یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عباس شاه علی: دفاع مقدس، تنها دو کلمه است، اما در وصف همین سطر کوتاه، طولانی‌ترین نوشته‌ها را می‌توان به رشته تحریر درآورد و قطعاً عظمت و بزرگی آن در قاب تصاویر نخواهد گنجید و تنها تاریخ می‌تواند بر ایثار و از خود گذشتگی بی‌نظیر ملت ایران گواهی دهد.
دوران دفاع مقدس را به‌درستی باید نقطه عطف انقلاب اسلامی و برغم فراز وفرود‌ها و تنگنا‌های اقتصادی و بی‌تدبیری برخی مسوولان در اداره امور کشور شاه کلید بیش از ۴ دهه دوام و بقای نظام اسلامی عنوان نمود.
جنگی که صدام به نیابت از یک دنیا دشمن و با هدف سرنگونی انقلاب نوپای ایران به راه انداخت، اما بواسطه عدم شناخت از رشادت، همیت و غیرت ملت ایران متبلور از تمدنی کهن، دچار اشتباهی استراتژیک شدند و آموزه‌های دوران دفاع مقدس و استحکام پیوند مردم و نظام در این دوران دلیلی بر این ادعاست و پس از آن نیز فراز و فرود‌ها و مصائب و مرارت‌ها باعث نشد که این پیوند گسسته شود.
امروز همان‌هایی که جنبش معمار کبیر انقلاب را تا سر منزل مقصود همراهی و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس از این آرمان جانانه دفاع نمودند و سپس در بحران‌های سخت سه‌دهه اخیر به مقتدا، اقتدا کردند، برغم دلخوری‌ها و رنجش‌ها از بی‌عدالتی و شکاف عمیق طبقاتی، دست‌درازی برخی مسوولان و آقازاده‌ها به بیت‌المال و تنگنا‌های اقتصادی و بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی‌ها و.... بازهم با نگاهی به مسیر دشوار طی شده و آنچه برایش خون دل خورده‌اند، بغض خود را فرو می‌برند.
امروز مردم همچنان دلبسته نظام و انقلاب هستند به شرط آنکه مسوولان دراصلاح رویه دهه اخیر گام‌های عملی بردارند.
امروز مبارزه با مفاسد اقتصادی و مدیران فاسد در اولویت مبارزه با استکبار است، که قطعاً این مبارزه نور‌امید را در دل دوست‌داران انقلاب روشن‌تر می‌کند و در مقابل مماشات با زالوصفتان و مفسدان مردم را به آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های نظام بی‌اعتماد خواهد کرد.
روزگاری ملت ایران یک‌صدا و هر ایرانی با غیرتی به فراخور توانایی در حماسه بزرگ دفاع مقدس حضوری بی‌منت و صادقانه داشت، اگر چه جنگ تحمیلی تمام شده است اما دفاع در مقابل جنگ اقتصادی همچنان تداوم دارد و‌مهمترین بخش آن دفاع از محرومان و زجر کشیدگان در مقابل ستمگران و مفسدان اقتصادی است.
و چه دردناک است که برخی مسوولان با دفاع مقدس و نام شهدا به نان و نامی رسیدند، همان‌ها که میز و صندلی مدیریتشان بر خون شهدا دوام یافته، اما با راه و آرمان شهدا بیگانه‌اند و همین بی‌تفاوتی‌ها و منفعت‌طلبی و زد و بند‌های پشت پرده موجبات رخنه کرم‌های آلوده را به تنه انقلاب فراهم کرد، زالو صفتانی که در سایه دعوا‌های واهی نیرو‌های اصیل انقلاب و مرزبندی‌های موسوم به چپ و راست و غفلت مسؤولین به در‌های باز اقتصاد رخنه کرده و به دندان طمع و بی‌مروتی خود شروع به جویدن هر آنچه سال‌ها برایش بسیار جور و جفا دیدیم، نمودند.
همان‌هایی که با رخنه به درون بدنه نظام از دولت و مجلس گرفته تا قوه قضاییه شروع به غارت بیت‌المال کردند، پیشانی پینه‌بسته‌هایی که چهره‌شان یادآور منفعت‌طلبان از دین خروج کرده دوران امام علی (ع) می‌باشد، همان‌ها که هیچ از درد و رنج و فساد و فحشا و شکم‌گرسنه کودکان و افراد تهیدست نمی‌دانند.
آقا زاده‌هایی که بدور از صدای خرد شدن استخوان‌های پدران ایرانی زیر بار زندگی مرارت بار و زجه‌های زنان و سرگردانی جوانان ایرانی و..... در آغوش استکبار به تحصیل و خوشگذرانی سرگرم می‌باشند و در مقابل پدرانشان فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و خودنمایی و ریاکاری بخش جداناشدنی مدیریتشان می‌باشد!
اگر بخواهیم ۴۲ سال عمر نظام اسلامی را مرور نماییم قطعاً دوران دفاع مقدس از جمله دوران طلایی ملت ایران در یک عشق فراگیر مبتنی بر همدلی، صداقت، یک رنگی‌، پاکی و ساده زیستی می‌باشد، دورانی که علاوه بر توده عظیم مردم، همه جناح‌ها و احزاب و حتی آن‌هایی که امروز با نظام زاویه پیدا کرده‌اند به دیده تکریم به آن می‌نگرند.
دورانی که همچنان زوایای پیدا و پنهان آن برای نسل امروز ناشناخته مانده و نیاز به برنامه‌ریزی برای تغییر نگاه‌های این نسل و تجدید‌نظر در رفتار‌ها و واکنش‌های آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد.
در خاتمه هفته دفاع مقدس را به تمامی جان‌برکفان این سرزمین تبریک عرض نموده و شادی روح تمامی شهدای راه حقیقت را از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم.

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1402-06-29 08:42
استان لرستان بعد از خوزستان دومین استان خسارت دیده از جنگ است و ۶۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده همچنین خرم‌آباد پنجمین شهر ایرانه که بیشترین بمباران هوایی شده ۱۴۸ بار بمباران هوایی و ۱۲ بار موشکباران شد شهرهای دزفول و کرمانشاه و آبادان و ایلام از این مزیت استفاده کردند و طرحهای خوب عمرانی و صنعتی را در شهرهایشان تاسیس کردند لذا مسئولان استان هم تلاش کنند تا برای جبران خسارت‌های جنگ بتوانند در غرب کشور هم صنعت و عمران را پایه گذاری کنند
نقل قول کردن
#2 خرم‌آبادی 1402-06-29 12:25
موزه دفاع مقدس استان لرستان از سال ۱۳۸۴ تاکنون هنوز تکمیل و درست نشده چرا؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا