یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مسائل و مشکلات استانی مانند لرستان آن‌قدر عمیق و در هم تنیده هست که بتوان آن را به عنوان بحرانی تمام‌عیار تلقی کرد که مدیریت آن نیازمند داشتن برنامه عملیاتی و دانشی انباشته از پس سال‌ها تجربه و تلاش در عرصه مدیریتی کشور و شناخت و احاطه کامل نسبت به ابعاد و زوایای نظام مدیریتی کشور و مسائل و مشکلات کلان آن و همچنین پیچیدگی‌های بومی و اختصای استان لرستان است.
با این وجود این استان محروم و عقب‌ افتاده از قافله توسعه نیم‌بند استان‌های کشور، سال‌هاست که قربانی بازی تمرینی مدیران کم‌تجربه شده است.
اگرچه موفقیت در هر زمینه‌ای نیازمند تجربه و دانش است و ترکیب هردوی آنها تمرینی برای رسیدن به موفقیت می‌طلبد؛ اما حقیقتاً لرستان بجای تبدیل شدن به یک کارگاه عمرانی و سازندگی، تبدیل به کارگاهی آموزشی و مهارت‌ورزی برای مدیران تازه‌کار دولت‌های مختلف شده است.
در دولت قبل بارها گفتیم لرستان مدرسه‌ای شده است برای کارورزی در رشته‌های مدیریت و شرط ثبت نام در این مدرسه نیز صرفاً لابی با نمایندگان و شخص استاندار و نزدیکان ایشان بود.
 اتوبوسی از افراد که دوره کارورزی مدیریتی خود را در لرستان طی کردند و هر آنچه خواستند آزمون و خطا کردند و در نهایت نیز با کوله‌باری از تجربه رفتند و راهی سرزمین‌های دیگر شدند.
البته در آن زمان ما دلیل ایجاد این کارگاه را استاندار غیر بومی و لابی‌گران و افراد خاص دانستیم و به همین خاطر فریاد برآوردیم که جناب رئیسی اگر می‌خواهید قطار توسعه لرستان را در ریل توسعه قرار گیرد استاندار بومی منتصب کنید.
 همین شد که دعای ما اجابت شد و استانداری بومی منصوب کردند و این امید در دل مردم قوت گرفت که مشکلات حل می‌شود و مدیریت بومی با شناخت مسائل استان، مدیران دردآشنا و نخبه به منصب می‌گمارد و لرستان نیز رنگ توسعه به خود خواهد دید.
اما روزها گذشت و کم‌کم با انتصابات انجام گرفته، دوباره امید مردم به نا‌امیدی گرایید.
 مدیرانی که حتی اطلاعات کلی و شرح وظایفی از پست سازمان مورد تصدی خود نداشته و بارها در پاسخ به خبرنگاران و مردم پاسخ می‌دادند که باید بپرسیم تا جوابتان را بدهیم. صد البته که نفس پرسیدن بسیار ارزشمند است اما ادبیات ساده و موضوعات پیش پا افتاده وظایف سازمان تحت مدیریت از مواردی هستند که مدیر می‌بایست بر آن‌ها مسلط بوده و اشراف داشته باشد  و این‌ها دیگر مسائلی نیست که مدیری در این سطح نیازی به پرس و جو در موردشان داشته باشد.
حالا با انتصاب برخی افراد کم تجربه در سطوح بالای مدیریتی استان، از ویژگی‌های بارز و وجه مشخصه مکتب آموزش مدیریت در دانشگاه دکتر زیویار است و اصرار حلقه آقای دکتر بر افرادی که بالاترین رزومه‌شان سطوح مدیریتی شهرستانی است و صرفاً یک شبه ره صد ساله را طی کرده‌اند را می‌توان ویژگی بارز مدیریت ایشان دانست.
 متاسفانه کاسبان پست‌های مدیریتی و خبر پراکنی های هر دولت که به انحاء و روش‌های مختلف به دنبال سهم خواهی از مدیریت ارشد استان هستند و با روش‌های مختلف در دولت قبلی هاله‌ای نفوذ‌ناپذیر به دور خادمی کشیده بودند، هم اکنون نیز مانند گذشته حلقه را به دور استانداری و استاندار جدید ایجاد کرده‌اند و این بار می‌خواهند فرهاد زیویار را قربانی مطامع خود کنند.
و در چنین اوضاع و احوالی است که جا دارد فریاد بزنیم تا شاید فرهاد زیودار به خود بیاید و عرصه مدیریتی استان بحران‌زده لرستان را جدی گرفته و تلاش کند کار را به دست دلسوزان و کاربلد‌ها بسپارد.
در غیر این صورت اینجا برای او نیز همچون استانداران قبلی، مسلخ برنامه‌های اجرا نشده و قربان‌گاه ایده‌ها وآرزوهای تحقق نیافته خواهد شد.
لیلاسلیمانی/ شهاب آسمانی

دیدگاه‌ها  

#1 جایدری 1401-02-11 01:35
دکتر سید سعید شاهرخی که در اراک و همدان و همین لرستان استاندار و معاون استاندار بودن را کاشکی انتخاب می‌کردند
نقل قول کردن
#2 رضا 1401-02-11 09:12
دووووورووود بر شما خانم سلیمانی که حق مطلب و واقعیت را بطور کامل و واضح شرح دادید...
نمایندگان محترم و مردم رنج کشیده استان باید بدون کوچکترین تعارفی مطالبه گر باشند و بدنبال استانداری دلسوز و با تجربه همچون دهمرده باشند
و دیگر نیازی به فرصت سوزی نیست که همین امروز هم برای جابجایی مدیران از صدر تا ذیل دیر است
نقل قول کردن
#3 لرستانی 1401-02-11 10:38
باسلام، چهارسال اول دولت در حال اتمام است ولی مدیران دولت قبلی همچنان بر مسند قدرت هستند، مثل میراث فرهنگی، منابع طبیعی و ....
نقل قول کردن
#4 حبیب 1401-02-11 11:35
اینقدردنبال مدیرقبلی ومدیرفعلی هستیم که اصلا برامون مهم نیست مدیر قبلی توی دوران تحریم کارایی داشته یانه فقط باید عوض بشه به هرقیمتی ویه مدیردست وپاچلفتی بیادهرچندبیعرضه باشه چرا مثل اصفهانیها فکر نمی کنیم که فقط کارایی وشایستگی براشون مهمه حتی اگر غیربومی باشه ماهنوز تو بحث بومی غیر بومی مدیر قبلی مدیر جدید موندیم آقا شایستگی وکارائی وتوانمندی افراد می تونه کمک به استان بکنه نه تزویر وریا
نقل قول کردن
#5 بازگیر 1401-02-11 19:22
این بنده خدا که تازه اومده چرا فرصت نمیدن کار کنه؟
نقل قول کردن
#6 مازیار کشوری 1401-02-11 19:23
مشکل لرستان در وهله اول فقر و بیکاری و نبود شغل است و بهترین فرد کسی است که کارآفرین و دانش آموخته اقتصاد باشد
نقل قول کردن
#7 رضا 1401-02-12 08:37
مشک نمونه خروار است- اگر ده سال هم از مسئولیت ایشان بگذرد هیچ تغییری نخواهیم دید . توی این تقیبا یکسال فقط شاهد سکون و پسرفت هستیم. کاش استان دار محترممون یه گزارش کار از عملکردش در این مدت بده ببینیم چه حرکتی انجام شده که مردم آن را نه میبینن نه لمس میکنند. در موضوعات منفی در صدر جدول هستیم و بالعکس . اجاره منازل مسکونی ،قیمت زمین، قیمت گوشت مرغ برنج و .... نسبت لرستان خصوصا خرم آباد را به سایر شهرهای ایران مقایسه کنید تا با عملکرد و کارایی ایشان بیشتر آشنا شوید. یک حقوق بگیر با این نرخ اجاره خانه حتی در روستاهای اطراف شهر خرم آباد هم توان پرداخت اجاره را ندارد... این انصاف است؟
نقل قول کردن
#8 شهروند 1401-02-12 08:51
دکتر زیویار خودش انسان شایسته است متاسفانه مقصر اصلی مشاوران ایشان هستند که تخصص ندارند.
نقل قول کردن
#9 نیما هداوند 1401-02-15 08:23
استاندار فقط دهمرده. کاشکی برگرده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا