یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی/ یافته: این روزها، همه ایرانیان بر پایه اطلاع سریع از رویدادهای جهان، سوگوار فاجعه فروریختن ساختمان متروپل آبادان هستند.
 
فاجعه‌ای که باعث مرگ دل‌خراش تعدادی از هم‌وطنان شد و دولت هم یک روز به همین مناسبت، عزای عمومی اعلام کرد.
 
قوه قضاییه بر اساس وظایف ذاتی خود مشغول فعالیت درباره چرایی این فاجعه است و البته افکار عمومی هم نگران و بخشی هم معترض.
 
اما رسالت مجلس چیست؟
 
آیا رسالت مجلس به عنوان نمایندگان منتخب ملت، فقط داد و بیداد کردن است؟
به طور حتم خیر؛
 
مجلس بایستی در این شرایط:
 
1_ کمیته تحقیق تشکیل بدهد و همه زوایای چیستی و چرایی این فاجعه را مورد کنکاش و تحقیق قرار بدهد و نتایج تحقیقات را هم در معرض افکار عمومی قرار بدهد.
 
2_ اصلاح قانون فعلی مورد توجه قرار بگیرد؛ به این معنی که قانون اضافه ساخت ساختمانی و اینکه کمیسیون ماده 100 به محل درآمدزایی برای شهرداری‌ها تبدیل نشود با رویکرد انتقادی مجلس و بر اساس نظرات کارشناسی، مورد بازنگری یا اصلاح قرار بگیرد.
 
وقتی برخلاف مجوز‌های اولیه، اضافه ساختی در سازه‌ی ساختمانی قرار می‌گیرد و پرونده به کمیسیون ماده 100 فرستاده می‌شود بایستی اضافه ساخت‌ها به ویژه اضافه ساخت‌های ناایمن و غیراستاندارد، تخریب شوند نه اینکه جریمه شوند.
 
بدین روی، کارکرد مجلس در این موقعیت، اصلاح یا تغییر قانون موجود است تا نگاه درآمدزایی به کمیسیون ماده 100 از بین برود و رعایت استانداردهای معماری، عمرانی و شهرسازی بر درآمدزایی، ارجحیت پیدا کند.
اگر قانون، اصلاح نشود خطر تکرار این گونه فجایع و سوانح در آینده نیز در کشور ما وجود دارد.
 
درگذشت تعدادی از هم‌وطنان در فاجعه ساختمان متروپل آبادان را به خانواده‌های بازماندگان، تسلیت می‌گویم.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم 1401-03-08 14:23
وقتی افرادی در این پروژهای غیراستاندارد و میلیاردی سهیم و ذی نفع هستند که عملا جرات برخورد با آنها از سوی دادگستری هم وجود ندارد به نظر شما مجلس میتواند؟ ده ها ماجرای اینچنینی اتفاق افتاده نتیجه چه شد؟
نقل قول کردن
#2 محمود 1401-03-08 19:00
ضمن تسلیت به مردم فهیم آبادن .جناب آقای شرفی گرامی یک سوال دارم این یک برج بودزمانیکه عراقیها به ایران وملت وحشیانه حمله وتجاوز کردند چرا مقامات ذی ربط پیگیری غرامت جنگی خانواده شهدا.جانبازان وآزادگان نشدند.چراپیگیرا خذغرامت زیرساختهای نابودشده توسط دولت عراق بعداز۳۳سال نبوده ونیستند۸سال کشتارونابودی ملت بدبخت توسط کشوردوست وبرادر فعلی آیا عراقی ها لیاقت نام کشوردوست وبرادررادارند.چ را بازسازی جنوب عراق را مابایدپرداخت کنیم.آیا انتقام سخت برای این همه شهید.جانبازوآزا دگان گرفته شد
نقل قول کردن
#3 نادر 1401-03-08 19:14
تنهادرمان مردم آسیب دیده مترپل عزیزان عوامل مترپل که بارانت ورابطه بازی با جان مردم بازی میکنندرا درساختمانی قراردهند وساختمان رابرسرآنها تخریب کنندتا پندی بشودبرای سایرین که باززدوبندبا جان عزیزان مردم برای کسب سودبازی نکنند
نقل قول کردن
#4 مریم کوشکی 1401-03-09 00:29
کار باید دست کاردان باشه. استخدام و حمایت از افراد متخصص باید ملاک باشه. برج های دوقلو خرم‌آباد که بعد از 9 سال در طبقه سوم متوقف شده فردا مثل متروپل آبادان نشه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا