یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجتبی پسند/ پلدختر: همان‌گونه که مقدمه یک کتاب، معرف زیبایی، ارزشمندی و پرمحتوایی کل اثر است، ارزش هر شهر نیز به مقدمه که ورودی آن است، بستگی دارد. ورودی هر شهر، سیمای آن شهر و در حقیقت ویترین و نماد آن منطقه محسوب می‌شود و اولین فضایی است که مسافران با آن برخورد می‌کنند لذا ورودی شهر به‌عنوان اولین و آخرین سکانس مواجهه مهمان از اهمیت فراوانی برخوردار است و مسافران با دیدن وضعیت ورودی، سیمایی از وضعیت کلی آن شهر از وضعیت نظافت و پاکیزگی، خدمات شهری و... را در ذهن متصور می‌شوند.




مبادی ورودی یک شهر همیشه به‌عنوان نگین آن شهر باید موردتوجه واقع شود اما متأسفانه با نگاهی به ورودی‌های شهر پل‌دختر چیزی که به چشم نمی‌خورد زیبایی این ورودی‌ها است و تاکنون اقدام اساسی برای بهبود آن صورت نگرفته است.
یکی از مهم‌ترین عناصر زیبایی ورودی یک شهر، فضای سبز می‌باشد که متأسفانه با نگاهی به ورودی شهر پل‌دختر از جنوب و شمال، چیزی که به چشم نمی‌آید زیبایی این ورودی‌ها است. بلوار ورودی جنوبی پل‌دختر از سمت شهر سراب حمام به دلیل فقر فضای سبز به کویر برهوت شبیه می‌باشد و از طرفی فضای سبز واقع در بلوار این ورودی، مکانی برای رویش گیاهان می‌باشد که این روز‌ها خشک شدن آن‌ها جلوه نازیبای به این مکان داده است. ورودی شمالی این شهر نیز بعد از سیل ۹۸ به تلی از خاک و آورده سیلابی تبدیل شده است.
عدم جمع‌آوری نخاله‌های ر‌ها شده و آورده‌های سیلابی، ورودی و خروجی این شهر را نازیبا کرده است و پاک‌سازی مسیر و معابر ورودی و خروجی از ضایعات خاک و نخاله، هنوز صورت نگرفته است.
خرابی و چاله‌چوله‌های آسفالت و عدم رنگ‌آمیزی سرعت کاه‌ها از دیگر معایب ورودی و خروجی پل‌دختر می‌باشند
یکی دیگر از جلوه‌های نازیبای ورودی پل‌دختر از سمت جنوب، فعالیت کارواش‌ها می‌باشند. این آلونک‌ها، ورودی پل‌دختر به طول سه کیلومتر را بسیار زشت کرده و در کنار هر آلونک وسایل کار و بی‌نظمی در کارواش‌ها به‌وضوح دیده می‌شود و می‌طلبد مسئولان نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام نمایند و با برنامه‌ریزی برای فعالیت کارواش‌ها، منطقه‌ای جداگانه برای این واحد‌ها تعیین و آن محل را جدول‌کشی کند تا آب‌های مصرفی از سوی کارواش‌ها به این جداول هدایت شوند.
از مهم‌ترین مشکلات ورودی شهر پل‌دختر می‌توان به عدم پاک‌سازی حریم جاده، آب شکستگی و پرتگاه‌های خطرناک که هیچ‌گونه گاردریلی نیز نصب نگردیده است (ورودی شمالی)، عدم روشنایی ورودی شمالی، وانت‌بارهایی مستقرشده در ورودی که بدون رعایت حریم جاده و مسیر‌ها اقدام به فروش سوغات کرمانشاه می‌کنند و... اشاره کرد که ورودی پل‌دختر را نازیبا کرده‌اند.
آیا مسئولینی که مدام از ورودی‌های شهر می‌گذرند چشم خود را به روی این موضوعات بسته‌اند؟ آیا این در‌شان شهروندان است که به‌جای گل و گیاه در ورودی شهر، این روز‌ها باید این جلوه‌های نازیبا و تل‌های از خاک را مشاهده کنند؟ از بین بردن این علف‌های هرز در بلوار و پاک‌سازی معابر و ورودی‌های شهر از نخاله‌ها چقدر هزینه‌بر است که تاکنون اقدامی نشده است!؟

دیدگاه‌ها  

#1 میرمقدم 1400-09-18 20:27
روزانه 30 هزار بشکه نفت از میدان نفتی سرکان پلدختر لرستان به پالایشگاه کرمانشاه میرود بعد خود پلدختر پالایشگاه نفت ندارد چرا؟؟؟ :cry:
نقل قول کردن
#2 پگاه 1400-09-21 17:21
ورودی شهر های لرستان جلوه زیبایی ندارند مسولین محترم استان لرستان و صداوسیمای مرکزاستان لرستان پیگیروضعیت ورودی های شهرهای استان باشند . استان لرستان بایدنگین درخشان زاگرس باشد .محرومیت و فقر و توسعه نیافتگی لرستان و نبوداعتبارات از ورودی شهرهای استان هم هویداست و فریادمی کشد لرستان را دریابیدوبه دادمردمش برسید. انبوه دستفروشان چه با ماشین چه آنهاکه بساط در خیابانها و پیاده رو های بازارشهر پهن می کنند همه دلالت بر فقروبیکاری و عدم توجه مسئولین وندادن اعتبارات است . چرا جوانان تحصلکرده از لرستان مهاجرت می کنند وبه قم واصفهان وتهران و..مهاجرت میکنند ودرکارخانه ها وبیمارستانها وهتل ورستوران و...کارگرونگهبا ن و نظافت چی و..میشوند تانیازمنددیگران نشوندودست به سوی کسی درازنکنندودرآمد شان حلال باشد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا