یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ابتدای نوشتار، به هر ۹ نفر منتخب شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تبریک می‌گویم که توانسته‌اند به پارلمان محلی راه یابند.
به عنوان یک شهروند ساکن شهر خرم‌آباد، توصیه‌ام این است که اعضای جدید شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تا جایی که می‌توانند فضای همدلی و همگرایی درون سازمانی با همدیگر داشته باشند و در طول مسیر دچار انشقاق‌های آشتی‌ناپذیر از نوع چهار در مقابل پنج، نشوند.
اختلاف دیدگاه یک موضوع کاملاً طبیعی و عادی در نهاد‌هایی است که به صورت شورایی و جمعی مدیریت می‌شوند؛ اما باید مراقبت کرد اختلاف دیدگاه‌ها تبدیل به شکاف‌ها و انشقاق‌های آشتی‌ناپذیر نشوند و همواره منافع شهر و شهروندان بر دیگر منافع، ارجحیت داشته باشد.
برای تحقق این مهم، می‌بایست نقش و کارکرد کمیسیون‌های ذیل شورا را تقویت کرد و از متخصصان دانشگاهی استان برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی شورا متناسب با تخصص و حوزه‌ی کاری هر کمیسیون، دعوت کرد تا عضو این کمیسیون‌ها شوند تا وزن تخصصی کمیسیون‌ها ارتقاء یابد و‌ایده‌ها، طرح‌ها یا برنامه‌هایی که به صحن علنی شورا می‌رسند قبلاً توسط کمیسیون مربوطه، کاملاً از نظر فنی و تخصصی و کارشناسی، چکش‌کاری شده باشند.
نکته‌ی مهم دیگر، موضوع انتخاب شهردار است که از جمله اختیارات قانونی شوراست.
مطالبه این است که اگر شورا خواست شهردار انتخاب کند حتمی و حتمی به رزومه‌ی کاری افراد توجه کند.
فردی که می‌خواهد شهردار شود رزومه‌ی کاری و مدیریتی‌اش، چیست و تا چه حد در مناصب قبلی مدیریتی‌اش، کارنامه‌ی موفق مدیریتی و کاری داشته است؟
مردم، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، احزاب، کنش‌گران مدنی و اجتماعی و. . . همه و همه، موافق با شایسته‌گزینی هستند و کسی مخالف این مقوله نیست.
از این روست که شورای اسلامی شهر باید به گونه‌ای شهردار را انتخاب کند که بی‌درنگ و پس از دو یا سه ماه از انتخاب خود، دوباره پشیمان نشود و شاهد بی‌ثباتی مدیریتی در مجموعه‌ی گسترده و مهم شهرداری نباشیم.
همان ابتدای کار می‌بایست همه جنبه‌های موضوع را در انتخاب شهردار مدنظر قرار داد؛ به‌ویژه توجه به عنصر کارآمدی و بهره‌مندی از رزومه‌ی موفق مدیریتی.
بد نیست گفته شود که نقش شهرداران مناطق شهر هم دارای اهمیت است؛ شهرداران مناطق، صف نخست و می‌دانی خدمت شهرداری در هر منطقه‌ای هستند و نیاز است شهردار هر منطقه‌ای، یک فرد کاملاً می‌دانی و اجرایی و مسلط به امور کاری باشد و بتواند به صورت پیوسته با مردم منطقه و معتمدان منطقه، ارتباط دوسویه و تعاملی برای رفع مشکلات و چالش‌های منطقه داشته باشد.
همچنین همچون مباحث پیشین، از اعضای جدید شورای اسلامی شهر، درخواست می‌کنم یک ارتباط پایدار، مستمر، تعریف‌شده و نظام‌مند با اصحاب رسانه و سازمان‌های مردم‌نهاد داشته باشند با به‌خوبی بتوانند رویکرد‌های بازخوردی تصمیمات خود را ارزیابی کرده و بتوانند از نظرات و پیشنهادات اجتماع‌محور برای ارتقای کارآمدی شورا و شهرداری، استفاده کنند.
برای اعضای جدید شورای اسلامی شهر خرم‌آباد آرزوی موفقیت در خدمتگزاری به مردم را دارم.





شهرام شرفی

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1400-04-05 11:33
گوش شنوا نیست.وقتشون پره مشغول تشکیل باند و گروه هستن نتیجه این شورا هم تا چند ماه دیگه معلوم میشه
نقل قول کردن
#2 کرمی 1400-04-05 12:07
با سلام شنیده ها حاکیست از همین الان کاندیداهای هم طایفه ای که وارد شورای شهر شدند دو گزینه هم طایفه ای خود را برای شهرداری خرم اباد اماده کرده اند. با این تفکر طایفه ای و گروه بندی در شورا باید شاهد پسرفت به عمق دره مشکلات بود. جای تاسف است و امیدواریم رسانه ها به عنوان صدای ملت جلوی این زد و بندهای طایفه ای و تعصب های دوران جاهلیت را بگیرند.
لطفا این پیام منو در کانال ب عنوان پیام مردمی قرار بدید. ادامه این روند جز بی آبرویی برای شهر و ضعف در مدیریت شهری و عدم اعتماد به این آقایان در اینده دستاورد دیگری نخواهد داشت.
نقل قول کردن
#3 مسعود فتحی 1400-04-05 21:57
اعضای جدید شورای شهر خرم اباد ساختمان ابتدای پارک معلم خرم اباد که بالغ بر پانزده سال است اصلا افتتاح نشده ونمای پارک را کاملا خراب کرده را تکمیل وافتتاح نمایند
نقل قول کردن
#4 میرهاشمی 1400-04-05 23:28
اکثر اعضای شورا از ایلات بیرانوند و دریکوند هستند و امیدواریم فارغ از مسایل طایفه ای یک شهردار کاربلد انتخاب کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا