یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آن‌هایی که هر روز علم ریاضیات را مسخره می‌کردند که کجای زندگی ما کاربرد دارد و سینوس و کتانژانت و... به چه دردمان می‌خورند و...، الان بیایند و جواب بچه‌های مردم را بدهند. شوخی با علوم پایه و مسخره‌بازی هم حدی دارد! همین شوخی بی‌مزه شما باعث شد صنعت مفخم خودروسازی زیر سؤال برود و خاطر عزیزان ایران‌خودرو مکدر شود! شوخی شوخی با اعتبار و حیثیت ایران‌خودرو هم شوخی؟! والا قباحت داره... چی شده؟! دیگر می‌خواستید چه شود. ۵۰ تا خودرو در بهبهان با هم تصادف کردند و کیسه هوای هیچ‌کدام باز نشد! ملت هم طبق معمول همه کاسه کوزه‌ها را سر ایران‌خودرو شکستند و پلیس هم این وسط عصبانی شده به اسب شاه گفته یابو ببخشید به خودرو‌های تولید داخل گفته ارابه مرگ!
ما نفهمیدیم ملت چرا این‌قدر متوقع شده‌اند؟! چرا هیچ‌کس مسئولیت کار اشتباه خودش را گردن نمی‌گیرد؟! چرا در تصادفات رانندگی همیشه تقصیر‌ها را متوجه ایران‌خودرو و سایپا می‌دانند؟! انگار ارث پدرشان را از صنعت خودروسازی طلب دارند! والا به خدا... گفتید چرا خودرو‌های داخل کیسه هوا ندارند، بندگان خدا در این اوضاع تحریم و بی‌پولی، در عوض یکی، دو تا کیسه هوا تعبیه کردند. حالا شما بلد نیستید طوری تصادف کنید که ایربگ خودروی شما باز شود، ایران‌خودرو مقصر است؟! وقتی شما توان محاسبه زاویه مناسب و شدت ضربه برای باز شدن کیسه هوا را ندارید، تقصیر سازنده خودرو است؟!
خدا وکیلی شما همین‌قدر را نمی‌دانید و حتماً باید جناب استاد رحیمی معاونت کیفیت ایران‌خودرو فرمایش کند که «باز شدن ایربگ جلو در سمت راننده و یا شاگرد، تابع شرایط تعریف شده برای واحد کنترل‌کننده الکترونیکی کیسه هوا شامل سرعت و زاویه تصادف و جنس مانع در لحظه وقوع حادثه است؟!»
حقیقتاً تنظیم سرعت یا انتخاب زاویه مناسب و جنس مانع در هنگام تصادف کار سختی است؟!
چرا برای یادگیری نحوه تصادف اصولی و استاندارد وقت نمی‌گذاریم؟! واقعاً چرا؟!
البته ناگفته نماند این وسط معلمان ریاضی هم کم بی‌تقصیر نیستند! شما هم به جای اینکه هر روز پیگیر رتبه‌بندی و افزایش حقوق باشید، یک مقدار روی آموزش نحوه محاسبه زاویه و شدت برخورد هنگام تصادفات وقت بگذارید که ما در این اوضاع کرونا و سردی هوا شرمنده جناب استاد رحیمی و همکاران‌شان در مجموعه کیفیت‌بخشی محصولات ایران‌خودرو نشویم!
علی‌ای‌حال ‌امیدواریم همان‌طور که در طول این سال‌ها به‌منظور ارتقاء سطح رانندگی مردم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفت، روی فرهنگ تصادف هم کار شود تا دستکم مردم یاد بگیرند ‌یه وری و یا از عقب تصادف نکنند و حتی‌المقدور سعی کنند خودروی‌شان واژگون نشود چون به فرموده جناب استاد رحیمی در این شرایط هم کیسه هوا باز نمی‌شود!

وحید حاج سعیدی


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 



دیدگاه‌ها  

#1 علی 1400-11-15 17:04
افرین برشما
نقل قول کردن
#2 رضا-س 1400-11-16 11:56
ماشین در اثر تصادف مچاله شده ولی ایربک عمل نکرده ، مسئولین ایران خودرو فقط توجیه می کنندکه تحت زاویه خاصی تصادف نشده است.استاد توجیه کردنیم نه رفع عیب.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا