یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کرونا همچنان در لرستان بیداد می‌کند، هر روز بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود و قربانیان زیادی می‌گیرد، به همین خاطر تمام تخت‌های بیمارستانی استان پر از بیماران کرونایی است.
تخت‌های اورژانس و راهرو‌های بیمارستان‌ها هم از بیماران کرونایی پر است و بیماران کرونایی برای بستری شدن از این بیمارستان آواره بیمارستان‌های دیگری هستند و شب در اوج یاس و ناامیدی به منزل بر می‌گردند. در چنین شرایطی کاری از دست کادر درمان و پرتلاش نیز ساخته نیست.
صد‌ها تلفن دوستان، اقوام، آشنایان و هم استانی‌ها به‌ویژه در مرکز استان از چند روز قبل تا امروز حکایت از آن دارد که ده‌ها و بلکه صد‌ها بیمار کرونایی در به در برای مداوا به دنبال تخت بیمارستانی و بستری شدن هستند.




این روز‌ها با بازدید میدانی و مراجعه حضوری به مراکز فوریت‌های پزشکی و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، حضور صد‌ها نفری مراجعین بیمار را می‌بینید و از همان‌جا می‌توان به عمق فاجعه کرونا در استان پی برد. با شروع موج پنجم کرونا کمتر خانواده لرستانی وجود دارد که خانواده یا اقوامش از مبتلا شدن به کرونا در‌امان مانده باشند.
گویا به خاطر حجم استفاده زیاد و طولانی‌مدت، این روز‌ها دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن بیمارستان‌های دولتی و خصوصی هم از کار افتاده یا به سختی کار می‌کنند که نیاز به تعمیر و راه‌اندازی مجدد و خرید دستگاه‌های جایگزین دارند.
از استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان، فرماندهان ارتش، سپاه و انتظامی، نمایندگان مردم در مجلس، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، خیرین و همه آنانی که می‌توانند در بحث ایجاد بیمارستان‌های صحرایی، تجهیز سالن‌های ورزشی و پوشیده، راه‌اندازی بیشتر درمانگاه‌های موقت و سرپایی، تأمین دارو‌های ویژه کرونا و واکسن لرستان را کمک کنند همین امروز آستین همت بالا بزنند که فردا دیر است.
لازم به ذکر است بیشتر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی با تبدیل سایر بخش‌های تخصصی خود به بخش کرونا حداکثر تلاش خود را می‌کنند تا خدمت بیشتری به این بیماران کنند اما باز هم کم آورده‌اند.
توقع می‌رود همانند خیلی از استان‌ها که نیرو‌های نظامی و انتظامی بیمارستان‌های مجهز صحرایی و موقت راه‌اندازی کرده‌اند این عزیزان لرستان را هم فراموش نکنند زیرا اگر دیر بجنبند فاجعه رخ خواهد داد. از وزارت بهداشت و درمان هم انتظار می‌رود در بحث تامین دارو‌های بیماران کرونایی و واکسن ضد کرونا این استان را بیشتر از قبل دریابد.
🔹عکس‌های بیماران در راهرو‌ها تزیینی است
 
✍ محمد فیضی: سردبیر هفته نامه آوای لرستان

دیدگاه‌ها  

#1 کارمند 1400-06-05 01:25
سلام قبلا نیروهای شهرداری بصورت دورکاری سرکار میدومدن ولی با تیم جدید در این وضعیت فوق قرمز باید بصورت صدرصدی در محل کار باشن الان نزدیک ۳۰ نفر از شهرداری کرونا گرفتن
نقل قول کردن
#2 پاپی 1400-06-05 09:30
خداخیرت بده استاندارلرستان خواب ناز تشریف دادن
کاش لرستان هم بعنوان یکی ازشهرهای کرمانشاه بره زیرنظراستانداری کرمانشاه همین چندرور پیش بودبیمارستان صحرابی درکرمانشاه افتتاح شد
نقل قول کردن
#3 مرجان 1400-06-05 12:54
یافته، بد نیست کمی هم از بیماران غیرکرونایی که به بستری شدن احتیاج دارن ولی کسی به فکرشون نیست، حمایت کنید، نمونه هم پدر بنده که مبتلا به دو سرطان هستن و نیاز به بستری شدن و اتاق عمل دارن ولی دریغ از یک تخت برای امثال بیمارهای ما. من از بیماری کرونایی که با بی احتیاطی مبتلا میشه متنفرم، در حال حاضر تنها دکتری که بیمار ویزیت میکنه دکتر بهاروند هستن که فوق سرطان دارن، کلینیک استانداری که کانل بسته است و کلینیک بیمارستان هم که در اختیار کرونایی های عزیز،
خواهش میکنم بچاپ یافته جان، شاید صدای ما هم شنیده بشه و اینقدر لی لی به لالای کرونا نذارن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا