یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خیانت ما به واژه‌ها همچنان ادامه دارد! روز به روز بر شمار صفحات دائرة‌المعارف شعارهای سوخته‌ای که نامزدهای انتخاباتی ادوار مختلف مجلس و دولت و شورای شهر مصادره و آن‌ها را به وعده‌های توخالی تبدیل کرده‌اند افزوده می‌شود. حالا پس از تخصص‌گرایی و پاک‌دستی و مردم‌دوستی و تلاش‌گری و امثال آن، به نظر می‌رسد «جوان‌گرایی» آخرین عبارتی است که در این دوره باید بنشینیم و سقوطش را در منجلاب سطحی‌نگری و کوته‌بینی نظاره‌گر باشیم.
هرگز تصور نمی‌کردیم که میدان انتخابات شورای شهر خرم‌آباد تا به این حد دون شأن این نهاد حیاتی که تأمین کننده ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی انسانی یعنی شهر است باشد. با همه انتقاداتی که به شوراهای قبلی داشته‌ایم، خیل جوانان و نوجوانان احساس‌تکلیف کرده را که در صفحات فضای مجازی می‌بینیم، به اعضاء ادوار قبلی غبطه می‌خوریم و آرزو می‌کنیم که ای‌کاش همان‌ها بر مسند می‌ماندند و این نهاد، این‌گونه عرصه ترک‌تازی عده‌ای نابلد که شورای شهر را با شورای مدرسه اشتباه گرفته‌اند نمی‌شد!
واقعیت این است که ما «جوان‌گرایی» را داریم به مسلخ بی‌تجربگی و خامی می‌بریم تا این واژه را نیز قربانی بلاهت و کوته‌نظری کنیم. جوانانی که تا پیش از این در برابر انبوه تصمیمات ریز و درشت شورای شهر و شهرداری سکوت کرده بودند و حتی نتوانستند در حد یک پُست یا توییت، از عهده تکلیف‌شان برآیند! همان‌ها که توان حل مشکل کوچه محل زندگی‌شان را هم ندارند و هر روز بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند، حالا داعیه اصلاح شهر و شهرداری پیدا کرده‌اند و علم احقاق حق شهروندان را برداشته‌اند.
در جامعه‌ای که رزومه‌سازی به آسان‌ترین کار ممکن تبدیل شده است و تقریباً برای هر کسی می‌شود سیاهه بلندبالایی از مشاوره و مقام و منزلت ردیف کرد و احساس تکلیف و عزم خدمت هم که در تصاویر فتوشاپ شده و شعارهای آبکی موج می‌زند، می‌ماند چند هزار رأی ناقابل که آن هم به مدد طایفه‌بازی و قبیله‌گرایی و سورچرانی جور می‌شود و سرنوشت شهر برای یک دوره چهارساله دیگر در دست کسانی قرار می‌گیرد که کمترین اطلاعی از اصول آیین شهرداری و یا کوچک‌ترین عزمی برای کار تخصصی ندارند.
کسی با جوان‌گرایی مخالف نیست و این یکی از ضروریات اساسی کشور ما در مقطع کنونی است. حضور جوانان در عرصه‌های مختلف همیشه سازنده و پیش‌برنده بوده است. با این وجود نباید این مفهوم را به حضور یک‌باره و بی‌پشتوانه کم‌سالان و تازه‌واردها در عرصه‌های حساس مدیریتی اشتباه گرفت. شبکه جوانان فعال و نخبه می‌بایست مسیر طبیعی صعود نخبگان را از سطوح پایین به لایه‌های بالایی مدیریت جامعه هموار نماید و جوانان نخبه در چنین مسیری می‌بایست ایفای نقش کرده و گام‌به‌گام پالایش شوند تا بتوانند با بهره بردن از توان، انرژی و دانش کسب شده در مسیر رشد و با پیوند زدن آن با تجارب گذشته به سطحی از تأثیرگذاری برسند که بتوانند در عرصه‌ای همچون شورای شهر ایفای نقش نمایند.
سال‌هاست که شورای شهر به جای این‌که سازوکاری برای اعمال‌نظر و نظارت آحاد جامعه باشد، به ابزاری برای نفوذ در شهرداری و پیگیری مطالبات شخصی و قبیله‌ای تبدیل شده است و همین عامل باعث اتلاف منابع و امکانات شهر به نفع عده‌ای معدود گردد. با این وجود شواهد و قرائن نشان می‌دهد که انتخابات شورای شهر خرم‌آباد در دوره آتی به قدری سطح پایین برگزار خواهد شد که هیچ امیدی به اصلاح روند و رویکرد قدیمی و نامتعارف در شهرداری و شورای شهر نیست.
 
امین جعفری/ پایگاه خبری یافته
 

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

 

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – شهر ارومیه – شهر سرو – شهر سیلوانه – شهر قوشچی – شهر نوشین – شهر سیمینه – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین

دیدگاه‌ها  

#1 احمد 1400-03-14 15:45
بیایید یک بار برای همیشه از طبقه ی متخصص و خلاق انتخاب کنیم.بیایید از دلسوزان و مسئولیت پذیرها انتخاب کنیم.از طایفه خودتون انتخاب کنید ولی اگه متخصصه انتخابش کنید.اگه کار بلده انتخابش کنید.به هر حال آدم بی اصل و نسب که نداریم .همه اصل و نسب دارن.ولی اونی که تخصص داره رو انتخاب کنید .نذارید بیشتر از این به شهر و روستامون آسیب برسه
نقل قول کردن
#2 نادر 1400-03-15 20:56
با تشکر. متاسفانه این یادداشتها تاثیری چندانی ندارد چون مردم عادی بیشترین تاثیر را دارند و اهل خواندن این گونه مطالب نیستند
نقل قول کردن
#3 فقیح 1400-03-15 20:58
با سلام. یادداشت مناسبی بود که کاش رای دهندگان مد نظر قرار دهد
نقل قول کردن
#4 نامدار 1400-03-15 21:00
ورود افراد جوان با انگیزه و البته متخصص می‌تواند عملکرد شورا‌ها را بهبود ببخشد و اعتماد مردم را بیشتر جلب کند
همچنین باز کردن فضای شورا برای کسانی که چندین بار نامزد و انتخاب شده اند به عزت نفس افراد جوان‌تر و با روحیه جهادی کمک می‌کند.
نقل قول کردن
#5 حسین 1400-03-15 21:01
نگارنده محترم حضور افراد با تجربه و خبره در شورا‌ها در کنار افراد جوان تازه وارد با یک سن استاندارد ظرفیت مدیریتی و اجرایی شورای شهر را ارتقا می‌دهد.
نقل قول کردن
#6 شایان 1400-03-15 21:03
فضای شورای شهر بر مبنای اشتغالزایی و راهکار‌های حل مشکلات شهری است، اما متاسفانه طی این چند سال این فضا بیشتر به سمت کارآموزی منتخبان پیش رفته است تا کارآفرینی برای افراد جامعه و لذا بجز جوانان نخبه باید در اعتماد به این قشر تفکر بیشتری کرد
نقل قول کردن
#7 نامداری 1400-03-15 21:10
آنچه مسلم است باید کارشناسان و رسانه‌ها با تبیین اهمیت شورا‌ها مردم را به شناخت صحیح نامزد‌ها ترغیب و زمینه حضور حداکثری آن‌ها را در انتخابات با نگاه به انتخاب افراد اصلح فراهم کنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا