یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از پمپ‌بنزین کولیوند وارد لاین کنارگذر شصت متری می‌شوم. مقصدم کمالوند است. نرسیده به تصفیه‌خانه ترافیک در هم گره‌خورده است. ماشین‌ها میلی‌متری حرکت می‌کنند.
گفتم لابد تصادف شده است. این وقت روز آن‌هم در این خیابان اصلی نباید راه‌بندان ایجاد شود. گام‌به‌گام و لاک‌پشتی جلو رفتم. منتظر صحنه تصادف هستم. دوربرگردان را که رد می‌کنم. خبری از تصادف نیست. ادامه راه‌بندان کشیده شده است به لاین مقابل. چرا؟ چون یک وانت هندوانه‌فروش دقیقاً در دهانه دوربرگردان پارک کرده است. بیش از یک‌سوم عرض خیابان در تصرف وانت است و غیرقابل استفاده. سرتاسر شصت متری تا ابتدای ناصرخسرو همین وضع است!

از بیمارستان بیرون می‌زنم. همکارم می‌گوید مسیر به سمت ساحلی بسته است. بهتر است از سمت شقایق بروی، چرا؟ بزرگواری دارد آپارتمان می سازد. امروز در حال بتن‌ریزی است. از این ماشین‌های بتن‌ریزی آورده کامل خیابان را بسته است!
تا گلدشت می روم و دور می‌زنم. از زیرگذر شقایق که خارج می‌شوم در تله راه‌بندان گیر می‌افتم. ساعت دو بعدازظهر و این حجم ماشین؟ احتمالاً تصادف شده است. راهنمایی و رانندگی را پشت سر می‌گذارم. حرکت کند و کلافه کننده است. تا چشم کار می‌کند ماشین است که زمین‌گیر شده است. از ابتدای زیرگذر تا زیر پل هوایی بیست و چهارمتری ربع ساعت طول می‌کشد. هیچ تصادفی هم نشده است. هیچ ماشینی هم عیب و علت پیدا نکرده است. چرا؟ چون بعد از دوربرگردان نیسانی‌ها و سه‌چرخه و دوچرخه‌ها جشنواره بهاری گرفته‌اند. یکی گوجه می‌فروشد. یکی ملون و دیگری گوجه‌سبز. همشهری بزرگواری هم دقیقاً وسط خیابان و کنار وانت گوجه‌سبز توقف کرده و سر قیمت و کیفیت آلوچه‌ها چانه می‌زند! و بی‌خیال خلایق خسته مانده در ترافیک.
میدان کیو را دور می‌زنم. وارد کنارگذر بلوار ولایت می‌شوم. صد متر جلو نرفته‌ام که مجبور به توقف می‌شوم. بازهم راه‌بندان و ترافیک. تصادف شده است؟ این خیابان فرعی چرا باید این حجم از ترافیک را تجربه کند؟ نرسیده به بلوار حج فقط راه عبور یک ماشین باز است. چرا؟ چون یک وانت نیسان فلفل‌های زرد و قرمز و سبز را حراج کرده است و خلایق هم حریص جنس حراج! دوبله (با حساب خود فلفل فروش سوبله) پارک کرده‌اند و فلفل‌ها را با ولع در کیسه‌های پلاستیکی می‌ریزند!
می‌خواهم بروم بیمارستان شهید رحیمی. سه‌راه اسدآبادی که خون‌به‌جگر چهار نسل از خرم‌آبادی‌ها کرده است! همیشه خدا کامیونی در سمت راست دارد پفک و چیپس خالی می‌کند و دو وانت در سمت چپ نوشابه و دلستر باز می‌زنند و نیمی از عرض خیابان را گرفته‌اند!
این وضعیت با شدت و ضعف در بیشتر خیابان و کوچه‌های شهر خرم‌آباد دیده می‌شود‌. شهری که نامش یادآور نازاری و زیبایی بود. خرم و آباد؛ اما حالا نه خرم است و نه‌آباد؛ و ساکنانش هم دیگر شیرین‌زبان نیستند و با کوچک‌ترین تنشی زبان به دشنام و دست به دشنه می‌برند!
حالا برای این شهر آش‌ولاش افتاده به سکرات می‌خواهند روز نکوداشت بگیرند. حکایت همان آفتابه‌لگن هفت دست و شام و ناهار پوچ!
آورده‌اند که فرزند آدم جاهلی را مرض کچلی افتاده بود‌. موهایش ریخته و رنگ از رویش گریخته بود. جاهل نه در فکر تیماری بود و نه سر به درمان بیماری. برای فرزند کچل شانه و آینه خریده بود تا فرزند مصیبت کچلی و گَرٓی را فراموش کند اهل خِرَدی این بشنید گفت؛
این مایه را خرج مداوا کن. کچل را شانه و آینه موجب آزار است و اذیت.
حضراتی که دستتان می‌رسد فکری به حال کوری و کچلی خرم‌آباد بفرمایید. شهری که چوپان‌ها در پارک‌هایش گله می‌چرانند چه نکوداشتی دارد؟!



  

 ماشا اکبری




توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1401-02-18 11:29
سال ها کوچ بی رویه روستاییان و عشایر شاکله ی خرم آباد به هم ریخته و مشکلات فرهنگی به وجود آوردن و از سوی دیگر هم با رانت و طایفه بازی مناصب دولتی رو دست گرفتن و از آداب و و معاشرت فرهنگ شهرنشینی هیچ چیز نمی‌دونن و خرم آباد به گند کشیدن البته ناگفته نماند بروجرد رو به همین شکل درآوردن! خرم آبادی های اصیل و بروجردی های اصیل از دست تازه به دوران رسیده ها به تهران و بقیه نقاط ایران مهاجرت کردن! سطح فرهنگشون همین هست تا یک بحثی پیش میاد به جای مثل انسان صحبت کردن گرز و قمه درمیارن
نقل قول کردن
#2 سعید 1401-02-18 11:30
درود بر نویسنده محترم. دردهای خرم آباد بسیارند ولی بخدا با یک مدیریت متوسط هم بیشترشون قابل درمانند صدحیف که...
نقل قول کردن
#3 Armin 1401-02-18 11:36
این نکوداشت میرات عیدی بیرانوند هست،از خصوصیات بارزش علاقه به کارهای سمبلیک بود،...بر اون شورای شهری که چند سال قبل زیر پای هرمز نصیری خالی کرد!
نقل قول کردن
#4 شهروند 1401-02-18 11:40
ممنون از نگارنده، ما ساکنین فاز یک کیو از دست این نیسان های میوه فروشی عاصی هستیم، رفت و آمد با ماشین برای ما خیلی مشکل شده، سر کوچه ها منتهی به بلوار ولایت پارک میکنند
نقل قول کردن
#5 ابراهیم 1401-02-18 11:54
حرف دل همه ما رو زدی به خدا ... از ماست که بر ماست
نقل قول کردن
#6 منصوری 1401-02-18 11:54
کو گوش شنوا-باشد تا در سالهای نه چندان نزدیک اصلاح شود یا نه الله اعلم
نقل قول کردن
#7 علی 1401-02-18 12:02
احسنت،کاملا موافقم
جانا سخن از زبان ما میگویی...
نقل قول کردن
#8 رضا 1401-02-18 12:22
دورود بر جناب آقای اکبری، دقیقا همینطوره و متاسفانه کوچکترین نظارتی از سوی شهرداری و پلیس راهنمایی رانندگی و دیگر مراجع زیربط وجود ندارد. درسته که همگی برای درآوردن لقمه ایی نان برای خانواده هستند اما باید فرق شهر با روستا مشخص گردد،باید مرکز استان کمی فرق داشته باشد یا حداقل مثل دیگر مراکز سایر استانهای همجوار باشد. فقط در دریافت رهن و اجاره خانه مسکونی ،هزار ماشالله از پایتخت هم جلو زده ایم... . .
نقل قول کردن
#9 سعادت 1401-02-18 13:22
با سلام و تشکر خدمت شما
بنده هم کاملا با کلام شما موافقم. متاسفانه وانتهای میوه فروش از یک سو خیابانها را مسدود میکنند؛ سیل عظیم خریداران هم از سوی دیگر. خریدار عزیز لطفا دو قدم جلوتر ماشینتان را پارک بفرمایید و چند قدمی را پیاده برگردید و خریدتان را انجام دهید.
حتما باید دقیق روبروی میوه فروش توقف کنید و ترافیک ایجاد کنید!!!
یا عزیزانی که در حال ساخت و ساز منازلشان هستند واقعا انگار کوچه و خیابان در قرقشان است. عزیزان افراد دیگری هم در اطراف شما زندگی میکنند که حق حیات و آسایش دارند.

فقط میتوانیم بگوییم:
خدایا آنکه را شعور ندادی، چه دادی؟!!!
نقل قول کردن
#10 سروش 1401-02-18 13:36
واقعا شهردرتصرف دستفروشانی که چهره ی شهررابسیارنازیب اکرده انددریغ اریک نگاه از شهرداری و شورای شهرناکارآمد به بهانه ی بیکاری میدان شهدا چهارراه بانک وووووووووووو کل شهر به زباله دان تبدیل شده واقعا چه روزی چه نکوداشتی
نقل قول کردن
#11 نیازی 1401-02-18 13:56
نمیشه اسم پمپ بنزین...عوض بشه و یک اسم مناسب و شیک انتخاب کنند؟ در بلوار طولانی شصت متری خرم‌آباد ما فقط همین یک پمپ بنزین را داریم چرا شرکت نفت و شهرداری خرم‌آباد یک پمپ بنزین جدید در بلوار شصت متری احداث نمی کنند؟؟؟
نقل قول کردن
#12 چگنی 1401-02-18 13:58
هتل پارک صخره‌ای خرم‌آباد از سال 1376 تا الان بلاتکلیف و ناتمام رها شده و نه شهردار و نه فرمانداری و نه استانداری و نه نمایندگان مجلس و میراث فرهنگی هیچ تلاشی برای تکمیل این هتل انجام نمی دهند چرا؟؟؟
نقل قول کردن
#13 پدرام سلاحورزی 1401-02-18 13:58
پل ماسور خرم‌آباد در ورودی خرم‌آباد است بعد خداوکیلی چند ساله ولش کردن و کسی بفکر تکمیلش نیست؟ چرا؟
نقل قول کردن
#14 بهاروند 1401-02-18 14:01
در اطراف خرم‌آباد و حاشیه خرم‌آباد دلال ها و سودجوها میان زمین های کشاورزی یا زمین های پای کوه که مال محیط‌زیست هستند را قطعه‌بندی می کنند و میفروشن به روستاییها و مهاجران و اونها هم بدون مجوز و بدون پروانه ساخت شروع به ساخت و ساز غیرقانونی می کنند. شهرداری و دادگستری جلوی این ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند
نقل قول کردن
#15 رضا صارمی 1401-02-18 14:04
مسکن مهر کمالوند خرم‌آباد اصلا راه دسترسی ایمن و استاندارد نداره و نه سطل زباله داره و نه پارک و بوستانی و نه روشنایی و نه کلانتری و درمانگاه و مدرسه‌ای. انصافا مسئولان اداره مسکن و شهرسازی و شهرداری و دولت چگونه به این پیمانکاران و مجریان مجوز داد که اینطوری بدون کار کارشناسی این همه واحد مسکن بدون خدمات و زیرساخت بسازند. لطفا سایت مردمی یافته پیامم را چاپ کنید
نقل قول کردن
#16 سجاد رشنو 1401-02-18 14:05
شهرداری منطقه 4 در جنوب خرم‌آباد برای خدمت رسانی بهتر تاسیس شود. از سال 1380 تاکنون خرم‌آباد فقط 3 ناحیه شهری دارد و بعد از گذشت 21 سال هنوز شهرداری منطقه 4 تاسیس نشده و به ورودی جنوبی خرم‌آباد نمی رسند
نقل قول کردن
#17 شهروند 1401-02-18 14:06
نمیشه اسم پمپ بنزین ... عوض بشه و یک اسم مناسب و شیک انتخاب کنند؟ در بلوار طولانی شصت متری خرم‌آباد ما فقط همین یک پمپ بنزین را داریم چرا شرکت نفت و شهرداری خرم‌آباد یک پمپ بنزین جدید در بلوار شصت متری احداث نمی کنند؟؟؟
نقل قول کردن
#18 نااميد 1401-02-18 14:59
خانه از پاي بست ويران است خواجه در بند نقش ايوان است
هر دوره هم شوراي شهر و شهردار كلي شعار ميدهند ولي هرگز تغييري در وضعيت شهر حاصل نميشود تازه عوارض را چندبرابر هم كرده اند در حاليكه هيچ بهبودي در وضعيت مبلمان شهري و خيابانهاي آن بروز نكرده
نقل قول کردن
#19 بی تعارف 1401-02-18 15:34
پیشنهاد میکنم در همین تاریخ هر ساله برای خرم آباد ترحیم برگزار کنیم چون این شهر دلسوز و غمخوار نداره
نقل قول کردن
#20 امجدی 1401-02-18 19:46
پل گپ (صفوی ) خرم‌آباد قدیمی است و متعلق به دوره صفویه است نمیشه شهرداری خرم‌آباد با کمک سایر نهادها و با کمک میراث فرهنگی یک پُل بزرگ و پهن در بالادست پل گپ بسازد و پل صفوی را سنگفرش و تبدیل به پیاده رو کند؟
نقل قول کردن
#21 هاشمی 1401-02-18 19:49
دور قلعه هیچ رستوران شیک و بزرگی نیست. هیچگونه پارکینگ طبقاتی و بزرگی نیست. هیچ غذاخوری و رستورانی نیست و حتی یک سرویس بهداشتی تمیز و مرتب اطراف قلعه نیست. هیچ هتلی و هیچ فروشگاه صنایع دستی اطراف قلعه نیست. خیابان روبرو قلعه تبدیل به کارگاه کابینت سازی شده است. خیابان روبرو قلعه حتی جدول و جوی آب و پیاده روی منظم ندارد. درختها به سمت خیابان کج شدند. شهرداری خرم‌آباد بیاید وضع ضعیف و نامنظم مرکز شهر را درست کند
نقل قول کردن
#22 رامین امجدی 1401-02-18 19:52
پل گپ خرم‌آباد قدیمی و فرسوده و کم عرض است و مال دوره صفویه است و همیشه از میدان آزادی خرم‌آباد تا میدان استانداری لرستان ترافیک وحشتناک است لذا شهرداری خرم‌آباد بیاید یک پُل بزرگ و پهن و جدید در بالادست پل گپ خرم‌آباد بسازد و این پل قدیمی را تبدیل به سنگفرش و پیاده رو کند. چرا شهرداری بفکر ساخت پل استاندارد در مرکز خرم‌آباد نیست؟ چرا میراث فرهنگی لرستان بفکر حفظ پل گپ نیست؟؟؟
نقل قول کردن
#23 کشوری 1401-02-18 19:54
به نقل از Armin:
سال ها کوچ بی رویه روستاییان و عشایر شاکله ی خرم آباد به هم ریخته و مشکلات فرهنگی به وجود آوردن و از سوی دیگر هم با رانت و طایفه بازی مناصب دولتی رو دست گرفتن و از آداب و و معاشرت فرهنگ شهرنشینی هیچ چیز نمی‌دونن و خرم آباد به گند کشیدن البته ناگفته نماند بروجرد رو به همین شکل درآوردن! خرم آبادی های اصیل و بروجردی های اصیل از دست تازه به دوران رسیده ها به تهران و بقیه نقاط ایران مهاجرت کردن! سطح فرهنگشون همین هست تا یک بحثی پیش میاد به جای مثل انسان صحبت کردن گرز و قمه درمیارن
کار دست خودتان است خانه به غیربومی نفروشید و استخدام باید از طریق آزمون باشد و به استخدام سفارشی و فامیلی اعتراض کنید و به اداره بازرسی و دیوان عدالت اداری شکایت کنید. بجای اینکه مهاجرت کنید و جا خالی کنید بمانید و شهرتان را بسازید
نقل قول کردن
#24 مالکی 1401-02-18 19:56
به نقل از Armin:
این نکوداشت میرات عیدی بیرانوند هست،از خصوصیات بارزش علاقه به کارهای سمبلیک بود،...بر اون شورای شهری که چند سال قبل زیر پای هرمز نصیری خالی کرد!

مهندس هرمز نصیری به عنوان بهترین شهردار ایران انتخاب شد بعد ...رییس شورای شهر خرم‌آباد بخاطر اینکه خودش شهردار بشه جناب مهندس نصیری را برکنار کرد و خودش شد شهردار! اعضای شورا و مردم و رسانه‌ها هم فقط نگاه کردند و از مهندس نصیری هیچ حمایتی نکردند
نقل قول کردن
#25 ساکی 1401-02-18 19:58
به نقل از شهروند:
ممنون از نگارنده، ما ساکنین فاز یک کیو از دست این نیسان های میوه فروشی عاصی هستیم، رفت و آمد با ماشین برای ما خیلی مشکل شده، سر کوچه ها منتهی به بلوار ولایت پارک میکنند
اگر مردم خرم‌آباد متحد باشند و از میوه فروش های سیار خرید نکنند اونام جمع میکنند و میرن الان میدان شقایق و اول بلوار 60متری هم شده پاتوق میوه فروشان و وانتی هایی که سوغات کرمانشاه را می آورند خرم‌آباد میفروشند و مردم هم ازشون خرید میکنند :cry:
نقل قول کردن
#26 مهران مالزیری 1401-02-18 20:01
به نقل از سروش:
واقعا شهردرتصرف دستفروشانی که چهره ی شهررابسیارنازیباکرده انددریغ اریک نگاه از شهرداری و شورای شهرناکارآمد به بهانه ی بیکاری میدان شهدا چهارراه بانک وووووووووووو کل شهر به زباله دان تبدیل شده واقعا چه روزی چه نکوداشتی
این دستفروش ها اکثرا غیربومی و مهاجرند و روزانه میلیونی پول در می آورند و وسط هیابان پارک می‌کنند و خیابانهای خرم‌آباد کم عرض است و باعث ترافیک و تصادف میشوند لذا شهرداری خرم‌آباد آنها را جمع کند و پلیس جریمه کند و مردم هم ازشون خرید نکنند والا بخداقسم نرخ و قیمت وانتی با مغازه‌ها یکی است
نقل قول کردن
#27 نیازی 1401-02-18 20:02
به نقل از نیازی:
نمیشه اسم پمپ بنزین...عوض بشه و یک اسم مناسب و شیک انتخاب کنند؟ در بلوار طولانی شصت متری خرم‌آباد ما فقط همین یک پمپ بنزین را داریم چرا شرکت نفت و شهرداری خرم‌آباد یک پمپ بنزین جدید در بلوار شصت متری احداث نمی کنند؟؟؟
سایت گرامی یافته من حرف بدی نزدم که شما سانسور کردی. چرا باید اسم قبیله و طایفه روی پمپ بنزین باشه؟ خب وظیفه شرکت نفت است یک نام درست و حسابی انتخاب کنه. این حرف بدیه؟
نقل قول کردن
#28 آل خورشید 1401-02-18 20:05
به نقل از نااميد:
خانه از پاي بست ويران است خواجه در بند نقش ايوان است
هر دوره هم شوراي شهر و شهردار كلي شعار ميدهند ولي هرگز تغييري در وضعيت شهر حاصل نميشود تازه عوارض را چندبرابر هم كرده اند در حاليكه هيچ بهبودي در وضعيت مبلمان شهري و خيابانهاي آن بروز نكرده
همشهری گرامی وقتیکه مردم خرم‌آباد رای نمی دهند خب یک عده میان به افرادی که اسم قبیله و عشیره و طایفه روشونه رای میدن و شورا و شهرداری و مدیریت را هم ایلیاتی و طایفه‌ای می کنند و اینطوری انحطاط یک شهر و تمدن شروع میشه
نقل قول کردن
#29 زهراکار 1401-02-18 20:06
به نقل از رضا:
دورود بر جناب آقای اکبری، دقیقا همینطوره و متاسفانه کوچکترین نظارتی از سوی شهرداری و پلیس راهنمایی رانندگی و دیگر مراجع زیربط وجود ندارد. درسته که همگی برای درآوردن لقمه ایی نان برای خانواده هستند اما باید فرق شهر با روستا مشخص گردد،باید مرکز استان کمی فرق داشته باشد یا حداقل مثل دیگر مراکز سایر استانهای همجوار باشد. فقط در دریافت رهن و اجاره خانه مسکونی ،هزار ماشالله از پایتخت هم جلو زده ایم... . .

اگر اجاره و خانه را گران نکنند که بیشتر مهاجرت میشه خرم‌آباد و هرجایی که خونه و ملک ارزان باشه مطمئن باش امنیت اون منطقه پایین میاد
نقل قول کردن
#30 #حسین 1401-02-18 20:09
خرم آباد روستای بزرگی است دست فروشان ومغازه دار ها اجناس خود را بیرون مغازه می گذارند وراه عبور را مسدود میکنند در مرکز شهر وترافیک میدان شقایق افتضاح است وخیابان شده جولانگاه دست فروشان شهرداری می تواند بار فروشی سابق به شکل بازارچه در آورد ماشین های فاقد پلاک وپلاک مخدوش وماشین های سواری زباله روی ماشین می گذارند ودر سطح شهر گردش میکنند خیابانهای باریک .بجای هدر دادن بودجه وکار های اساسی دل خوش کردن به روز خرم آباد وجشن اقوام گرفتن دردی از مشگلات شهر حل نمی کند داخل پارک وسط شهر شده ایستگاه مینی بوس وپارک شهر راتغییر می دهند وپارک مشاهیر درست میکنند بجای این کارها پارک جدید وبزرگ درست کنید پارکینگ طباقتی درست کنید خیابان حافظ را تعریض کنید پیاده رو سازی به فراموشی سپرده شده وصد ها مشگل دیگر
نقل قول کردن
#31 کوشکی 1401-02-18 20:13
شهرداری خرم‌آباد الان بعد از گذشت یکسال فقط بلوارها را تخریب و سپس ترمیم می کند بعد در وسط شهر خرم‌آباد در سبزه میدان درختهای کهنسال کج شدند سمت خیابان و پیاده روها تماما مال صدسال پیش است و جوی آب هم از بین رفته و به لانه موش ها تبدیل شده و کارگاه های کابینت سازی پیاده رو و خیابان را اشغال کردند. میراث فرهنگی لرستان هم فقط جشنواره برگزار می کند و بجای تخریب و تملک مغازه های قدیمی و خشتی گلی روبرو قلعه، فقط جشنواره برگزار میکند. این بی برنامه‌ بودن، بزرگترین ضربه را به پیکره خرم‌آباد زده است
نقل قول کردن
#32 هانیه مولایی 1401-02-18 20:15
این وانتی ها و تاکسی های شخصی و دستفروش ها تمام خیابانها و پیاده روها را اشغال کردند مگه چهارشنبه بازار ندارند دیگه چرا دست از سر معابر عمومی بر نمیدارند؟ خرم‌آباد شهردار ملی از کلانشهرها میخواهد بخدا خرم‌آباد با طایفه‌گرایی بزرگترین ضربه را خورد و هیچکسی هم از اهالی شهر و رسانه‌ها این دایره تنگ و محدود تفکر عشیره‌ای را نقد نمی کند
نقل قول کردن
#33 جودکی 1401-02-18 20:19
شهرداری خرم‌آباد یا اداره کتابخانه عمومی چرا این ساختمان دو طبقه پارک معلم خرم‌آباد را تکمیل نمی کند و تبدیل به کتابخانه نمی‌شود تا جوانها و نوجوانها برن اونجا مطالعه کنند؟؟؟ الان این ساختمان نیمه کاره به پاتوق معتادها تبدیل شده و امنیت منطقه و محله را پایین برده؟؟؟ خرم‌آباد با 350 هزار نفر جمعیت حتی یک فرهنگسرا ندارد. سایت مردمی یافته انصافا پیامم را چاپ کن و خودت پیگیر اون ساختمان باش. تشکر
نقل قول کردن
#34 موسوی 1401-02-18 20:27
شهرهای دیگه روی شهرشان تعصب دارند مثلاً در اصفهان اگر یک مغازه در پاساژی خالی شود تمام مغازه دارهای اون پاساژ پول سر هم میگذارند و آن مغازه را میخرند و اجازه نمیدن دست یک غیربومی بیفتد. یا زمین و خانه در محلات اصلی و قدیمی به غیربومی و مهاجر نمیفروشند. حتی آدرس درست هم نمی دهند ولی در خرم‌آباد بخاطر پاکدلی فرش قرمز زیر پای بیگانه پهن می کنند و همین مردم خرم‌آباد خودشون با شوق و اشتیاق از وانتی ها خرید می کنند بعد اعتراض می کنند که چرا راه بندانه؟ چرا ترافیکه؟ چرا شهر کثیفه؟ خود کرده را تدبیر نیست. من دیدم از استانهای غرب لرستان هم میان خرم‌آباد دستفروشی و وانتی میوه می آورند چون میدانند مردم خرم‌آباد خرید می کنند و پلیس هم کاری ندارد
نقل قول کردن
#35 مرتضی شرفی 1401-02-18 20:32
ظرفیت زیستی خرم‌آباد تکمیل شده و دیگه زمینی نمانده که نساخته باشند و شهر شلوغ شده و اداره مسکن و شهرسازی و شهرداری باید بفکر ساخت یک شهر و یا شهرک های اقماری در اطراف و حومه خرم‌آباد باشه. مثل صدرای شیراز و بهارستان اصفهان. البته نظارت کنند. بَد ساخت نباشد. طوری نکنند این شهر یا شهرک ها تبدیل به محلات حاشیه‌ای شوند. ابتدا باید راه دسترسی ایمن و استاندارد و سپس زیرساخت ها را بسازند. شهرک سازی همراه با دیوارکشی و نگهبان و دوربین مداربسته امنیت شهرکها را بالا می‌برد. مثلاً ساخت شهرک پزشکان، شهرک مهندسین، شهرک معلمان، شهرک پرستاران، که افراد مطمئن و دارای شغل و تحصیلات در این شهرکها ساکن میشوند و امنیتشان تضمین است.
نقل قول کردن
#36 حسین سپهوند 1401-02-18 21:15
در زاگرس اکثراً ازدواج فامیلی می کنند و طبق گزارشی که دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مجله علمی پژوهشی خودش منتشر کرد استان لرستان یکی از بالاترین آمارهای ازدواج فامیلی را دارد که متاسفانه به دلیل اینکه خون و ژنتیک شان یکی است باعث شده فرزندانشان به لحاظ جسمی و ذهنی ناتوان باشند و ما در لرستان بیش از 5 هزار کودک معلول و ناتوان ذهنی داریم که حاصل ازدواج فامیلی است. مشکل دیگر زاگرس نرخ بالای زاد و ولد است. در زاگرس هر زنی 7 پسر می آورد و طبیعی است که این خانواده‌ها و استانها با معضل فقر و بیکاری مواجه باشند. بچه توجه و محبت و امکانات و پول و سرمایه میخواهد تا یک فرد مفید و موثر در جامعه باشد. مشکلات برآمده از ضعف فرهنگی و اجتماعی برخی خانوارهاست که اینگونه این معضلات در جامعه بازتاب می یابند
نقل قول کردن
#37 شاپوری 1401-02-18 21:17
به نقل از Armin:
سال ها کوچ بی رویه روستاییان و عشایر شاکله ی خرم آباد به هم ریخته و مشکلات فرهنگی به وجود آوردن و از سوی دیگر هم با رانت و طایفه بازی مناصب دولتی رو دست گرفتن و از آداب و و معاشرت فرهنگ شهرنشینی هیچ چیز نمی‌دونن و خرم آباد به گند کشیدن البته ناگفته نماند بروجرد رو به همین شکل درآوردن! خرم آبادی های اصیل و بروجردی های اصیل از دست تازه به دوران رسیده ها به تهران و بقیه نقاط ایران مهاجرت کردن! سطح فرهنگشون همین هست تا یک بحثی پیش میاد به جای مثل انسان صحبت کردن گرز و قمه درمیارن
الان دولت سالانه آزمون برگزار میکند و استخدام فقط از طریق آزمون و مصاحبه و گزینش است و اگر کسی بدون مجوز استخدام شده، حراست و اداره بازرسی و دیوان عدالت اداری باید پیگیری کنند و آن فرد خاطی را اخراج کنند. استخدام فقط از طریق آزمون درست است
نقل قول کردن
#38 اسد ویسی 1401-02-18 21:49
شنیدم که ورودی این جشنواره اقوام رایگانه، ایکاش رایگان نبود و حداقل از هر نفری 5هزار تومان می‌گرفتند چون فردا عده‌ای میان اونجا و متاسفانه شروع به مسخره کردن و ناهنجاری می کنند. البته در اطراف قلعه و مرکز شهر هیچ پارکینگی هم نیست و قطعا ترافیک و شلوغی سنگین خواهد بود
نقل قول کردن
#39 حامد روزبهانی 1401-02-18 22:06
به نقل از Armin:
سال ها کوچ بی رویه روستاییان و عشایر شاکله ی خرم آباد به هم ریخته و مشکلات فرهنگی به وجود آوردن و از سوی دیگر هم با رانت و طایفه بازی مناصب دولتی رو دست گرفتن و از آداب و و معاشرت فرهنگ شهرنشینی هیچ چیز نمی‌دونن و خرم آباد به گند کشیدن البته ناگفته نماند بروجرد رو به همین شکل درآوردن! خرم آبادی های اصیل و بروجردی های اصیل از دست تازه به دوران رسیده ها به تهران و بقیه نقاط ایران مهاجرت کردن! سطح فرهنگشون همین هست تا یک بحثی پیش میاد به جای مثل انسان صحبت کردن گرز و قمه درمیارن
همه‌جا اولویت استخدام با بومی های اون شهره من تهران رفتم دنبال کار، تو مصاحبه بهم گفتن کار هست اما برای بومی ها و متولدین تهران، بعد تو خرم‌آباد که بالاترین آمار بیکاری را داره برای همه شهرها کار هست بجز بومی ها و متولدین خود خرم‌آباد. مردم به امام جمعه، فرماندار، استاندار و اداره بازرسی و دیوان عدالت اداری شکایت کنند که چرا در خرم‌آباد بومیها استخدام نمیشوند؟
نقل قول کردن
#40 سلگی 1401-02-18 23:22
به نقل از Armin:
سال ها کوچ بی رویه روستاییان و عشایر شاکله ی خرم آباد به هم ریخته و مشکلات فرهنگی به وجود آوردن و از سوی دیگر هم با رانت و طایفه بازی مناصب دولتی رو دست گرفتن و از آداب و و معاشرت فرهنگ شهرنشینی هیچ چیز نمی‌دونن و خرم آباد به گند کشیدن البته ناگفته نماند بروجرد رو به همین شکل درآوردن! خرم آبادی های اصیل و بروجردی های اصیل از دست تازه به دوران رسیده ها به تهران و بقیه نقاط ایران مهاجرت کردن! سطح فرهنگشون همین هست تا یک بحثی پیش میاد به جای مثل انسان صحبت کردن گرز و قمه درمیارن
اشتباه کردن چرا جا برای تازه به شهر رسیده ها خالی کردن؟
نقل قول کردن
#41 سپهوند 1401-02-19 08:37
شهرداری و میراث فرهنگی هر روز همایش و جشنواره برگزار می کنند ولی وظایف اصلی را یعنی آزادسازی حریم قلعه و ثبت جهانی اون رو انجام بده و موزه تاسیس کنه. شهرداری هم بجای همایش بهتر نیست جوب های سبزه میدان و پیاده روهای سیمانی سبزه میدان و درختانی که کج شدند را درست کنه؟ ضایعاتی ها تمام صندلی های پارک مفرغ سبزه میدان را دزدیدند نمیشه اونارو درست کنه؟
نقل قول کردن
#42 دیناروند 1401-02-19 08:55
به نقل از بی تعارف:
پیشنهاد میکنم در همین تاریخ هر ساله برای خرم آباد ترحیم برگزار کنیم چون این شهر دلسوز و غمخوار نداره

شهردار خرم‌آباد و شهرداری و پلیس به این چوپانها چرا تذکر نمی دهند در بام خرم‌آباد 10 ساله که آقای مظفر افشار با کمک انجمن ها میاد در بام خرم‌آباد نهال میکارد و درخت میکارند بعد این چوپانها از دره شهر و گرمسیر گوسفندها و بزهاشون رو میارن و در بام خرم‌آباد و پارک کاسیت و پارک پل شاپوری می آورند چِرا و تمام درختها و نهالها و چمنها را نابود می کنند. در تبریز برای چوپانها محدودیت گذاشتند که تا شعاع 50 کیلومتری شهر حق ندارند تردد کنند وگرنه جریمه سنگین میشوند بعد در خرم‌آباد هر ساله ما شاهدیم که چوپانها به عمد در پارکها و بوستانها و حتی در محوطه دانشگاه لرستان گله هایشان را می آورند و به فضای سبز و وجهه این شهر آسیب میزنند. سایت مردمی یافته انصافا پیامم را چاپ کن و پیگیر این قضیه از شهردار و پلیس و منابع طبیعی باشید.
نقل قول کردن
#43 اسدی 1401-02-19 10:30
به نقل از #حسین:
خرم آباد روستای بزرگی است دست فروشان ومغازه دار ها اجناس خود را بیرون مغازه می گذارند وراه عبور را مسدود میکنند در مرکز شهر وترافیک میدان شقایق افتضاح است وخیابان شده جولانگاه دست فروشان شهرداری می تواند بار فروشی سابق به شکل بازارچه در آورد ماشین های فاقد پلاک وپلاک مخدوش وماشین های سواری زباله روی ماشین می گذارند ودر سطح شهر گردش میکنند خیابانهای باریک .بجای هدر دادن بودجه وکار های اساسی دل خوش کردن به روز خرم آباد وجشن اقوام گرفتن دردی از مشگلات شهر حل نمی کند داخل پارک وسط شهر شده ایستگاه مینی بوس وپارک شهر راتغییر می دهند وپارک مشاهیر درست میکنند بجای این کارها پارک جدید وبزرگ درست کنید پارکینگ طباقتی درست کنید خیابان حافظ را تعریض کنید پیاده رو سازی به فراموشی سپرده شده وصد ها مشگل دیگر

درست حرف بزن خرم‌آباد سال 1302 شهرداری داشته
نقل قول کردن
#44 سید رسول حسینی 1401-02-19 10:32
به نقل از حسین سپهوند:
در زاگرس اکثراً ازدواج فامیلی می کنند و طبق گزارشی که دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مجله علمی پژوهشی خودش منتشر کرد استان لرستان یکی از بالاترین آمارهای ازدواج فامیلی را دارد که متاسفانه به دلیل اینکه خون و ژنتیک شان یکی است باعث شده فرزندانشان به لحاظ جسمی و ذهنی ناتوان باشند و ما در لرستان بیش از 5 هزار کودک معلول و ناتوان ذهنی داریم که حاصل ازدواج فامیلی است. مشکل دیگر زاگرس نرخ بالای زاد و ولد است. در زاگرس هر زنی 7 پسر می آورد و طبیعی است که این خانواده‌ها و استانها با معضل فقر و بیکاری مواجه باشند. بچه توجه و محبت و امکانات و پول و سرمایه میخواهد تا یک فرد مفید و موثر در جامعه باشد. مشکلات برآمده از ضعف فرهنگی و اجتماعی برخی خانوارهاست که اینگونه این معضلات در جامعه بازتاب می یابند
احسنت. خانواده‌ای که مشکل مالی دارند حداقل دو فرزند بیاورند
نقل قول کردن
#45 اسکینی 1401-02-19 10:35
به نقل از موسوی:
شهرهای دیگه روی شهرشان تعصب دارند مثلاً در اصفهان اگر یک مغازه در پاساژی خالی شود تمام مغازه دارهای اون پاساژ پول سر هم میگذارند و آن مغازه را میخرند و اجازه نمیدن دست یک غیربومی بیفتد. یا زمین و خانه در محلات اصلی و قدیمی به غیربومی و مهاجر نمیفروشند. حتی آدرس درست هم نمی دهند ولی در خرم‌آباد بخاطر پاکدلی فرش قرمز زیر پای بیگانه پهن می کنند و همین مردم خرم‌آباد خودشون با شوق و اشتیاق از وانتی ها خرید می کنند بعد اعتراض می کنند که چرا راه بندانه؟ چرا ترافیکه؟ چرا شهر کثیفه؟ خود کرده را تدبیر نیست. من دیدم از استانهای غرب لرستان هم میان خرم‌آباد دستفروشی و وانتی میوه می آورند چون میدانند مردم خرم‌آباد خرید می کنند و پلیس هم کاری ندارد
من پلاک 29 که مال کرمانشاهه و پلاک 24 که مال خوزستانه و پلاک 28 که مال همدانه دیدم که در پارک کاسیت و ورودی خرم‌آباد اومدن دستفروشی! از شهرهای دیگه میان خرم‌آباد کاسبی میکنند و نان مغازه دارهای خرم‌آباد را آجر کردند
نقل قول کردن
#46 امیر 1401-02-19 12:50
به نقل از کشوری:
به نقل از Armin:
سال ها کوچ بی رویه روستاییان و عشایر شاکله ی خرم آباد به هم ریخته و مشکلات فرهنگی به وجود آوردن و از سوی دیگر هم با رانت و طایفه بازی مناصب دولتی رو دست گرفتن و از آداب و و معاشرت فرهنگ شهرنشینی هیچ چیز نمی‌دونن و خرم آباد به گند کشیدن البته ناگفته نماند بروجرد رو به همین شکل درآوردن! خرم آبادی های اصیل و بروجردی های اصیل از دست تازه به دوران رسیده ها به تهران و بقیه نقاط ایران مهاجرت کردن! سطح فرهنگشون همین هست تا یک بحثی پیش میاد به جای مثل انسان صحبت کردن گرز و قمه درمیارن
کار دست خودتان است خانه به غیربومی نفروشید و استخدام باید از طریق آزمون باشد و به استخدام سفارشی و فامیلی اعتراض کنید و به اداره بازرسی و دیوان عدالت اداری شکایت کنید. بجای اینکه مهاجرت کنید و جا خالی کنید بمانید و شهرتان را بسازید

واقعا نمیدونی یا شوخی میکنی؟تمام پستهای مهم کشورو گرفتن به کجا میشه شکایت کرد همه جا سهمیه و پارتی دارن
نقل قول کردن
#47 امیر 1401-02-19 13:06
به نقل از Armin:
سال ها کوچ بی رویه روستاییان و عشایر شاکله ی خرم آباد به هم ریخته و مشکلات فرهنگی به وجود آوردن و از سوی دیگر هم با رانت و طایفه بازی مناصب دولتی رو دست گرفتن و از آداب و و معاشرت فرهنگ شهرنشینی هیچ چیز نمی‌دونن و خرم آباد به گند کشیدن البته ناگفته نماند بروجرد رو به همین شکل درآوردن! خرم آبادی های اصیل و بروجردی های اصیل از دست تازه به دوران رسیده ها به تهران و بقیه نقاط ایران مهاجرت کردن! سطح فرهنگشون همین هست تا یک بحثی پیش میاد به جای مثل انسان صحبت کردن گرز و قمه درمیارن

البته همه میدونن چطوری منصب و پست و مقام میگیرن هیچ انسان با اصالتی تن به این کارها نمیده برای پول و مقام
نقل قول کردن
#48 سجاد حسین پور 1401-02-19 19:02
به نقل از شاپوری:
به نقل از Armin:
سال ها کوچ بی رویه روستاییان و عشایر شاکله ی خرم آباد به هم ریخته و مشکلات فرهنگی به وجود آوردن و از سوی دیگر هم با رانت و طایفه بازی مناصب دولتی رو دست گرفتن و از آداب و و معاشرت فرهنگ شهرنشینی هیچ چیز نمی‌دونن و خرم آباد به گند کشیدن البته ناگفته نماند بروجرد رو به همین شکل درآوردن! خرم آبادی های اصیل و بروجردی های اصیل از دست تازه به دوران رسیده ها به تهران و بقیه نقاط ایران مهاجرت کردن! سطح فرهنگشون همین هست تا یک بحثی پیش میاد به جای مثل انسان صحبت کردن گرز و قمه درمیارن
الان دولت سالانه آزمون برگزار میکند و استخدام فقط از طریق آزمون و مصاحبه و گزینش است و اگر کسی بدون مجوز استخدام شده، حراست و اداره بازرسی و دیوان عدالت اداری باید پیگیری کنند و آن فرد خاطی را اخراج کنند. استخدام فقط از طریق آزمون درست است

آزمون های استخدامی فقط مربوط به پست کارشناس و بالاتر هست به تعداد کم جذب میکنن، مابقی پست های پایین تر از کارشناس با تعداد زیاد بدون ضابطه جذب میکنن
نقل قول کردن
#49 امین 1401-02-20 11:52
چرا بعد از گذشت چند دهه هنوز خرم آباد همان سه منطقه اوایل انقلاب باقی مانده ؟! حداقل باید پنج منطقه دیگر برای رسیدگی بهتر به شهر با توجه به وسعت و افزایش جمعیت شهر اضافه بشه ، لطفا هرچه سریعتر شورای شهر و شهرداری خرم آباد اقدام کنند... وقتی شعار پیشرفت و توسعه میدهیم همه با هم کمک کنیم تا شهر توسعه پیدا کند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا