یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مردم استان لرستان بعد از خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان سومین استان کم درآمد کشور است.
به گزارش یافته، سالنامه آماری وزارت کار که سوم آبان منتشر شد، نشان می‌دهد  مردم استان خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و لرستان جزو کم درآمدترین افراد کشور هستند.
همچنین مردم تهران در صدر گروه پردرآمدترین‌ها قرار دارند و مردم استان مازندران و البرز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را دارند.
بر اساس این گزارش خالص درآمد یک خانوار دهک سومی در سال گذشته ماهی هشت میلیون تومان بوده و در سال حدود هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان هزینه خالص داشته‌اند. خالص درآمد یک خانواده دهک دهمی در سال گذشته بیش از ۴٢۴ میلیون تومان بوده و ثروتمندترین افراد در ماه به‌طور متوسط حدود ٣۵ میلیون و ٣٨۵ هزار تومان درآمد داشته‌اند، چیزی حدود پنج برابر خانوارهایی که در دهک سوم قرار می‌گیرند.
 هزینه خالص یک خانواده دهک دهمی در سال گذشته حدود ٢۵ میلیون و ٣۶٢ هزار تومان بوده است. مردم تهران در صدر گروه پردرآمدترین‌ها قرار دارند و مردم استان مازندران و البرز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را دارند. مردم استان خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و لرستان جزو کم درآمدترین افراد کشور هستند.
 درآمد خالص یک خانواده سه‌نفره در سال گذشته حدود ١۴ میلیون و ٧٧٢ هزار تومان بوده که حدود ١١ میلیون و ٩۵٧هزارتومان از این درآمد ماهیانه خرج هزینه‌های زندگی این خانواده شده.
شایان ذکر است مرکز برنامه ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت کار با عنایت به وظایف خود مبنی بر سیاست¬گذاری، برنامه ریزی و سازمان دهی نظام آماری وزارت متبوع جهت تولید، پردازش و ارائه اطلاعات و طی هم افزایی با معاونت ها و سازمان های وابسته و سایر سازمان ها و ارگان ها نسبت به تهیه "سالنامه آماری سال 1401 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی" اقدام نموده است.
به منظور توسعه و بهبود ارائه آمارهای رسمی وزارتخانه، این سالنامه از طریق طراحی و راه اندازی سامانه الکترونیکی بصورت مکانیزه و هوشمند، در قالب 10 فصل با عناوین بودجه و نیروی انسانی، جمعیت و نیروی کار، تعاون، روابط کار، امور فرهنگی و اجتماعی، رفاه اجتماعی، امور اقتصادی، آموزش و پژوهش، کارگاهی و آمارهای بین¬المللی به ارائه آمار در حوزه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی می  پردازد.
 
خبر: عبدالرضا قاسمی/ یافته



 
جزییات کامل سالنامه آماری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال 1401 :

 

 
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 عابر 1402-08-09 10:36
پس چرا آمار دادن بیکاری به کمترین میزان خودش رسیده؟ من فقط در دور ور خودم چندین مغازه دار رو می شناسم که مغازه رو جمع کردن و اکثر به شغل کاذب دستفروشی و رانندگی در تاکسی اینترنتی روی اوردن!!! آمار بی خیال واقعیت لرستان بیکارترین افراد رو در کشور داره....
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1402-08-09 13:54
باعث تاسفه.
نقل قول کردن
#3 شهروند 1402-08-09 14:34
معاون و مشاور اقتصادی استاندار جناب آقای سیروس ابراهیمی لطفا جوابگو باشند که در این چندسال چکار مفیدی برای کاهش فقر و بیکاری انجام دادند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا