یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

✍️ شهرام شرفی/ یافته:
هاشم امینی، معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: «عبور بدون مشکل کمبود آب شرب در فصل تابستان، اولویت وزارت نیرو است و در این راستا برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام دادیم (خبرگزاری ایرنا، 27 اردیبهشت ماه 1401).
این گفته معاون شرکت آب و فاضلاب کشور در مورد شهر خرم آباد، به صورت کامل و جامع در تابستان امسال، اجرا نشد؛ زیرا الان که در روزهای نخستین شهریورماه 1401 هستیم و دو ماه از فصل گرم تابستان سپری شده است می‌بینیم محله‌های مختلفی در شهر خرم‌آباد که مرکز استان است با مشکل کاهش فشار آب شرب و در نتیجه کمبود آب شرب و نارضایتی مردم، روبه‌رو شده‌اند.
محله‌هایی همچون خیرآباد، تمدن، خیابان دکتر حسابی، علوی، گلدشت، خایدالو، کوی اساتید و ... در شهر خرم‌آباد  در روزها و شب‌های مختلف تابستان امسال دچار کاهش فشار و به دنبالش، کمبود آب شرب شده‌اند. 
نکته اینجاست که در سال‌های گذشته، حتی در فصل پاییز هم در برخی روزها و شب‌ها در محله‌هایی همچون خیرآباد شاهد کاهش فشار آب شرب بودیم و این گویای آن است که کاهش فشار آب شرب فقط مختص به فصل گرما و تابستان، نبوده است!
باتوجه به اینکه آب شرب شهر خرم‌آباد از چشمه‌ها و چاه‌ها تأمین می‌شود و پدیده جغرافیایی خشکسالی هم قابل پیش‌بینی است پرسش این است که شرکت آب و فاضلاب استان لرستان، چه اقدامات زیرساختی برای پایدارسازی تأمین آب شرب شهر خرم‌آباد و رفع مشکل کاهش فشار آب شرب در سال‌های گذشته و امسال متناسب با سخنان و گفته‌های معاون شرکت آب و فاضلاب کشور، انجام داده است؟
به نظر می‌رسد جهاد آبرسانی که عمدتاً برای روستاها اجرا شده است برای برخی محله‌های شهر خرم‌آباد نیز ضرورت دارد اجرا شود.
بدیهی است که ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای رفع مشکلات مربوط به کمبود آب شرب با کاهش فشار آن، نیازمند اعتبارات کافی است و البته هنر یک مدیر کارآمد و توانمند هم این است که در پیگیری‌ها برای جذب اعتبارات، نتیجه موفقیت‌آمیز را کسب کند.
یکی از پرسش‌ها این است که شرکت آب و فاضلاب استان لرستان، چقدر توانست در زمینه‌ی جذب اعتبارات زیرساختی در سفر اخیر رئیس‌جمهور محترم به استان لرستان برای رفع مشکلات زیرساختی مربوط به کاهش فشار آب شرب بخشی از محله‌های شهر خرم‌آباد، موفق عمل کند؟
چه تعداد پروژه و چه مقدار اعتبار برای رفع این مشکل که اسباب نارضایتی شهروندان مرکز استان را فراهم کرده است در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان، تصویب و اجرایی شده است؟
متأسفانه هر سال (امسال و سال‌های گذشته) در برخی محله‌ها همچون خیرآباد، تمدن و کوچه‌های اطراف دریاچه گردشگری شاپوری، با مشکل کم شدن فشار آب شرب و کمبود آب شرب، روبه‌رو هستیم.
اگرچه بارها نیز مشکل به شرکت آب و فاضلاب استان لرستان، منعکس شده است اما تاکنون یک اقدام زیرساختی پایدار و دارای اعتبار مالی کافی متناسب با جمعیت شهر خرم‌آباد، برای رفع اساسی مشکل کاهش فشار آب شرب، صورت نگرفته است و اقدامات انجام شده، به‌صورت مقطعی، ناپایدار و موقتی بوده‌اند.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1401-06-01 20:43
بنده برای پیگیری افت فشار اب رفتم سازمان اب و با کارکنان و یکی از روسای سازمان اب {اقای } گفتگو و اعتراض کردم اگرچه برخوردی مناسبی با ارباب رجوع دارند اما متاسفانه کارهایی که باید در گذشته انجام میدادند انجام ندادند.مثلا در اعتراض بنده برای افت بسیار شدید اب در منطقه جنوب خرم اباد {اطراف پارک مهرورزان} یکی می گفت بودجه نداریم دیگری می گفت شما باید موتور پمپ بزارید .یکی می گفت منبع اب در جای مناسب درست نکردند.
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1401-06-01 20:48
اقای رئیس سازمان اب خرم اباد این درست نیست که فشار اب در محله ما{بلوار بهارستان-اطراف پارک مهرورزان} انقدر پایین باشد که حتی در طبقه همکف هم قادر به استحمام نباشیم.چرا چند منبع اب در ارتفاعات قاضی اباد و پشته یا خضر احداث نمی کنید که مشکل 20 ساله افت اب در مناطق جنوب خرم اباد را حل کنید؟
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1401-06-01 20:54
مردم خرم اباد می بایست در سفر جدید رئیس جمهور به لرستان در خصوص این معظل بزرگ {نبودن اب کافی }صدای خود را به گوش مسئولین برسانند.جالب اینجاست خیلی از منابع اب شیرین خرم اباد هدر میرود.
ساخت سد مخمل کوه و ساخت منابع بزرگ اب در ارتفاع مناسب خواسته اکثر مردم خرم اباد است.
نقل قول کردن
#4 فریاد 1401-06-06 00:26
عزیز من دارن عادتمون میدن به جیره بندی و کم آبی احتمال زیاد بیشتر آب شرب خرم آباد که از دو چشمه گل سرخ و شاه آباد تامین میشه لوله گذاری کنن و ببرن واسه شهرهای دیگه والا مشکل آب نداریم با این خشکسالی چندین چاه آرتزین اطراف خرم آباد هست که فعلا پلمبن درشونو باز کنن آب فواره میزنه بیرون .مواظب باشد آبمونو ندزدن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا