یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هم‌زمان با تحولات سیاسی و اجتماعی که به سبب انقلاب مشروطیت در ساختار حکومت استبدادی ایران به وقوع پیوست، لزوم واگذاری امور مردم به خود آنان کاملاً آشکار شد و ضرورت تشکیل نوعی سازمان محلی که با بافت فرهنگی، قومی و بومی همگونی داشته باشد و مرجع ارائه خدمات به مردم و رافع مسائل محلی از طریق انتخابات محلی باشد، در این دوران احساس شد و از این‌رو در سال ۱۲۸۶ قانونی تحت عنوان بلدیه به تصویب شورای ملی رسید.
طی دو دهه اخیر با توجه به رشد سریع شهرنشینی و تغییر در الگو‌های زندگی شهری به تدریج، مفاهیم جدید در عرصه مدیریت شهری مطرح شده است که در این دوران مفهوم شهرداری پیچیده‌تر شده و کارکرد شهرداری از اینکه خیابان‌ها را جارو کند و اموات را دفن کند و پروانه ساخت بدهد، فراتر رفته و دارای وظایف دقیق‌تری شده است.
به موجب مصوبه مجلس، چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری به دلیل عدم انجام وظایف قانونی و یا ضعف مدیریت اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت صریح و مکتوب به شهردار تذکر می‌دهند. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر و اصرار اعضای معترض موضوع به صورت سؤال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سؤال را کتباً به شهردار ابلاغ می‌کند و وی موظف است با هماهنگی رئیس شورا حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از تاریخ ابلاغ در محل شورا حاضر شود و به سؤال مطرح شده پاسخ دهد. پس از ارائه پاسخ بدون حضور شهردار نسبت به قانع‌کننده بودن آن رأی‌گیری به عمل می‌آید.
چنانچه پاسخ شهردار از نظر اکثریت اعضای شورا قانع‌کننده نباشد موضوع به صورت اخطار توسط رئیس شورا به شهردار ابلاغ می‌شود. چنانچه اعضای شورا ۲ بار از پاسخ شهردار قانع نشوند در صورت درخواست یک سوم اعضای شورا استیضاح شهردار در دستور کار قرار می‌گیرد. تقاضای استیضاح باید صریح و دارای موضوع یا موضوعات مشخص باشد. وی موظف است با هماهنگی رئیس شورا حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از تاریخ ابلاغ در محل شورا حاضر شود و به سؤال مطرح شده پاسخ دهد. چنانچه دو سوم کل اعضای شورا رأی عدم اعتماد بدهند شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب می‌شود.
آیا فتوحی شهردار بی‌پول بزرگترین شهر لرنشین ایران و مرکز استان لرستان چنان قصور بزرگی کرده بود که شورای شهر در این موقع از سال خرم آباد را بدون شهردار کرد؟
آیا جز این نبود که بر اساس اخبار منتشر شده، زیربار خواسته برخی اعضا شورا نرفت! تا جایی که نماینده ولی‌فقیه در لرستان با انتقاد از عملکرد اعضای شورای شهر خرم‌آباد، گفت: اعضای شورا در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند.
شهری که شهرداری آن بازدهی بسیار پایینی از کیفیت خدمات شهری دارد و چند صد نیروی مازاد دارد چرا بایستی کمر خود را با استخدام نیروی اداری بی‌کیفیت و فقط حقوق بگیر خم کند. مگر خرم آباد کم تاوان این همه سفارشی بازی و طایفه‌گری داده است؟؟
بی شک خرم آباد مظلوم‌ترین و محروم‌ترین مرکز استان ایران است که گرفتار اسیر افرادی که از کم و کیف مدیریت نوین شهری اندک اطلاعی دارند، شده است.
چرا باید شهر در این برهه از سال که مهمانان نوروزی و مسافران زیادی را در خود جای می‌دهد با سرپرست اداره شود.
آقای رازانی بازرس کل لرستان تا چه حد باید نگران کوتاهی و کم کاری شهرداری خرم آباد باشد که در شهر بگردد و نواقص شهر را گوشزد نماید؟
البته اعضای شورای شهر خرم اباد در این مقوله نمره مطلوبی کسب نمی‌کنند و مردم بزرگترین شهر لرنشین ایران در انتخابات آتی این را به اثبات خواهند رساند. در کارکرد فتوحی و ایرادات وارده به آن شکی نیست چون در زمان‌ایشان شهر هم هیچ پروژه شاخصی نه افتتاح شد و نه کلنگ زنی شد. شهر در اندک پروژه رنگ‌آمیزی جداول و دیوار‌ها و چمن کاری فضای سبز خلاصه نمی‌شود! زیبایی شهر باید به سمتی برود که شهروندان در آن حس خانه نشینی و بر نگهداری آن احساس وظیفه کنند. اما آیا الان وقت برکناری شهردار بود؟
چرا شهری در مجاور و در همین استان خودمان که تا دیروز شهرداری آن ورشکست شده بود و توانایی پرداخت حق بیمه کارکنانش را هم نداشت الان عیدی کارکنانش یکماه زودتر هم پرداخت شد و بودجه سال بعد شهردازی آن از مرکز استان پیشی گرفته است!
آیا جز این نیست که با مدیرت درست امکانات و جلوگیری از باندبازی و سلیقه نگری شهر خود را روز به روز آبادتر می‌کنند و ما خرم آبادی‌ها در مقابل فقط با حس مرکز استان بودن فاصله می‌گیریم!
چرا نگاه برخی اعضای شورای شهر و دغدغه آنان دوربرگردان‌های غیر استاندارد نیست که عامل ترافیک شده و بطور مثال بزرگراهی مانند شریعتی رادر حدفاصل پارک شریعتی و تقاطع کوی فلسطین که عصر‌ها و تعطیلات نوروزی قفل می‌شود معطل ساخت تقاطع غیرهمسطح نگه داشته‌اند.
حالا انتخاب شهردار خرم اباد در سال پایانی شورای شهر آزمونی دیگر برای ان‌ها می‌باشد و یقین بدانند که مردم خرم اباد خادمان خود را بهتر از هر رسانه و زبانی خواهند شناخت و از انان انتظار دارند از شهرداران باتجربه بومی و یا شهر‌های بزرگ برای مرکز استان انتخاب نمایند تا دیگر تجربه را تکرار نکنند و شهر را دراین برهه زمانی بی‌شهردار نکنند. شهری که نامش زیبایی در خود دارد ولی درونش خالی از زیبایی‌ها شده است.
 
میرحسین شیخی بهاروند/ کارشناس ارشد روابط بین‌المل

دیدگاه‌ها  

#1 دانیار 1401-12-10 13:20
فتوحی کاری نکرد ولی کاری به شورا کرد کارستان
نقل قول کردن
#2 خادمي 1401-12-10 13:39
چرا عیدی بیرانوند در خرم آباد موفق نیست ولی در بروجرد هم کار می کند و هم مردم بروجرد علاقمند به ایشان هستند؟
نقل قول کردن
#3 افلاک 1401-12-10 13:54
شهردارخوب بودعلت برکناری باج ندادن به اعضای شورا شهر بود متاسفانه تو شهر ما هر کسی خوب وحلال هستش نمیزارند کار کنه اما اگه یکی پیدا بشه باج بده به‌به چهچه می‌کنند بهش این شهر بیمار هستش نیازبه جراح خوب داره متاسفانه به جز یک دونفراعضای شورا شهر سواد شهر وشهرسازی ندارند والان طایفه ای اداره میشه
نقل قول کردن
#4 #حسین 1401-12-10 14:26
شهر به حال خود رها شده چه شهردار باشد یا نباشد خیبانهای پر چاله وچوله ودست انداز.پارک های کم درخت وحتی بدون سرویس بهداشتی نداشتن خطوط اتوبوس رانی متظم.تاکسی های قراضه نداشتن پارکینگ .نداشتن پیاده رو واختصاص آن بدست فروشان مهاجر.کدام زیر ساخت فراهم شده برای مسافران.فقط حرف جاده کمربندی بدر آباد کمالوند شبها تاریک است.
نقل قول کردن
#5 حاج میرزا 1401-12-10 14:42
در چند اخیر ثابت شده بود و نبود شهردار تاثیری در آبادانی شهر نداشته شورا هم قوز بالا قوز شده اگر شورا هم منحل بشود بهتر می شود چونکه تعدادی افراد بدون تخصص ماهیانه کلی حقوق از شهرداری می گیرند
نقل قول کردن
#6 زاگرس نشین 1401-12-10 16:08
حق خرم آباد این نیست واقعا که عقب بیفته از سایر مراکز استانها و باید به سمت کلانشهرشدن بره
نقل قول کردن
#7 چگنی 1401-12-10 19:48
به نقل از خادمي:
چرا عیدی بیرانوند در خرم آباد موفق نیست ولی در بروجرد هم کار می کند و هم مردم بروجرد علاقمند به ایشان هستند؟

کی گفته تو خرم‌آباد موفق نبود؟ پس پروژه بام خاطره ها در خرم‌آباد و ترمینال برون استانی و ساخت پارک شاپوری در جنوب خرم‌آباد را کی کار کرد؟
نقل قول کردن
#8 دریکوند 1401-12-10 19:49
کی گفته پول ندارن؟ سالی ۷۱۰ میلیارد تومان شهرداری خرم‌آباد درآمد دارد که بجای کارهای عمرانی در سطح شهر خرج حقوق کارمندان پشت میز نشین اش میشود
نقل قول کردن
#9 میرمقدم 1401-12-10 19:51
تمام همسایه‌های ما از قبیل اراک و همدان و کرمانشاه و اصفهان و اهواز کلانشهر شدند ولی خرم‌آبادی که سال ۱۳۰۲ بلدیه داشته و سال ۱۳۰۴ فرودگاه داشته الان محروم باقی مانده چرا که عده‌ای با تفکر ایلیاتی و عشیره‌ای که با خود به خرم‌آباد آوردند همه چیز را فرو کاستند به قبیله خودشان و اینجوری شهر و دیار کهن ما را از توسعه و پیشرفت عقب نگه داشتند :cry:
نقل قول کردن
#10 بهاروند 1401-12-10 19:53
کمربندی و ورودی خرم‌آباد از سمت پادگان لشکر ۸۴ و بدرآباد و بهرامی شبها در تاریکی مطلق است همچنین این منطقه نیاز به تقاطع و زیرگذر دارد بخاطر تردد روزانه ماشینهای سنگین ولی نه شهرداری و نه اداره راه و ترابری و نه اداره مسکن و شهرسازی هیچگونه تقاطعی در این مسیر نساختند و روزانه ما با خطر تصادف روبرو هستیم نمایندگان خرم‌آباد قدمی برای این مسیر پرتردد بردارید
نقل قول کردن
#11 رشنو 1401-12-10 19:55
ورودی های خرم‌آباد پُر شده از وانتی هایی که سوغاتی کرمانشاه و میوه های دزفول و گز اصفهان می‌فروشند داخل شهرم ترافیک سنگینه و هیچ پارکینگی نیست ماشین رو میارن در خونه مردم تو کوچه میزنن و میرن بعد شهرداری هیچ کاری نمیکنه خب حداقل وظایف اولیه تون رو انجام بدید انصافا این آسفالته که جلوی اداره راهداری خرم‌آباد در گلدشت داره؟؟؟
نقل قول کردن
#12 شهاوند 1401-12-10 19:56
پل ماسور خرم‌آباد پس کی تکمیل و افتتاح میشود؟ از سال ۹۶ تا الان هنوز ناتمام است :cry: لطفا استاندار به شهردار تذکر جدی دهد ورودی خرم‌آباد از فرودگاه تا شقایق باند کندرو و آسفالته ندارد همش شده ضایعاتی بعد چطور سرمایه‌گذاری بیاد سرمایه‌گذاری کنه؟
نقل قول کردن
#13 علیشاهی 1401-12-10 23:53
به نقل از #حسین:
شهر به حال خود رها شده چه شهردار باشد یا نباشد خیبانهای پر چاله وچوله ودست انداز.پارک های کم درخت وحتی بدون سرویس بهداشتی نداشتن خطوط اتوبوس رانی متظم.تاکسی های قراضه نداشتن پارکینگ .نداشتن پیاده رو واختصاص آن بدست فروشان مهاجر.کدام زیر ساخت فراهم شده برای مسافران.فقط حرف جاده کمربندی بدر آباد کمالوند شبها تاریک است.
دقیقا دستفروشان مهاجر میان و پیاده رو که حق عابر پیاده و کسبه و مغازه دار است را اشغال کردند و مردم مت هم ازشون خرید می‌کنند و سودش برای جوان بیکار خود خرم‌آباد چیه؟ تو چهارباغ اصفهان مغازه دارها اجازه نمیدن هیچ دستفروشی بیاد جلو مغازه یا پاساژی بساط کنه و مردم هم ازشون خرید نمی‌کنند
نقل قول کردن
#14 برزو بازگیر 1401-12-10 23:56
سرویس های بهداشتی را تمیز کنند. برخی پارک‌ها اصلا سرویس بهداشتی ندارند. تمام خیابان‌های شهر لکه گیری میخاد و شهرداری روز تعطیل یا شب یا صبح زود بیاد لکه گیری کنه نه وسط ظهر و ترافیک! امنیت مسافرها را هم تامین کنند و اجازه ندن در مراکز تفریحی پلاکهای بومی حضور داشته باشند این حق گردشگره و مسافره که پارک کنه
نقل قول کردن
#15 امیر خورشیدوند 1401-12-11 09:34
شورای ما چون برحسب انتخاب ایلیاتی و عشیره ای انتخاب شده، لذا ناتوان از حل مسائل شهری است. خرده مسائل شهری تلنبار شدند و به مروز زمان تبدیل به بحران شدند. در واقع بحران‌های امروزی خرم‌آباد(ترافیک ، نبود پارکینگ، دستفروشی، حاشیه‌نشینی، تخریب یا سرقت اموال عمومی، سردرگمی شهردارها در نداشتن برنامه و اولویت کاری، شفاف نبودن درآمد و هزینه‌های شهرداری)همان ‌مسائل حل نشده دیروز هستند. کار شوراها و شهردارها هم بیشتر جنبه تبلیغاتی و مُسکن موقتی داشته تا حل مشکلات اصلی شهر. مثلا بجای ساخت پُل، تقاطع، پارکینگ و پهن کردن خیابان‌های باریک، خودشان را با ساخت بوستان، رنگ‌آمیزی جدول و لکه گیری معابر سرگرم ساختند و مسائل اصلی را فراموش کردند
نقل قول کردن
#16 بی طرف 1401-12-11 12:51
مهندس فتوحی مدیری توانا وپاک دست بود به شورا باج نداد مردانه ایستاد در مقابل زیاده خواهی شورا ومزد خودش گرفت که همانا عزل
نقل قول کردن
#17 خزان 1401-12-11 14:03
مردم خرم اباد کلا آدم‌های مطالبه گری نیستن و خودشون رو با بدبختی هاشون وفق میدن کلا اکثریت مردم بی توجه به شهرن انگار سالهاست از بهتر شدن شرایط نا امیدن
نقل قول کردن
#18 ویسی 1401-12-11 14:51
به نقل از بی طرف:
مهندس فتوحی مدیری توانا وپاک دست بود به شورا باج نداد مردانه ایستاد در مقابل زیاده خواهی شورا ومزد خودش گرفت که همانا عزل
خیر. بیش از دو سال زمان داشت و با بودجه ۷۱۰ میلیاردی خرم‌آباد حتی یک پارک را هم نتوانست تکمیل کند
نقل قول کردن
#19 امین 1401-12-11 20:48
داداش من شهردار رو انتخاب کردن بعداز تعطیلات نوروز یه فراخوان سوری میزنن و گزینه از قبل تعین شده رو معرفی میکنن
نقل قول کردن
#20 سیدالموسوی 1401-12-12 00:17
تورابه خداحلوی قبرستان کردن باغ های خضرر ا بگیرید....اخیرا شهرداری برنامه دارد که قبرستان خضر رابه سمت دریاچه وباغ های خضر بکشاند وفضارا برای جولان دلالان قبر که یک شبه میلیاردر شدند مساعدکند.... این قبرستان ها بایستی همگی راکدشوند ویک قبرستان جامع الشرایط در بیست کیلومتری خارج از شهر اونم نبودن در مسیر وزش باد به سمت شهر باشد همچون زمین های لم یزرع پل باباحسین وچهزال ایجاد کنند ...استادار محترم باید اورژانسی ورود کند...
نقل قول کردن
#21 سیدالموسوی 1401-12-12 12:55
به نقل از امیر خورشیدوند:
شورای ما چون برحسب انتخاب ایلیاتی و عشیره ای انتخاب شده، لذا ناتوان از حل مسائل شهری است. خرده مسائل شهری تلنبار شدند و به مروز زمان تبدیل به بحران شدند. در واقع بحران‌های امروزی خرم‌آباد(ترافیک، نبود پارکینگ، دستفروشی، حاشیه‌نشینی، تخریب یا سرقت اموال عمومی، سردرگمی شهردارها در نداشتن برنامه و اولویت کاری، شفاف نبودن درآمد و هزینه‌های شهرداری)همان ‌مسائل حل نشده دیروز هستند. کار شوراها و شهردارها هم بیشتر جنبه تبلیغاتی و مُسکن موقتی داشته تا حل مشکلات اصلی شهر. مثلا بجای ساخت پُل، تقاطع، پارکینگ و پهن کردن خیابان‌های باریک، خودشان را با ساخت بوستان، رنگ‌آمیزی جدول و لکه گیری معابر سرگرم ساختند و مسائل اصلی را فراموش کردند

احسنت
نقل قول کردن
#22 خرم‌آبادی 1401-12-12 17:54
به نقل از سیدالموسوی:
تورابه خداحلوی قبرستان کردن باغ های خضرر ا بگیرید....اخیرا شهرداری برنامه دارد که قبرستان خضر رابه سمت دریاچه وباغ های خضر بکشاند وفضارا برای جولان دلالان قبر که یک شبه میلیاردر شدند مساعدکند.... این قبرستان ها بایستی همگی راکدشوند ویک قبرستان جامع الشرایط در بیست کیلومتری خارج از شهر اونم نبودن در مسیر وزش باد به سمت شهر باشد همچون زمین های لم یزرع پل باباحسین وچهزال ایجاد کنند ...استادار محترم باید اورژانسی ورود کند...

اشتباهه باید زمین‌های بایر و سنگلاخ و حاشیه کوه بشود قبرستان نه باغات و دشت و زمین کشاورزی
نقل قول کردن
#23 چگنی 1401-12-12 18:32
در این اعتراضات اخیر عده‌ای روی دیوارها شعار نوشتند و عده‌ای دیگر آمدند ناسزا نوشتند انصافا دیوار خونه مردم جای درگیری لفظی بین گروه‌های سیاسی نیست فردا مسافری یا گردشگری یا دانشجویی میاد شهرهارو می‌بینه و در مورد این بی نظمی ها چه خواهد گفت؟ لطفا شهرداری این دیوارها را رنگ آمیزی و تمیز کند. بخدا اخلاقی نیست که عده‌ای روی دیوار مردم فحش بنویسند پس جوانمردی کجا رفت؟ پس اخلاق قرآنی کجا رفت؟
نقل قول کردن
#24 کوشکی 1401-12-12 18:33
خرم‌آباد شهردار تحصیل کرده و با برنامه می‌خواهد در یک کلام خرم‌آباد شهردار ملی می‌خواهد نه طایفه‌ای. پلیس هم این سه چرخ ها را دارای پلاک کند که دوره گرد هستند و ضایعاتی ها و نان خشکی ها که شبها بعضا درب منحول فاضلاب می‌دزدند و آیفون مردم را می‌دزدند
نقل قول کردن
#25 زاگرس نشین 1401-12-14 08:21
شهردار فقط شهردار اصفهان و تبریز که با تخصص وارد میشن
نقل قول کردن
#26 نمازی 1401-12-14 17:47
ابتدای بلوار ۶۰ متری خرم‌آباد آسفالت شود حدفاصل پمپ بنزین کولیوند تا ابتدای جاده مسکن مهر کمالوند. اگر کسی تو شهرداری کار میکنه حتما به شهردار خرم‌آباد گوشزد کنه. ورودی خرم‌آباد از سمت تهرانه و بدترین کیفیت آسفالت را دارد. سایت یافته لطفا چاپ کنید. تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا