یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

✍🏻 شهرام شرفی/ یافته: متأسفانه دوباره شاهد تصادفی وحشتناک در جاده‌های استان لرستان و این بار در گردنه‌ی گاوکش شهرستان دلفان (نورآباد) بودیم که تعداد هشت شهروند به علت تصادف شاخ به شاخ دو دستگاه پژو و آتش‌سوزی ناشی از این تصادف، جان خود را از دست دادند.
 نگاه به اسامی جان‌باختگان نشان می‌دهد که جان‌باختگان هر دو خودرو، اعضای دو ‌خانواده بودند و این موضوع، بسیار برای مردم و افکار عمومی و بازماندگان، دردناک است.
 اینکه در یک روز چند نفر از اعضای یک خانواده آن هم به علت تصادف رانندگی و به علت وقوع آتش‌سوزی گسترده، جانشان را از دست بدهند بسیار دردناک است و سال‌ها، آثار روانی، احساسی، عاطفی این رویداد تلخ بر روح و روان خانواده‌های بازماندگان باقی خواهد ماند.
 


به خانواده‌های بازماندگان، تسلیت می‌گویم و در رابطه نکاتی را عرض می‌کنم:
 
1 ـ ضرورت دارد قوه محترم قضاییه به موضوع ورود پیدا کند؛ براساس فیلمی که از اظهارات پلیس در فضای مجازی استان منتشر شده است محل تصادف در حال تعریض بوده است اما به قدر کافی تابلوها و علائم هشداری وجود نداشته است و همین باعث شده است که رانندگان دچار انحراف ذهنی شوند و حادثه‌ای دهشتناک شکل بگیرد.
 
دادستان به عنوان نماینده مدعی‌العموم وظیفه دارد به موضوع ورود کند و مشخص شود چرا علائم هشداری به اندازه کافی وجود نداشته است.
 
2 ـ نیاز است سازمان بازرسی استان لرستان نیز این موضوع را از زاویه اختیارات قانونی خود پیگیری کند. آیا دستورالعمل‌های قانونی ایمنی محل کار و محل تعریض جاده حین کار، کاملاً رعایت شده است یا خیر؟
 
3 ـ تصادف از نوع شاخ به شاخ بوده است؛ این موضوع بارها گفته شده است که در جاده به‌ویژه در نقاط حادثه‌خیز بایستی گاردریل‌های جداکننده وجود داشته باشند.
 
فراموش نکنیم در همین ایام قبل از عید نوروز نیز در جاده‌ی اصلی شهرستان سلسله به شهرستان خرم‌آباد، یک پراید دچار انحراف از مسیر اصلی خود شد و به مسیر روبه‌رو رفت و به شدت با یک خودروی باری تصادف کرد و دوباره آتش‌سوزی رخ داد و متأسفانه چهار نفر از سرنشینان پراید که یکی از آنها نیز دانشجوی دانشگاه لرستان بود به علت شدت تصادف و آتش‌سوزی گسترده، جان باختند.
 
پس ضرورت دارد این موضوع بررسی شود که چرا برخی جاده‌های اصلی استان لرستان و حتی در برخی نقاط جاده‌های پرتردد، دارای گاردریل خط میانی جاده (جداکننده) نیستند؟!
 
4 ـ مجمع محترم نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی و معاونت محترم عمرانی استانداری لرستان در این زمینه بایستی یک پیگیری منسجم درباره اعتبارات جاده‌های استان لرستان داشته باشند.
 
چرا برخی پروژه‌های مرتبط با تعریض جاده در استان لرستان اینقدر طولانی می‌شوند؟
 
برای مثال پروژه‌ی تعریض جاده‌ی خرم‌آباد به دوره‌چگنی، یک پروژه‌ی بسیار طولانی شده است و یا سایر پروژه‌های دیگر در استان.
 
طبیعی است وقتی یک پروژه‌ی راهسازی یا یک پروژه‌ی تعریض جاده، از نظر زمان، سرعت کندی دارد خود به خود، احتمال و امکان حوادث ناگوار را نیز افزایش می‌دهد.

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


دیدگاه‌ها  

#1 افلاک 1401-01-09 21:56
با احترام .مسولان استان لرستان جان مردم براشون مهم نیست این از ازاده راه خرم اباد اراک هر روز شاهد از دست دادن همشهری ها هستیم اینم از جاده های که ۴۵ ساله بعد انقلاب درست نشدن نمیدونم کی میخوان درست کنن خدا داند
نقل قول کردن
#2 لرسونی 1401-01-10 08:19
این هم فراموش می شود و حادثه پشت حادثه اتفاق می افتد و هیچکس به فکر وظیفه خود نیست
نقل قول کردن
#3 خرم ابادی 1401-01-10 09:41
هنوز برخی مسئولان استان نفهمیده اند که کفایت لازم را ندارد و مردم با خون و جانشان دارند هزینه و پیام میدهند-هوار هه داد بیداد...
نقل قول کردن
#4 ده محسنی 1401-01-10 09:58
اداره راهداری باید نقاط حادثه ساز را برطرف و درست کند. بخدا هر روز جاده پلدختر تصادف داره. جاده ها کوهستانی و صعب‌العبور و دارای پیچهای خطرناک هستند.اداره راه و راهداری پس با اون همه نیروها چکار میکنند؟؟؟
نقل قول کردن
#5 همشهری 1401-01-10 09:58
این وقایع و حوادث دیگه برای مسئولان امر تکراری و عادی و برای مردم بی پناه همچنان وحشتناک و غمبار شده . در جریان سیل فروردین 98 و ریزش پل کاکارضا وسقوط چندین دستگاه خودرو به پرتگاه ، پیمانکار و ناظر و کارفرما بازخواست شدن ؟
نقل قول کردن
#6 بردبر 1401-01-10 09:59
خودروهای داخلی ایمنی ندارند نه استحکام دارند نه کیسه هوا دارند نه ترمز ABS دارند خب طبیعیه تلفات بالا میرود
نقل قول کردن
#7 چنگایی 1401-01-10 10:11
سایت مردمی یافته لطفا گزارشی درست کن که دیگه مینی بوس ها را برای جابجایی مسافر داخل خرم‌آباد جمع کنند چون این مینی بوس ها مال اول انقلاب هستند زمانیکه ماشین سواری و تاکسی کم بود و از مینی بوس استفاده میکردند الان که انواع آژانس و تاکسی تلفنی و سایر خدمات آمده دیگه چه لزومی داره مینی بوس باشه؟ مینی بوس فضای زیادی را برای پارک اشغال میکنه و تولید سر و صدا میکنه و روغن ریزی و آلودگی زیادی دارند شما پارک شهر خرم‌آباد روبرو قلعه را ببینید تبدیل شده به پارکینگ مینی بوس ها یا ناصرخسرو را ببینید چقدر مینی بوس فضای خیابان را اشغال کنند و جقدر جای پارک میگیرند. خواهش میکنم پیگیر این قضیه باشید تا شهرداری و اداره پلیس راهنمایی جلوی کار مینی بوس های فرسوده در خرم‌آباد را بگیرد و با تاکسی یا ون جایگزین کنند
نقل قول کردن
#8 سیدنصیر 1401-01-10 14:27
مسولین راحت می خوابند شما هم خودتون رواذیت میکنید چون گوش شنوایی نیست وزود فراموش میشود این داغ توسط مسولین....
نقل قول کردن
#9 شهریار 1401-01-10 18:34
وقتی خودروهای بی کیفیت باشند موجب انفجار شوند در نتیجه تلفات بیشتر سود جوئی بازی با جان مردم بیشتر خوردروهای بعد سال ۹۶ با کم کردن ضخامت آلیاژ بکار رفته بعد از هر تصادف منفجر میشوندنمونه اش انفجار و از دست رفتن جان ۴ اسنوکر باز در جاده الشتر و این دومین انفجار متاسفانه جان باختن ۸ نفر حالا اگر منفجر نمی شدن امکان نجات جان سرنشینان می شد باید تمام مدیران خودرو ساز که دستور کم کردن آلیاژ را داده اند در برابر قانون پاسخ گو باشند
خودرو های قدیمی تر معمولا" دیگه منفجر نمی شوند
امکان نجات بعد تصادف را دارند ولی اینا دیگه کا را یکسره میکنند صاف می فرستند سینه قبرستان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا