یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سقف بالای سر یکی از ملزومات و بدیهی‌ترین نیاز همه انسان‌هاست. هزینه‌های سرسام‌آور و قیمت بالای زمین، مصالح ساختمانی، نیروی کار و... عملاً خانه‌دار شدن را به آرزو‌های دست‌نیافتنی خیلی‌ها به‌ویژه جوان‌تر‌ها بدل کرده است و خانه‌دار شدن برای هرکدام چیزی شبیه رؤیاست. بی‌توجهی به مشکلات مسکن و سرپناه در افزایش سن ازدواج، افزایش نرخ طلاق و... اثرگذار هست.
 چالش مسکن به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سال‌های اخیر تبدیل شده و بسیاری از جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده به سد بزرگی به نام «نداشتن واحد مسکونی و عدم توانایی تأمین آن و هزینه سرسام‌آور مستأجری» برخورد کرده‌اند.
 ساخت سالی یک میلیون واحد مسکونی یکی از مهم‌ترین شعار‌های رئیسی در ایام انتخابات بود. دولت سیزدهم رؤیای ساخت سالی یک میلیون مسکن را در سر دارد و قرار است در این طرح اقشار کم درآمد و فاقد مسکن خانه‌دار شوند. طرح نهضت ملی مسکن، یکی از طرح‌ها برای ساخت مسکن توسط دولت‌هاست‌.
 طرح جهش تولید مسکن با روی کار آمدن دولت سیزدهم کلید خورد و حالا در مرحله ثبت‌نام قرار دارد. از روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه سامانه ثمن به آدرس http://saman. mrud.ir برای ثبت‌نام متقاضیان متأهلی که فاقد مسکن هستند و تاکنون از تسهیلات دولتی مسکن استفاده نکرده و حداقل ۵ سال در شهر مدنظر ساکن بوده، به مدت یک ماه باز شده است.
 اجاره بهای سنگین در شهرستان پل‌دختر که بیکاری در آن بیداد می‌کند، کمر نان‌آور خانواده را خم کرده است. متقاضیان پل‌دختری با هزاران امید و آرزو و رؤیای خانه‌دار شدن و خلاص شدن از خانه بدوشی و مستأجری، خواستار ثبت‌نام در این طرح می‌باشند اما عجیب اینکه نام پل‌دختر در سامانه موردنظر وجود ندارد.
 روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لرستان «کمبود زمین و عدم شناسایی زمین در گذشته» را دلیل عدم ثبت شهرستان پل‌دختر در سامانه جامع طرح جهش تولید مسکن می‌داند و این در حالی است که به گفته غلامرضا نصیری عضو سابق شورای شهر پل‌دختر، اداره کل راه و شهرسازی لرستان حداقل ۱۵۰ قطعه زمین مسکونی در شهر پل‌دختر در اختیار دارد. (۲۰ قطعه در کوی نیکان و ۱۳۰ قطعه در سایت ۸ هکتاری فرهنگیان)
 چرا با وجود ۱۵۰ قطعه زمین مسکونی متعلق به دولت، دلیل عدم امکان ثبت‌نام شهروندان پل‌دختر در سامانه ثمن، کمبود زمین دولتی بیان شده است؟!‌امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی در اولین فرصت با حل مشکلات و درج و بارگذاری این اراضی در سامانه، امکان ثبت‌نام شهروندان پل‌دختری در طرح جهش تولید مسکن را فراهم نمایند تا شهروندان از مواهب این طرح ملی بی‌بهره نمانند.
 
مجتبی پسند
 

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1400-08-05 17:05
از میدان آزادی تا میدان استانداری لرستان ترافیک وحشتناک است چون پل گپ خرم‌آباد قدیمی است و ظرفیت و گنجایش این همه ماشین ندارد لطفا یک پل بزرگ در بالادست پل گپ بسازید. لطفا پیگیری کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا