یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بیش از یکسال از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد، بلایی که در اسفندماه سال گذشته با اعلام و ثبت اولین فوتی‌های مبتلا به این بیماری و نمایش چگونگی دفن غریبانه آنها غم و اندوه سراسر وجود افراد جامعه  را فرا گرفت، اما شاید در آن زمان کسی نمی‌دانست این بیماری چنان به دارازا می‌کشد و  همه گیر می‌شود که باید قطعه‌ای مجزا برای فوتی‌های ناشی از آن ایجاد شود،  تا جاییکه آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری منحوس در شهرستان الیگودرز  به حدود ۱۵۰ نفر برسد و متاسفانه با روند صعودی که شاهد هستیم خط پایان و اتمام این ویروس ناجوانمرد نامشخص و از  قدرت پیش بینی  بشر خارج شود.
سياست یک بام و دو هوا در قبرستان اليگودرز!پیش از این عوامل متعدد اوج گیری کرونا و خودخواهی برخی شهروندان و بی تدبیری تصمیم گیرندگان بارها واکاوی شده است و در این وجیزه به معضلی اشاره خواهیم کرد که همواره مورد اعتراض و گله مندی شهروندان و به‌ویژه بستگان فوتی‌های ناشی از کرونا قرار گرفته است.
اگر چنانچه سری به قطعه خاص دفن اموات مبتلا به کرونا در آرامستان اکبر علی زده باشید، با  مشاهده مظلومیت آرمیدگان در این مکان غم و اندوه سراسر وجودتان را فرا خواهد گرفت، مسافران آسمانی که گویی مظلومیت از لحظه ابتلا به این بیماری تا فوت و تشییع و خاکسپاری  همراهشان بوده و پس رهایی از دنیایی فانی نیز غم هجران از یک سو و اندوه بزرگ دیدن مظلومیت این قطعه از سویی دیگر  بازماندگان را رهایی بخش نیست.
قطعاً از نگاه عقل و شرع و منطق  مکان دفن  آدمی پس از مرگ در کدامین گوشه  آرامستان و یا نوع و بهای سنگ مزار و ...  نشانه کرامت و یا کوچکی مقام  اموات  نیست و  مشاهده مزار ساده زنده یاد حاج غلامعباس گودرزی از خیران الیگودرز گواهی بر این ادعاست.
بد نیست بدانید زمین‌های آرامستان اکبر علی را زنده یاد حاج غلامعباس گودرزی پدر شهید ارسلان گودرزی برای دفن اموات وقف نمود و با احداث غسالخانه و مسجد شهدا این اقدام  خیرخواهانه را تکمیل نمود.
 در حالیکه  می‌توانست پیش از مرگ چندین متر از  بهترین نقطه آرامستان را با  احداث بنا و مقبره به خود اختصاص دهد، اما مردان بزرگ کرامت را در خدمت به مردم و رضایت خداوند  می‌دانند، نه در بزرگی مکانهای فانی دنیوی و امروز آنمرحوم از هکتارها زمین تنها در فضایی به مساحت یک متر مربع با سنگ مزاری ساده  آرمیده است.
بی شک آرامستان علاوه بر اینکه مکانی برای عبرت آموزی می‌باشد باید از منظر بصری  به گونه ای طراحی و آراسته گردد که آرامش بازماندگان  و زائران اهل قبور را در پی داشته باشد، اما متاسفانه بی نظمی در چگونگی دفن اموات علاوه بر آرامستان های سطح شهر که از جمله معضلات بجا مانده از گذشته می‌باشد گریبان قطعه ویژه اموات کرونایی را هم گرفته است  و بعضاً جهت‌های دفن اموات با جهت قبله همخوانی ندارد.
همچنین از دیگر معضلات این قطعه از آرامستان عدم روشنایی و نیز مسیر دسترسی مناسب می‌باشد.
عباس شاه‌عليبه هر حال امیدواریم شهرداری الیگودرز و دیگر نهادها برای کاهش آلام و اندوه بازماندگان در راستای رفع این معضلات اقدام نموده در دفن اموات و نصب سنگ مزارها  نظارت جدی داشته باشند.
 
عباس شاه علی
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 آشنا 1400-02-03 02:01
آشنا
باسلام نویسنده محترم اطلاع ندارد که در قبرستان خرم آباد قبله وجهت ان مشخص نیست؛اصلاهر میتی به جهتی دفن می شود.انگار قبرستان مسلمین نیست ومتولی هم ندارد ،مگردر یک شهر چندقبله وجود دارد؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا