یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در چند روز گذشته مدیران پیام‌رسان واتساپ که حالا مدتی است به پرطرفدارترین پیام‌رسان در بین ایرانی‌ها تبدیل شده، حساب‌های کاربرانی که پیام‌های آگاهی‌بخش و با محتوای انقلابی منتشر می‌کنند، مسدود می‌کند و این اقدامی غیر دموکراتیک و خلاف شعار‌های حقوق بشری آن‌هاست که همواره کشور‌های مستقل را به نقض آن متهم می‌کنند!
این در حالی است که گردانندگان این پیام‌رسان هیچ‌گونه ممانعتی برای انتشار مطالب مستهجن و غیراخلاقی به عمل نمی‌آورند و انتشار‌دهندگان محتوا‌هایی که با هدف تضعیف کشورمان بارگذاری می‌شود نیز با فراغ بال و بدون هیچ محدودیتی در حال فعالیت هستند.
شهادتت مارِک سرداردیگر این که هم اکنون گروهک منافقین در مرکزی در کشور آلبانی و اتاق فکر عبری عربی با حساب‌های مختلف و جعلی روزانه تعداد زیادی پیام اعم از مکتوب، عکس نوشته، ویدئو، موش گرافیک و... . با محتوا‌های تفرقه‌افکنانه و به‌قصد تضعیف امنیت ملی و نیز تشویش اذهان و افکار عمومی مردم ایران تولید و منتشر می‌کنند.
حالا که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا به اقتضای سیاسی و رقابتی شدن فضای جامعه، تولید و انتشار محتوا در این پیام‌رسان به اوج خود رسیده، از قرار معلوم پیام‌هایی که در جهت منافع ملی و نیز تشویق مردم به شرکت در انتخابات باشد به مذاق مدیران این پیام‌رسان خوش نمی‌آید و زیر تیغ سانسور گردانندگان این پیام‌رسان بین‌المللی قرار می‌گیرد.
بر این اساس در هفته اخیر بدون اطلاع قبلی حساب‌های تعداد زیادی از کاربران ایرانی مسدود و از دسترس خارج شد.
نگارنده ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ با انتشار یادداشتی با عنوان "ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات "در "پایگاه خبری تحلیلی "یافته" لزوم ایجاد شبکه ملی اطلاعات را به مسئولان ذی‌ربط گوشزد کردم ولی متأسفانه اقدام درخوری در این خصوص در کشور انجام نشد.
از سوی دیگر پیام‌رسان‌های ایرانی نظیر سروش، ایتا و... هم به‌روزرسانی نشدند و فعالیت در آن‌ها به دلیل روان نبودن و سرعت‌پایین بارگذاری مطالب، جذابیت لازم را برای کاربران ایرانی ندارد.
با این حال قرار بود با تقویت و به‌روزرسانی پیام‌رسان‌های داخلی، ظرف مدت چند سال کاربران ایرانی از پیام‌رسان‌های خارجی کوچ کنند و به سمت پیام‌رسان‌های داخلی بروند که به دلیل مورداشاره و نیز همکاری نکردن دولت و البته دلایل دیگر، تاکنون این مهم محقق نشده است.
در صورتی که کشور‌هایی مثل روسیه، چین، برزیل و... . در سال‌های اخیر شبکه ملی و وطنی اطلاعات را راه‌اندازی کردند و ضمن تسهیل گردش آزاد اطلاعات و اخبار برای شهروندان خود، جلوی درز اطلاعات و سوءاستفاده دولت‌های استکباری را گرفتند.
چندی پیش مطلبی در مورد شهید سردار سلیمانی را می‌خواستم در اینستاگرام بارگذاری کنم، هر چه تلاش کردم نشد تا این که خبر دار شدم که گردانندگان این پیام‌رسان، قهرمان ملی ما را در فهرست سانسور و ممیزی خود قرار داده‌اند!
اگر مسئولان مربوطه در سال‌های اخیر به فکر بسترسازی برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات بودند و در کنار آن پیام‌رسان‌های پر سرعت و جذاب را در داخل کشور راه‌اندازی می‌کردند، این مشکلات پیش نمی‌آمد و کاربر و مخاطب ایرانی مجبور نبود در فضایی که بیگانگان فراهم کرده و در کنترل دارند، حضور داشته باشد.
از سوی دیگر روزانه هزاران پیام، تحلیل و محتوا در فضای پیام‌رسان‌های خارجی رد و بدل می‌شود که تعداد زیادی از این پیام‌ها حاوی اطلاعات با ارزشی برای طرف‌های غربی است که به آسانی در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد اگر در این باره چاره‌اندیشی نشود، تهدیدی آشکار علیه امنیت ملی کشورمان خواهد بود.
چنان که هم‌اینک اینترنت ایران از آمریکا وارد می‌شود و نهاد ناظر بر اینترنت هم آژانس امنیت ملی این کشوراست.
 
✍مصطفی رباطی/چهارشنبه 12خرداد 1400



 

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – شهر ارومیه – شهر سرو – شهر سیلوانه – شهر قوشچی – شهر نوشین – شهر سیمینه – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی 1400-03-13 00:40
جناب رباطی کجای کاری برادر؟ سانسور بیشتر از این؟ میخوای یک دیوار بکشیم دور کشور؟ شد توی یه زمینه ای از روسیه و چن الگو نگیرید؟ اینترنت ایران جزء سانسور شده ترین ها در جهان طبق گفته مقامات ایرانی. واقعا از جون مردم چی میخواید؟ رسانه ها و خبرگزاری های رسمی ایرانی که سرشارن از دروغ،جعل، مغالطه و وارونه نمایی واقعیت. واقعا دلیل اینهمه ترس از اینترنت رو نمیفهمم. بس کنید دیگه. همونطور که نتونستید جلوی ماهواره رو بگیرید شک نکنید اینم نمیتونید.
نقل قول کردن
#2 mahdi 1400-03-17 10:25
جناب رباطی! خیلی راحت شما می تونید از اینترنت استفاده نکنید و به روش خودتان اطلاع رسانی کنید.
چرا و به جه حقی برای کل ملت نسخه میپیچید؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا