یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجتبی پسند در یادداشت ارسالی نوشت: با توجه به ذهنیتی که در اذهان قریب به اتفاق مردم پلدختر و معمولان در رابطه با چینش هیئت اجرایی انتخابات مجلس یازدهم و اعتراضات گسترده برخی کاندیدا‌ها به یکدست بودن این هیئت وجود دارد، لازمه برگزاری انتخابات پرشور در این دو شهرستان بی‌طرفی مسئولان برگزاری انتخابات خواهد بود که در همین راستا نماینده عالی دولت سیزدهم در پلدختر در نشست سه شنبه‌های خبری این شهرستان در این هفته اولین گام برای اعتمادسازی برای اقشار مختلف مردم را برداشت و گفت: « مدیران شهرستان از زمان پیش ثبت نام کاندید‌های مجلس حق همراهی با نماینده را ندارند. دغدغه و حساسیت مردم را مدنظر قرار خواهیم داد و در چینش هیئت اجرایی انتخابات سعی می‌کنیم از همه اقشار استفاده کنیم، خودمان را برای هیچکس زیر سؤال نمی‌بریم و چون حساسیت شهرستان را می‌دانیم، تلاش می‌کنیم حق هیچ کس عمداً ضایع نشود حتی اگر تبعات سیاسی و اجتماعی برایمان داشته باشد.
 
این جملات فرماندار پلدختر نشان دهنده این است که نماینده عالی دولت به درستی نگرانی‌ها را درک و از وضعیت و حساسیت مردم در رابطه با انتخابات و چیدمان هیئت اجرایی دوره گذشته در این شهرستان باخبر است که یک هفته پیش از ثبت نام کاندیدای مجلس و چند ماه مانده به انتخابات سعی در اعتمادسازی بین مردم را دارد.
 
البته این گام نخست است. فرماندار پلدختر به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان باید بداند که هراست از رأی مردم و سلامت انتخابات صرفاً با چرخش زبان و به روز اخذ رأی و شمارش آراء محدود نخواهد شد، بلکه باید از عزل و نصب‌های سیاسی جلوگیری به عمل آورده و فضای دستگا‌های اداری را مورد نظارت جدی قرار و مانع از آن شود که ارائه خدمات عمومی به مردم، سیاسی و منوط به دادن رأی در انتخابات به شخص خاصی شود. فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان نباید اجازه دهد فضای دستگاه‌های اداری و خدماتی سیاسی شده و برخی ادارات پایگاه کاندیدای خاص در انتخابات مجلس شده و یا به ستاد انتخاباتی تبدیل شوند.
 
استاندار و نماینده عالی دولت در پلدختر برای اعتماد‌سازی و مشارکت حداکثری مردم این شهرستان در انتخابات باید تأکیدات چند باره مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصاب را مد نظر قرار داده و از ارتقا و استفاده از بانیان وضع موجود در مسئولیت‌های مهمی مثل فرمانداری تازه تأسیس معمولان و معاونت سیاسی فرمانداری پلدختر پرهیز کنند چون این اقدام قطعاً در عدم رغبت مردم به شرکت در انتخابات آتی مؤثر خواهد بود. مدیری که توسط نماینده و با چراغ سبز وی منصوب شود قطعاً خود را وامدار وی دانسته و نمی‌تواند در انتخابات بی‌طرف باشد.
 
یکی از گام‌های مهم مسئولان دولت سیزدهم برای انتخاباتی سالم، پرشور و با نشاط در پلدختر انتخاب معتمدین و تشکیل هیئت اجرایی بیطرف و‌امین است که با توجه به تأکید فرماندار پلدختر مبنی بر استفاده از همه اقشار جامعه در هیئت‌های اجرایی و مقید بودن به قانون و مقررات در تمام مراحل پیش و حین برگزاری انتخابات، ‌امیدواریم فرماندار پلدختر با جلوگیری از عزل و نصب‌های سیاسی، جلوگیری از تبدیل ادارات به ستاد تبلیغاتی و چینش هیئت‌های اجرایی بی‌طرف، گام‌های بعدی اعتماد‌سازی بین اقشار مختلف مردم را محکم‌تر برداشته تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور در این شهرستان باشیم.

دیدگاه‌ها  

#1 رسول 1402-05-13 17:58
جاده پلدختر به خرم‌آباد تنها جاده ای است که چهار خطه و ایمن نشده است اداره راه لطفا درستش کند و چرا وسط جاده سرعتگیر گذاشتن؟ اونم بدون تابلو و علائم هشدار دهنده؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا