یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 این ماجرای مالیات هم کم کم دارد برای خودش سری بین سرها پیدا می‌کند و اگر با همین روند ادامه بدهد در کنار آلودگی هوا، صنعت خودروسازی، قیمت گذاری خودرو، رتبه بندی فرهنگیان، تعرفه گذاری خدمات پرستاری، افزایش نرخ دلار و سکه و ... چکش خور ملسی پیدا می‌کند و در رنکینگ موضوعات پر تکرار در رسانه ها صاحب جایگاه قابل توجهی می‌شود!
لاکردار جا برای ریگلاژ و آچار کشی هم فراوان دارد. از مالیات دو میلیون تومانی طلا فروش ها و آهن فروش ها و فرار‌‌‌‌های مالیاتی شرکت‌‌‌‌های صوری گرفته تا اجاره کارت خوان توسط اطبای پاکدست و وکلای محترم... بماند که امسال مالکان خانه‌‌‌‌های خالی و صاحبان خودروها و خانه‌‌‌‌های لوکس هم اصلاً با پیامک‌‌‌‌های تهدید آمیز اداره مالیات حال نکردند و تنها دو سه نفرشان به نیت اموات، سر جمع چهار و نیم میلیارد تومان به حساب اداره مالیات واریز کردند که هزینه همان پیامک ها هم در نیامد!
ناگفته نماند به همان اندازه که پولدار ها و چهار درصدی در برابر پرداخت مالیات مقاومت می‌کنند و معتقدند «مردم افکن تر این غول بیابانی نیست» دولت هم اصرار عجیبی روی مالیات نگرفتن از اغنیا دارد تا جایی که اصلاً چهار میلیارد و هشتصد تومان را پول حساب نمی‌کند و بی خیال گرفتن مالیات از این مبلغ درآمدی شده است. یعنی دولت حاضر است پول بدون پشتوانه چاپ کند، سود بانکی را بالا ببرد، تورم و نقدینگی را نجومی کند ولی از اغنیاء مالیات نستاند و معتقد است کسی که درسال 5 میلیارد درامد دارد مالیاتش خوردن ندارد ولی معلمی که در سال 120 میلیون تومان هم درآمد ندارد، مالیاتش را باید به نیت تبرک و تیمن قبل از پرداخت حقوقش برداشت کرد.
البته حساب سلبریتی ها علی حده است و امسال دولت روی مالیات سلبریتی ها حساب ویژه ای باز کرده است و شمشیر را برایشان از رو بسته و حتی در تهران یک اداره به همین منظور راه اندازی کرده است.
معاون وزیر اقتصاد در مورد شناسایی مالیات سلبریتی‌ها عنوان کرد: سلبریتی‌ها مانند سایر مودیان ما هستند و بر اساس میزان درامدی که دارند مشمول مالیات می‌شوند. منظور ادامه داد: اداره کلی در تهران فقط برای مالیات سلبریتی‌ها راه‌اندازی شده و همه قرارداد‌‌‌‌های این افراد را بررسی و شناسایی می‌کنند.
ظاهراً معاون وزیر اقتصاد خبر ندارد که در قرارداد‌‌‌‌های فوتبالیست ها و هنرپیشه ها و سلبریتی ها و ... پرداخت مالیات گردن پدر داماد است و از کیسه مردم می‌رود. یعنی اگر قرار باشد از حساب شخصی این عزیزان پرداخت شود، به همان اندازه روی قرارداد می‌آوردند تا نه سیخ بسوزد و نه دسته سیخ!
فقط خدا کند بعد از راه اندازی این اداره یک وقت دوستان هوس نکنند وزارت مالیات ویژه سلبریتی ها راه اندازی کنند و در هر استان یک اداره کل و در هر شهرستان یک اداره... خدا به خیر بگذراند...

وحید حاج سعیدی

دیدگاه‌ها  

#1 امیری 1401-11-24 19:48
درجامعه ایکه نمایندگان مجلسش دارندقانون 10تا15سال زندان برای اعتراض قانونی مردم تصویب میکنندجای هیچگونه حرفی باقی نمی ماند.دردوره خلافت مولای علی سلام اینگونه قوانینی تصویب کرده اند.درجامعه ما خودشان می برندومی دوزندومردم هم بناچارلباسی که مدنظرمقامات هست بایدبه اجباربپوشنددرغی راینصورت مجرم محسوب میشوند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا