یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 ✍️ شهرام شرفی/ یافته:
چندی پیش با حکم استاندار لرستان، دکتر ستاری به عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان منصوب شد.
اگر نگاهی به بیوگرافی کاری دکتر ستاری بیندازیم می‌بینیم که تجربه کافی مدیریتی و کاری در مجموعه‌های مختلف وزارت کشور همچون فرمانداری‌ها، حراست‌های استانداری‌ها و کارشناس مسئولی امور استان‌های وزارت کشور را داراست.
 در حکم استاندار لرستان نیز خطاب به وی بر نکاتی تصریح شده است.
 




در همین رابطه، موضوعاتی را بیان می‌کنم:
 
1_ ضرورت دارد معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان یک برنامه جامع و مدون کاری برای تقویت فعالیت‌ احزاب قانونی، فارغ از نوع گرایش سیاسی آنها داشته باشد.  می‌بایست فعالیت خانه احزاب استان لرستان، حمایت و تقویت شود.
 
2_ نیاز است در حوزه کاری معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، فعالیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، حمایت و تقویت شده و ارتقاء یابد.
 
هرچقدر فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، انجمن‌ها، سندیکاها و اتحادیه‌ها تقویت شود خود به خود کارگروهی عقلانی و مشارکت مردم در امور، افزایش خواهد یافت. همچنین در بخش‌های صنفی نیز نوعی ساز و کار برای ارتباط مستمر و هم‌اندیشی با سازمان‌هایی همچون خانه کارگر استان یا تشکل‌های نماینده معلمان و سایر اقشار، طراحی و اجرا شود. 
به‌ویژه در هر حوزه‌ای، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد علمی و تخصصی آن حوزه حمایت و تقویت شوند.
 
3_ یک ساز و کار نظام‌مند و پایدار برای هم‌اندیشی با نخبگان نظام دانشگاهی استان لرستان طراحی و عملیاتی شود. نخبگان نظام دانشگاهی استان لرستان باید بتوانند به راحتی دیدگاه‌های تخصصی خود درباره موضوعات متعدد توسعه‌ی استان را با مدیران ارشد اجرایی استان در میان بگذارند.
 
4_ در بخش رسانه ضرورت دارد از فعالان رسانه‌ای استان و خبرنگاران با تأکید بر رسانه‌های محلی و منطقه‌ای حمایت شود و فعالیت‌های نظام‌مند آنها در راستای تقویت فرهنگ مطالبه‌گری، مورد حمایت قرار گیرد.
در این زمینه، ضرورت دارد فعالیت‌های شورای اطلاع‌رسانی استان، خانه مطبوعات استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با پیگیری حوزه کاری معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، تقویت شده و ارتقاء پیدا کند.
 
5_ به تازگی مجمع مطالبه‌گران استان لرستان شکل گرفته است؛ نیاز است معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان یک برنامه منسجم، نظام‌مند و مستمر برای هم‌اندیشی‌های متداوم با تشکل‌ها، سازمان‌ها، انجمن‌ها و مجمع‌هایی که از مدل مطالبه‌گری برای ارتقای شاخص‌های پیشرفت استان هستند تهیه و اجرا کند.

دیدگاه‌ها  

#1 رئوف سلطانی پور 1400-10-25 15:58
آقای ستاری معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری لرستان لطفا کلانتری شماره 18خرم آباد را را زودتر تکمیل وافتتاح نمایید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا