یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فقط با تلاش جهادی و کار گروهی است که می‌توان به ایجاد تحول صنعتی لرستان امیدوار بود در شرایطی که در پیگیری مشکلات استان اتحادی بین نمایندگان استان دیده نمی‌شود و استاندار و مدیر کل صمت استان هم ساز خودشان را می‌زنند نمی‌توان انتظار تغییر اساسی در این باره را در استان داشت.
در سال‌های گذشته خبر‌های زیادی مبنی بر تعطیلی شرکت پارسیلون، اعطای تسهیلات برای راه‌اندازی دوباره این صنعت و تجمع کارگران بیکار شده آن و... شنیده شد اما ضرب‌الاجلی برای حل این مشکل وجود نداشت و هنوز هم وجود ندارد و بالا رفتن روزانه آمار بیکاران لرستانی و سیر صعودی فلاکت و فقر هنوز هیچ زنگ خطری برای حل مشکلات لرستان به صدا درنیاورده است.
به طوری که وقتی به سراغ رئیس صنعت معدن تجارت استان می‌رویم و در این باره می‌پرسیم وی حاضر به پاسخگویی نیست و برخی نمایندگان استان حاضر نیستند حتی تلفن یک خبرنگار را به عنوان یک فرد مطالبه‌گر را جواب دهند.
 
مدیر عامل سابق پارسیلون فرد با نفوذی بود
از زمان تعطیلی این کارخانه تا چند وقت پیش همواره دولت تلاشش را برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه کرده است به طوری که تسهیلات ویژه و حتی کمک‌های بلاعوض به سرمایه‌گذار قبلی داشته است اما متاسفانه اهرمی برای این کار وجود نداشته است.
معاون اقتصادی استاندار ضمن بیان این مطلب به یافته می‌گوید: مدیرعامل سابق این کارخانه نفوذ زیادی داشت به طوری که سال‌ها طول کشید تا دولت توانست وی را خلع ید کند چرا که او حاضر نبود با وجود ورشکستگی و بدهی‌های فراوان کارخانه را واگذار کند.
اسد عبدالهی می‌افزاید: در حال حاضر با حمایت دولت و تلاش‌های نمایندگان دوره قبلی و پیگیری یکی از نمایندگان این دوره به زودی شاهد راه‌اندازی این کارخانه خواهیم بود.
وی می‌گوید: با وجود زیرساخت‌های موجود در مکان این کارخانه و دسترسی راحت به بزرگ‌راه، فرودگاه و راه آهنی که در آینده ساخته می‌شود موقعیت بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد را دارد که با توجه به مصوبه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام این اتفاق خواهد افتاد اما هنوز یکسری توافقات در مورد آن صورت نگرفته است.
 
به زودی شاهد شروع به کار پارسیلون خواهیم بود
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در این باره به یافته می‌گوید: به طور حتم به زودی شاهد آغاز به کار این صنعت در استان خواهیم بود. مهرداد ویسکرمی ادامه می‌دهد: قرار است صنعتی بر پایه نفت یا گاز در این منطقه پایه‌ریزی شود. او می‌افزاید: چون زیرساخت‌ها در پارسیلون فراهم است در صورت ورود سرمایه‌گذار کار به سرعت پیگیری می‌شود و به مرحله اجرا می‌رسد.
او می‌گوید: باید سرمایه‌ای به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان از خارج جذب شود. ویسکرمی اظهار می‌کند: خوشبختانه در حال حاضر دو سرمایه‌گذار خارجی پای کار است.
وی می‌گوید: باید طرح پذیرفته شده علمی و زود بازده باشد و توجیه اقتصادی داشته باشد و چنان چه انتخاب درستی در نوع تولید در این کارخانه صورت نگیرد ممکن است تولید در این منطقه اقتصادی با شکست روبه‌رو شود.
وی در خصوص خانه‌های مسکونی و سایر تجهیزات موجود در آنجا می‌گوید: این مجموعه به طور کامل به سرمایه‌گذار تحویل داده می‌شود و او خود باید در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کند.
 
هنوز بدهی‌های کارخانه برآورد نشده است
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی می‌افزاید: در حال حاضر هنوز بدهی‌های این شرکت برآورد نشده است و چند حسابرس عهده‌دار این کار هستند.
 
نمی‌گذاریم پارسیلون به سرنوشت پتروشیمی دچار شود
او می‌افزاید: از جمله مهم‌ترین مسائلی که در این باره مطرح است به کارگیری نیرو‌های بومی در این کارخانه است ما در تمام جلساتی که در این خصوص داشتیم تاکید می‌کنیم از صفر تا صد این کار باید توسط نیرو‌های بومی استان انجام شود، ما اجازه نمی‌دهیم پارسیلون به سرنوشت پتروشیمی خرم‌آباد دچار شود.

 


تلاش دولت برای منطقه ویژه اقتصادی شدن پارسیلون
او در خصوص تبدیل پارسیلون به منطقه ویژه اقتصادی می‌گوید: به طور حتم تلاش‌های دولت در به سرانجام رسیدن این طرح موثر بوده است اما واقعیت این است که این تصمیم نتیجه تصویب لایحه دولت در این باره است یعنی خود دولت این طرح را داده است. او ادامه می‌دهد: نهایت تلاش نمایندگان استان در این باره دادن رای و یا شاید تلاش برای رای آوردن این لایحه بوده است.
وی می‌افزاید: روزی که محسن رضایی رئیس تشخیص مصلحت نظام برای پیگیری این طرح به خرم‌آباد آمد به جز آقای محمدحسین جناب مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و بنده کسی به استقبال‌شان نرفت و تنها همراه این هیئت در این جا ما بودیم این در حالی است که در تمام مدت تقریباً یک سال گذشته که برای حل مشکلات صنایع استان با مسئولان کشوری زیادی بحث و گفتگو داشتم از کم‌کاری برخی نمایندگان و مسئولان گذشته استان افسوس خوردم چرا که در بعضی مواقع دیده می‌شود که حتی تلفن سرمایه‌گذاری که قصد فعالیت اقتصادی در استان را داشته توسط نماینده یا مسئول مورد نظر پاسخ داده نشده چه رسد به پیگیری و تلاش برای حل مشکلات صنایع و یا انجام کار‌های اقتصادی جدید در لرستان!
او می‌افزاید: محسن رضایی پس از سفر یک روزه‌اش به خرم‌آباد و بعد از پیگیری‌های ما، تلاش زیادی برای کسب آرای موافق مجمع تشخیص مصلحت نظام برای منطقه ویژه اقتصادی شدن پارسیلون کرد.
 
به مردم ظلم زیادی شده
ویسکرمی می‌گوید: من معتقدم که به مردم لرستان در این باره ظلم زیادی شده است چرا که برای نتیجه‌گیری در برخی مشکلاتی که در صنایع تعطیل و نیمه تعطیل لرستان وجود دارد صرف زمانی کمتر از یک روز لازم است و برخی نمایندگان و مسئولان محترم استان این حق را از مردم ما دریغ کرده‌اند.
در هر صورت جان گرفتن دوباره هر یک از صنایع استان توسط هر شخصی برای ما ارزشمند است و در شرایطی که امکان ساخت صنایع جدید توسط دولت در استان وجود ندارد انتظار می‌رود لااقل صنایع تعطیل استان وارد مدار تولید شوند تا شاید کمی از بار سنگین بیکاری در این استان کاسته شود و قدری امید در جامعه کاشته شود.
 
فاطمه دارابی -پایگاه خبری یافته


کلاف سر در گرم پارسیلون خرم‌آباد/ مسئولان ارشد استان راه چاره‌ای بیاندیشند

دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1400-05-19 10:27
یادش بخیر زمانی که بچه بودم سن پایینی داشتم پدرم تو پارسیلون کار می کرد و ظرف و ظروف منزل بهشون میدادن که روی نمکدان ها وظروف کلمه ی پارسیلون درج شده بود،اینقدر تولید پارسیلون بالا بود که هر بار با کارخانه تماس می گرفتم تا با پدرم صحبت کنم اپراتور تلفن میذاشت روی آهنگ انتظار سریال امام علی (ع) بعد دو دقیقه و حتی بعضی وقتها پنج دقیقه اپراتور می گفت پسرم سر کار هستن چند ساعت دیگه زنگ بزن! ۱۴ سال اونجا بود اما چون جانبازی داشت و دستش ترکش و ضایعه داشت مجبور به بازخرید شد و قادر به ادامه ی کار نبود،البته سال آخر می گفت تولید بدجور پایین اومده داره ورشکست میشه و شد :oops: خصوصی سازی غیر اصولی این نگین صنعت خرم آباد نابود کرد
نقل قول کردن
#2 محمد 1400-07-04 19:33
پارسیلون از بین رفت وبه تاریخ پیوست باید به فکر یک صنعت جایگزین بود که ان هم با وجود تحریم و فقدان اعتبار بسیار بعید و دست نیافتنی به نظر می رسد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا