یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سعید سرشار/ فارس: در روزها و هفته‌های اخیر شاهد نطق‌های پر شور و حرارت اعضای شورای شهر خرم‌آباد از تریبون رسمی این شورا در باب انتقاد از مدیریت شهری هستیم.
شرایط موجود در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و... شهر خرم‌آباد به خوبی نشان دهنده وضعیت بد موجود در حوزه مدیریت شهری است که البته اکثر این مشکلات در طی سالهای گذشته روی هم تلنبار شده و کار را برای مدیران شهری در دوره اخیر سخت کرده است.
بر همین اساس است که بسیاری از شهروندان در فضای مجازی و تریبون‌های رسمی و غیر رسمی که به دست می‌آورند از شرایط موجود در شهر خرم‌آباد به شدت گلایه‌مند بوده و خواهان اصلاح و بهبود شرایط هستند.


اما نکته‌ای که این روزها قابل بحث بوده و جای تعجب دارد این است که اعضای شورای شهر و حتی برخی از مسوولان شهرداری به جای اینکه در قامت مدیر و مسوول پاسخگوی گلایه مردم باشند و برای برون رفت از شرایط موجود برنامه خود را رسانه‌ای کنند، با مردم همراه شده و نقش شهروند منتقد را بازی می‌کنند.
نکته‌ای که اعضای شورای شهر و مدیران شهری باید به آن توجه کنند این است که مردم از آنها توقع دارند به جای سخنرانی‌های پر شور و حرارت که معمولا در زمان انتخابات بیان می‌شود، امروز از تریبون شورای شهر و سایر تریبون‌های رسمی به بیان دلیل مشکلات و مهمتر از آن ارائه راهکار و برنامه بپردازند.
شورای ششم در ماه‌های اخیر نشان داده بیشتر از آنکه بدنبال ارائه برنامه‌های جامع و ارائه چشم انداز روشن از خرم‌آباد فردا باشد، بیشتر درگیر حواشی بوده و اعضای شورای شهر از تریبون پارلمان محلی مباحثی را مطرح می‌کنند که بیشتر جنبه شعاری داشته و در عین حال نشان از اختلافات درونی در بین اعضا است.
متاسفانه خبرهایی که از پارلمان محلی به گوش می‌رسد حاکی از آن است که در بحث انتخاب مدیران و مسوولان شهرداری خرم‌آباد اختلافات جدی بین اعضا وجود دارد و برخی از اعضا نیز مستقیما در تصمیمات مدیریت شهری دخالت می‌کنند.
در حالی که گفته می‌شود بین اعضای شورا چند دستگی ایجاد شده و یک طیف که اکثریت را در اختیار دارند بیشترین تاثیر را در تصمیمات و تغییرات مدیریت شهری دارند، به نظر می‌رد ریشه برخی از نطق‌های احساسی اخیر در رابطه با همین قضیه و به نوعی در انتقاد از نوع انتخاب و حمایت از مدیران شهرداری است.
اما موضوعی که اعضای شورای شهر باید به آن توجه کنند این است که مردم جز رفع مشکلات و برون رفت از وضعیت موجود چیز دیگری از آنها نمی‌پذیرند و عملکرد شورای شهر در پایان دوره ششم بنام همه اعضا نوشته می‌شود و نه تعدادی از افراد و یا گروهی از آنها.
شهر خرم‌آباد به واسطه تلنبار شدن مشکلات نیازمند جراحی عمیق در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و سایر مباحث مربوط به حوزه مدیریت شهری است، اما عملکردی که شهردار و شورای شهر ششم تا اینجای کار از خود نشان داده‌اند نمی‌تواند برای برون رفت از بن بست فعلی راهگشا باشد و قطعا با ادامه این شرایط نباید آینده‌ای بهتر برای شهر خرم‌آباد متصور بود.
امیدواریم شهردار خرم‌آباد و اعضای شورای شهر که از نظر بسیاری از روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه عملکرد آنها تا اینجای کار (با وجود اقدامات صورت گرفته) در مجموع پر از حواشی و تا حدودی غیر قابل دفاع بوده است به خود آمده و اختلافات موجود را که شاید هنوز خیلی عمیق نشده است، کنار بگذارند و برای بهبود وضعیت بسیار بد شهر خرم‌آباد در حوزه‌های مختلف به ارائه برنامه و راهکار بپردازند و با اجرای سریع و به موقع پروژه‌های کوچ و بزرگ شهری دل مردم را شاد کرده و امید را زنده نگه دارند.

دیدگاه‌ها  

#1 حبیب 1400-11-07 17:23
واقعامن آخرش کار این شورا رو نفهمیدم چیه فقط ی شهردار انتخاب میکنن برا چند ماه بعد خودشون دادشون بلند میشه عوضش میکنن بنظرم همون قدیم خوب بود فرماندار یکی رو انتخاب می‌کرد وسلام
نقل قول کردن
#2 علی 1400-11-07 17:54
حال و روز شهر خرم اباد از چاله چوله های شهر
پیداست. عجب شهری است خرم اباد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا