یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

✍️ شهرام شرفی/ یافته: قیمت نان در استان لرستان همچون سایر استان‌ها، افزایش یافت.

آیا کیفیت نان هم افزایش خواهد یافت؟
همزمان با افزایش قیمت نان، فرماندار شهرستان خرم‌آباد به صورت سرزده از تعدادی از نانوایی‌های شهر خرم‌آباد بازدید کرد و بی‌درنگ پس از بازدید، کارگروه آرد و نان در فرمانداری، تشکیل جلسه داد تا براساس ماهیت این جلسه، درباره ارتقای کیفیت نان و موضوعات مربوط به بهداشت فردی و محیطی نانوایی‌ها، تأکیدات لازم صورت گیرد.


 

در این رابطه، نکاتی را عرض می‌کنم:
 
1ـ ضرورت دارد همواره بازرسی‌های سرزده از نانوایی‌ها همراه با تقویت سازو کارهای آموزش حرفه‌ای به نانوایان باشد.
به دیگر سخن، هم بازرسی‌های منجر به افزایش کیفیت نان تقویت شوند و هم آموزش‌های ضمن کار و ارتقای کیفیت آموزش‌های نانوایی‌ها به صورت الزام نانوایی‌ها به شرکت در کارگاه‌های آموزشی، گسترش یابند.
 
2ـ نانوایی‌ها و نیروهای شغل در نانوایی‌ها بایستی لباس متحدالشکل و متناسب با شاخص‌های بهداشت محیط کار داشته باشند.
متأسفانه در شهر خرم‌آباد به عنوان مرکز استان لرستان، مشاهده می‌شود که وجود یا اجرای این شاخص، بسیار ضعیف است.
 
3ـ چه ایرادی دارد فرمانداری‌ها از جمله فرمانداری شهرستان خرم‌آباد (کارگروه آرد و نان) به صورت ماهانه یا به صورت فصلی، اسامی نانوایی‌های برتر شهر را به مردم اعلام کنند.
 
اگر نانوایی‌هایی در سطح شهر هستند که بهتر و برتر از سایر نانوایی‌ها، فعالیت دارند و شاخص‌های کاری آنها برتر از دیگران است بایستی فرمانداری، اسامی برترین‌ها را به شهروندان اعلام کند تا نظام تشویق و تنبیه، به صورت عادلانه اجرا شود.
 
بایستی بین یک نانوایی که تعهد کاری، انضباط کاری، بهداشت کاری و کیفیت برتر نان دارد با یک نانوایی دیگر که متخلف است تفاوت وجود داشته باشد و مردم این تفاوت را ببینند.
 
برترین‌ها باید توسط دولت تشویق شوند و اسامی آنها نیز به مردم اعلام شود.
 
حتی می‌توان به‌صورت فصلی با برگزاری یک مراسم در فرمانداری‌ها (کارگروه آرد و نان) از نانوایی‌های برتر شهرستان، تجلیل کرد و اسامی آنها را از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام کرد.
 
4ـ اگر نانوایی محل، متخلف شناخته می‌شود و براساس قانون به مجازات تعیین شده در قانون محکوم می‌شود حق شهروندان ساکن محله است که ببینند و اطلاع پیدا کنند که نانوایی محل از طریق مراجع ذی‌صلاح قانونی به علت تخلف، محکوم به مجازات شده است.
 
محکومیت پنهانی نانوایی متخلف بدون اطلاع‌رسانی به مردم محل، چندان اثر بازدارندگی اجتماعی و اقتصادی در رابطه با عدم تکرار تخلف در آینده، نخواهد داشت.
 
همانگونه که توضیح دادم شهروندان باید به صورت عینی ببینند بین نانوایی متعهد، منضبط و دارای کیفیت مطلوب نان با نانوایی کم‌کار و بدون کیفیت نان، تفاوت وجود دارد و نظام تشویق (پاداش) و تنبیه، در تعادل با همدیگر اجرا می‌شود و به اطلاع شهروندان می‌رسد.


بیشتر بخوانید:

نان در لرستان گران شد+ نرخ‌نامه جدید

 

لغو پروانه نانوایی‌های متخلف درخرم‌آباد

دیدگاه‌ها  

#1 اسماعیل طولابی- هیأت والیبال ب 1400-10-22 08:40
نان سنگک ار عدد 1500تومان بود اما نانوا واقع در ساحلی ....هر نان را با قیمت بالا تر از 10هز ار تومان عرضه می کرد . باید روزنه برای کارگران خبازی به زور از حساب مشتری پول کم می کنن. به فرمانداری و سایر مراجع ذیع صلاح تماس گرفته شد اما هیچ اقدامی صورت نگرفت . با توجه به گرانی نان احتمالا"این نانوا با پشتبانی که ازش می شه هر عدد نان به مشتری حدود 30هزار تومان بده... دست مریزاد خدا قوت
نقل قول کردن
#2 همشهری 1400-10-22 10:16
فکری به بهداشت ویاعت کار آنها هم بکنید
نقل قول کردن
#3 شهروند 1400-10-22 11:04
این نان هم از سرسفره مردم برداشته بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا