یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز گذشته آدینه مردم استان لرستان حال و هوایی دیگر داشت، حضور رییس جمهور دولت سیزدهم و تعدادی از معاونین و وزیران در لرستان پایان هفته را به یک روز کاری برای مدیران سراسر استان و جنب‌وجوش بخشی از جامعه مبدل ساخت.
در اینجا قصد آن نداریم که حاصل این حضور را واکاوی کنیم و قطعاً پرسشگران و مسوولان و نمایندگان پیگیر مواردی خواهند بود که به‌عنوان مصوبات سفر در رسانه‌ها مطرح شد.
اگر چه‌ با توجه به رتبه‌های نامبارک لرستان در اکثر شاخص‌های کشوری نظیر بیکاری انتظار این بود که رییس جمهور محترم این استان را در اولویت سفر و قبل از بودجه‌بندی سال ۱۴۰۱ قرار می‌دادند اما حال به هر دلیل چنانچه این توفیق پیش از این نصیب مردمان لر نشد و اینک که عمق محرومیت سراسر لرستان برای دولت هویدا شد، انتظار به‌حق مردم نگاهی ویژه به این استان می‌باشد.
هر چند در یک سفر یک روزه نمی‌توان محرومیت‌های تأسف‌بار روستاهای صعب‌العبور اغلب مناطق استان و به خصوص الیگودرز که ساکنان آن از امکانات اولیه زندگی نظیر راه دسترسی مناسب، بهداشت و درمان، آموزش، برق و آب آشامیدنی سالم بی‌بهره هستند، دیده شوند، اما قطعاً به سمع نماینده ویژه رییس جمهور که معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم دولت را در اختیار دارد رسیده است که از ۴۲۰ روستای الیگودرز تعداد ۷۰ روستا راه ارتباطی ندارند و در اکثر روستاها و در شرایط نامناسب جوی و عدم امکان پرواز بالگرد و به هنگام بیماری ساعت‌ها باید طی طریق شود تا به نخستین مرکز درمانی دست یافت و متأسفانه در بیشتر مواقع این فرشته مرگ است که بر تقدیر اهالی نوشته شده است.
سفر ریاست جمهوری به لرستان و متعاقبا حضور نمایندگان ایشان در بین مردم شهرهای لرستان گذشته از حواشی ها صحنه هایی را خلق کرد که تبلور درد و رنج بسیار این مردم است.
 فقر، طلاق، اعتیاد، بی عدالتی، افزایش سن ازدواج و‌ مهاجرت و ... و در نهایت معضل بیکاری به‌عنوان ریشه اکثر دردها که در سینه مردمان نجیب و صبور این استان حبس شده، بوقت بروز فرصت طلایی مواجه با یک مسوول مبرهن و آشکار می‌شود.
بی‌گمان اگر بخواهیم سابقه تاریخی لرستان و شجاعت مردمانش را واکاوی کنیم سراسر شجاعت و غیرت و دادخواهی است و امروز اگر بغض‌های در گلو را فرو می‌خورند نشات گرفته از پایبندی ایشان به نظام و خون هزاران شهید این دیار هست و چنانچه می‌بینید پس از گذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی به موسم حضور رییس جمهور و یا وزیر در این دیار برای بیان دردهایشان دور آن‌ها حلقه می‌زنند و یا نامه‌های بشمار مردمی تحویل مسوولان می‌شود، دلیلی بر این ادعاست که هنوز مردم به مسوولان اعتماد دارند و بی‌گمان رییس جمهور و مجموعه دولت سیزدهم باید قدردان این اعتماد باشند و پاسخ آن را با تلاش برای رفع مشکلات آن‌ها بدهند و شاید گام نخست دولت در بررسی و پاسخگویی به نامه‌های مردمی باشد و قطعاً چنانچه این اعتماد خدشه‌دار شود بازگشت آن بسیار دشوار خواهد بود.
 
کلام آخر؛
به گفته مسوولان و نمایندگان سفر رییس جمهور به لرستان مصوباتی در حوزه‌های مختلف داشته است هرچند تاکنون از مصوبات این سفر خبری منتشرنشده اما امیدواریم این مصوبات روی کاغذ باقی نمانند و به سرنوشت مصوبات و دستورات دولت‌های گذشته گرفتار نشوند و بی‌گمان نقش مسوولان و مجمع نمایندگان لرستان در پیگیری و اجرایی شدن مصوبات غیرقابل‌انکار است.

عباس شاه علی

دیدگاه‌ها  

#1 ایرج 1400-09-20 15:29
امیدواریم بالاخره مسئولین تحرکات مثبت و عملی انجام دهند.
نقل قول کردن
#2 رضا-س 1400-09-20 15:43
نرخ 12 درصد بیکاری عنوان شده از طرف وزیر کار با واقعیت های لرستان و زنان کار نور آباد تناقض دارد.نرخ بیکاری اعلامی وزیر کار اگر مبنای کاردولت و برنامه ریزان قرار گیرد فاجعه است.درضمن استان ویژه لرستان از نظر فلاکت و بیکاری طبق گفته رئیس جمهور در مجلس، درصورتیکه فاقد بودجه تخصیصی مناسب در سال 1401 باشد عملاً ظلم به مردم استان می باشد که ادامه روند سیاستهای دولت های قبلی خواهد بود.منتظر می مانیم تا اقدامات عملیاتی و اجرایی دولت را ببینیم.
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1400-09-20 19:11
همه مصوبات مربوط به دولتهای گذشته بوده که به دلیل فساد و تبعیض در گذشته اجرا نشدند باید دید ایا در این دولت اجرا می شوند؟
نقل قول کردن
#4 آریاوند 1400-09-20 23:35
فردا یکشنبه ۲۱ ام آذر رییس جمهور بودجه سال ۴۰۱ را تحویل مجلس می دهدوچون این بودجه بندی قبل از سفر به لرستان بسته شده بطور یقین هیچکدام از مشکلات لرستان ردیف بودجه ای ندارند ودر نتیجه احتمال می رود کاری برای لرستان باز انجام نشود
نقل قول کردن
#5 محبی 1400-09-21 08:05
بانظرآقای آریاوند موافقم کاملادرسته
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا