصه اولویت برای ما طایفه هست نه تخصص اصلا از اعضای شورا بپرسید دمای آسفالت باید چند باشه، یا چهارتا سوال شهرسازی مطئنا نمیدونن ولی بپرسید فلانی پسر فلان کس بهت رای داده یانه؟! چندتا گوسفند توی ده دارند؟ قطعا با تقریب بالایی جواب میدن
نقل قول کردن
#6 سعید 1403-01-15 18:29
سلام عرض ادب و احترام ممنون از شما که زحمت کشیدن و بطور کامل و جامع تمام کم و کاستی های مبلمان شهری خرم اباد رو بیان کردین
نقل قول کردن
#7 مهدی 1403-01-15 18:39
محله کوی آباد وسط این شهر قرار دارد که بافت قدیمی و خانه های متروکه ای دارن هیچ مسئولیتی به عهده نمایندگان این استان نیست
نقل قول کردن
#8 یک فرهنگی خرم آبادی 1403-01-15 18:40
با سلام و سپاس از برادر گرامیمان.....
من هم مثل شما همیشه این دغدغه‌های مهم رو داشته و دارم. اما دریغ از حل این معضلات همیشگی شهری.
خرم آباد. چرا که کارها بصورت اصولی انجام نمیشه.
نقل قول کردن
#9 مهدی 1403-01-15 18:41
محله کوی اباد را نجات دهید
نقل قول کردن
#10 مریم راد 1403-01-15 18:41
سلام اره بخدا خرم آباد خیلی زیباست من خودم بچه خرم آبادم‌ دوست ندارم کسی به شهرم توهین کنه فرمایش اون آقا واقعا متین مسئولان شهری و استانی درحد شعاربرا‌ جمع کردن رای هستن رای بیارن مامیشیم‌شما‌ به نظافت شهر برسن دریاچه کیو خودش عالی‌ عالیترش‌ کنن و اینکه‌برای‌قسمت ورودی شهربازی ی مامور راهنمایی رانندگی لازم برای ترافیک آخر هفته ها و رد شدن مردم از خیابون‌اون قسمت
نقل قول کردن
#11 بهمن 1403-01-15 19:01
ضمن تشکر از نقد ظریف و زیبای این هموطن عزیز و دلسوز متاسفانه مسئولین شهر خرم آباد فقط به حفظمقام و منصب خود می اندیشن و همواره نگاه دولت ها به خرم آباد و لرستان نگاه بی مهری و بی توجهی بوده وهست استاندار؟؟؟؟ فرماندار؟؟؟؟ و شهردار؟؟؟؟؟ و پروژه ایجاد سرعت گیر در این شهر از پر کردن چاله چوله های سطح شهر فعال تر و بی نظمی ترافیکی و بی توجهی راهنمایی و رانندگی به حل مشکل ترافیک و راه افتادن سیل در خیابان ها بمحض شروع یک بارندگی چند لحظه ای وهزاران حکایت ننوشته و نگفته که فضای شهری گویای این موضوع است
متاسفانه مسئولین انتقاد ناپذیر که فقط به دنبال حذف صورت مسئله هستند بجای حل مسائل و مشکلات
کاش این هموطن عزیز نگاهی هم به پل یا اصطلاحا روگذر ورودی دانشگاه لرستان می داشتند و هنر مهندسی و مبلمان شهری را در ورودی شهر ارزیابی می کردند چرا مسئولین ما فرم ارزیابی برای بازدید کنندگان و مهمانان نوروزی ارائه ندادند تا متوجه ضعف عملکرد خود شوند
نقل قول کردن
#12 باجولوند 1403-01-15 19:02
حقیر اهل روستایی از خرم آبادم به همان دلیل که همه میدانیم مهاجرت کردم فردیس.فردیس حاشیه کرج هستش خودکرج حاشیه تهرانه ..بخدا اگر آسفالت کوچه ی تنگی ترک برداره صبح بافرقون شهرداری آسفالت گرم میاره میریزه اونم چه آسفالتی پر قیر نه مثل آسفالتهای پتی شن خرموعه..خدااا
نقل قول کردن
#13 بهمن 1403-01-15 19:04
نقد کردن که توهین نیست اجازه ثبت نمیدید این هم ؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#14 رضاکاشانی 1403-01-15 19:05
با سلام
من هم نوروز امسال در شهر خرم آباد دوشب مهمان بودیم،خرم آباد رو شهری با کلی پتانسیل و رها شده دیدیم،فقط میشد تاسف خورد برای رها شدن این شهرهای کوچک و باقدمت
نقل قول کردن
#15 بابک 1403-01-15 19:15
به عنوان یک شهروند خرم آبادی متاسف و شرمنده هستیم که علی رغم این همه جاذبه طبیعی و تاریخی نمی تونیم میزبان خوبی برای هموطنان عزیز باشیم والا این شهر و دیار سالهاست که مدیر و متولی نداره ...
نقل قول کردن
#16 سجاد 1403-01-15 19:17
با سلام و عرض ادب تشکر دارم از این هم وطن عزیزم که ارادت خود را به شهر خرم آباد ابراز داشتند بدون شرح میگویم که انشالله کلیه مسولین محترم شهر خرم آباد در سال ۱۴۰۳ دگرگونی شهری ایجاد کنند و نسبت به شهرو دیار خودشان تعصب کاری و انسانی داشته باشند.
نقل قول کردن
#17 اصغر 1403-01-15 19:32
ممنون از این برادر عزیز که بدرستی همه موارد را اشاره کرده‌اند من خودم بارها این ومواردی دیگر رابه اعضای محترم شورای شهر گوشزد کرده ام و تاکید بر رفع مشکل داشته بعنوان یکی از هزاران شهروند که دغدغه شهر واستان رادارند اما باید گفت هماهنگی دربین مسئولین استان اصلا وجودندارد و استاندار لرستان فقط در فکر پر کردن آمار هستند ایشان به عنوان استاندار بومی حتی توجه به زادگاه خودشون هم ندارند مگر آقای دهمرده نبودند که همیشه ودرهمه جا حضور داشتند وهیچکدام از مدیران جرأت استنکاف را نداشتند نمونه اش احداث بام در دوسال که متاسفانه مسئولین فعلی میل به تخریب ونابودیش دارند
نقل قول کردن
#18 فرامرز ج 1403-01-15 19:38
درود بر این خبرنگار و هموطن عزیز که امسال خرم آباد را به عنوان مقصد تفریح انتخاب کردند و این حقایق را بیان کردند خدا خیرشون دهد
برادر من ما ۲۵ ساله توی ی کوچه هستیم خدا گواهه حتی قیر پاشی هم نکردند آسفالت پیش کش
خرم آباد دلسوزی مص شهردار علی محمد ساکی میخواد
روحش شاد
نقل قول کردن
#19 فرامرز ج 1403-01-15 19:39
به داد خرم آباد برسید
نقل قول کردن
#20 رامین 1403-01-15 19:42
با درود خدمت همشهریان عزیزم مشکلات شهر خرم آباد خیلی بیشتر از این نکاتی هست که ذکر شد مشکل از ما مردم هست طایفه گری را کنار نمی زنیم و در هنگام انتخابات شهری افراد لایق و کاردان را با چشمی باز وبه دور از هر گونه وابستگی حزبی و طایفه ای انتخاب کنیم انشاالله به امید کمی تفکر
نقل قول کردن
#21 یه لر 1403-01-15 19:47
واقعا ممنونم از هموطن عزیزم کاش مسولان به این نکته توجه کنن
نقل قول کردن
#22 آبی 1403-01-15 19:52
خدایش هرچه گفتی درسته
نقل قول کردن
#23 امیر 1403-01-15 20:22
سلام.دوستان تاکلمه پرسشی چه کسی هیسی دربین مردم این شهررواج داره کاسه همینوآش همین
نقل قول کردن
#24 محمدرضا 1403-01-15 20:25
خرم آباد که بااین وضعیت روبروست سایر شهرهامثل مثل دورودهم فریاد رسی ندارد
نقل قول کردن
#25 سجاد 1403-01-15 20:32
جای تاسف داره برای مسولین یک هم وطن در چند روز مشکلات رو دیده و همینطور پیشنهاد داده یا مسولین ما خوابن یا در شهر نیستن
نقل قول کردن
#26 ص 1403-01-15 20:50
سلام تشکر از هموطن گرامی
نقل قول کردن
#27 خجسته 1403-01-15 21:28
سلام. متأسفانه مردم خرم آباد مطالبه گر نیستن و چنانچه وضعیت اسفبار تر شود هیچگونه اعتراضی نمی‌کنند و مسؤلین هم از این سکوت مردم استفاده میکنن و هيچ اقدامی در رابطه با پیشرفت شهر انجام نمی‌دهند
نقل قول کردن
#28 احمد ی 1403-01-15 21:29
ممنون از هموطن عزیزمان آقا خدا وکیلی خسته شدیم از دست طایفه بازی چون اجازه نمیده مدیر یت سالم شهر را مدیرت کنه حیف این شهر با این همه جاذبه.....
نقل قول کردن
#29 علی محمد امیدفر 1403-01-15 21:43
ممنون از این هموطن که به درستی اشاره شده
بنده منزلم درخیابان علوی کوچه شهید توسلی
هستش بارها وبارها مراجعه به شهرداری کردیم چه
توسط خودم وهمسایگان نزدیک به ۲۵ سال هستش که این کوچه آسفالت نشده ویکی از اصلی ترین کوچه های شهر خرم آباد میباشد که همش چاله چوله است وروستاها ازاین کوچه بهتر هستن واقعا به حال این مسؤلین بی فکر افسوس خورد افسوس وسلام
نقل قول کردن
#30 یاراحمدی پشت بازار 1403-01-15 21:47
خرم اباد و اباد کنید واقعا دلسوزی ندارد
نقل قول کردن
#31 سیدهاشم موسوی 1403-01-15 21:56
سلام خداپدرومادرتون بیامرزه٠دوسال ازاندیمشک اومدیم مثلامرکزاستان پیشرفت کنیم ولی افسوس اون کجا مرکزاستان کجا
نقل قول کردن
#32 خاتی 1403-01-15 21:58
اگه بفکر آسفالت و بقیه چیزا باشند پس کی بفکر اقوام و بستگان خود و پارتی بازی باشند... وقت نمیکنند که... دلخور نباش ما عادت کردیم.... ده سال دیگه هم بیایی همینه
نقل قول کردن
#33 علیرضا 1403-01-15 22:04
کاملا با صحبت های این عزیز خبرنگار موافقم مشکل شهرخرم آباد فقط آسفالت بی کیفیت و غیر استاندارد کوچه و خیابان نیست بلکه نشان از عدم استفاده از نیورهای متخصص وکاردان در شهرداری و استانداری مرکز استان هست کسانی در مسند کار در شهرداری،استاندا ری و حتی فرمانداری قرار گرفته اند که الفبای مهندسی شهری و اصول اولیه شهر سازی رو نیدانند و نکته قابل توجه اینکه ترافیک شهری بیداد میکند الان ترافیک از خیابان های اصلی به خیابان های فرعی کشیده شده و چند سال دیگه ترافیک به کوچه پس کوچه هم کشیده میشود آیا فریاد رسی هست؟
نقل قول کردن
#34 سردار اسد 1403-01-15 22:07
با سلام
متاسفانه شهر زیبای خرم آباد هیچ مسئول و هیچ برنامه ای نداره من بعد از دو سال برگشتم ،واقعا کی میخوایم طایفه بازی رو کنار بزاریم
یه سوال با چه دل خوشی میرید ری میدید ؟؟؟

چاله های سطح شهر خرم آباد آبروبره واقعا
نقل قول کردن
#35 ادرشیر 1403-01-15 22:27
سلام بله متاسفانه برخی مسؤلان خرم آباد بی‌خیال هستن .
نقل قول کردن
#36 بوشهری 1403-01-15 22:34
باعرض سلام خدمت همه لر و لک زبان های عزیز بنده از هموطن های جنوب کشور هستم و توی ایام عید مهمان یکی از دوستان لک زبان در خرم آباد بودم که ساکن منطقه دره گرم بودن از میدان کیو به سمت دره‌گرم هیچ گونه فضای سبز درست حسابی نداره آسفالت کوچه ها و خیابان ها افتضاح وهمش شده دست فروش واقعااین همه مشکلات شهری زیبنده این شهر زیبا نیست
نقل قول کردن
#37 پرستو خرم آبادی 1403-01-15 22:54
فقط میتونم بگم واسه مسئولین متاسفم البته اونا مقصر نیستن مقصر اصلی خودمونیم که صدامون درنمیاد
نقل قول کردن
#38 ملورین 1403-01-15 23:14
ما که از این مسئولین چیزی جز بازی کردن با کلمات ندیدیم
نقل قول کردن
#39 علی 1403-01-15 23:19
ماطایفه برامون تصمیم میگیره لیاقت توشهرمابی معنیه ازخرم آبادفقط اسم شهرباقی مونده
نقل قول کردن
#40 علی 1403-01-15 23:29
ببخشید بنده رک حرفمو میزنم تا زمانی که طایفه بازی جای خودشو به عقلانیت نده خرم اباد بدتر هم خواهد شد
نقل قول کردن
#41 کورش 1403-01-15 23:31
درود به همه
نوروز امسال برای اولین بار به خرم آباد زیبا سفر کردم
علیرغم زیبایی خدادادی این شهر و مردمان بسیار خونگرم و مهمانواز متاسفانه با این خبرنگار موافقم
وایکاش که مسئولین با دقت بیشتری به این شهرزیبا رسیدگی کنند
زنده باد قوچان
زنده باد خرم آباد
پاینده ایران
نقل قول کردن
#42 احمد 1403-01-15 23:41
به نقل از سیدهاشم موسوی:
سلام خداپدرومادرتون بیامرزه٠دوسال ازاندیمشک اومدیم مثلامرکزاستان پیشرفت کنیم ولی افسوس اون کجا مرکزاستان کجا

خب برو اندیمشک از پیشرفت دزفول استفاده کن.پیشرفت ربطی به مرکز استان بودن نداره دوست عزیز
نقل قول کردن
#43 محمدعلی 1403-01-15 23:58
سلام .مرسی از نقد سازنده شما مهمان گرامی.بله اگر بفکر توریسم تورهای سیاحتی به این شهر واستان هستند مدیران محترم امکانات رفاهی و زیر بنایی را بروز کنند آسفالت خیابان ها. پل های ورودی یا خروجی گذر ها وکوچه ها و فضاهای سبز و امکانات بهداشتی وخیلی مسایل دیگه رسیدگی کنند تا کسانی که به آنجا سفر می کنند راحت باشند و به هنگام برگشت به دیگران هم توصیه کنند به خرم آباد و لرستان سفر کنید چون لی نظیره. مرسی از نقد شما
نقل قول کردن
#44 مجید 1403-01-16 00:05
خرم اباد وقتی اباد میشه که همه یکی بشیم اون موقع
خرم اباد ابادمیشه
نقل قول کردن
#45 بانوی لر 1403-01-16 00:07
سلام
لطفا لطفا مسئولین محترم با صدای قلبتان به فریاد خرم آباد برسید
نقل قول کردن
#46 ناشناس 1403-01-16 00:49
با عرض سلام و احترام خدمت این برادر عزیز و بزرگوار...احسنت به شما که فقط بخاطر دو سال سربازی این همه غیرت و تعصب و نسبت به خرم آباد دارید.برادر عزیزم ای کاش حداقل یکی از مدیران شهر خرم آباد یک هزارم تعصب شما رو نسبت به این شهر زیبا ولی بدون مدیر داشت..مدیران بیسواد خرم آباد فقط بفکر طایفه بازی خودشون هستن..
نقل قول کردن
#47 صیادیان 1403-01-16 00:51
درود براین عزیز مسافر وهموطن ،
کسیکه در خواب واقعی باشد بابک تلنگر کوچک بیدار میشود،ولی اگر خودش بخواب بزند با پتک هم بیدار نمی شود.
نقل قول کردن
#48 بیرانوند 1403-01-16 00:52
تحت هر شرایطی در تمامی زمینه ها به شهرستان خرم آباد به صورت مجهول و معماگونه تا ابد ابد نخواهند رسید
نقل قول کردن
#49 رهگذر 1403-01-16 01:16
با عرض سلام و خدا قوت
بنده هم امسال عید برای اولین بار مسافرتی به شهر زیبای خرم آباد داشتم
از وضعیت معابر و کوچه ها و حتی خیابان های اصلی واقعاً متعجب شدیم،،
گویا اصلا شهرداری ندارند،،
مردم بومی که می گفتند به دلیل سال نو خیلی از معابر خوب کرده اند،،
در ضمن به لحاظ وضعیت حجاب و عفاف هم خیلی وضعیت بد بود

هیچ مسئولی هم زیر بار این وضعیت نابهنجار نمی رفت،،
واقعا براشون متأسفم ،،
نقل قول کردن
#50 یوسفی 1403-01-16 01:23
به داد خرم آباد برسید .... خرم آباد گنج بی صاحب است
نقل قول کردن
#51 علی کوشکی 1403-01-16 01:26
سلام امیدوارم مدیران لرستان و فرمانداران شهردار ها کارهای لازم را برای زیبای شهر هرچه زودتر انجام دهند
نقل قول کردن
#52 خرم آباد بی کس 1403-01-16 01:45
بسیار ممنونیم از لطف این عزیز که از دیار خرم آباد و لرستان نیست ولی چه دلسوزانه هوای خرم آباد رو داره
نقل قول کردن
#53 حسین ملکیان 1403-01-16 02:04
با تشکر از هم وطن عزیزمان بنده از روستاهای شهر خرم آباد هستم ما در رابطه با زیر ساخت روستایی میخوایم بیایم گوشزد کنیم به مسئولین، فضای داخل شهر را که میبینیم دست از پا دراز تر برمیگریم ای کاش سیستم طوری شود که روابط جای خودشو به ظوابط بده.سیستم اداری کشور باید برای استخدامی تمام اداره ها یک نظارت داشته باشد که دست مسئول استانی از پارتی بازی کوتاه کنه وکسی که واقعا هم تخصص داره هم لیاقت اون جایگاه رو داره منصوب و استخدام بشه نه که الان درصد بالایی از کارمندان اداره ها، هیچ سنخیتی با اون مدرک و تخصصی که دارن نداره. بلاخره این کشور صاحب داره با قانون جنگل که کار پیش نمیره.
نقل قول کردن
#54 عرفان 1403-01-16 02:04
خدایش من خودم میرم خرم آباد میمونم چرا اینقدر ظلم شده به این شهر یه کارخونه یه خیابان درست نداره واقعا حق مردم خرم آباد نیست
نقل قول کردن
#55 ایرانی 1403-01-16 02:07
سلام به همگی... شهری که قراره ثبت جهانی بشه رو نباید به حال خودش رها کرد باید بدید به اهلش.بابا....ای ن فرصت گیر هر جایی در تمام دنیا نمیاد به خدا .ما ایرانیا چرا اینقدر بیخیالیم.ثبت جهانی میدونی یعنی چی ؟یعنی همتراز یا شاید بالاتر از شهرهیی مث ونیز .
نقل قول کردن
#56 محمدحسین 1403-01-16 02:28
به نقل از علی سپه وند:
مسافر گرامی کاملا در اشتباه هستند. سلیقه و اولویت ما مردم از انتخاب کردنمون مشخصه اولویت برای ما طایفه هست نه تخصص اصلا از اعضای شورا بپرسید دمای آسفالت باید چند باشه، یا چهارتا سوال شهرسازی مطئنا نمیدونن ولی بپرسید فلانی پسر فلان کس بهت رای داده یانه؟! چندتا گوسفند توی ده دارند؟ قطعا با تقریب بالایی جواب میدن

آفرین آفرین هزار آفرین دقیقا مشکل خرم آباد طایفه بازیه نه شایسته سالاری انتخاب ها از روی تخصص وکارآمدی ودلسوزی نیست استانهای اطراف مامثل اصفهان وخوزستان ومرکزیو باید الگو قرار بدیم قم مثل یک دهات بود شهردار اصفهانو آوردن قم الان از تهران پیشرفتش بیشتر شده بعداز سالها یه روگذر تو خ شریعتی زدن شنیدم میخوان برا افتتاحش یه مسول کشوری بیارن درحالیکه تو قم سالی حداقل ۷ ۸ تا ازاین روگذرا میزنن چه اشکالی داره از تجریه ی مثلا اصفهانیا استفاده کنیم
نقل قول کردن
#57 محمد 1403-01-16 02:31
تورو خدا شما که خبرنگاریت شاید صدای شمارو کسی بشنوه ما این همه چشمه توی شهر داریم دریغ از یک شرکت آب معدنی آب لوله کشی هامون خرابه
نقل قول کردن
#58 محمدحسین 1403-01-16 02:33
مقصراصلی مردمن که برخی افراد نالایق میفرستن شورا طرف ...فروش بوده رای میاره جهت خنده ومسخزه بازی به اینارای میدن باید نخبه ها وباسوادهای شهر فرهنگیای تحصیل کرده فرهنگ مردموبالا ببرن وگرنه دیدگاه یه سری مردم اینه فلانی برادرمونه هم طایفا مونه این دیدگاه پوسیده
نقل قول کردن
#59 مغازه دار 1403-01-16 02:51
با سلام خدمت خبرنگار عزیز و همشهری های گرامی
متاسفانه تا از خودمون شروع به مطالبه گری نشه وضعیت شهر خرم‌آباد هر روز بدتر از پیش میشه از لحاظ مبلمان شهری خیلی ضعیف هستیم مثل نبود فضای سبز ، سرویس بهداشتی سطح شهر ، بی برنامه بودن نسبت به آثار تاریخی ، ترافیک و الهذا... خواهشمندم همشهریان عزیز از خودمون شروع کنیم نسبت به مطالبه گری و کمک در راستای توسعه شهر خرم‌آباد و خواستار درست رای دادن تا فرد کارآمد و با برنامه درست و جوابگوی مردم در مسولیت های از قبیل : نماینده ،استاندار،فرمان دار ، شهردار و ‌.‌.. را عهده دار شود.
نقل قول کردن
#60 مجید زرین جویی 1403-01-16 03:25
با سلام خدمت تمام مردم ایران . خرم آباد مظلوم است لرستان مظلوم تر . لر مظلوم است کرد مظلومتر.نقشه خیابان ها مربوط به دوره درشکه است و هیچ تغییری نکرده. جوب های آب کوچکند و باریک به محض بارش باران سیل می آید . خدایا همین یک قلعه فلک الافلاک را از ما بگیر تا به کلی فراموش شویم .
نقل قول کردن
#61 جعفری 1403-01-16 04:47
شهر ما متاسفانه هیچی نداره!؟
آدم دلش درد میاد مواهب خدادادی مانع آشکار شدن کم کاری مسوولین شده!!!
کدوم پارکینگ ؟!
کدوم زیر گذر و روگذر درست و حسابی؟!
کدوم آسفالت و پیاده رو سالم در سطح شهر؟!
کدوم زیباسازی معابر برای روحیه مردم؟
کدوم پارک محله ای مناسب؟!
کدوم کار فرهنگی زیر بنایی توسط شهرداری؟
کدوم پیاده رویی که معلولین و جانبازان بدون دغدغه از آن عبور نمایند؟!
علت این همه نارسایی وجود نیروهای بدون تخصص هست
نقل قول کردن
#62 جعفری جلال 1403-01-16 05:01
چند روز قبل عید منتهی الیه ورودی شهر از سمت کهریز را آسفالت کردند همین آسفالت و جدول آن در این باریکه شاید ۱۰۰ متری ، ده‌ها شکستگی و چاله چوله داره!؟ حالا شما دیگه دست تون میاد شهردار و شورای شهر ما چکاره هستن!
انتهای خیابان جلال آل احمد آسفالت آن از آسفالت روستاهای دور افتاده خراب تر هست
۳۰ ساله عوارض نوسازی میدیم اساتید ۳ خرم آباد آسفالت نشده ؟
شورای شهر فقط هزینه پرداختی مردم را اضافه می کنه!؟
سال ۴۰۰ عوارض خونه ام ۹۶ تومن ۴۰۱ عوارض آن ۶۵۰ و سال ۴۰۳ حدود ۱۶۵۰ تومن ؛ در کجای دنیا اینقدر افزایش داریم و خدمات صفر!؟!!!
نقل قول کردن
#63 حمید امیری چگنی 1403-01-16 06:08
با سلام ورودی هر شهری که میری نشون میده اون شهردار و شورای شهرش چقدر پیگیر و تلاش گر بودن جهت هرچه زیباتر شدن شهرشون ، ورودی خرم آباد از سمت بدرآباد خیلی تاسف باره خدایی نمای بسیار زشتی داره که در حد نام بزرگ خرموعه نیست مثلاً جای تصادف خودروها روی بلوارها چند ساله مونده و ترمیم نشده هنوز،نظافتش که بماند ابرو بره مسئولین مقصر خدا زیتری هلاکتو بکه انشالله.یاعلی
نقل قول کردن
#64 محسن 1403-01-16 06:43
با سلام ما در محله میدان تیر ساکن هستیم ۵ ساله به شهرداری مراجعه می کنیم برای اسفالت جلوی مجتمع۱۲۰۰ واحدی ولی اهمیت نمیدهند موقع بارندگی ت تو گل ولجن هستیم وتابستان هم زیر گرد وخاک ،،، افسوس وصد افسوس از این مدعیان
نقل قول کردن
#65 محمد 1403-01-16 06:50
ما قاضی اباد زندگی میکنیم اخرین باری که اسففابت شده سال۵۲ بوده
نقل قول کردن
#66 دار 1403-01-16 07:00
آقای خبر نگار محترم موقع بارندگی یک سر هم به محله ها و کوچه خیابان های کرج کیانمهر و سایر جاهایش بزنید. پیاده روها اغلب نه آسفالتند نه موزاییک همه گلی هستند و موقع بارش گل همه جا را گرفته و جلوی کوچه ها را آب زیادی می گیرد و به طوری که دیگر عبور از آن کوچه غیر ممکن می شود.خصوصا جاهایی که شهرداری مجوز داده خانه های سر کوچه جلوتر و‌وسط خیابان ساخته شود جلوی آب بسته شده و موقع بارش آب گیر کرده و راهی برای عبور نیست.وقتی هم جایی نشست می کند یا خود شهرداری و اداره آب و برق آسفالتش را می کنند دیگر ترمیم نمی کنند و‌همان طور رها شده تا خاک وگل زندگی مان را ببرد و مردم بعد از چند ماه پولی جمع کرده و‌کمی شن یا آسفالت آنجا بریزند.
نقل قول کردن
#67 امیر سمواتیان 1403-01-16 07:04
سالهاست که اینطوریه وبرای هیچ کس مهم نیست مثل اینکه خودشون تواین شهرزندگی نمیکنند جای بسی تاسف داره وقتی نظارتی برعملکرد یک مثلا مدیرنباشه میشه این
نقل قول کردن
#68 هدایتی 1403-01-16 07:06
باسلام وعرض شرمندگی از وضعیت نابسامان شهر خرم‌آباد یک مثال خدمتتون عرض کنم کوچه مسجد علوی وشهید عمران پوروکوچه های منتهی به مدرسه سمیه ودبیرستان صدیقه کبری باوضعیت بسیار تاسف بار امسال بدلیل میزبانی مدارس مذکور از مهمانان نوروزی باعث شرمندگی وسرشکستگی شد
نقل قول کردن
#69 داریوش # 1403-01-16 07:07
متأسفانه شهرداری مرکز خرم آباد وهمچنین شورای شهر بفکر این ساختمان متروکه که بغل شهرداری منطقه سه می باشد نیستند که آسیاب قدیمی هست وباند کندرو دراین محله بسته شده وشده یک معظل بزرگی درمنطقه اسبستان وکوچه های منتهی به این خیابان ومغازها همگی بدون آسفالت وزیرسازی میباشند همش بعلت وجود این آسیاب قدیمی که تبدیل به موزه شده .واقعا شرم آوره .
به نقل از بوشهری:
باعرض سلام خدمت همه لر و لک زبان های عزیز بنده از هموطن های جنوب کشور هستم و توی ایام عید مهمان یکی از دوستان لک زبان در خرم آباد بودم که ساکن منطقه دره گرم بودن از میدان کیو به سمت دره‌گرم هیچ گونه فضای سبز درست حسابی نداره آسفالت کوچه ها و خیابان ها افتضاح وهمش شده دست فروش واقعااین همه مشکلات شهری زیبنده این شهر زیبا نیست
نقل قول کردن
#70 محمد. 1403-01-16 07:13
سلام و درود . وقتی بحثی مطرح میشه ما لرها با سربلندی دم از اصالت و اولین های ایران باستان می زنیم! من هم جزو همین اب و خاکم
ولی واقعا باید وضع استان ما این باشد.؟!
معضل لرستان طایفه.رابطه.قوم گرایی دیوانه وار.
از دورود فریاد می زنم.......
نقل قول کردن
#71 رضا 1403-01-16 07:16
درموردتقاطع درحال احداث شریعتی، شهرداری اگر فکری به حال واحدهای تجاری وتعمیرگاههای مجاور پل نکند احداث پل با این همه هزینه مشکل ترافیک حل نمیشه
نقل قول کردن
#72 احمدی 1403-01-16 07:25
باسلام وتشکرازجناب صحرانوردگرامی که لطف کردند
وتوجه خاصی که به شهرخرم آباد داشتیدودلسوزانه ، نقدکردید وای کاش مسئولین این شهر حداقل 10٪از توجه شمارو نسبت به شهرشون داشتن دوم مردم ما خودشون مقصر در انتخاب مسئولشون کسایی که ن علمی و نه سواد کافی و... رو انتخاب میکنن خواهشا همشهری های عزیزم طایفه بازی رو کنار بزارید به فکر شهرتون باشید
نقل قول کردن
#73 مهدی دوران 1403-01-16 07:37
همه صحبت هذی عزیران درسته تما به نکته مهم رو فراموش کردن اونم اینه که آیا با درست کردن پل مشکل ترافیک حل میشه مثلا میدان امام حسین ع (شقایق) چقد مشکل ترافیک رو حل کرده که الان دقیقا ۵۰۰ متریش شمشیر آباد دارن بل درست میکنن سوالالم اینه تا حالا از کدوم کارشناس یا دکترای ترافیک نظر خواهی کردن درخصوص حل ترافیک بخدا توی محل ما یه میدون درست کردن که اصلا کارایی نداره وهیچ ماشینی میدون رو دور نمیه زنه میدون شهاب کوی ارتش یا میدون ستار خان آیا واقعا اینا کارشناسی شده واگذار میکنم به وجدان مسوولین پلهای ماهم از این مقوله تصمیمات است.
نقل قول کردن
#74 احمدی 1403-01-16 07:40
باتشکر از جناب صحرانورد گرامی که به شهر خرم آباد بیشتر از مسئولینش توجه کردند ودلسوزانه گوشه ایی از ضعف این شهر رو نشر دادین متاسفانه برخی مسئولین خرم آبا فقط بازی با کلمات وشعار دادنشون قشنگه م مهارت خاصی از این بابت دارن وباعث تاسف از برای مسئولی که یک رنگ آمیزی یا آسفالت مناسب به اوگوشزد شوداز مردم عزیزم خواهش میکنم طابفه بازی رو کنار بزارید وباعقلو منطقتون و دید بازنسبت به شهرمون مسئولین رو انتخاب کنیم
نقل قول کردن
#75 امیر 1403-01-16 07:45
درود بر شما اگه احسنت
نقل قول کردن
#76 ایمان 1403-01-16 07:50
متاسفانه طایفه گرایی جای تخصص را گرفته مسیر دره گرم با کوچکترین باران سیلابی می شود .امان از چاله چوله های کوچه و خیابان شهر خرم آباد
نقل قول کردن
#77 دنیا شیرازی 1403-01-16 08:00
سپاس فراوان بابت نقدتون. حرفهای دل مردم این شهر رو زدید. اصلا اصلا رسیدگی به زیبایی شهری اینجا معنی نداره و بسیار ضعیفه مخصوصا بحث جاده و کوچه ها. این شهر آبهای چشمه فراوون داشت که در سطح شهر بصورت لوله کشی بود و مردم استفاده میکردند. تقریبا ۱۲ سال پیش این شیر آبها رو از سطح شهر جمع کردند با کمال تاسف و پسرفت. ۱۲ ساله که عروس این شهر شدم ولی واقعیت با وجود همه زیبایی ها و طبیعت بکر از نظر جاده و خیابان)چاله و چوله فراوون( و بحث ترافیک افتضاح هستند و عملا پیشرفت یا مدیریت خاصی در حوزه مهندسی آب و عمران دیده نمیشه. جدیدا که مشکل کمر دارم رانندگی در این شهر برام عذاب آور و دردناک شده. خواهشمندم کمی ب وضع شهر برسن. حتی ورود و خروج کوچه ها و خیابون‌ها برعکسه. هیچ جای ایران اینقدر بخدا داغون نیس. ی جور روستای بزرگه. حیفه این شهر هس. لطفا پیگیر باشید. با تشکر
نقل قول کردن
#78 سهیلا 1403-01-16 08:51
سلام و عرض ادب
ممنون که نقد و دیدگاهتون رو به اشتراک گذاشتید. و ممنون از همه دوستانی که زیر خبرتون نظرشون رو به اشتراک گذاشتن. من هم یک خرم ابادی ام که سالهای زیادی هست که اونجا زندگی نمیکنم، یک هفته قبل از عید سفری سه روزه به خرم اباد داشتم، و واقعا بخاطر بافت شهری و وضعیت نابسمان و رهاشده شهر ناراحت و بسیار شرمنده شدم که که چرا شهرم به این شکل زشت و بی نظم شده.... خیابون های مرکز شهر که روزی واقعا جاهای دوست داشتنی سعر بودن تقریبا تا وسط خیابون بخاطر حضور دستفروش و بی نظمی هاشون مسدود و باعث ایجاد ترافیک شده بود...مسئولین پول چی رو میگیرن؟...
نقل قول کردن
#79 مریم 1403-01-16 09:12
سلام
من هم وقتی برای اولین بار وارد خرم اباد شدم همه تصوراتم در مورد این شهر فرو ریختاصلا شبیه مرکز استان نیست حتی قابل مقایسه با بعصی شهرستانهای کوچیک هم نیست.بسیار اشفته و کثیف هست معابر پر از چاله چوله نخاله های ساختمانی رها شده اطراف رودخانه وسط شهر کثیف و بدون بهره برداری..کلا از جاذبه های شهری خبری نبود
نقل قول کردن
#80 عباس حیدری 1403-01-16 09:20
کاملا حق با شماست من بعنوان مسافر اولین بود اومدم خرم آباد واقعا تاسف‌باره برای یه مرکز استان و اون همه جاذبه و آب و هوای خوب
نقل قول کردن
#81 ورو گشته 1403-01-16 09:38
با تشکر از شما ..عرض کنم اینا از حساب سپرده درمیارن حقوق خودشون پرداخت میکنن یا به فکر تعویص پست یا اضافه حقوق اند.اینا به کار قانونی هم گیر میدن شاید چیزی عایدشون بشه .کاسبی دیگه. چاره‌ای نیست. هر نیست.. یک سرعت گیر گذاشتن
نقل قول کردن
#82 امیر 1403-01-16 09:51
سلام
شهر خرم آباد نه تنها در زمینه آسفالت و کوچه و خیابان والمان شهری مشکل داره بلکه در زمینه سطع معمعبر چه در پیاده‌رو های داخل شهر وچه در خیابان های ورودی و خروجی شهر دارا مشکلات اساسی هست به حدی که تردد عابر در داخل شهر به سختی انجام میگیره
نقل قول کردن
#83 مهدی سالاری 1403-01-16 10:01
باعرض سلام من خودم خرم ابادی هستم ساکن شیراز هر سال عید نوروز برای دیدار با خانواده به شهر و دیار خودم میام ولی افسوس شهری به این زیبایی اب و هوای خوب ولی وضعیت آسفالت های شهر داغون پر از چاله چوله نمیدونم مسئولین چه کار میکنن
نقل قول کردن
#84 شیرین 1403-01-16 10:20
بسیار ممنون از نقد محترمانه تون .متاسفانه خرم آباد ی که می‌بایست هم خرم و هم آباد باشه تبدیل به شهری که فقط ترافیک شهری داره نه هیچ آلمان شهری دیگری .کاش مسئولین ما به شهرهای دیگه سر بزنند و فقط تقلید کردن رک یاد بگیرن .انتظار ابتکار و خلاقیت ازشون نداریم
نقل قول کردن
#85 شهروند خرم‌آباد 1403-01-16 10:35
دورد وتشکر ازاین خبرنگار ومسافر شهر ما که به کوشه ای ازمشکلات شهری وعمرانی اشاره داسته اند .واقعا جای بسی تاسف و عذرخواهی برای مسولینی که فقط به فکر زراندوزی خودشون ومشکلات اقوام خودشون هستند . تمامی خیابانها چاله وچوله ویاخندق میباشد هنوز پل های ارتفاع کم ازبین نرفته وضعیت تنظیف هم بسیار اسف باره .بنظرم اگر یک بار مسولین کشوری وحتی یکی از وزرا به خرم آباد مسافرت کنند حتما شهرداری‌ها رو تعطیل وبجای آن پارک می‌سازند اداره وموسسه ای که فقط پول از مردم میگیره وجوابگوی هیچ کس نیست به امید آن روزی که مسولین شهری خرم اباد ازخواب غفلت بیدارشوند
نقل قول کردن
#86 مرتضی شیراوند 1403-01-16 10:37
#مسعولین
واقعاً جای تأسف است که عدم مدیریت صحیح ونیود زیر ساخت های شهری مناسب به چشم مهمان های نوروزی میاد ولی مسعولین با بی مسعولیتی از کنار این موضوعات به راحتی رد می‌شوند ،
نقل قول کردن
#87 سمیه 1403-01-16 10:41
با سلام
مسئولین خرم اباد همه جا را رها کردن قسمت هایی از شهر رو که میبینی واقعا زباله دان شده آسفالت نمیکنن معبوم نیست بودجه رو چکار میکنن بلوار ولایت در قسمت نگارستان بعد رودخانه نه فاضلاب دارد نه آسفالت آب فاضلاب از کوچه ها عبور میکنه و مسئولین انگار نه انگار فقط باید تاسف خورد
نقل قول کردن
#88 غلامی 1403-01-16 11:35
با سلام.
من اهل خرم آباد هستم . تمام استانهای ایران را با توجه سغلم گشته ام هیچ استانی به زیبایی استان لرستان ندیده ام و شهر خرم آباد به این زیبایی ولی افسوس به دلیل نداشتن مدیران لایق،کاردان و متخصص هر روز از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و شهرسازی در حال پسرفت است کاش چند سال مدیران اصفهان یا فارس را با مدیران ما جابجا کنند.
نقل قول کردن
#89 حسین 1403-01-16 12:02
متاسفانه پدر این شهر رو طایفه بازی درآورده شما به هر ارگان واداره میرید یک مسؤل نا کار آمد میبینی ولی با طایفه بازی بالا آورده شده
نقل قول کردن
#90 Rahim 1403-01-16 12:20
دقیقا مواردی که این خبرنگار محترم ذکر کرده درباره اهواز صدق میکند
برادران مسول دقیقا درایام نوروز بیاد تعویض سنگهای جدول افتادن وخیابانهای اصلی رااز ریخت انداختن
مسئله آبهای سطحی بدلیل نداشتن مهندسی حساب شده خیابانها رامملواز آب ولجن کرده
خیابانها مراز چاله وسرعت گیر بی مورد هستن
بوی فاضلاب دربیشتر جاها به هوابرخاسته
احداث پلها موجب ایجاد ترافیک دربعضی خیابانهای اصلی شده
کنده کاریها ۱۲ماه بطورمستمر وجود داره
مهندسی خیابانها صفر
وهزاران عیب دیگر
نقل قول کردن
#91 یک هم استانی 1403-01-16 13:02
با سلام
خدا نصیب شما نکند که به برخی بیمارستانهای شهر خرم آبادبروید
بیمارستان هایی که از حداقل امکانات بهداشتی محروم هستند
و بیماران شهرستانی به چه امیدی
به آنجا می روند
مطبهای سطح شهر هم همچنین
تا زنده ام از یاد نمی برم که درمطب دکترمتخصص سرطان آسانسور خراب بود و همسرم پدربیمارم را دو طبقه به کول گرفت و بالا برد.
نقل قول کردن
#92 ویکتوریا 1403-01-16 13:07
گریستن کم است ،ضعف مدیریت ، انجایی که (مهندس ناظر کارامد و باسواد ) در راس یک مجموعه نباشد باید در چاله های نادانی ان شهر دفن شد تمام
نقل قول کردن
#93 یک چگنی 1403-01-16 13:36
سلام من یکی از افراد طایفه‌های بسیار اصیل اونجا مثل چگنی و بیرانوند و غیره هستم اتفاقاً اینجا شهر بسیار عالی هست لازم به ذکره که نیازی نیست تا وقتی که خود خرم آبادی‌ها اعتراضی نکردن شما بخواهید صدای آنها باشید و من بسیار شهرم را دوست دارم
نقل قول کردن
#94 حامد 1403-01-16 16:15
واقعا ممنون بابت این انتقادات زیبا و بجا مطمئنن شما دلتون بیشتر از مسئولین شهر برای خرم آباد میسوزه ، ده ساله دیوار زیر گذر شریعتی و کیو رنگ نشده آسفالت داغونه ، کاری به رودخونه ندارن یه تابلوی هشداری تو دریاچه کیو نیست و هرکی آشغال داره و ماهی قرمز میریزه تو دریاچه ، هزاران درد دیگم هست که اینجا فرصت گفتنش نسست ، بداد خرم آباد برسید نذارید دیگران بهتون بگن خجالت بکشید
نقل قول کردن
#95 سارا 1403-01-16 16:33
سلام از هموطن بزرگوارم سپاسگزارم واقعا مدیریت ضعیف است و چاله و چوله های خیابان ها اسف ناک است. ولی خوشحالم که مهمان نوروزی این مساله را دیدند شاید به مدیران بر خورد .
نقل قول کردن
#96 کدخدا 1403-01-16 16:34
حتما یکی از بیرون شهر یا استان باید این جملات درست را بیان کند از شورای شهر که انتظاری نمی رود چون همه وابسته یکدیگرند .شهردار هم که باید دهن شورا را پر نگه دارد دیگر بودجه ای نمی ماند وظیفه مردم است که با تحسن ومطالبه گری جلوی شهرداری قد الم کنند وبخواهند که چنین آبروریزی نشود
نقل قول کردن
#97 سارا 1403-01-16 16:35
به نقل از غلامی:
با سلام.
من اهل خرم آباد هستم . تمام استانهای ایران را با توجه سغلم گشته ام هیچ استانی به زیبایی استان لرستان ندیده ام و شهر خرم آباد به این زیبایی ولی افسوس به دلیل نداشتن مدیران لایق،کاردان و متخصص هر روز از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و شهرسازی در حال پسرفت است کاش چند سال مدیران اصفهان یا فارس را با مدیران ما جابجا کنند.



ما یه مسئول داشتیم رهبر انقلاب در مورد ایشان فرمودند در واقع ده مرد هستند
نقل قول کردن
#98 عباس 1403-01-16 17:45
به نقل از یک چگنی:
سلام من یکی از افراد طایفه‌های بسیار اصیل اونجا مثل چگنی و بیرانوند و غیره هستم اتفاقاً اینجا شهر بسیار عالی هست لازم به ذکره که نیازی نیست تا وقتی که خود خرم آبادی‌ها اعتراضی نکردن شما بخواهید صدای آنها باشید و من بسیار شهرم را دوست دارم

احسنت صحبت شما درست ومنطقی است
نقل قول کردن
#99 خرم‌آبادی 1403-01-16 23:57
به نقل از حسین:
متاسفانه پدر این شهر رو طایفه بازی درآورده شما به هر ارگان واداره میرید یک مسؤل نا کار آمد میبینی ولی با طایفه بازی بالا آورده شده
دقیقا. مسئولیت باید براساس رشته و تخصص و تحصیلات کاری باشد. مهارت مهم است.
نقل قول کردن
#100 موسوی 1403-01-17 00:09
به نقل از محمدحسین:
مقصراصلی مردمن که برخی افراد نالایق میفرستن شورا طرف ...فروش بوده رای میاره جهت خنده ومسخزه بازی به اینارای میدن باید نخبه ها وباسوادهای شهر فرهنگیای تحصیل کرده فرهنگ مردموبالا ببرن وگرنه دیدگاه یه سری مردم اینه فلانی برادرمونه هم طایفا مونه این دیدگاه پوسیده
احسنت. مردم بیان رای بدن به کسیکه باسواد و دلسوزه و طرح و برنامه دارد و بومی خود شهره و به مشکلات اشراف دارد. آدم قبیله‌ای و عشیره‌ای فقط بفکر طایفه خودش هست و دایره ذهنش محدود است
نقل قول کردن
#101 دانشجو 1403-01-17 00:12
به نقل از حسین ملکیان:
با تشکر از هم وطن عزیزمان بنده از روستاهای شهر خرم آباد هستم ما در رابطه با زیر ساخت روستایی میخوایم بیایم گوشزد کنیم به مسئولین، فضای داخل شهر را که میبینیم دست از پا دراز تر برمیگریم ای کاش سیستم طوری شود که روابط جای خودشو به ظوابط بده.سیستم اداری کشور باید برای استخدامی تمام اداره ها یک نظارت داشته باشد که دست مسئول استانی از پارتی بازی کوتاه کنه وکسی که واقعا هم تخصص داره هم لیاقت اون جایگاه رو داره منصوب و استخدام بشه نه که الان درصد بالایی از کارمندان اداره ها، هیچ سنخیتی با اون مدرک و تخصصی که دارن نداره. بلاخره این کشور صاحب داره با قانون جنگل که کار پیش نمیره.

احسنت
آزمون برگزار شود
و اجازه ندهند افراد کم‌سواد و بدون سابقه کاری
پست بگیرند
نقل قول کردن
#102 خادمی 1403-01-17 00:20
به نقل از علی:
ماطایفه برامون تصمیم میگیره لیاقت توشهرمابی معنیه ازخرم آبادفقط اسم شهرباقی مونده
اکثر پیام‌ها نوشته بودن که علت نابه‌سامانی و عدم مدیریت صحیح، ریشه در تصمیمات طایفه‌ای دارد و چون اسم قبیله و طایفه‌ روی فامیلی خیلی از ماست، متأسفانه خیلی مواقع دچار تعصب می‌شویم
این مشکلات چندلایه است.《خلقیات_فره نگی_نامطلوب》مثل طایفه‌ای‌فکر‌کر دن، تو این سالها یکسری ویژگی‌های رفتاری تکرار شونده به‌وجود آورده و نسل به نسل منتقل شده و ذاتی نیست بلکه ثمره《موقعیت‌جغر افیایی》و مسیر تاریخی ماست. تفکر قبیله‌ای_عشیره‌ ای موجب محدود شدن شعاع اعتماد ما شده و نمی‌توانیم به افراد خارج از قبیله یا عشیره اعتماد کنیم. در واقع کارجمعی برای حل مشکلات را یاد نگرفتیم. برای توسعه به یک همکاری‌جمعی، عقلانی، پایدار و سازمان یافته در طول زمان نیاز داریم اما تفکر قبیله‌ای ما را افرادی بی‌اعتماد/خودمد ار/و دیگر هراس/به‌وجود آورده و ناخواسته مانع همکاری‌جمعی می‌شود
نقل قول کردن
#103 محمد مرادیان 1403-01-17 01:03
خرم اباد (شهری زیبا و قشنگ ) اما فراموش شده ...
نقل قول کردن
#104 مریم 1403-01-17 01:07
شهرداری حتی یه سم پاشی یا فکری ب حاله جدول ها نمیکنه تعداد موش های جدول ها از ادمای این شهر بیشتره
نقل قول کردن
#105 فلاح پور 1403-01-17 01:22
سلام ولی تا خودمان مطالبه گر نباشیم و دست از طایفه بازی بر نداریم وهمانطور که یک فاتحه خوانی را شش بار میرویم ولی حاضر نیستیم برای یک درخواست به شهر داری برویم هیچ چیز درست نمی‌شود.
نقل قول کردن
#106 محمدی خرم آباد 1403-01-17 01:35
سلام
ممنونم از لطف شما ولی برادر عزیزم بدانید در شهری که برخی اصحاب رسانه به رسالت خود درست عمل نمی‌کنند و با دریافت یه کارت هدیه هر مدیری هرچی بخواهد انتشار میدهند و بخشی از مردمانش که کم هم نیستند رای خود رو در انتخابات ها می‌فروشند انتظار بیشتری نباید داشت به نظر من با وجود این دو فرهنگ غلط اوضاع زیاد بد هم نیست.از ماست که بر ماست.
نقل قول کردن
#107 فر 1403-01-17 01:37
متاسفانه برخلاف همه کشور در خرم آباد بجای آسفالت کردن و حل کردن معضلات شهر ،شهرداری خرم آباد بفکر درست کردن سرعت گیر در خیابان هاست،!
نقل قول کردن
#108 آرسام 1403-01-17 03:06
دوستان عزیز خرم آباد شهر طبیعی است ولی چرا اماکن دیدنی را بهتر نمی کنند تا کمی بخاطر آن پول بگیرند چرا مکان های دیدنی نمی سازند اصفهان فقط بلیط آکواریوم ناژوانش هر نفر ۲۱۸۰۰۰ هزار تومان بود
نقل قول کردن
#109 بهرام 1403-01-17 10:01
با سلام
نه تنها شهر خرم اباد ،استان لرستان روز به روز بدتر و بدتر می شود.
نقل قول کردن
#110 فرهنگی. بازنشسته 1403-01-17 10:16
مسافرعزیز وگرامی صمن تشکر ازانتقاد بجای حضرتعالی تازه این سهرمرکز استان است که بیشتر بودجه درآنجا صرف می‌شود تشریف بیاورید دیگر شهرهای استان رو مشاهده بفرمایید تا برای مظلومیت استان لرستان گریه تون بگیره
نقل قول کردن
#111 صدیقه فرهمند 1403-01-17 10:20
سلام و ممنون از نقد بجا و درستتون بابت شهر خرم آباد کاش اینا که وظیفه این کارا رو دارن اندازه شما دلشون برا خرم آباد می‌سوخت
نقل قول کردن
#112 خرم‌آبادی 1403-01-17 10:57
شورای‌شهر و نمایندگان‌مجلس شهر ما چون برحسب انتخاب ایلیاتی و عشیره‌ای انتخاب شده، لذا ناتوان از حل مسائل استانی و شهری است. خرده مسائل شهری تلنبار شدند و به مروز زمان تبدیل به بحران شدند. در واقع بحران‌های‌امروز ی خرم‌آباد(ترافیک ، نبود پارکینگ، دست‌فروشی، حاشیه‌نشینی، تخریب یا سرقت اموال عمومی، سردرگمی شهردارها در نداشتن برنامه و اولویت کاری، شفاف نبودن درآمد و هزینه‌های شهرداری)همان_مس ائل_حل‌نشده_دیر وز‌_هستند. کار نمایندگان و شوراها و شهردارها هم بیشتر جنبه تبلیغاتی و مُسکن موقتی داشته تا حل مشکلات اصلی شهر. مثلا نماینده مجلس بجای ارائه طرح و برنامه به دولت، خودش را با گفتار یا کردار پیش‌پا افتاده مشغول میکند یا شورا بجای ساخت پُل، تقاطع، پارکینگ و پهن کردن خیابان‌های باریک، خودشان را با ساخت بوستان، رنگ‌آمیزی جدول و لکه گیری معابر سرگرم ساختند و مسائل اصلی را فراموش کردند
نقل قول کردن
#113 دانشجو 1403-01-17 10:58
به نقل از فرهنگی. بازنشسته:
مسافرعزیز وگرامی صمن تشکر ازانتقاد بجای حضرتعالی تازه این سهرمرکز استان است که بیشتر بودجه درآنجا صرف می‌شود تشریف بیاورید دیگر شهرهای استان رو مشاهده بفرمایید تا برای مظلومیت استان لرستان گریه تون بگیره
خرم‌آباد پرجمعیت‌ترین شهر استان است و اتفاقا بیشترین مالیات استان را هم می‌دهد و خرم‌آباد باید با مراکز استان‌های اطراف مقایسه شود نه شهرهای حومه. از طرفی اکثر پرسنل و کادر اداری خرم‌آباد هم از شهرهای اطراف می‌آیند
نقل قول کردن
#114 همشهری 1403-01-17 11:02
به نقل از محمد:
ما قاضی اباد زندگی میکنیم اخرین باری که اسففابت شده سال۵۲ بوده

مدیران و مسئولان این شهر مگر در خیابان‌های این شهر درحال تردد نیستند حداقل بخاطر حفظ خودروی شخصی خودشان معابر را درست کنند و آسفالت خرج شده برای ساخت سرعتگیر، تبدیل به پُر کردن چاله‌های شهری شود
نقل قول کردن
#115 رسول 1403-01-17 11:04
مسئولان نظارتی لطفا فکری بحال دست‌فروشان بکنند که در پیاده‌روهای باریک مرکز خرم‌آباد بساط پهن می‌کنند و هم باعث کندشدن آمد و رفت مردم می‌شوند و هم در کاسبی مغازه‌داران خلل به‌وجود می‌آورند. دست‌فروشان سود ثابتی دارند و نه مالیات پرداخت  می‌کنند و نه عوارضی می‌پردازند ولی مغازه‌داران اجاره و مالیات و عوارض میدهند ولی دستفروش جلوی مغازه‌اش بساط میکند. در تهران پیاده‌روها که حق قانونی عابران است را روزانه به دست‌فروشان اجاره می‌دهند ولی در خرم‌آباد متأسفانه عده‌ای تمام پیاده‌روهای از سبزه‌میدان و بازار و شهدا و مطهری را گرفتند و روز‌به‌روز به تعدادشان افزوده می‌شود و مشکلات ترافیکی و ریختن زباله و سد معبر، از نتایج عدم جمع‌آوری و ساماندهی به دست‌فروشان است
نقل قول کردن
#116 موسوی 1403-01-17 11:08
چندسال پیش که از غار علی‌صدر همدان دیدن کردم ورودی ۲۰هزار تومان می‌گرفتند بعد اون زمان فقط ۱۰ عدد سرویس بهداشتی داشت الان چندین سرویس بهداشتی تمیز ساختند و فکر همه‌چیز گردشگران و مسافران را کردند که راحت باشند و خاطره خوبی داشته باشند تا بازم به همدان سفر کنند. درصورتی‌که در بازار و مرکز و ورودی‌های پارک‌های خرم‌آباد سرویس بهداشتی یا نیست، یا خرابه یا شلوغ و کثیف است. چندروز پیش یک هموطن اصفهانی در پمپ‌گاز CNG اتفاقی بمن می‌گفت چرا بام خرم‌آباد هیچ امکاناتی نداره؟ چرا سرمایه‌گذاران شهرتون درش سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟ من چندسال پیش رفتم بام و همون‌طور دست‌نخورده باقی مونده، نه تله‌کابین، نه هتل، نه شهربازی، نه موزه و رستورانی، واقعا ما مردم خرم‌آباد و لرستان به نظرم کمتر اهل ذوق و سلیقه هنری هستیم و فکری بسیار یک‌نواخت و محتاط‌گونه‌ای داریم وگرنه چرا سرمایه‌داران این شهر با کمک شهرداری در طرح‌های گردشگری و شهری سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟ چرا مدیران شهر، ایده و طرح و برنامه‌ای برای ساخت بازارچه‌های سرپوشیده بزرگ و تعریض(پهن‌کردن معابر) باریک مرکزشهر و ساخت پارکینگ‌طبقاتی ندارند؟
نقل قول کردن
#117 یک شهروند خیلی معمولی 1403-01-17 11:09
خرم آباد شهری که فقط از نمای آسمان(بالا) زیبا به نظر میرسد. این شهر یه مانند بیماری می ماند که سالیان سال به واسطه ناپرهیزی دچار تصلب شراین در تمام رگ و عروقش شده .بدون تعصب سالیان سال است شایسته سالاری جای خود را به باند و باند بازی تازه! شهروند شده ها داده است. جالب است که اکثریت بافت امروز شهرنشینان! و مدیران شهری! به عقل نگارنده! از دهه 70 به این سو به اصطلاح شهری شده اند!برای افرادی که پدرانشان در دهه30و 40 استخدام شده اند وضعیت مدیریت بسیار قابل تمیز دادن است(عملکردعلی محمد ساکی) امروزه افراد در منصبها ابتدا به دنبال منافع شخصی هستن! از پیمانکار و کارگر دگر انتظاری نیست! امید است از این نوشتار کسی رنجیده نشود ماهمه ساکنین دیروز و امروز این شهر همگی عموزاده هستیم. و اما نگارنده معتقد است باید یک برنامه جامع و کامل با در نظر گرفتن نام و وضعیت تمام کوچه پس کوچه های خرم آباد در نظر گرفته شود.واین برنامه به گونه ای تدوین گردد که فقط و فقط تمام کارها استاندارد انجام شود.هیچ درمانی بجز پاکدستی شایسته سالاری و یک برنامه جامع مدون بلند مدت راهگشا نیست.
نقل قول کردن
#118 لرستانی 1403-01-17 11:12
خواهشاً، پلیس راهنمایی و رانندگی با کمک شهرداری خرم‌آباد اجازه ندهد مسافرکش‌های شخصی خط خرم‌آباد به الشتر و نورآباد، دور میدان کیو(۲۲‌بهمن)، تجمع کنند چون در شمال شهر ترمینال شمال را برایشان با همه امکانات ساختند و میادین اصلی شهر نباید محل تجمع مسافرکش‌های شهری باشد پس فلسفه ساخت ترمینال برای چیست؟ مسافرکش‌های مسیر چگنی و کوهدشت هم در خیابان حافظ یا ۲۴‌متری حکیم تجمع می‌کنند لذا باید به ترمینال منتقل شوند. خواهش میکنم سایت مردمی و دلسوز یافته، پیگیر این قضیه با مديران شهری باشد. سپاس
نقل قول کردن
#119 س. ن 1403-01-17 11:15
بیشتر کوچه ها آسفالت ندارن و اسفالت کوچه ها یک ارزوست برای این شهر که مرکز استان لرستان میباشد کوچه هایی هم که اسفالت دارن اسفالتش کهنه و پر از چاله است مبلمان و زیباسازی شهر در حد صفر میباشد و به درست نویسنده اشاره کردن باید به حال این شهر گریست سایر موضوعات بماند ....
نقل قول کردن
#120 امیدی 1403-01-17 11:47
حقیقتا باید به حال مردمان لرستان گریست! دهه‌هاست که بافت زندگی، هنجارها و ارزش‌های مدرن بر سبک زندگی مردم لرستان سایه انداخته است، نوع پوشش، غذا، استفاده از خودروهای لوکس، بافت شهری و شیوه‌ی زندگی آپارتمانی و مشاغل و حرفه‌های متنوع تنها بخشی از تغییرات ملموس در سبک مدرن زندگی مردم لرستان است، اما؛ به موازات این تغییرات، شیوه‌ی زندگی و مدرنیته گرایی، لرستان هنوز «توسعه نیافته» و از استان‌های محروم کشور به شمار می‌آید.
نقل قول کردن
#121 کرد 1403-01-17 13:33
باسلام نوروز ۱۴۰۳ ما به خرم اباد سفر کردیم خیلی افسوس خوردم دقیقا این سهر دوی اب بنا شده پر از چشمه سارهای زیاد و جاذبه های زیبا که منحصر به فرد بود ولی انگار نه انگار این شهر شهردار داده اصلا سهر اماده میزبان مسافر نبود اسفالت های شهر افتضاح بود شهر پر از اشغال و کقیفی بود جلوی در ورودی قلعه فلک الافلاک که یکی از بهترینهای اران هست پر از زباله های جمع نشده و واقعا باید به حال این شهر گریست که اینقدر مظلوم واقع شده است.
نقل قول کردن
#122 سعیدی نیا 1403-01-17 14:25
سلام دوستان عزیز :همه عزیزان زحمت کشیدن ابراز نگرانی کرده وقت صرف کردن متن نوشتن یه نفر تحقیق بکنه ببینه یک مسؤل فقط نگاهی به این نگرانی ونارضایتی مردم را مطالعه کرده یا نگاهی انداخته واقعأ جای تاسف است البته مسولین ما آخر سال بودجه را عودت میدن :zzz :zzz :oops: :oops:
نقل قول کردن
#123 محمد 1403-01-17 15:26
با سلام خدمت همه دوستان حرفاتون کاملا صحیح و متین من خودم بچه خرم ابادم واقعا دلم به حال شهرمون و جوانانمون میسوزه خرم اباد بی کسه هر مسئولی میاد رو کار تمام بفکر جیب و خانواده خودشه بفکر دزدی و .... به جرعت قسم میخورم یکی از زیباترین شهرهای کشوره مردمانی مهمون نواز و ساده بیکاری فریاد میزنه نه کارخونه ای نه شرکتی خیلی ها میگن به به چه اب و هوایی ولی نمیدونن بخاطر اینکه ددوتا کارخونه توش نی وگرنه تمام هواش آلوده بود خرم اباد هیچ وقت درست نمیشه تا زمانیکه از فرماندار شهردار استاندار امام جمعه اش بگیر دلسوزانه کار نکنن و واقعا دلشون بحال خرم اباد نسوزه
نقل قول کردن
#124 خرم‌آبادی 1403-01-17 15:57
به نقل از حامد:
واقعا ممنون بابت این انتقادات زیبا و بجا مطمئنن شما دلتون بیشتر از مسئولین شهر برای خرم آباد میسوزه ، ده ساله دیوار زیر گذر شریعتی و کیو رنگ نشده آسفالت داغونه ، کاری به رودخونه ندارن یه تابلوی هشداری تو دریاچه کیو نیست و هرکی آشغال داره و ماهی قرمز میریزه تو دریاچه ، هزاران درد دیگم هست که اینجا فرصت گفتنش نسست ، بداد خرم آباد برسید نذارید دیگران بهتون بگن خجالت بکشید
احسنت شهرداری خرم‌آباد زیرگذر شمشیرآباد را رنگ‌آمیزی کند
نقل قول کردن
#125 Ali 1403-01-17 16:08
ورودی هر شهری در واقع ویترین و مُعرف اون شهره چرا ورودی خرم‌آباد از بدرآباد تا میدان شقایق فاقد باند کندرو است و در این مسیر هیچ پارکی و مسجدی و اقامتگاهی برای مسافران و مهمانان وجود ندارد که مدتی استراحت کنند. همچنین با کمک بخش خصوصی یک شهربازی در جنب پارک شاپوری خرم‌آباد احداث کنند. وضعیت فضای سبز و درختکاری در نیمه جنوبی خرم‌آباد بشدت ضعیف است. جا دارد باتوجه به گسترش شهر، شهرداری منطقه ۴ درجنوب خرم‌آباد برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان تاسیس شود
نقل قول کردن
#126 دانشجو 1403-01-17 16:09
به نقل از فرهنگی. بازنشسته:
مسافرعزیز وگرامی صمن تشکر ازانتقاد بجای حضرتعالی تازه این سهرمرکز استان است که بیشتر بودجه درآنجا صرف می‌شود تشریف بیاورید دیگر شهرهای استان رو مشاهده بفرمایید تا برای مظلومیت استان لرستان گریه تون بگیره
چه ربطی داره؟ هر چیزی سر جای خودش محترمه. خرم‌آباد بیشترین جمعیت و بیشترین مالیات استان را پرداخت می‌کند از طرفی خرم‌آباد باید خودش را با سایر مراکز استان‌ها مثل اراک و همدان و کرمانشاه مقایسه کند
نقل قول کردن
#127 مهدی چگنی 1403-01-17 22:37
خرم اباد زیباترین وباصفا ترین شهر ایران ولی متاسفانه به دلیل بی توجهی مسولین تبدیل شده به شهر ارواح وروز به روز داره ویرانتر وخرابتر میشه
نقل قول کردن
#128 محمدحسین 1403-01-17 23:19
باسلام یافته ای های عزیز آیا راهی هست مسولین اینجور کامنت های مردمو ببینن وبه خودشون بیان مثلا همین خبر وکامنت هاشو شهرداری وشورا ببینن و.....
نقل قول کردن
#129 خرم‌آبادی 1403-01-18 10:32
به نقل از موسوی:
چندسال پیش که از غار علی‌صدر همدان دیدن کردم ورودی ۲۰هزار تومان می‌گرفتند بعد اون زمان فقط ۱۰ عدد سرویس بهداشتی داشت الان چندین سرویس بهداشتی تمیز ساختند و فکر همه‌چیز گردشگران و مسافران را کردند که راحت باشند و خاطره خوبی داشته باشند تا بازم به همدان سفر کنند. درصورتی‌که در بازار و مرکز و ورودی‌های پارک‌های خرم‌آباد سرویس بهداشتی یا نیست، یا خرابه یا شلوغ و کثیف است. چندروز پیش یک هموطن اصفهانی در پمپ‌گاز CNG اتفاقی بمن می‌گفت چرا بام خرم‌آباد هیچ امکاناتی نداره؟ چرا سرمایه‌گذاران شهرتون درش سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟ من چندسال پیش رفتم بام و همون‌طور دست‌نخورده باقی مونده، نه تله‌کابین، نه هتل، نه شهربازی، نه موزه و رستورانی، واقعا ما مردم خرم‌آباد و لرستان به نظرم کمتر اهل ذوق و سلیقه هنری هستیم و فکری بسیار یک‌نواخت و محتاط‌گونه‌ای داریم وگرنه چرا سرمایه‌داران این شهر با کمک شهرداری در طرح‌های گردشگری و شهری سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟
شهرداری باید با سرمایه‌گذاران جلسه بگذارد و طرح و ایده بدهد
نقل قول کردن
#130 امین بهاروند 1403-01-18 20:22
دست گذاشتن رو زمینا مردمی ک ۱۰۰ سال کشاورزی کردن سند اون زمان رو دارن .
نقل قول کردن
#131 ساعدی 1403-01-18 23:17
باور بفرماید زمانی که مراکز استان های دیگر خصوصا استان های همجوار رو میبینم فقط حسرت میخورم در فاصله حدود ۸ سال که به همدان رفتم به وضوح پیشرفت رو دیدم اراک و کرمانشاه که از عرض خیابان هایی که دارن لذت می‌بری و افسوس حدود ۴۰ سال ۲ خیابان حافظ و انقلاب قرار در حدود ۵۰۰ منر تعریض بشن.
و همچنین زمان انتخابات تمام هدف شهروندان میشود کمک به فرد شاخص طائفه برای رای اوردن و بعد میشینیم انتقاد میکنیم.
مطالبه گری در خرم‌آباد در حد صفر دلیلش هم احساس ضعفی که در فرهنگ مون وجود داره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا