یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی/ یافته:  26 مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس (جنگ تحمیلی) به کشورمان، ایران است.
یاد و خاطره همه شهیدان وطن، جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس را گرامی می‌دارم که در مدت 8 سال جنگ تحمیلی با رژیم بعثی صدام، اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور ایران و تمامیت ارضی کشور، به تصرف دائمی دشمن بعثی دربیاید و از کشور جدا شود.
اهمیت رشادت‌ها و دلاوری‌ها در کشور ما، این روزها باتوجه به تحولات و رویدادهای کشور افغانستان، بیشتر از گذشته مشخص و هویدا می‌شود.
همه الان شاهد هستیم که گروه طالبان بدون درگیری نظامی و با تکیه کردن بر تاکتیک جنگ روانی پیشدستانه و انفعال مردم شهرها و البته نارضایتی مردم از دولت قانونی و مرکزی افغانستان، به سرعت افغانستان را تصرف کرد و هیچ‌گونه مقاومت و ایستادگی در برابر هجوم آنها صورت نگرفت.
حالا گریزی به دوران دفاع مقدس کشورمان می‌زنیم؛ مردم شهرها و روستاهای کشور از همان ماه‌های نخست شروع جنگ تحمیلی به سرعت و با روحیه شهادت‌طلبانه، پای کار آمدند و عامل اصلی اینکه ارتش مجهز بعثی عراق نتوانست به تهران برسد و نتوانست کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند حضور و مشارکت گسترده و شهادت‌طلبانه‌ی مردم از اقشار مختلف در میدان نبرد نظامی بود.
همان روزهای نخست هجوم ارتش بعثی عراق به خوزستان، شاهد مقاومت و ایستادگی شهادت‌طلبانه نیروهای ارتش بودیم و گروه‌های مردمی، سپاهی،‌ به سرعت هسته‌های مقاومت و پایداری تشکیل دادند و تا آخرین قطره خون یعنی شهادت، اجازه ندادند دشمن به راحتی و بدون نبرد (آن هم در شرایطی که در ایران در سال 57، انقلاب اسلامی رخ داده بود) بتواند از خوزستان به تهران برسد.
اینجاست که نقش روحیه در میدان نبرد مشخص می‌شود؛ یک نیروی شجاع در میدان نبرد، روحیه خود را نمی‌بازد و مردم کشور ما براساس روحیه میهن‌دوستی، در دوران دفاع مقدس، اینچنین کردند و اینگونه شد که اگرچه جنگ تحمیلی به مدت 8 سال، طول کشید اما همان روحیه و فرهنگ شجاعت، دلاوری و شهادت، اجازه نداد شهرها و روستاهای کشور، یکی پس از دیگری، سقوط کنند و دشمن بتواند به راحتی به پایتخت برسد.
اگر شما مجهزترین ارتش و آموزش‌دیده‌ترین ارتش و نیروی مسلح را داشته باشید اما دارای اراده‌ی نبرد و روحیه شجاعت، دلاوری و انضباط در کار نباشید به هنگام روز جنگ و روز نبرد، به سرعت و قبل از ورود دشمن به میدان، از نظر روحی و روانی، خود را پیشاپیش، شکست خورده می‌دانید و بدون حتی شلیک یک گلوله، شهرها و روستاها را تقدیم دشمن می‌کنید.
از نظر مسائل نظامی و استراتژیک هم هماره گفته می‌شود که یک واحد نظامی یا شبه‌نظامی، علاوه بر آموزش و تجهیزات که لازم هستند اما کافی نیستند باید دارای «روحیه جانفشانی» در راه هدف باشد و اگر یک نیروی نظامی یا شبه‌نظامی، روحیه و اراده نبرد و شجاعت در میدان را نداشته باشد آنگاه به راحتی، میدان نبرد، به دشمن، تسلیم و تحویل خواهد شد!
اگر در ایران، روحیه دلاوری و شجاعت نیروهای مسلح و نیروهای مردمی نمی‌بود ارتش مجهز عراق با فرماندهی صدام و حمایت کامل برخی قدرت‌های دیگر، در شرایطی که در سال 57 در ایران انقلاب شده بود در همان سال 59 یعنی سال شروع جنگ به سرعت از خوزستان به تهران می‌رسید و شهرها، یکی پس از دیگری و حتی بدون درگیری و پایداری و مقاومت، تسلیم دشمن می‌شدند؛ اما دیدیم که برعکس این قضیه، رخ داد و در همان سال نخست جنگ یعنی سال 59، وجود همان روحیه، اعتقاد و ایمان، باعث انجام عملیات‌های مهم توسط نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش ایران و به سرعت، شکل‌گیری نیرو‌های بسیج و مردمی و رشادت‌ها و جانفشانی‌های اقشار مختلف مردم برای دفاع از تمامیت ارضی کشور شد.
اینجاست که نقش روحیه، عامل نیروی انسانی بااراده در نبردها و مفهوم همبستگی در نیروهای مسلح و واحدهای نظامی، به ویژه نبردهای از نوع زمینی، مشخص می‌شود و اینجاست که اهمیت رشادت‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح و نیروهای مردمی دوران دفاع مقدس برای همه ما، بیشتر از گذشته، مشخص می‌شود.
فرارسیدن 26 مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن را به خانواده‌های محترم ایشان، شادباش می‌گویم.

دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1400-05-25 11:43
چه فایده با برخی ایثارگران و آزادگان مثل یک مهره ی سوخته رفتار می کنید!

این چه وضع واکسیناسیون ایثارگران هست؟؟؟ واکسیناسیون ایثارگران و آزادگان باید در یک مرکز و محوطه ی جداگانه انجام بشه اما متأسفانه واکسیناسیون این قشر با بقیه عموم مردم ادغام کردید،اون هم در محیط بسته ای مثل پایگاه سپاه امام حسین!!!! نزدیک به ۳هزار نفر امروز مچاله شدن :eek: آقای نیکبخت دقیقا کجایی؟؟؟؟
بیا ببین وضعیت واکسیناسیون در خرم آباد چه افتضاح هست! شأن افراد پیری مثل پدر من و بقیه پدران این شهر چطور پایین اومنده
نقل قول کردن
#2 Armin 1400-05-25 11:56
آقا تو رو قرآن این خبرنگاران بفرستید از وضعیت واکسیناسیون در خرم آباد گزارش بگیرن، این چه وضع مدیریت هست؟؟؟ ده آخه ما دردمون به کی بگیم؟! از صبح ساعت ۱۰ تو صف واکسیناسیون بودیم(اونم سینوفارم بی خاصیت چینی) و بنده هم به علت شلوغی وحشتناک و احتمال بالای ابتلا پدرم از صف واکسیناسیون کشیدم بیرون تا مبادا مبتلا بشه! آقا مگر ما مردم حیوان یا برده هستیم اینقدر تحقیرآمیز با ما برخورد می کنید؟؟؟؟؟؟ آقای قاسمی بذار این کامنت های ما منتشر بشه مسئولیتش با من :-? 'گفته میشه واکسن سینوفارم در افراد بالای ۵۸سال تاثیری نداره چطور برای این رنج سنی تزریق می کنید؟؟ هرمزگانی ها به علت ضعف این واکسن در مقابل گونه ی دلتا این تحفه ی چینی رو نمیزنن اونوقت مرکز استان لرستان همش شده سینوفارم با صف های طولانی! آقای نیکبخت جای مصاحبه اندکی تلاش کن تا بلکه نونی که سر سفره ی زن و بچه میبری حلال باشه! به خدا مرگمون از خدا میخوایم با این استان که ما داریم
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1400-05-25 12:07
بله روحیه داشتن خیلی خوبه اون زمان منم مثل خیلی از هموطنان افتخار حضور در جبهه را داشتم همگی روحیه بالا داشتیم حاضر بودیم در راه وطن از جان خود بگذریم کما اینکه خیلی ها از جان شیرین خود گذشتند و شهید شدند.
اما وقتیکه روحیه ها بعلت تورم-نبود شغل-گرانی-فساد- معیشت ضعیف زخم خورده باشند خدای نکرده در صورت تکرار تجاوز دشمنان دیگه از روحیه ها هم کاری بر نمیاد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا