یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی/ یافته:  بر اساس برنامه اعلام‌شده، رئیس‌جمهور محترم، دکتر ابراهیم رئیسی، روز جمعه 19 آذرماه به استان لرستان سفر می‌کند.
رویکرد و سیاست کاری دولت سیزدهم، تقویت دیدارها و سفرهای استانی است.
در این رابطه نکاتی را قلمی می‌کنم:
 
1_ ما نباید باروحیه قهرمان‌پروری، یک مدینه فاضله بدون نقص ازاین‌گونه سفرها ترسیم کنیم و توقع داشته باشیم با یک سفر استانی یک مقام ارشد، همه مشکلات و مسائل استان لرستان از صفرتا صد، همگی، مرتفع شوند.
نگاه ما به‌عنوان شهروندان می‌بایست مبتنی با واقعیت‌های محیط و واقع‌بینانه باشد.
 
2_ از مدیران و نمایندگان استان لرستان توقع می‌رود دنبال تصویب تعدادی مشخص تصمیم یا پروژه در این سفر باشند.
این نکته اهمیت دارد که برای مثال، تصویب تعداد پنج پروژه یا مطالبه‌ی زیرساختی و مهم اما قابل‌اجرا برای استان لرستان، به‌مراتب، بهتر از تصویب ده‌ها یا صدها مصوبه‌‌ای است که ممکن است در اجرا، وارد کانال‌های پیچیده‌ی اماواگرها بشوند.
ما باید دنبال مصوبات و تصمیمات قابل‌اجرا، عملیاتی با اعتبارات (تخصیص‌های) مشخص و معین برویم تا بعد از تصویب، بتوانیم در اجرا، به‌سرعت، آن تصمیمات را دنبال و عملیاتی کنیم.
 
3_ در این‌گونه سفرهای استانی می‌بایست یک مکانیزم اداری، مدیریتی، اجرایی و نظارتی برای پیگیری مصوبات و تصمیمات و ضمانت اجرایی تصمیمات اتخاذشده، طراحی و اجرا شود.
بعد از پایان سفر، می‌بایست در اجرا و عمل، ضمانت اجرایی کافی برای عملیاتی شدن تصمیمات و مصوبات، وجود داشته باشد. طراحی سازوکارهای پیگیری بعد از تصویب، یک بخش مهم کار است.
 
4_ علاوه بر برگزاری نشست‌ها با مدیران استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، بهتر آن است که نشست با نخبگان دانشگاهی استان، دبیران احزاب، نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد، فعالان صنفی و اقتصادی و... نیز در این‌گونه سفرها، وجود داشته باشد.
به دیگر سخن، علاوه بر بخش‌های دولتی، بخش‌های غیردولتی نیز امکان مشارکت در سفرها و بیان مطالبات را داشته باشند.
 
5_ بخشی از روزنامه‌نگاری، روزنامه‌نگاری محلی، استانی و منطقه‌ای است. ازاین‌روست که پیشنهادم این است که یک نشست نیز با حضور خبرنگاران و روزنامه‌نگاران محلی برگزار شود و فعالان رسانه‌ای استان بتوانند دیدگاه‌های خود را با رئیس‌جمهور در میان بگذارند.
 
🔹امیدوارم سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان، دستاوردهای عینی برای ارتقای شاخص‌های توسعه داشته باشد.

دیدگاه‌ها  

#1 ع 1400-09-18 12:21
جمعه تعطیله
نقل قول کردن
#2 رضا-س 1400-09-18 15:01
مگر قرار نبود ۵ شنبه بیاد؟ دوباره برنامه اش تغییر کرد؟
نقل قول کردن
#3 عابدین 1400-09-18 20:04
از برنامه های آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری این باشد که هتل صخره ای خرم آباد کهخ سی سال است اصلا افتتاح نشده ونما ی شهر خرم آباد را خراب کرده وباعث عدم توسعه نیافتگی استان لرستان وشهر خرم آباد شده را افتتاح وتکمیل نماید
نقل قول کردن
#4 افلاک 1400-09-18 21:16
چرا ریس جمهور جعمه آمده روز تعطیلی که ۹۰ درصد شهر خواب واستراحت هستند باید روز عادی میامد میدید اوضاع شهر و استان رو فکر کنم ریسی مثل احمدی نژاد و روحانی دستاورد و برنامه ای نداشته باشه
نقل قول کردن
#5 دانیال 1400-09-18 22:07
چطور میتونیم نامه برای آقای رئیس جمهور بنویسیم و تحویل بدیم
نقل قول کردن
#6 سلاحورزی 1400-09-19 14:24
راه آهن دورود خرم‌آباد اندیمشک را بعد از 12 سال از کلنگ زنی تکمیل کنید و به افتتاح برسانید بیکاری در لرستان خیلی بالاست. سایت مردمی یافته خودت پیگیر باش
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا