یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مطابق تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور در اسفندماه ۹۹، با ده ماه تأخیر، از ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ قیمت نان در لرستان افزایش یافته است. نان از معدود محصولاتی است که خریدار پس از ورود به نانوایی قدرت انتخاب آن را ندارد. نان جز کالا‌های اساسی و غذایی و یکی از نیاز‌های اولیه شهروندان در هر جامعه‌ای تولید و عرضه نان خوب است.
نان از دیدگاه لرستانی‌ها برکت خدا است و نباید دور ریخته شود اما به دلیل کیفیت بسیار پایین در برخی نانوایی‌ها و غیرقابل استفاده بودن آن، مردم چاره‌ای جز دور ریز آن ندارند و شاهد حجم بالای ضایعات نان هستیم. کیفیت نامطلوب نان به یک معضل تمام‌نشدنی تبدیل شده و این بی‌کیفیتی نان سبب اعتراض شهروندان و برخی از مسئولان شده است.
متأسفانه به دلیل کیفیت پایین، نان خریداری شده تا زمان رسیدن به منزل به مشتی نان خشک تبدیل و وارد کیسه دوره‌گردها می‌شود. همچنین در مواردی عدم رعایت موارد بهداشتی و ساعت کار بدون برنامه برخی نانوایی‌ها موجب نارضایتی مردم شده است.
به طور کلی کیفیت نان به کیفیت آرد مورداستفاده و تهیه خمیر و همچنین مهارت لازم نانوایی‌ها مربوط می‌شود. نانوایان نامناسب بودن کیفیت آن را به پایین بودن کیفیت آرد ربط می‌دهند.
نرخ‌های جدید نان در لرستان اعلام و افزایش قیمت‌ها از هفته پیش اعمال شده و شهروندان انتظار دارند با توجه به افزایش قیمت، کیفیت نان تولیدی و همچنین نحوه فعالیت نانوایی‌ها بیش از پیش ارتقا یابد و نظارت جدی بر کیفیت آن صورت گیرد تا تغییری در کیفیت آن ایجاد شود.
ضرورت دارد همواره نظارت و بازرسی‌های سرزده از نانوایی‌ها انجام گیرد و کارگروه آرد و نان با همکاری ادارات ذی‌ربط به صورت فصلی، بر اساس شاخص‌هایی همچون کیفیت، بهداشت، تعهد کاری، نظم و انضباط، مشتری مداری و... از نانویی‌های برتر تجلیل به عمل آورند و از طریق رسانه‌ها و بنر اسامی نانوایی‌های برتر را به مردم اعلام کنند و اگر نانوایی به دلیل آزاد فروشی آرد سهمیه‌ای، تعطیلی خودسرانه نانوایی در ساعات کاری و.... ، از طریق مراجع ذی‌صلاح متخلف شناخته شد، با نصب بنر بر درب خبازی به مردم محل اطلاع داده شود.
 
نتیجه تصویری برای ‫نانوایی yaftenews.ir:‬‎
مجتبی پسند

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی 1400-10-30 09:23
نظارت ؟ !!!!
نقل قول کردن
#2 نعمت اله دالوند 1400-11-01 09:16
سلام قیمت نان در لرستان به تهران یکی هست. اما کیفیت متفاوت است. در این قیمت گزاری مردم در نظر گرفته نشده اند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا