یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تعداد امضاهای کارزار پیگیری حق آبه استان لرستان از مرز 5 هزار نفر گذشت. این کارزار از 10 مردادماه آغاز و تا 10 شهریورماه ادامه دارد.
 به گزارش یافته، امضاکنندگان این کارزار از رییس جمهور خواسته‌اند حق آبه در استان لرستان مورد بررسی قرار گیرد.
در این نامه که تا شنبه 23 مردادماه به امضای بیش از 5 هزار نفر رسیده، آمده است:
استان لرستان با اینکه دوازده میلیارد متر مکعب از آب‌های کشور را در خود جای داده، حقابه تعلق‌گرفته به آن تنها یک میلیارد متر مکعب است که در عمل شش‌صد میلیون مترمکعب مورداستفاده قرار می‌گیرد. زمین‌های ما تشنه و جوانانمان بی‌کار هستند. مهاجرت به گوشه و کنار کلان‌شهرها روستاهای ما را تقریباً خالی از سکنه کرده است. هشتاد درصد از زمین‌های زراعی استان لرستان دیم بوده و با این شرایط خشک‌سالی کشاورزان هرساله در کشت‌وکار متضرر می‌شوند.
پایه اصلی اقتصاد استان لرستان کشاورزی است. تخصیص حقابه بیشتر به لرستان یعنی آبی شدن زمین‌های دیم و احداث صنایع تبدیلی و مرتبط با بخش کشاورزی و این یعنی ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید ثروت برای مردم محروم لرستان.
در لرستان ۵۵۶ هزار هکتار زمین زراعی وجود دارد که تنها ۱۳۷ هزار هکتار آن آبی است. تمام برداشت ما از زمین‌های کشاورزی دو میلیون و ۱۳۳ هزار تن بوده و این در حالی است که استان اصفهان از تنها ۱۹۷ هزار هکتار زمین زراعی چیزی حدود سه میلیون و ۱۴۰ هزار تن برداشت می‌کند؛ زیرا ۹۰ درصد زمین‌های کشاورزی در اصفهان آبی هستند. منابع آبی اصفهان یک‌چهارم لرستان هم نیست اما با این وجود حق برداشت دو میلیارد متر مکعب از منابع آب کشور را دارد. ما، مردم لرستان، به این تخصیص ناعادلانه آب اعتراض داریم.
لذا از حضرت‌عالی به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور عاجزانه تقاضا داریم با اتکا به قانون، به تخصیص حقابه استان محروم لرستان به صورت ویژه توجه داشته باشید تا بدین سبب مردم لرستان به‌حق خود رسیده و جوانان غیرتمند این دیار همیشه محروم به‌جای مهاجرت به کلان‌شهرها زمین‌های خویش را آباد کنند.
شایان ذکر است این کارزار این کارزار تا 10 شهریورماه در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/lorestan-water ) در حال جمع‌آوری امضا است.


دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1400-05-23 21:24
سلام.... لطفا دیگه اب رو از ما نگیرین، اگه لرستان اب داره به این معنی نیست که ابشو اینجوری تقسیم کنید و به خودش هیچی نرسه، یه کمی مدیریت کنید این مسائل رو ، پس این مدرکها چه موقع به درد میخوره
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1400-05-23 21:26
من الان امضا کردم خیلی ها بی خبرند لطفا بیشتر اطلاع رسانی کنید.
نقل قول کردن
#3 علی 1400-05-23 21:33
حق ابه کشاورزی جز با احداث سدهای مخزنی تامین
ومحقق نخواهد شد سد معشوره را فریاد باید زد
اما یافته عزیز به داد شهر خرم اباد برسید در هرگوشه
فضای سبز خرم اباد دارند ساختمان سازی میکنند
پارک قدیمی وتنها فضای سبز خیابان بزرگ ناصر خسرو
تبدیل به محلی برای اپارتمان سازی شده است...
پارک ناصر خسرو را در یابید..... خواهش میکنیم.
نقل قول کردن
#4 حسین 1400-05-23 22:33
حفآبه لرستان نادید نگیرید
نقل قول کردن
#5 کهن ترین سرزمین 1400-05-25 09:22
اون طوری که در خبرگزاری دولتی فارس.برای نقشه جعلی اعتراض کردند به جای پیگیری در رسانه ملی هم پخشش کردند و پاسخگو هم نبود.برای حق آبه هم حتما آب کل لرستان رو قطع میکنند تا (ایسم )ها آباد شوند.#این دوران هم می گذرد.
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1400-05-28 07:44
احتمالا الان امضاها از مرز سی چهل هزار تا گذشته.
نقل قول کردن
#7 محمدحسین مغانک 1400-05-30 14:08
سلام حق آب روستای مغانک سفلی درموردتونل قم رود نادیده گرفته واقعاحق این روستاضایع گردیدوکلاتمام قناتهاخشک شدن وزمینهابه صورت دیمزارتبدیل شدن انشاالله انتظار رسیدگی داریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا