یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

که رحمت بر آن تربت پاک باد
«با کسب اجازه از محضر همه متخصصین حوزه آب»
ظریفی تاجرزاده در نقلی طنزگونه می‌گفت:
 «مرحوم پدربزرگم مکرر و مؤکد حتی در واپسین لحظات عمر خویش فرزندان و نوادگان را پند و اندرز می‌داد:
«روله! هر موقع از کسی طلبی داشتی در زمان سررسید هر چه از مال از دست رفته را به تو دادند همان لحظه بگیر و جر و بحث و دعوا را بگذار برای زمان وصول مابقیِ طلب از دست رفته!»
عملیات اجرایی پروژه سد مخمل‌کوه با ظرفیت ۶۰ میلیون مترمکعب (۵۵ میلیون مترمکعب شرب و ۵ میلیون مترمکعب صنعت برای لاستیک‌سازی و...) چند سال پیش در راستای تأمین، یکپارچه‌سازی و سالم‌سازی آب شرب شهر خرم‌آباد با حضور وزیر نیرو و مسئولین استان به شهادت مخمل‌کوهِ همیشه استوار و مردمانِ عزیز و رنج کشیده این دیار، به پیمانکاری: شرکت راه‌سازی و عمران ایران آغاز به کار کرد و در پایان دوره نمایندگی ما با پیشرفت نزدیک به ۳۰ درصد هم اکنون مورد کم‌توجهی قرار گرفته است. (لطفاً اگر صرفاً به نیت تفریح هم که شده یک روز این پروژه را از نزدیک ببینید.)
 
  پروژه سد زیبا محمد مطالبه مردم شریف دهستان ازنای سگوند به  پیمانکاری شرکت طره سازه خرم شروع بکار کرد و با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم‌اینک تعطیل شده است و....
اما سؤال مهم افکار عمومی  امروز این است :
در این مدت با تخصیص‌های دریافت شده چکار کردید؟!
 
سال‌هاست دغدغه داران از کمی حق آبه سخن می‌گویند اما دریغ از اینکه حتی یک مرتبه کسی به سرنوشت تخصیص‌های اخذشده‌ی سالیان گذشته اشاره کند و یا احیاناً پیگیری نماید!
 
از میزان یک میلیارد و صد میلیون مترمکعب تخصیص در اختیار استان لرستان فقط ۲۰۸ میلیون مترمکعب آن به بهره داری رسیده، بین دویست تا سیصد میلیون مترمکعب در حال اجراست و اما ۶۰۰ میلیون مترمکعب دیگر اصلاً اجرا نشده است!
بهتر است بگوییم روایت است (به گفته برخی از کارشناسان حوزه آب که یک آمار تقریبی اعلام نمودند) برای تکمیل پروژه‌های در حال اجرای استان (به نرخ تورمیِ نوروز ۱۴۰۰) چیزی قریب به شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است!
در صورتی که کل اعتبار این پروژه‌ها در سال جاری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان بوده یعنی اگر با همین روال و اعتبار پیش برویم انشاالله به یاری حق حدود ۳۰ سال دیگر همین پروژه‌های تاریخ‌مصرف گذشته که خود به‌هیچ‌وجه کفاف توسعه احتمالِ در حد نیاز استان را نمی‌دهند، به بهره‌برداری خواهند رسید!
 
اجرای مخزن ۱۰ سد دیگر که تخصیص آن‌ها را در اختیار داریم به‌طور تقریبی به نرخ امروز نیازمند (چهار هزار میلیارد تومان) می‌باشد!
 
ایها الناس!
 آذرماه فصل بودجه است و سفر رییس جمهور در پیش، تذکر می‌دهیم که از حفظ و سرعت بخشی به تکمیل احتمالی داشته‌ها و پروژه‌های موجود غافل نباشید!
🔸 مناسب است عزیزان توجه داشته باشند به دلایلی ازجمله:
 
خشک‌سالی‌های بی‌رحمانه، مسائل زیست‌محیطی، تنش‌های آبی، گرمایش زمین، تغییرات اقلیمی و... شورای عالی آب هر چند سال یک‌بار در تخصیص‌های اجرانشده استان‌ها بازنگری می‌کنند که هیچ بعید نیست با این همه کم‌کاری و سهل‌انگاری در آن زمان سهم استان لرستان جز نگاه‌های حسرت‌بار برای فرصت‌های از دست رفته چیزی نباشد!
 
🔸پاسخی به افکار عمومی:
 
 می‌دانیم حتماً پرسیده می‌شود خود شما در دوران نمایندگی برای مشکلات این حوزه چکار کرده‌اید؟!
در پاسخ باید عرض کنیم:
 
۱-دریافت تخصیص سدهای مخمل کوه، کاکا شرف، کاسیان، زیبا محمد، داربلوط و...که طی مجوز شماره ۹۸/۳۸۱۷۴/۷۰۰ در تاریخ ۱۳۹۸/۸/۸ که به پیوست می‌آید.
٢- استارت اجرای پروژه سد مخملکوه
٣- استارت اجرای پروژه سد زیبا محمد
۴- مطالعه سد داربلوط
۵- پیگیری‌های سد بختیاری که در این مقال نمی‌گنجد.
و اما در پایان،
🔸 فرض کنیم؛ در سفر آتی رئیس‌جمهور محترم تخصیص جدیدی دریافت شود، چه تضمینی وجود خواهد داشت که به سرنوشت پروژه‌ها و تخصیص‌های گذشته دچار نشود؟!
امیدوار و متوقعیم، کنش‌گرانِ این عرصه به موازات استمرار مطالبه گری در بحث تخصیص، بحث اجرا را نیز پیگیر شوند تا زین پس نگویند:
یه تفنگ کی بونش...
(این تفنگ چه کسی تیراندازی کند)
محمد بیرانوندی/ آذرماه 1400



 توضیح: مطالب ارسالی، لزوماً دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند اما مطابق فلسفه‌ي رسانه‌های بی‌طرف، آمادگي داريم نوشته‌ها و دیدگاه‌های دیگران را نیز در خصوص این موضوع و موضوعات مختلف به‌شرط رعایت قوانین مطبوعات، منتشر نماییم.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1400-09-03 17:12
هیچ تضمینی نیست هر کسی میاد ی کلنگی بجای کلنگ های قبلی میزنه مردم را سرگرم می کنند و مردم هم با کف و هورا استقبال می کنند اما واقعیت این است که 90 درصد طرحها بعلت نداشتن اعتبار تعطیل شده اند.
نقل قول کردن
#2 فرهاد 1400-09-03 19:24
اگه آنقدر که برای استخدام بی ضابطه قوم و خویش و هم باندیهاتون کار کردید یک دهمش هم کار عمرانی پیگیری میکردید خرم آباد متحول میشد چون دولت در اختیار شما بود وبه نمایندگان مخالف اهمیت نمیداد.
نقل قول کردن
#3 فرزاد 1400-09-03 20:35
خدایا گوش شنوایی پیدا شود...به نکته خوبی اشاره کردند...رئیس جمهور به زودی به استان سفر میکند...استاندا ر و نمایندگان مجلس به هوش باشند که فرصت سوزی نکنند ...مطالبه گر باشند ...فقط اکتفا به کلنگ زنی نکنند...8 سال پیش کلنگ لاستیک سازی خرم آباد به زمین زده شد...کو؟ کجاست؟ کدام کارخانه؟ جز یک زمین بایر و یک تابلو چیزی دیده نمیشود..گیریم که چند سال آینده افتتاح شود ولی دیگر به دردی نمیخورد چون باید در زمان خودش افتتاح میشد و جوابگوی آن زمان بود نه الان
نقل قول کردن
#4 فرزاد 1400-09-03 20:39
در ادامه نظر قبلی ...باید عرض کنم که حدود سی سال پیش هم کلنگ پتروشیمی خرم آباد را مرحوم دکتر حبیبی به زمین زدند...در آن زمان من جوانی بودم که تازه از خدمت مقدس سربازی برگشته بودم...امید داشتم که طی چهار سال که من تحصیلات لیسانسم را تمام کنم کترخانه افتتاح خواهد شد... و من نیز
انجا مشغول به کار میشوم چون مدرک مرتبط بود...اما چه شد...بیست سال بعد افتتاح شد...من کجا بودم...؟ به میانسالی رسیدم و هنوز شغل درست درمونی ندارم
نقل قول کردن
#5 فرزاد 1400-09-03 20:47
رئیس جمهور محبت کنند که بودجه طرح های نیمه تمام گذشته را تامین کنند ممنونیم...نیازی به کلنگ زنی جدید نیست...کارخانه سیمان...هتل سخره ای...اتمام پروژه بزرگراه خرم آباد بروجرد اراک...تکمیل کارخانه فولاد ازنا...تکمیل سد های نیمه تمام و نیمه کاره راه اندازی مجدد پارسیلون و یخچال سازی و کارخانه پوشاک خرم آباد...تمیکل کامل نیروگاه برق خرم آباد و بروجرد...و ده ها طرح نیمه کاره دیگر که حقیر حضور ذهن ندارم که عنوان کنم...بقیه را شما بگید
نقل قول کردن
#6 ناشناس 1400-09-04 00:25
سخنتون بجاست.
نقل قول کردن
#7 شهروند 1400-09-04 13:10
ای بابا این نیز بگذرد. تاهستن هیچ وقتی میرن ازدیگری نقد میکنن
نقل قول کردن
#8 شیخ صالح 1400-09-04 14:20
ریئس جمهور به بقیه مناطق لرستان توجه کند که در فقر مطلق هستند تخصیص همه بودجه به خرم آباد نتیجه ای ندارد چونکه مردم خرم آباد مطالبه گر نیستند و سرنوشت طرح ها همین می شود که می بینیم از طرفی به دلیل طایفه بازی شدید در خرم آباد پیمان کار های انتخاب شده برای پروژه بودجه را حیف و میل می کنند و عملا کاری انجام نمی دهند و دچار یک کلاف سر در گم می شویم لذا لازمست از خرم آباد بی خیال شویم و به بقیه شهر های محروم استان برسیم
نقل قول کردن
#9 مرادی 1400-09-07 20:40
من فوق لیسانس ادبیات دارم از دانشگاه دولتی با معدل 18 بعد میریم آموزش پرورش حتی حق التدریسی بمن نمیدن میگن در دوره نماینده قبلی خرم‌آباد اینقدر تو آموزش پرورش استخدام کردند که ظرفیت پذیرش تا سالها تکمیل است
نقل قول کردن
#10 دیناروند 1400-09-07 20:42
پس چرا در دوره خودتون این حرفها را نزدید؟ فقط استخدام بی مجوز کردید. خب اون زمان اینهارو میگفتید
نقل قول کردن
#11 اسدی 1400-09-07 20:52
زمان نمایندگیت که فقط حقوق معلمها میگفتی پس چرا اون زمان این مسائل رو نگفتی و سکوت کردی داداش؟؟؟
نقل قول کردن
#12 فریاد 1400-09-09 00:56
حالا کی بود کی بود من نبودم جنابعالی چهار سال دستت بود چکار کردی ؟ این سدهایی که جنابعالی میفرمایی پیگیر بودی نمیشه اسم سد روشون گذاشت .درضمن سد بختیاری چرا در این مقال نمی گنجد .بنده ای رو با اطلاع کامل عرض می کنم .1 پیمانکار سد بختیاری داماد جناب مخبر معاون اول رئس جمهوره شرط احداث این سد اینه که زمینهای لرستان و چارمحال و بختیاری که به زیر آب میرن طبق نقشه جدید به استان خوزستان ملحق بشه ............وای ن همه در زمان وکالت شما و سلف و سبق شما اتفاق افتاده
نقل قول کردن
#13 فریاد 1400-09-09 23:06
فقط استارت زدن هیچ پروژه ایی تکمیل نشده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا