یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

✍️ شهرام شرفی/ یافته: فیلمی به سرعت در فضای مجازی استان لرستان و خارج از استان منتشر شده است درباره اینکه یک دستفروش در میدان امام حسین (ع) شهر خرم‌آباد که ورودی اصلی جنوبی شهر خرم‌آباد است در اعتراض به برچیدن سد معبر، خود را به آتش می‌کشد که با دخالت مردم، از خودسوزی نجات پیدا می‌کند.
در این رابطه توضیحاتی را عرض می‌کنم:
1ـ ابتدا باید مشخص شود علت اولیه و اصلی خودسوزی این شهروند دستفروش، درگیری با نیروهای ضد سد معبر شهرداری خرم‌آباد بوده است یا درگیری با دیگر دستفروشان بر سر جا و مکان و فضای دستفروشی؛ به همین علت نباید به سرعت و شتابزده قضاوت کرد و بایستی چیستی و چرایی حادثه و ابعاد آن، مورد واکاوی دقیق قرار بگیرد.
2ـ ورودی خیایان خیرآباد و حریم میدان امام حسین (ع)، متأسفانه به صورت روزانه دچار معضل سد معبر و حتی سد خیابان شده است.  بنابراین نیروهای ضد سد معبر شهرداری خرم‌آباد همراه با کمک نیروهای پلیس، به وظیفه قانونی خود در راستای دفاع از نظم شهری، حقوق عمومی و انضباط اجتماعی عمل می‌کنند.
3ـ  گسترش پدیده‌ی دستفروشی علل مختلف دارد از جمله فقر و بیکاری و کم درآمدی؛ اما به هر حال بایستی ساماندهی و انتظام‌بخشی دستفروشان صورت بگیرد نه اینکه پدیده دستفروشی به حال خود رها شود؛ زیرا خیابان محل تردد خودروست و پیاده‌رو هم محل تردد عابر پیاده است.
4ـ سه چرخ‌های دستفروش به عنوان وسیله نقلیه باید با پیگیری نمایندگان مجلس و اصلاح برخی قوانین، ملزم شوند همچون خودروها و موتورها، پلاک داشته باشند.
پلیس باید بتواند از منظر قانونی، در صورتی که یک سه چرخ در محلی که نباید توقف کند توقف داشته باشد در مورد وسیله نقلیه، قانون را اعمال و اجرا کند.
5ـ وقوع این حادثه یعنی خودسوزی یک شهروند دستفروش در یکی از شلوغ‌ترین محل های تردد شهروندان خرم‌آباد که به سرعت در فضای مجازی بازتاب یافت، ایجاب می‌کند هرچه سریعتر ساماندهی و انتظام‌بخشی دستفروشان با همکاری مشترک شهرداری، فرمانداری، شورای اسلامی شهر و پلیس، صورت گیرد.
زیرا وجود این وضعیت نامناسب در حریم میدان امام حسین (ع) و ورودی اصلی خیابان خیرآباد می‌تواند بستر کالبدی و محیطی را برای تکرار چنین حوادثی یا حوادث دیگر که جنبه‌های ضدامنیتی و ضد انتظامی هم داشته باشند در آینده فراهم کند.

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1400-11-15 00:01
درسته فقر مشکل وجود داره شکی نیست اما دلیل نمیشه مزاحم مردم بشن فقط بیاید پیاده روهای خیابون علوی رو نگاه کنید تا وسط پیاده رو جعبه میوه گذاشتن جا نیست برای رفت آمد شهرداری هم فقط نگاه میکنه
نقل قول کردن
#2 اصغر نهری 1400-11-15 08:06
افسوس فقر چیکار میکنه با انسان که حاضر میشه جان عزیزشو به خاطر اون از دست بده این بنده خدا از همه چی سیر شده بوده که خودسوزی کرده
نقل قول کردن
#3 ج 1400-11-15 11:30
مملکتی که قانون نداره هر کس پا شده برا خودش شده ریسی اخر عاقبتش اینه
نقل قول کردن
#4 همکار 1400-11-15 12:42
مطلب کاملا درستی است. نباید با وقوع این حادثه ساماندهی دستفروشها به فراموشی سپرده شود. بی کاری و فقر درسته ولی ما هم از مزاحمت این دسفروشها و وانتی ها و مسافر بر های شخصی و ترافیک کلافه شدهایم.
نقل قول کردن
#5 یاراحمدی 1400-11-15 13:04
بی معناتر و بی خودتر از این نمی شود مطلب نوشت
نقل قول کردن
#6 شهریار 1400-11-15 14:38
به والله اگر شغل باشد مگر کسی مرض داره بره دستفروشی متاسفانه کمتر کسی توجه به این مهم دارد قبول کنیم میدان شقایق محلی است که محلات گلدشت تا پادگان بدر آباد و خیابان طیب، قاضی آباد، وخیر آباد از آن گذر می کنند مسلم است دست فروشها تجمع پیدا می کنند برای فروش و کسب در آمد برای گذران زندگی از یک طرف معضل ترافیک بو جود میاد ولی چه باید کرد نه توان درست کردن شغل داریم نه میتوانیم از کار دست فروشان جلوگیری کنیم شاید لازم باشد مدیریت ارشد استان در این خصوص از نظر کارشناسان و راهکارهای ممکن ورود پیدا کند
نقل قول کردن
#7 فراز 1400-11-16 00:49
ضروری و لازم است هرچه زودتر بودجه ای را صرف ایجاد بازار و بازارچه در مکانهاومناطق مختلف شهر خرم آباد کنند .چون فقر ومحرومیت مسبب خیلی از خرات و بی قانونی ها و بدبختی ها و مشکلات فراوان فرهنگی - امنیتی - اجتماعی - خانوادگی - بداخلاقی و بروز خشم و خودکشی می شود می بایست با تخصیص بودجه برای ایجادشغل و محل کسب وکارجهادی مردم و دولت ومسولان فقر و بیکاری برچیده شود .
نقل قول کردن
#8 فریاد 1400-11-16 01:11
قانون و قانونمندی خیلی خوبه حتا بگفته ی برخی روشنفکران وجود یک قانون بد از نبود قانون بهتره اما اعمال قانون توسط متخلف تر نهاد یا سازمان پدیده ایه که باعث میشه فرد خاطی نه تنها به اجرای قانون تن در نده حتا درمقابل اون هم مقاومت کنه .در ضمن ضابطین هم از اراذل و اوباشن دیگه دیدن داره چی میشه با این اوصاف شهرداری از اراذل و اوباش برای سامان دهی معابر استفاده می کنه که خود این کار باعث تنس و درگیری میشه
نقل قول کردن
#9 سیدنصیر 1400-11-16 07:58
مشکل نمایندگان ادوارپیشین مجلس شورای اسلامی وشورای شهرها هستند که اینچنین مردم بزرگ ترین شهر لرنشین رابه فلاکت کشیدند در هیچ دادگاهی هم برعلیه شان دادخواستی ویالایحه ای تنظیم نشد که پاسخگوباشند ودرعوض پرروتر شدند...ودر تهران جولان می دهند....
نقل قول کردن
#10 رضا-س 1400-11-16 12:33
برای مردم ستمدیده لرستان اشتغال پایدار ایجاد کنید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا