یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی/ یافته: مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، نشست خبری خود را با رویکرد پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه استان برگزار کرد.



در این نشست خبری که عصر شنبه، اول آبان‌ماه در سالن جلسات کمیته امداد (خرم‌آباد) برگزار شد خبرنگاران درباره‌ی موضوعات مختلف مرتبط با توسعه‌ی استان پرسش‌های خود را مطرح کردند و محمودوند نیز به پرسش‌های اصحاب رسانه، پاسخ داد.
یکی از پرسش‌های خبرنگاران درباره چگونگی انتصاب استاندار فعلی لرستان بود.
مرتضی محمودوند توضیح داد که برای اولین‌بار، با اجماع و موافقت هر 9 نماینده استان لرستان در مجلس شورای اسلامی یک نفر به عنوان گزینه‌ی پیشنهادی مجمع نمایندگان برای منصب استانداری لرستان معرفی شد.
اما دولت (وزارت کشور) برخلاف نظر مجمع، گزینه‌ی خودش را به عنوان استاندار منصوب کرد در حالی که قبلاً قول داده بود به نظر نمایندگان، توجه کند.
همچنین قول داده بودند که استانداری لرستان از نوع ویژه باشد که فعلاً تا این لحظه، محقق نشده است.
محمودوند از همگان خواست در هر جایگاهی که هستند حالا که استاندار لرستان منصوب شده است به وی کمک کنند در انجام برنامه‌های توسعه‌گرایانه برای پیشرفت استان لرستان، موفق شود.
همچنین محمودوند تشریح کرد که با تلاش شبانه‌روزی که صورت گرفت موفق شد این مهم تحقق یابد که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای اولین‌بار بودجه‌ی استان لرستان به طور محسوسی افزایش یابد.
وی تصریح کرد که برخی‌ها در بالا (تهران) دنبال این رفتند که سدسازی‌های لرستان متوقف و از ردیف‌های بودجه‌ای حذف شوند و حتی برایشان مهم هم نبود که این سدسازی‌ها به متروکه تبدیل شوند!
اما با حضور اثرگذار در کمیسیون تلفیق اجازه داده نشد بودجه استان کاهش پیدا کند و بلکه چند برابر هم افزایش یافت که این موضوع بی‌سابقه بوده است.
وی راهیابی به کمیسیون تلفیق توسط یک نماینده استان کمتربرخورداری همچون لرستان را یک دستاورد مهم دانست؛ چون‌که هیچ‌گاه اجازه داده نشده است استانی کم‌برخوردار همچون لرستان در این سطح اثرگذار باشد.
نماینده خرم‌آباد و چگنی تشریح کرد که مطالبات مردم استان را از طریق علمی و منطقی پیگیری کرده است و در آینده نیز پیگیری می‌کند و در این مسیر اهل کوتاه‌آمدن از حقوق مردم استان لرستان نیست.
وی‌ پدیده‌ی شوتی‌سواری را معلول فقر و بیکاری دانست و تصریح کرد که تا زمانی که فقر و بیکاری باشد شوتی‌سواری هم هست و جوانان استان از فشار فقر و بیکاری، به سوی شوتی‌سواری می‌روند و پلیس نباید به سوی آن‌ها، گلوله شلیک کند؛ زیرا شوتی‌سواری، خودش یک معلول است نه علت.
 
مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران که عصر روز شنبه، اول آبان‌ماه برگزار شد توضیح داد که همواره در طول سال‌ها از نظر بودجه‌ای و توسعه‌ای بر سر لرستان کلاه رفته است!
وی تشریح کرد که گاهی حتی خیانت‌هایی هم صورت گرفته است!
محمودوند توضیح داد که به عنوان یک نماینده توانسته است با حضور اثرگذار در کمیسیون تلفیق مجلس، مانع پایمال شدن حقوق بودجه‌ای و توسعه‌ای استان لرستان شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، توضیح داد که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه ارتباط رسمی با طالبان ندارد و گاهی اگر ارتباط‌هایی آن هم بسیار موردی و معدود باشد برای دفاع از حقوق مردم از جمله جلوگیری از تضییع حقوق زنان و کودکان خواهد بود وگرنه هیچ‌گونه ارتباط رسمی وجود ندارد و طالبان ساخته‌ی سرویس‌های امنیتی قدرت‌‌های بزرگ غربی و سرویس‌های امنیتی منطقه است.
وی توضیح داد که جمهوری اسلامی ایران از نظر قدرت دفاعی به پیشرفت‌های بسیار بزرگ و مهمی دست یافته است و یک کشور بسیار مقتدر در این زمینه است اما آنچه می‌تواند برای ما به عنوان یک تهدید جدی عمل کند مشکلات داخلی کشور است که باید همه تلاش کنیم این‌گونه مشکلات به‌ویژه مشکلات معیشتی رفع شوند.
وی در مورد قانون کسب و کار تصویب شده در مجلس هم توضیح داد که قبول دارد اندکی این تصویب شتابزده بوده است و البته کلیت موضوع تصویب شده است که جا دارد چکش‌کاری‌های کاملاً کارشناسی شده‌ی بیشتری روی آن صورت گیرد.
نماینده خرم‌آباد و چگنی توضیح داد که بستر فضای مجازی یک ظرفیت برای انجام کارهای خوب فرهنگی همچون تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه از طریق نرم‌افزارهای ترویج کتابخوانی است و باید از فضای مجازی، برای این‌گونه اقدامات مثبت فرهنگی و اجتماعی هم استفاده کرد.
وی تصریح کرد اگر هر وزیری در دولت در مورد حقوق مردم استان لرستان کوتاهی کند بی‌درنگ از ظرفیت و ابزارهای قانونی نمایندگی همچون طرح سؤال، تذکر و حتی استیضاح استفاده خواهد کرد و در راه دفاع از حقوق مردم استان لرستان، اهل کوتاه‌آمدن و مماشات با هیچ شخصی نیست.



توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 دلسوز 1400-08-02 01:27
دست بردار از حرف از عملکرد وکارهای ودستاوردت بگو بااستاندار چکارداری توسط وزارت کشور انتخاب شد چون باب میل شما نیست ناراحتی با طالبان چکارداری به خدا لرستان از افغاستان بدبخت تر است .....
نقل قول کردن
#2 شیخ حسن 1400-08-02 12:21
ممنون آقای محمودوند انشالله همچنان به فعالیت برای خدمت به لرستان ادامه دهید و تحت تاثیر حرف اشخاصی مثل دلسوز قرار نگیری که از همان باند هستند که بدون نظر نمایندگان مردم یک نفر را انتصاب کردند که نتیجه آنرا چهار سال دیگر خواهند دید
نقل قول کردن
#3 عباس 1400-08-02 16:25
آقای محمودوند نماینده خرم آباد هتل صخره ای خرم آباد را زودتر تکمیل وافتتاح نمایید
نقل قول کردن
#4 سلاحورزی 1400-08-02 21:12
نمایندگان خرم‌آباد با کارآفرینان و اقتصاددانان جلسه بگذارند و راهی پیدا کنند که با سرمایه‌داران داخلی و خارجی صحبت کنند تا طرح های ناتمام و بلاتکلیف را به سرانجامی برسانند مثل کارخانه سیمان و هتل پارک صخره‌ای و دهها طرح دیگه که سالهاست موزه شدند
نقل قول کردن
#5 میرزاوند 1400-08-02 21:14
خواهش میکنم سایت مردمی یافته گزارشی تهیه کند که چرا پل گپ (صفوی) خرم‌آباد یک جایگزین ندارد؟؟؟ هر روز از میدان آزادی تا میدان استانداری لرستان ترافیک سنگین است خرم‌آباد پارکینگ طبقاتی ندارد واقعا خسته شدیم از ترافیک و راه بندان. یک فکری کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا