یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از مسائل و مشکلاتی که همواره موجب وارد آمدن خسارت‌های فراوان به روند توسعه در استان لرستان شده است، ناتوانی مدیران و مسئولان این استان در برقراری ارتباط مؤثر با مسئولان یا به قولی «فقر مذاکره» است. این عامل یکی از دلایل عقب‌ماندگی لرستان از قافله توسعه است که به‌خصوص در زمینه تخصیص منابع و تصویب مصوبات و طرح‌ها، خود را به خوبی نشان می‌دهد و بارها نمود آن را در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان با حضور مسئولان کشور مشاهده کرده‌ایم.
غرض از نگارش این سطور اینکه در جلسه شب گذشته شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان با حضور وزیر کشور که در آن بسیاری از مسئولان استان 《به‌جز نمایندگان مجلس لرستان》 حضور داشتند، فقر مدیران لرستان در بیان مطالبات از مسئولان کشوری بیداد می‌کرد.
در این موارد کسی توان مباحثه و مجادله علمی و تخصصی با مدیران ارشد را ندارد و اگر کسی هم پیدا بشود حرف‌های پراکنده از معرفی لرستان و گزارش عملکرد ارائه می‌دهد و جالب است که فرماندار و شهردار بروجرد گزارش و خبر خوش می‌دهند اما فرماندار خرم‌آباد معلوم نبود کجای مجلس نشسته است.
خدابخشی، نماینده الیگودرز به‌صورت تصویری پیگیر مطالبات الیگودرز، خصوصاً اعتبارات ویژه برای تجهیزات راهداری است و با اینکه بحث جاده‌ها به طور جدی و مداوم در این جلسه با حضور همه شهرداران و فرمانداران ... مطرح شد اما مدیر‌کل راهداری در جلسه دعوت نشده بود!
البته امام‌جمعه خرم‌آباد در این جلسه اشاره بجا و درستی به صنایع تعطیل استان کرد و گفت: بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان صنایع تعطیل و راکد در لرستان داریم؛ تا کی مردم باید شاهد تعطیلی پروژه‌های راکدی همچون «پارسیلون»، «عظیم خودرو»، «سیمان خرم‌آباد» و... باشند.
 در حاشیه این جلسه وحیدی، وزیر کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار «فریاد لر» مبنی بر «نقش بازرسی در برخورد با تخلفات مربوط به انتصابات و استخدام‌های رانتی که در لرستان بیداد می‌کند چیست؟ آیا دولت رئیسی این شهامت را دارد که برخورد کند؟»، اظهار داشت: این یک اصل ثابت است که انتصابات باید بر اساس شایسته‌سالاری باشد و دولت بر این قضیه تأکید جدی دارد؛ دستگاه‌های ذی‌ربط نظارتی در کنار دستگاه‌هایی که مسئولیت اولیه و اصلی دارند، این مسئله را دنبال می‌کنند.
 به گفته وی در این دولت تاکنون گزارشی در این مورد به دست ما نرسیده ولی اگر چنین موردی اتفاق بیفتد حتماً با آن برخورد می‌شود اما آنچه مربوط به قبل از این دولت است باید شیوه رسیدگی را پیدا کرد و با شکل مناسبی با آن مواجه شد.
اما آنچه مسلم است اینکه ضعف ما در مذاکره و نگاه پایین به بالایی که در مواجهه با مسئولان کشور داریم نه تنها باعث خواهد شد که منابع بسیاری به این خطه اختصاص نیابد، بلکه می‌تواند دیدگاه مسئولان کشور را نیز به استان محرومی چون لرستان نامساعد کند.
در پایان امیدواریم که از تجربه‌های تلخ گذشته درس بگیریم و اگر لرستان می‌خواهد به جایگاه واقعی خود برسد باید به حال اشراف اطلاعاتی و توان مدیریتی چاره‌اندیشی کرد تا معاون سیاسی مجبور نشود به‌جای پیگیری مطالبات و چالش آسیب‌های اجتماعی استان، مدیریت و اجرا را در دست بگیرد.
 
لیلا سلیمانی /شهاب آسمانی

دیدگاه‌ها  

#1 رضایی 1400-12-17 23:27
بخدا خیلی از اونها فارسی بلد نیستند مصیبت بزرگی است
نقل قول کردن
#2 حمید 1400-12-18 03:16
حاج آقا شاهرخی گرامی امام جمعه محترم خرم آبادونماینده محترم ولی فقیه درلرستان لطفا چرابرخی از روسای سازمان‌های حساس وکلید ی وابسته به دولت قبلی هنوز عزل نشده اند چرابرای تصدی دستگاهای حساس که متولی برنامه ریزی وبودجه ریزی هستندازافراد انقلابی ودلسوز انقلاب استفاده نمیشود
نقل قول کردن
#3 شهروند 1400-12-18 10:11
رحمت به امواتت
دقیقا حرف دل همه خرم آبادی ها رو زدی
ایکاش همونجا به آقای وزیر میگفتی مهر تایید پست فرمانداری برای شخصی که کارمند آموزش و پرورش بوده و مدرک الهیات دارد رو مگه خودت نزدی ؟
نقل قول کردن
#4 فرزاد 1400-12-18 11:02
درود بر شما خبرنگار محترم که دست روی نقطه حساسی گذاشتید...و دقیقا اشاره کردید که مدیران استان در مواجهه با مدیران ارشد کشور به لکنت زبان می افتند...چون اغلب از علم مدیریت و اشراف کامل بر سازمان تحت نظر خود برخورد ار نیستند....فقط یک کت و شلوار هستند و لاغیر...
نقل قول کردن
#5 سیدمحمدحسن 1400-12-18 11:55
اقا فکری به حال این قانون بیخود ادامه کار معلمین تا 65 سالگی بکنید این چه قانون الکی است که وضع کردید؟؟؟یک قانون خوب گذاشتند کهازادامه کار بازنشستگان جلوگیری به عمل اید تا فضابرای استخدام جوانان تحصیل کرده باز شود شما باندانم کاری نقضش کردید....فردا پس فردا تندروهای سیاسی بیسواد پیر برای احراز پست های مدیری صف میکشند وعرصه را برای جوانان تحصیل کرده تنگ میکنند....افراد 60ساله که برای تدریس برنمی گردند بلکه برای مدیرکلی ومعاون وزیری برمیگردند واحراز پست های حساس...
نقل قول کردن
#6 فرزاد 1400-12-19 09:05
متاسفانه خیلی از لرستانی های لایق رو می شناسم که به دلیل نبود رانت وبا حق کشی مجبور شدن از استان مهاجرت کنن و الان در جاهای دیگه به جایگاه های بالائی رسیدن ، امان از تنگ نظری.....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا