یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

✍️ شهرام شرفی/ یافته: چند هفته‌ای است که شورای جدید شهرهای کشور از جمله شهر خرم‌آباد شروع به فعالیت کرده‌اند.
روالی که در گذشته وجود داشته است و اکنون نیز تداوم دارد این است که خبرنگاران هم در جلسات شورای شهرها حضور داشته باشند که البته منظور، جلسات رسمی و علنی است.
من نیز به عنوان یک شهروند فعال در حوزه‌ی ارتباطات و رسانه در جلسات شورای شهر خرم‌آباد تا جایی که توانسته‌ام شرکت کرده‌ام.
جا دارد همین جا از مدیریت تعاملی خانم مریم رشیدی، مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد سپاسگزاری کنم که همواره اهل تعامل پایدار با اصحاب رسانه است.
در جلسات شورای جدید شهر خرم‌آباد تا اینجای کار، آنچه من دیده‌ام وجود روحیه مطالبه‌گری اجتماعی و پرسشگری از سوی اعضای شورای شهر است که یک نکته‌ی بسیار مثبت در زمینه‌ی مدیریت شهری است.
مدیران مختلف وابسته به شهرداری خرم‌آباد به جلسات دعوت می‌شوند و اعضای شورای شهر از آنها پرسشگری می‌کنند و براساس روحیه و گفتار مطالبه‌گری درباره‌ی موضوعات و معضلات مختلف شهر، بحث و گفتگو صورت می‌گیرد.
این، بخش اول قضیه است و من خوشحالم که می‌بینم جلسات علنی و رسمی شورای شهر، همراه شده است با مطالبه‌گری و پرسش‌گری برای ارتقای کیفی مدیریت شهری در جهت رسیدن به توسعه‌ی پایدار شهری.
اما بخش مهم‌تر قضیه که می‌بایست مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گیرد خروجی عینی جلسات است.
به دیگر سخن اگر در ماهیت جلسه، مدام و پیوسته با روحیه مطالبه‌گری و پرسشگری درباره معضلات و مشکلات شهر، مباحثه صورت گیرد اما جلسه منجر به مصوبات عینی و لازم‌الاجرا برای حل معضل و مشکل مطرح شده در جلسه نشود آنگاه نمی‌توانیم در اقدام و عمل، شاهد تغییر یا تحول در سطح مدیریت شهری باشیم.
وقتی درباره دستور کار جلسه، گفتگو یا مباحثه صورت می‌گیرد می‌بایست در پایان جلسه، شورای شهر تصویب کند که برای رفع مشکل مطرح شده چه باید کرد؟
به عبارت دقیق‌تر، جلسات علنی و رسمی شورای شهر خرم‌آباد که با حضور خبرنگاران برگزار می‌شوند می‌بایست:
1_ براساس روحیه مطالبه‌گری باشند که خوشبختانه این مهم در جلسات شورای شهر خرم‌آباد تاکنون وجود داشته است.
2_ جلسه منجر به خروجی و مصوبه‌ی رفع مشکل بشود و براساس تعریف یک بازه‌ی زمانی معین و مشخص، از مدیریت شهری یعنی شهرداری خواسته شود که در فلان مدت، معضل مربوطه را رفع کند و بعد دوباره ارزیابی و بازخورد مصوبه‌ی مربوطه صورت بگیرد.
همچنین همانگونه که پیشتر در یادداشت‌های پیشین گفته‌ام کمیسیون‌های شورای شهر باید کمیسیون‌هایی کاملاً تخصصی و کارآمد باشند.
اعضای هر کمیسیون هم بایستی از صاحبنظران دانشگاهی مرتبط با موضوع و عنوان کمیسیون باشند تا بدنه کارشناسی کمیسیون‌های شورا بدنه‌ای قوی و کارآمد و اثرگذار باشد و جلسات علنی شورای شهر خرم‌آباد به دنبال انجام کارهای تحقیقاتی و کارشناسی در کمیسیون‌ها به جلساتی همراه با داشتن خروجی‌های عینی، علمی، کاربردی و عملیاتی تبدیل شوند.
این نکته را هم بگویم که هر بازدیدی که رئیس شورا، رضا بیرانوند و نائب‌رئیس شورا، مجید دریکوند انجام می‌دهند باید همراه با خروجی عینی و رفع مشکل مربوطه باشد و برای رفع معضل و مشکل هم می‌بایست بازه‌ی زمانی معین و مشخص تعریف کرد و نظارت کرد تا در همان بازه‌ی زمانی تعریف شده، معضل مربوطه رفع شود.


دیدگاه‌ها  

#1 محمد میرزایی نیا 1400-06-16 14:14
شورا شهر خرم اباد ساختمان ابتدای پارک معلم خرم آباد که بالغ بر پانزده سال است بلا تکلیف ونمای پارک را خراب کرده زودتر تکمیل وافتتاح نمایند
نقل قول کردن
#2 حبیب 1400-06-16 14:53
روحیه مطالبه گری مربوط به مردم ورسانه ها است کارشورا تصمیم سازی براساس واقعیات وشهردار اجرای تصمیمات به بهترین وشایسته ترین نحو است شما اززمین وزمان مطالبه گر باش چه فایده مشکل این است که جیب خالی است شورا باید خلق پول بکند وگرنه ایده زیاد است خلق پول هم باشعار وافزایش فشار به مردم ازطریق عوارض شدنی نیست بلکه باید راههای برای جذب سرمایه گذار پیدا کنندوازظرفیتهای مغفول وبلااستفاده شهری برای واگذاری آنهم نه باشرایط سخت که سرمایه گذار فرارکند استفاده کنند
ضمنا اصلا به فکر صنعت گردشگری نباشند شعارها ی پوچی که چه سرمایه راازبین بدوفقط عدهای راپولدار کرد
نقل قول کردن
#3 AMIN 1400-06-16 18:46
آفرین به این روحیه مطالبه گری که باید مدتها پیش انجام میگرفت ولی بازم خوبه موفق باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا