یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی/ یافته:
در کنار تپه باستانی ماسور که در ورودی اصلی جنوب شهر خرم‌آباد قرار دارد سالهاست یک پارکینگ توقیف خودرو وجود دارد که منظره‌ای زشت برای ورودی شهر رقم زده است.
خودروهایی که توقیف شده‌اند در این پارکینگ هستند و برخی از آنها سالهاست خاک می‌خورند!
وقتی یک مکان و محل همچون تپه باستانی ماسور از جمله مکان‌های تاریخی به حساب می‌آید حریم آن نیز بایستی ساماندهی و زیباسازی بشود.
اگر حریم تپه باستانی ماسور، مخروبه بشود و محل تجمع معتادان متجاهر یا اینکه در کنار آن یک پارکینگ بدقواره از خودروها وجود داشته باشد خود به خود چشم‌انداز این تپه، زشت و زننده خواهد بود.
به ویژه آنکه محله ماسور، ورودی اصلی شهر خرم‌آباد از سمت فرودگاه و جنوب است و طبیعی است که بایستی از منظر زیباسازی و منظر شهری، کالبدی زیبا و جذب‌کننده داشته باشد.
در این زمینه ضرورت دارد شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به ریاست رضا بیرانوند و نائب رئیسی مجید دریکوند و همچنین شهردار خرم‌آباد، سعید فتوحی و فرمانده پلیس استان لرستان، سردار الهی، یک همکاری مشترک مجدانه با همدیگر در این زمینه داشته باشند و پارکینگ خودروهای توقیفی را از این محل و از مکان ورودی اصلی جنوبی شهر خرم‌آباد، خارج کنند.
همانگونه که توصیف کردم اگر به محل این پارکینگ بروید خواهید دید سال‌هاست برخی خودروهای آن، خاک می‌خورند و گرد و خاک بر روی آنها نشسته و مشخص نیست بالاخره وقتی یک خودرو توسط پلیس و به هر علتی توقیف می‌شود چه زمانی باید تعیین تکلیف شود؟
آیا  آن خودرو بایستی سال‌ها در پارکینگ نگه‌داری شود و سال‌ها، خاک بخورد و بدون استفاده بماند؟!
چه خوب است در این زمینه، دادستان محترم مرکز استان لرستان هم یک راهکار قانونی برای تعیین تکلیف اینگونه خودروها پیدا کنند.
آنچه توقع است اینکه محل این پارکینگ که در کنار تپه باستانی ماسور قرار دارد از محل فعلی به مکان دیگری منتقل بشود و حریم تپه باستانی ماسور را کسب و کارهای متناسب با تاریخ و تمدن لرستان همچون صنایع دستی تشکیل بدهند.

دیدگاه‌ها  

#1 لر نژاد 1400-07-07 08:45
احسنت این پارکینگ باید به خارج شهر منتقل شود
نقل قول کردن
#2 مهرداد شهاوند 1401-11-16 10:31
پل ماسور خرم‌آباد و دیواره ساحلی آن از سال ۱۳۹۶ شروع شده و با بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی، نزدیک دو ساله متأسفانه بحال خود رها شده و شهرداری خرم‌آباد آنرا تکمیل نمی‌کند. ورودی خرم‌آباد از فرودگاه تا میدان بسیج(شمشیرآباد) باید زیباسازی شود چون تمام مسئولان کشوری و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تمامی مسافران و گردشگران از این مسیر بین‌المللی تردد می‌کنند و موقعیت فوق‌العاده تجاری_اقتصادی خوبی دارد فقط شهرداری باید شهرداری منطقه ۴ را تاسیس کند و باندکندرو از فرودگاه تا میدان شقایق بسازد، خط کشی خیابانها، آسفالت، روشنایی، درختکاری و فضای سبز، انتقال پارکینگ نیروی انتظامی در تپه ماسور به خارج شهر، تشویق مردم به سرمایه‌گذاری دراین مسیر و...می‌تواند به زیبایی و پیشرفت خرم‌آباد کمک کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا