یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عباس شاه علی: این روز‌ها شیوع ویروس منحوس کرونا از یک‌سو و مشکلات اقتصادی هم از سویی دیگر پا بر گلوی مردم گذاشته و زندگی را در بدترین شرایط خود قرار داده است.
اما این تمام ماجرا نیست، زیرا آنچه که موجب شده مردم این شرایط را اگر چه با سختی، تحمل نمایند امید به آینده و بهبود شرایط می‌باشد و قطعاً گذر از این بحران‌ها مستلزم امنیت روحی و روانی می‌باشد.
متأسفانه این روز‌ها اخبار درگیری‌های منجر به قتل سوهانی بر روح و روان مردم شده است،
منازعاتی که از آلات ضرب‌وجرح نظیر چوب و چماق و چاقو به آلات قتاله همچون سلاح‌های شکاری و حتی جنگی مبدل شده است.
به‌راستی ما مردم را چه شده است که هر روز با اصول دینی و اخلاقی و انسانی بیشتر فاصله می‌گیریم؟! تا جایی که تحمل یکدیگر را در حد و اندازه یک گفت و شنود ساده نداشته و بردباری و کظم غیظ را به فراموشی سپرده‌ایم و جای تأسف است که پس از بررسی، دلایل و انگیزه بروز بیشتر نزاع‌های منجر به قتل پیش‌پاافتاده و واهی و در نتیجه یک سو تفاهم می‌باشد.
از اختلافات ملکی و مالی گرفته تا مشاجره بر سر نوبت و یک سو تفاهم و... همه و همه هر چه باشند بهای عادلانه‌ای برای داغ‌دار شدن چندین خانواده و ایجاد ناامنی و جریحه‌دار شدن روح و روان جامعه نیست.
به‌راستی چه کسی پاسخگوی پدران و مادران و کودکان و همسرانی است که از ناحیه این منازعات بیهوده داغ فقدان عزیز تا ابد بر دلشان می‌نشیند؟!
متأسفانه رواج حمل اسلحه‌ی شکاری و جنگی و استفاده نامتعارف از آن‌ها به معضلی در مقابل امنیت مردم و حتی مسوولان انتظامی و قضایی برای روند صحیح تأمین امنیت مبدل شده است و سلاحی که روزگاری برای تأمین امنیت عشایر و روستاییان در مقابل حملات حیوانات وحشی کار برد داشت، امروز برای ایجاد نا امنی در جامعه مورداستفاده قرار می‌گیرد.
اگر چه پیش از این در رابطه با معضلاتی که از ناحیه حمل سلاح‌های گرم و استفاده نا متعارف از آن‌ها در مراسم عزا و عروسی و... نوشته‌ایم و از مسوولان برای رفع این مشکل طلب تدبیر و چاره‌اندیشی نموده‌ایم، اما متاسفانه در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد و هر روز شاهد انتشار اخبار نا گوار قتل به‌واسطه سلاح گرم در سراسر کشور می‌باشیم که باز هم اظهار امیدواری می‌کنیم بزرگان و ریش‌سفیدان، متولیان فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات و همه عزیزانی که توان و ظرفیت‌های گام برداشتن در راستای رفع این مشکل را دارند، در امر مهم فرهنگ‌سازی تلاش نمایند و نمایندگان مجلس نیز ضمن بررسی عواقب وفور سلاح در دست مردم، یک اساسی بازنگری جهت قوانینی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از ناحیه حمل سلاح و چگونگی صدور مجوز حمل اقدام نمایند.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1400-06-19 00:14
با سلام: نوسته ای بجا و صحیح است. متاسفانه این موضوع باعث سلب آسایس مردم شده است و عده ای از اراذل و اوباش اقدام به تخریب اموال مردم و حتی قتل افرادی بیگناه میشوند و کار را بجایی رساندن که به روی پرسنل نیروی انتظامی نیز اسلحه کشیده و تیراندازی مینمایند.
به اندازه کافی قانون در زمینه برخورد با ابن معضل وجود دارد اما عزمی راسخ در برخورد وجود ندارد.
بنده یکی از متضررین این موضوع هستم و علبرغم پیگیری و معرفی افراد متهمی که قبل از تیراندازی اقدام به تهدید نموده اند و تهدید خود را عملی نموده اند متاسفانه دستگاههای مسئول قاطع نیستند و میگویند ادله کافی نیست و متهم رو احضار نموده ایم و اظهار نموده که ما نبوده ایم. خوب معلوم است که هبچ مجرمی جرم خود را قبول نمیکند. لذا بایستی از طریق پلیس آگاهی به کمک بیاد تا افراد مجرم دستگیر و به سزای اعمال مجرمانه اش برسد. وگرنه شاهد تکرار اینگونه جرایم هستیم و خواهیم بود .
نقل قول کردن
#2 شهروند 1400-06-19 00:17
سایت یافته نظر بنده رو نشر بده ...
--------------------------
یافته: شما حاضری نیستی نام واقعی خودتان را بنویسید.... بعد توقع دارید پیامهایی که حاوی توهین و افترا است را منتشر کنیم...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا