یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از زمان تصدی استانداری لرستان توسط صابری گرفته تا دهمرده و بازوند و بعد خادمی و هم اینک زیویار ٬ یعنی از سال ۱۳۸۶ تا الان که ۱۶ سال می‌شود هرساله استانداران موضوع میزبانی فرودگاه خرم آباد از حجاج استان را پیگیری می‌کنند اما نتیجه هیچ....
اگر پیگیری جواب نمی‌دهد مشکل کجاست؟ قطعاً مشکل در نحوه پیگیری است نه در جایی دیگر.
آیا پدران و مادران و جانبازان و.... استان لرستان که قصد سفر به خانه خدا را دارند سزاوارند که از امکانات بالقوه فرودگاه استان خود استفاده نکنند و هر بار با مشقت و صرف هزینه و وقت و معطلی و البته مخاطرات جاده‌ای ٬ مبدا و مقصد سفر حجشان فرودگاه مهر آباد باشد؟
چرا کسی نیست با جدییت حق این مردم را مطالبه کند و تا حصول نتیجه پیش رود؟ هربار هر مقام مربوط به لرستان سفر می‌کند قول مساعد می‌دهد و وقتی برمی گردد تهران... هیچ.
تکرار مکررات این است که: فرودگاه خرم آباد با قدمت حدود ۸۰ سال و بعنوان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور ٬ با چندین طرح توسعه‌ای که قبلاٌ داشته و اینک نیز کامل‌تر شده همه زیرساخت‌های نشست و برخواست پرواز‌های خارجی را دارد. از باند فرودگاه گرفته تا اپرون و تاکسی وی و تجهیزات روشنایی و تجهیزات ایمنی و تجهیزات فرود اتوماتیک و خلاصه همه تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری را دارد و البته با مصوبه هیأت وزیران مرز هوایی نیز می‌باشد و می‌تواند پذیرای پرواز‌های حج نیز باشد. جالب است بدانیم فرودگاه خرم آباد در میان ۵۴ فرودگاه فعال کشور جزء ۱۶ فرودگاه برتر کشور است اما نام این فرودگاه معمولاً در لیست ۱۶ فرودگاه اعلامی جهت پرواز‌های حج نبوده است!!! و جالب است بدانیم فرودگاه‌های استان‌هایی که هنوز مهر استان شدنشان خشک نشده ( در اصطلاح ) ازجمله اردبیل و گرگان و بیرجند هم در لیست ۱۶ فرودگاه منتخب بوده لند اما اما نیست نام پر افتخار فرودگاه شهدای خرم آباد در این میان!
متولی این پرواز‌ها سوی سازمان فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و متعاقب آن هواپیمایی جمهوری اسلامی ( هما ) می‌باشد که هر بار که با هر پیگیری از استان نخواسته‌اند زیر بار بروند بهانه‌ای عنوان کرده‌اند ٬ یک بار عنوان می‌کنند فرودگاه خرم آباد زیر ساخت لازم را ندارد! بعد اثبات می‌شود این فرودگاه توسعه یافته همه زیرساخت‌ها را دارد و بار‌ها مدیران قبلی و فعلی فرودگاه خرم آباد نیز با صراحت گفته‌اند که همه زیرساخت لازم موجود است. بار دگر عنوان می‌کند که بخاطر شرایط جوی در فصل گرما و ارتقاء ایمنی می‌بایست هواپیما‌های پهن پیکر با پنجاه درصد ظرفیت از این فرودگاه نشست و برخواست کنند!!! آیا سطح ارتفاع شهر خرم آباد از همه شهر‌های کشور بالاتر است؟؟؟ آیا فشار هوای اتمسفر در آسمان خرم آباد در کل دنیا یک استثناست؟؟؟ آیا خرم آباد از همه جا گرم‌تر است؟؟؟؟ آیا از کوهستانی‌ترین شهر‌های بزرگ دنیا در فصول گرما پرواز‌ها به مقصد جده و مدینه با پنجاه درصد ظرفیت انجام می‌شود؟؟؟ البته که این چنین نیست و نیست و نیست ٬ حتی اگر هم واقعاٌ یک موضوع فنی استثنایی مهمی موجب بروز این استثناء برای پرواز با ظرفیت پنجاه درصدی مذکور باشد خوب آیا چاره کار بی‌توجهی به مطالبه مردم بحق شایسته لرستان است؟؟؟ ارایه راهکار و حل مسله کنند نه اینکه صورت مسله را بخواهند پاک کنند. بعد دگرباره عنوان می‌کنند که مقامات عربستان سعودی اعلام داشته‌اند که فقط پذیرای هواپیما‌های پهن پیکر هستند ٬ خوب اگر هم این چنین است دیگر همه می‌دانند که این فرودگاه می‌تواند میزبان هواپیماه‌های ایرباس ۳۱۰ و ایرباس ۳۲۰ و انواع بویینگ هم رده این ایرباس‌ها باشد. هواپیما‌های رؤسای جمهور در دولت‌های قبلی و فعلی هم که در همین رده پهن پیکر هستند که بار‌ها در این فرودگاه نشست و برخواست داشته‌اند.
بهرحال بار دیگر از: ۱ـ استانداری لرستان و ۲ـ مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌گردد که در جهت مطالبه این حقوق بحق مردم شایسته استان لرستان بفوریت اقدام عملی نمایند.
انتظار می‌رود استانداری لرستان با اعزام نماینده ویژه به وزارت راه و شهرسازی و نیز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ( هما ) ٬ تا حصول نتیجه دست از پیگیری بر ندارد.
انتظار می‌رود مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز به وزیر راه و شهرسازی تذکر داده و مطالبه کنند این حق مسلم مردم را.
 
به هر حال اعزام زئران حج امسال از ۳ خرداد آغاز می‌شود و ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی از طریق پرواز‌های شرکت هما عازم
 
کشور عربستان خواهند شد که از این تعداد ۱۳۳۵ زائر لرستانی در قالب ۹ کاروان می‌باشند.
در این فرصت کم باید از همه ظرفیت سیاسی استان بصورت ویژه استفاده نمود و با جدیدیت موضوع پیگیری شود تا حصول نتیجه. اگر استانداری و مجمع نمایندگان نتوانند از حقوق بحق مردم حوزه خود دفاع کنند پس دیگر چه کسی باید پیگیر باشد.
شایسته است نام مقدس فرودگاه شهدای خرم آباد نیز در جده و مدینه شنیده شود و شایسته است این مردم از امکانات بالقوه این فرودگاه کهن جهت سفر‌های حج بهره‌مند شوند. وقت تنگ است و استانداری و البته مجمع نمایندگان استان لرستان همین الان باید مجدانه پیگیر باشند. وقت تنگ است و همین الان همت متعالی می‌طلبد. ‌امیدوارم با پیگیری تا حصول نتیجه بزودی شاهد خبر خوش میزبانی فرودگاه شهدای خرم آباد برای سفر حج عزیزان هم استانی باشیم.
 
سعید دالوند/ 27 فروردین 1402

دیدگاه‌ها  

#1 میرزاوند 1402-01-27 13:05
مهندس بازوند استاندار قبلی گفت برای توسعه هر استانی وجود فرودگاه بین‌المللی لازمه و فرودگاه خرم‌آباد که سال ۱۳۰۴ تاسیس شده بود را میخواست باند پروازش را بلند و بین‌المللی کند که باز تنگ نظرها و حسودها کارشکنی کردند
نقل قول کردن
#2 دریکوند 1402-01-27 15:59
به نقل از میرزاوند:
مهندس بازوند استاندار قبلی گفت برای توسعه هر استانی وجود فرودگاه بین‌المللی لازمه و فرودگاه خرم‌آباد که سال ۱۳۰۴ تاسیس شده بود را میخواست باند پروازش را بلند و بین‌المللی کند که باز تنگ نظرها و حسودها کارشکنی کردند
البته استاندار قبلی آقای خادمی هم گفت خرم‌آباد فرودگاه بین‌المللی برای چی میخاد و طرح را تکمیل نکردند
نقل قول کردن
#3 امیر 1402-01-27 16:56
هواپیمای ایرباس A340 به بلندترین باند برای پرواز نیاز دارد که رئیسی در اخرین سفرش به خرم آباد با همین هواپیما وارد خرم آباد شد . چطور این میشود و آن نه ؟!!!
نقل قول کردن
#4 رشنو 1402-01-27 19:40
خرم‌آباد قدیمی ترین فرودگاه غرب کشور را دارد ولی حتی پله هواپیما از کرمانشاه میارن وقتی مسئولی میاد و این عمق محرومیت ماست که البته دلیلش شاید مطالبه گری نکردن مسئولان فرودگاه است لطفا برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی این فرودگاه را تکمیل کنید
نقل قول کردن
#5 لرستان 1402-01-27 21:16
پرواز نجف هم لطفا پیگیری شود
نقل قول کردن
#6 فرزاد 1402-01-28 08:26
فرودگاه خرم آباد علاوه بر پروازهای حج و عتبات ، باید حداقل به مشهد ، بندرعباس ،عسلویه ، کیش یا قشم و شیراز پرواز داشته باشه...
نقل قول کردن
#7 لر نژاد 1402-01-28 11:39
اساس پیشرفت هر شهر و استانی و یکی از زیرساخت های مهم همین فرودگاه است سرمایه‌گذاران خارجی یا داخلی که نمی آیند ۵۰۰ کیلومتر یا ۱۰۰۰ کیلومتر را رانندگی کنند لذا با هواپیما تردد می‌کنند و تکنسین ها و متخصصین با هواپیما جابجا می‌شوند چون وقتشان براشون ارزش دارد. لذا مهندس بازوند و دکتر دهمرده استانداران پیشین لرستان تاکید داشتند که فرودگاه لرستان باید تجهیز شود تا جذب سرمایه‌گذاری کند. امیدوارم شرکت هواپیمایی ایران بفکر باشند
نقل قول کردن
#8 امیر رضاپناه 1402-01-31 10:52
با سلام
ضمن تشکر از نویسنده مطلب، برقراری پرواز از فرودگاه خرم آباد برای سفر به حج و دیگر شهرهای کشور از جمله مشهد، آبادان، عسلویه، کیش یا قشم و شیراز از مطالبات به حق مردم استان لرستان با جمعیت حدود دو میلیون نفری است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا