یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انسان اشرف مخلوقات است و در یک ویژگی اساسی نسبت به سایر موجودات برتری دارد و آن ویژگی، قدرت انتخاب است. ما بعنوان انتخابگر بایستی اهمیت حق انتخابی که اصل ششم قانون اساسی به ما داده است را بدانیم و آنرا به ارزانی از دست ندهیم.
هر چهار سال یکبار مردم به پای صندوق رای ‌می‌روند و با آرا خود، شخصی را به عنوان نماینده خود در مجلس انتخاب می‌کنند و در تصمیم‌گیری برای سرنوشت خود مشارکت می‌کنند. آنچه در این میان اهمیت زیادی دارد انتخاب آگاهانه می‌باشد. ناشایسته سالاری باید یکبار برای همیشه از عرصه انتخابات کنار‌زده شود. چه بسا با یک انتخاب اشتباه، نسل‌های آینده را با مشکل مواجه سازیم.
عیار داوطلبان را به خوبی بسنجیم و کسی را انتخاب کنیم که برای تمام امور نهایت تلاش خود را بکار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم نموده و از ثروت اندوزی، قوم گرایی و خودمحوری دوری نماید. کسی را انتخاب کنیم که به دنبال تسویه حساب سیاسی نباشد زیرا تسویه حساب سیاسی منطقه را از نیرو‌های کارآمد محروم می‌کند.
نماینده‌ای انتخاب کنیم که به جای تلاش برای دخالت در امور اجرایی شهرستان و جابجایی یک کارمند و آبدارچی و مخالفت با انتقالی و ماموریت یک کارمند ساده از شهری به شهر دیگر، تلاش و همت خود را بر روی چانه زنی و گرفتن بودجه و اعتبارات از بالادستی‌ها بگذارند نه اینکه تنها دستاوردش عکس گرفتن با مقامات باشد. باید به کاندیدی اعتماد کرد که به جای عزل و نصب و تسویه حساب‌های سیاسی، مشکلات و نارسایی‌های جامعه را حل نماید
نماینده‌ای انتخاب کنیم که خود را نماینده یک گروه، جناح و قوم و طایفه نداند و خود را نماینده همه مردم بداند. نماینده‌ای که نگاهی برابر به همه مردم چه کسانی که به او رای داده‌اند و چه کسانی که رای نداده‌اند داشته باشد. نماینده همه اقشار جامعه باشد و فضای تبعیض و دودستگی در نحوه بکارگیری نیرو، تسهیلات، خدمت‌رسانی و.... ایجاد نکند. نماینده‌ای انتخاب کنیم که دستاورد‌های نظام و انقلاب را به نام خود مصادره نکنند.
به طور کلی ویژگی‌های یک نماینده توانمند عبارتند از: تخصص، تعهد، تجربه، پاکدستی، کارایی، مدیریت و... با در نظر گرفتن ویژگی‌های فوق از سوی مردم در انتخابات، موجبات پیشرفت و حل مشکلات جامعه را فراهم خواهد کرد و هرگونه سهل انگاری در این زمینه ضرری است که به مردم بازمی‌گردد.


یادداشت ارسالی: مجتبی پسند

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1402-08-11 13:38
نمایندگانی که قبلا در مجلس بودند و کارنامه پس دادند و نتوانستند صنعتی و کارخانه‌ای و شهرک صنعتی برای شهر و دیارشان انجام دهند خب انتخاب دوباره شان چه کمکی به حوزه انتخابیه می‌کند لذا افرادی باید انتخاب شوند که با برنامه و با هدف باشند و نرن مجلس و مردم را فراموش کنند
نقل قول کردن
#2 علی 1402-08-11 14:31
امیدوارم دوباره مردم لرستان انتخاب های خوبی انجام بدهند این همه صنعت و توسعه و رفاه در لرستان به دلیل انتخاب نمایندگان سطح بالا و خوب و انتخاب خوب مردم لرستان بوده است.
نقل قول کردن
#3 مهدی 1402-08-12 12:08
زهی خیال باطل ازماست که بر ماست خود کرده راتدبیرنیست کدام نماینده اصلح وکاردان کدام تخصص
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا