شهرام شرفی/ یافته: امسال نیز همچون سالهای گذشته شاهد ترافیک سنگین خودرویی در خیابانهای ورودی به آرامستان اصلی شهر خرمآباد در آخرین پنجشنبه سال بودیم.
در این رابطه، نکاتی را عرض میکنم:
۱_ موقعیت توپوگرافی آرامستان اصلی شهر خرمآباد بهگونهای است که در سطح زمین شیبدار، کوهپایه و دامنه کوه قرار گرفته است.
به همین علت حس غالب مردم این است که تا جایی که امکان تردد خودرو وجود داشته باشد برای رفتن به آرامستان از خودرو استفاده کنند؛ زیرا کودکان، زنان، سالمندان، معلولان و ... ترجیح میدهند بهجای پیادهروی از شهر تا آرامستان، از خودرو استفاده کنند.
۲_ ضرورت دارد شورای اسلامی شهر خرمآباد، شهرداری و شورای ترافیک شهرستان، یک سیستم حملونقل عمومی کارآمد در این محدوده برای روزهای پنجشنبه، تعریف و اجرایی کنند و شهروندان ترغیب و تشویق بشوند در این محدوده در روزهای پنجشنبه از وسایل حملونقل عمومی استفاده کنند.
۳_ ما نیازمند یک منطقه یا یک محدوده معین بزرگ یا یک پارکینگ بزرگ طبقاتی در این منطقه هستیم.
صدها خودرو راهی این محدوده میشود و متأسفانه ساماندهی پارک خودروها، وجود ندارد.
در این زمینه، همکاری استانداری، فرمانداری و شهرداری، ضرورت دارد.
اگر نیاز به جذب سرمایهگذار است شهرداری و استانداری با همکاری همدیگر بایستی این مسیر را طی کنند.
۴_ متأسفانه آرامستان اصلی شهر خرمآباد یک محدوده مشخص دارای حریم معین ندارد؛ به این معنی که هر شخصی بهراحتی میتواند وارد آرامستان شود و سیستم پایدار و دائمی و منظم کنترل ورود و خروج ندارد و این خود، زمینهساز برخی آسیبها و مشکلات است.
۵_ اگرچه پلیس، تمهیدات خود را در روزهای پنجشنبه، همواره به کار بسته است تا ترافیک خودرویی از نوع روان باشد اما به نظر میرسد در شورای ترافیک شهرستان و استان باید تمهیدات اساسیتری برای مدیریت و کنترل و راهبری ترافیک سنگین خودرویی بهویژه در ایامی همچون آخرین پنجشنبه سال یا روز طبیعت (سیزده به در)، اتخاذ و اجرا شود.
دیدگاهها
وقتیکه لیسانس معدن و لیسانس ادبیات بجای کارشناس شهرسازی و معماری و مدیریت شهری انتخاب میشن در شورای ترافیک خب بایدم وضع شهر این باشه. تخصص گرایی و شایسته سالاری اصل اساسی حل مشکلات است