یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوریِ چند ماه پیش آمریکا، دونالد ترامپ نظر جالب و در عین حال قابل تاملی درباره بایدن بر زبان آورد؛ (به نقل از رسانه‌ها) او گفته بود: اگر بایدن راه‌حل مشکلات را می‌داند، چرا به اوباما نگفت؟!
حالا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تعدادی از دولتمردان که در ایجاد شرایط و اوضاع‌واحوال کنونی کشور نقشی تعیین‌کننده داشته‌اند، با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در رقابت‌های این دوره ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند!
این آقایان که برای هرکدام از قصور و کوتاهی‌های خود در انجام وظایف محوله در 8 سال گذشته، می‌بایست تاکنون چند بار استعفا داده یا برکنار شده باشند، چشم در چشم خبرنگاران و در مقابل لنز دوربین رسانه‌ها به حال خلق‌الله گریه کرده و اشک ریختند!
این افراد در کشورهای اروپایی که بماند، در همین کشورهای آسیای جنوب شرقی اگر مسئولیت‌هایی به‌مراتب کم‌اهمیت‌تر هم می‌داشتند، برای خساراتی که براثر بی‌تدبیری‌های آن‌ها به اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد شده، نه‌تنها شهامت حضور مجدد در عرصه رقابت‌های انتخاباتی را نداشتند که تحت‌فشار افکار عمومی در محاکم قضایی محاکمه می‌شدند.
افزایش قیمت بنزین و در پی آن اغتشاشات خسارت‌بار ناشی از این تصمیم شتاب‌زده، تورم افسارگسیخته، بل بشوی بازار مرغ، لوازم‌خانگی، مسکن، خودرو، مواد غذایی و... و نیز افزایش قیمت دلار و سکه، حیف‌ومیل میلیاردها تومان ارز 4200 تومانی توسط سودجویان و سقوط بازار سهام و ضررهای هنگفت بیش از 50 میلیون سهام‌دار جزء ازجمله معضلات و مشکلاتی است که در دوران دولت فخیمه دوازدهم و به‌ویژه دریکی دو سال اخیر گریبان مردم را گرفته و تبعات زیادی برای اقشار ضعیف جامعه به دنبال داشته است.
نبود نظارت دقیق و مؤثر بر بازارِ مایحتاج مردم و سوءاستفاده دلالان از این وضعیت، نداشتن راهبرد مناسب در صادرات و واردات و بازار داخلی در سال‌های اخیر در کنار تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، فشار مضاعفی را بر مردم وارد کرده و دمار طبقه متوسط و ضعیف جامعه را درآورده است.
بی‌تدبیری در حوزه تنظیم بازار داخلی به حدی محرزاست که ظن عمدی بودن برخی از این نابسامانی‌ها را تقویت می‌کند؛ بارها شاهد بوده‌ایم که دریک منطقه براثر کمبود یک کالا و یا اجناس، قیمت آن چند برابر شده درحالی که در گوشه‌ای دیگر از مملکت همان کالا یا مواد غذایی در انبارها و یا در بیابان‌ها تلنبار و فاسد شده است!
این سیاست‌گذاری‌های فاجعه‌بار، نابودی دسترنج کشاورزان و باغداران و تولیدکنندگان و تعطیلی واحدهای بی‌شمار اقتصادی و نیز واگذاری‌های بدون ضابطه کارخانه‌های مهم در گوشه و کنار کشور به سرمایه‌گذاران نااهل و سودجو و به دنبال آن بی‌کاری کارگران را در پی داشته و در مقابل، جیب و حساب دلالان و مافیای بی‌رحم در این سال‌ها به هر طریقی ولو به قیمت ایجاد یاس و نارضایتی مردم از نظام پُرتر شد.
شهید امیرکبیر در دوران کوتاه صدراتش (3 سال و 3 ماه) با وجود دشمنان داخلی و خارجی نظیر مهد علیا مادر ناصرالدین‌شاه و خودفروختگانی هم چون میرزا آقاخان نوری و دولت‌های روس و انگلیس، اوضاع بحران‌زده آن روز کشور را سروسامان داد و خدمات ماندگاری برجا گذاشت که ذکر آن‌ها خارج از حوصله این نوشتاراست.
لذا 8 سال زمان کمی نیست و این آقایان اگر کننده کار بودند، اوضاع واحوال اقتصادی مملکت این گونه نبود و کسی که در 8 سال نتواند کاری بکند، در 4 و یا 8 سال بعدی هم کاری از پیش نخواهد برد.
به قول ترامپ، این آقایان اگر راه‌حل مشکلات کشور را می‌دانند چرا به حجت‌الاسلام روحانی نگفتند؟!
البته در ایجاد شرایط فعلی دولت‌های سابق و اسبق هم مسئول‌اند و دولت‌های بعدی به‌نوعی میراث دار دولت‌های پیش از خود هستند؛ با این حال برای برون‌رفت از مشکلات پیش رو، مسئولان اجرایی و نظارتی تلاش کنند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در فضایی آرام و دور از تنش برگزار شود.
شهادتت مارِک سردارصد البته رسانه‌های جمعی هم با روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه، به‌دوراز وابستگی‌های جناحی و حزبی می‌توانند افکار عمومی را به سمت و سویی رهنمون کنند تا عامه مردم بدون هیجان‌زدگی بهترین را برای ریاست جمهوری و بهترین‌ها را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزینند.
و اما شعر ماندگار سید علی صالحی نویسنده و شاعر معاصر کشورمان وصف حال خیلی از ما مردم است که "از نو برايت می‌نويسم- حال همه‌ی ما خوب است- اما تو باور نکن!"
مصطفی رباطی

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1400-03-03 02:49
مدیران شیفته خدمت.
جناب رباطی اگر هرکدام از این اقایان کار خود را درست انجام میداد الان وضعت اقتصادی وسیاسی کشور این نبود. دلار. قیمت خودرو. قیمت مسکن.
یمت مواد خوراکی. حمل ونقل نابسامان. بیکاری
لجام گسیخته.....
علی پیرداده بیرانوند
نقل قول کردن
#2 شهروند 1400-03-03 08:20
صلح با دنیا و استفاده از سیستم اقتصادی کشورهای موفق راهکار موفقیت است با شعار دادن هر روز به ویرانی نزدیکتر میشویم
نقل قول کردن
#3 رضا-س 1400-03-03 09:08
دولتمردانی که کاندید شدن که هیچ ، عملکرد بقیه کاندیداها را هم بعد از 8 سال خواهیم دید.
نقل قول کردن
#4 سید محمد قاسمی 1400-03-03 12:40
با سپاس از نویسنده محترم ، براستی سوال اصلی این یادداشت هنوز پابرجاست ..
نقل قول کردن
#5 شهروند۱ 1400-03-03 19:24
جناب رباطی ضمن تشکر از تلنگر شجاعانه شما ، برای اکثریت مردم هم این موضوع کاملا روشن شده که اکثر کاندید ها فقط برای کسب قدرت و مال اندوزی ورود میکنند ، اگر غیر از این بود نباید به هیچ دولتی اجازه فرصت سوزی روزانه داد نه اینکه فقط همه دست روی دست گذاشته تا ۸ سال زمان دولتی ها تمام شود . شما دوباره در مناظرات شاهد افشاگری دزدی ها و خیانت ها خواهیم بود اما چه فایده ای دارد !!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا