یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عصر پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ وزیر بهداشت به لرستان سفر کرد تا ضمن بازدید از برخی پروژه‌ها، مهمترین مشکلات حوزه سلامت استان را بررسی کند.
از ساعات پیش از ورود وزیر به استان، اهالی رسانه چشم انتظار دعوت رسمی از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بودند تا ضمن انعکاس اخبار این سفر، مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان را به گوش وزیر بهداشت، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت وهمچنین رئیس سازمان غذا و دارو برسانند.
اما انتظار اهالی رسانه بیهوده بود و تنها تعداد معدودی از خبرگزاری‌ها برای پوشش اخبار با تأخیر دعوت شدند که البته اجازه پوشش کامل اخبار سفر به آن‌ها هم داده نشد و از ورود خبرنگاران به جلسه رسمی ممانعت به عمل آمد تا کج سلیقگی و بی‌حرمتی به اهالی رسانه به اوج برسد.
با کمال تعجب اخبار این سفر در کانال اطلاع‌رسانی وبدا لرستان و پایگاه خبری وزارت بهداشت نیز منعکس نشد و تا ظهر جمعه 28 مرداد خبری از این سفر منتشر شد، این در حالی بود که پوشش کامل سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه در همان روز در کانال و سایت مرتبط با وزارت بهداشت منتشر شده بود.
آش این سکوت خبری و بی‌حرمتی به خبرنگاران چنان شور بود که صدای یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان و همچنین عضو کمیسیون بهداشت و درمان هم درآمد و وی این اقدام را در ایام گرامیداشت روز خبرنگار، بسیار ناپسند خواند و مسببان این موضوع را نکوهش کرد.
این بی‌احترامی به خبرنگاران وعدم دعوت از رسانه ها  برای پوشش اخبار، بیش از آنکه‌ شان و منزلت اهالی قلم را زیر سؤال ببرد، حرمت شکنی فضایی بود که قرار بود متولیان بهداشت و درمان در آن برای سلامت مردم این دیار نسخه‌ها پیچیده و چاره‌اندیشی کنند.
این که این تصمیم بنا بر دستور و تصمیم مرکز بوده یا دانشگاه علوم پزشکی لرستان راسا اقدام کرده، در اصل موضوع تفاوتی ندارد و بی‌احترامی مجموعه بهداشت و درمان به خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی جامعه هیچ توجیهی ندارد و حوزه اطلاع‌رسانی مجموعه علوم پزشکی لرستان باید پاسخ دهد که علت این سکوت خبری چه بوده و چرا اجازه پوشش مصوبات به خبرنگاران داده نشده است!
اگراین تصمیم در سطح استان گرفته شده، علت آن به طور شفاف گفته شود و اگر مرکز نشینان چنین تصمیمی گرفته‌اند، مجموعه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی استان باید اعتراض اهالی رسانه و مردم را به گوش آن‌ها رسانده و ضمن درخواست توضیح، خواستار عذرخواهی رسمی آن‌ها شود.
مدیران ومتولیان حوزه بهداشت و درمان استان و کشور فراموش نکنند که اهالی رسانه به خصوص در ایام مواجه کشور با بحران کرونا پا به پای کادر درمان، از هیچ کوششی دریغ نکردند و لذا این گونه رفتار‌ها می‌تواند مسیر اعتماد‌سازی به دولت سیزدهم که ادعای مردمی بودن را دارد با تخریب همراه کند و این رفتار هرگز قابل قبول نیست.
 
عبدالرضا قاسمی/ مدیر مسوول پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 فرزاد 1401-05-29 00:16
واقعا باعث تاسفه...چرا باید؟...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا