یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی/ یافته: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد ترافیک سنگین خودرویی در خیابان‌های ورودی به آرامستان اصلی شهر خرم‌آباد در آخرین پنجشنبه سال بودیم.
 



در این رابطه، نکاتی را عرض می‌کنم:
 
۱_ موقعیت توپوگرافی آرامستان اصلی شهر خرم‌آباد به‌گونه‌ای است که در سطح زمین شیب‌دار، کوهپایه و دامنه کوه قرار گرفته است.
به همین علت حس غالب مردم این است که تا جایی که امکان تردد خودرو وجود داشته باشد برای رفتن به آرامستان از خودرو استفاده کنند؛ زیرا کودکان، زنان، سالمندان، معلولان و ... ترجیح می‌دهند به‌جای پیاده‌روی از شهر تا آرامستان، از خودرو استفاده کنند.
 
۲_ ضرورت دارد شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، شهرداری و شورای ترافیک شهرستان، یک سیستم حمل‌ونقل عمومی کارآمد در این محدوده برای روزهای پنجشنبه، تعریف و اجرایی کنند و شهروندان ترغیب و تشویق بشوند در این محدوده در روزهای پنجشنبه از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.
 
۳_ ما نیازمند یک منطقه یا یک محدوده معین بزرگ یا یک پارکینگ بزرگ طبقاتی در این منطقه هستیم.
صدها خودرو راهی این محدوده می‌شود و متأسفانه ساماندهی پارک خودروها، وجود ندارد.
در این زمینه، همکاری استانداری، فرمانداری و شهرداری، ضرورت دارد.
اگر نیاز به جذب سرمایه‌گذار است شهرداری و استانداری با همکاری همدیگر بایستی این مسیر را طی کنند.
 
۴_ متأسفانه آرامستان اصلی شهر خرم‌آباد یک محدوده مشخص دارای حریم معین ندارد؛ به این معنی که هر شخصی به‌راحتی می‌تواند وارد آرامستان شود و سیستم پایدار و دائمی و منظم کنترل ورود و خروج ندارد و این خود، زمینه‌ساز برخی آسیب‌ها و مشکلات است.
 
۵_ اگرچه پلیس، تمهیدات خود را در روزهای پنجشنبه، همواره به کار بسته است تا ترافیک خودرویی از نوع روان باشد اما به نظر می‌رسد در شورای ترافیک شهرستان و استان باید تمهیدات اساسی‌تری برای مدیریت و کنترل و راهبری ترافیک سنگین خودرویی به‌ویژه در ایامی همچون آخرین پنجشنبه سال یا روز طبیعت (سیزده به در)، اتخاذ و اجرا شود.
اساس تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها هم بایستی تقویت و ارتقای سیستم حمل‌ونقل عمومی درون و برون‌شهری باشد.






توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


دیدگاه‌ها  

#1 علی 1400-12-27 15:11
کارکرد شورای ترافیک جهت حل مشکلات فقط یک طرفه کردن بعضی خیابانهاست و از این بیشتر چیزی به ذهنشو نمیرسه.
نقل قول کردن
#2 #حسین 1400-12-27 20:37
در همه شهر های بزرگ کشور در آرامستان پار کینگ خیلی بزرگ وجود دارد شهرداری وشورای شهر وشورای ترافیک میتوانند از زمین های روبروی بهشت رضا استفاده کنند واجازه ساخت ساز تجاری مسکونی ندهند.ودور پارکینگ حصارکشی و اشتغال زایی ومشگل آرامستان برای همیشه حل میشود مالکین زمین ها را میتوان شریک پروژه کرد
نقل قول کردن
#3 چگنی 1400-12-28 09:50
به نقل از علی:
کارکرد شورای ترافیک جهت حل مشکلات فقط یک طرفه کردن بعضی خیابانهاست و از این بیشتر چیزی به ذهنشو نمیرسه.

وقتیکه لیسانس معدن و لیسانس ادبیات بجای کارشناس شهرسازی و معماری و مدیریت شهری انتخاب میشن در شورای ترافیک خب بایدم وضع شهر این باشه. تخصص گرایی و شایسته سالاری اصل اساسی حل مشکلات است
نقل قول کردن
#4 کارمند راه 1400-12-29 00:29
مدیر ترافیک شهرداری ناتوان است باید از نیروی متخصص استفاد کرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا