یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این روزها گرانی و بی‌ثباتی قیمت اجناس و ارزاق ضروری مردم به یک روال عادی و طبیعی مبدل شده است و یک شهر و چند نرخ و افزایش قیمت اجناس به‌صورت روزانه هیچ تعجبی را برای شهروندان در پی ندارد.
در این میان و به‌رغم رونق فصل برداشت محصولات، قیمت میوه و تره‌بار هم کام مردم را تلخ نموده است.
برخی از این میوه‌ها به پایان فصل باردهی و برداشت نزدیک شده‌اند اما گویا قصد ندارند بهایی مناسب با شرایط اقتصادی مردم را حتی برای مدتی کوتاه تجربه نمایند.
در سال‌های نه‌چندان دور مسوولان دلیل قیمت بالای میوه و تره‌بار را نبود میدان میوه و تره‌بار در الیگودرز عنوان می‌کردند، اما اینک که چند سالی است میدان میوه و تره‌بار الیگودرز راه‌اندازی شده است متأسفانه در بر همان پاشنه می‌چرخد و به نظر می‌رسد وجود این میدان تأثیری در کاهش قیمت‌ها و رفاه حال شهروندان نداشته است.
حاج احمد توکلی مدیر عامل میدان میوه و تره‌بار الیگودرز با گله‌مندی از عدم توجه مسوولان می‌گوید: از مسوولان و متولیان بپرسید آیا نشانی میدان میوه ‌تره‌بار الیگودرز را می‌دانند؟!
وی که مسوولیت اتحادیه صنف میوه و تره‌بار را هم عهده‌دار است، می‌گوید: فاصله میدان میوه و ‌تره‌بار تا مرکز شهر کمتر از ۵ کیلومتر است، اما متأسفانه نبود نظارت بر قیمت‌ها باعث شده تفاوت بسیاری بین قیمت میوه در میدان و بازار ایجاد شود.
او می‌گوید: به‌عنوان نمونه گیلاس درجه‌یک در میدان ۳۲ هزار تومان به فروش می‌رسد اما همین گیلاس در بازار با قیمت ۵۰ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد و در محصولات دیگر هم همین تفاوت قیمت را داریم.
گذشته از واسطه‌ها و دلال‌ها که بخش عمده‌ای از گرانی میوه و ظلم به کشاورزان و باغداران در نتیجه فعالیت آن‌ها می‌باشد و قطعاً دولت جدید لازم است در این خصوص چاره‌ای اندیشه نماید، اما آنچه مدنظر می‌باشد تقویت نظارت متولیان بر بازار است و همان‌گونه که در گفته‌های مدیرعامل میدان میوه و تره‌بار عنوان شد، جای خالی سرکشی متولیان نظارتی به میدان میوه و تره‌بار شهر خالی است.
در این رابطه پیشنهاد می‌شود؛ متولیان بازار روزانه قیمت میوه و تره‌بار را از میدان میوه و تره‌بار دریافت نموده و به همراه قیمت قانونی و مصوب برای مصرف‌کننده جهت اطلاع شهروندان منتشر نمایند و این مهم موجبات آگاهی مصرف‌کننده از وضعیت قیمت‌ها را فراهم نموده و تا حدودی ثبات قیمت در بازار مهیا می‌شود.
کلام آخر: متأسفانه این روز‌ها به یمن تدابیر دولت و به‌واسطه همان رونق اقتصادی که برای مردم ایجاد شد، بعد از گوشت و مرغ و... . میوه هم از سبد بسیاری از خانواده‌ها حذف شد و چه بسیار کودکانی که با چشمان حسرت‌بار از دور نظاره‌گر برق میوه‌ها در مغازه‌ها می‌باشند، ‌امیدواریم روزی فرا برسد که با کوتاه نمودن دست دلالان علاوه بر کشاورز و باغدار، بازار کام مصرف‌کننده هم در یک فرایند عادلانه از نعمات کم‌نظیر این کشور شیرین شود.

عباس شاه علی

 

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – شهر ارومیه – شهر سرو – شهر سیلوانه – شهر قوشچی – شهر نوشین – شهر سیمینه – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین

دیدگاه‌ها  

#1 ع 1400-04-09 13:39
طبقه متوسط و رو به پایین جامعه توانایی خرید میوه کیلویی ۵۰ هزار تومان را ندارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا