یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

درد محرومیت لرستان درد کهنه‌ای است که گویا درمانی برایش نیست. این محرومیت در بسیاری از مناطق در حوزه‌های مختلف وجود دارد؛ از محرومیت اقتصادی و مالی گرفته تا محرومیت از خدمات پزشکی!
اما برخی تصمیمات و اتفاقات مصداق بارز آن شعری است که می‌گوید:
هیچ‌کس این ‌همه با درد نساخت
هیچ‌کس این‌ همه بیداد ندید
 
متأسفانه اطلاع یافتیم که بر خلاف آنچه در «قانون عدالت آموزشی در راستای تأمین نیروهای تخصصی مناطق محروم» در وزارت بهداشت و درمان آمده است، برخی پزشکان و متخصصین «متعهد به خدمت در مناطق محروم»، در مرکز استان مشغول به کار شده و حتی پست ریاست و مشاور نیز گرفته‌اند.
این در حالی است که در بسیاری از مناطق، کمبود شدید متخصص وجود دارد و به‌طور مثال کمبود متخصص مغز و اعصاب در شهر سیل‌زده و محروم پل‌دختر به‌شدت حس می‌شود و بیماران این منطقه به‌ناچار باید در مرکز استان، به دنبال درمان باشند.
این موضوع، علاوه بر ایجاد تأخیر در دریافت خدمات پزشکی، بعضاً می‌تواند سبب ایجاد صدمات جانی و نقص جسمانی برای بیماران شود. این مشکلات در کنار تحمیل هزینه‌های اضافی برای بیماران و همراهان و خطرات ناشی از رفت و آمد مخاطرات درمان مناطق محروم را دوچندان کرده است!
این محرومیت درمانی در حالی است که پزشکان متخصص که با استفاده از سهمیه مناطق محروم در آزمون تخصصی قبول شده بودند، در مرکز استان در حال خدمت هستند.
این تصمیم نابخردانه تا جایی پیش رفته که حدود دو سال پیش، حضور برخی پزشکان در مرکز استان، با اعتراض «اداره کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی» وزارت بهداشت قرار گرفته و این دفتر خواستار تغییر خدمت پزشکان «متعهد به خدمت در مناطق محروم» در شهرهای استان شده است. (نامه به تاریخ 26 دی‌ماه 1397 نزد این رسانه محفوظ است).
 به‌راستی اگر در زمان ارسال این نامه (دی‌ماه 97)، مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی لرستان به این نامه ترتیب اثر داده بودند، آیا بسیاری از مخاطرات احتمالی کاهش نمی‌افت؟
قطعاً معاون درمان سابق دانشگاه علوم پزشکی لرستان و رییس سابق دانشگاه باید در این مورد پاسخگو باشند که چرا مردم شهرستان‌های محروم از جمله پل‌دختر با جمعیتی بالغ‌بر هفتاد هزار نفر، با وجود تأکید مسؤولین وزارت بهداشت، از وجود متخصصین از جمله متخصص مغز و اعصاب محروم بوده‌اند و به نامه مسؤولین وزارت بهداشت عمل نکرده‌اند؛ علی‌الخصوص با توجه به تعدد حضور متخصص مغز و اعصاب در مرکز استان لرستان.
همچنین از نماینده مردم مناطق محروم از جمله نماینده شهرستان پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که این حق مردم محروم و سیل‌زده شهرستان پل‌دختر را پیگیری کنند.
 در پایان توجه مدیران ارشد استان، مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی لرستان و نمایندگان مردم لرستان به‌خصوص شهرستان پل‌دختر را به این جمله مقام معظم رهبری جلب می‌کنم که فرمودند كاری كنيد بيمار جز درد و رنج بیماری‌اش، ناراحتی ديگری ‏نداشته باشد.
سخن پایانی این‌که، در رفت‌وآمدهای مکرر به مرکز استان و هزینه‌های مربوط به آن و نیز سوانح احتمالی ناشی از این ترددها،آن‌هم در  مسیری پرخطر که به دلایل مختلف، هرچند وقت یک‌بار مسدود می‌شود و از همه مهم‌تر خطرات جانی ناشی از تأخیر در ویزیت بیماران توسط پزشک، همگی ناراحتی و رنج‌های مضاعفی هستند که در صورت عمل به نامه مذکور و بهره‌مند شدن مردم شهرستان پل‌دختر از متخصص مغز و اعصاب قابل‌رفع هستند.
 



عبدالرضا قاسمی/ پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1399-10-29 23:27
تداوم حضور مدیرانی چون ...نتیجه سکوت خبرنگاران
نقل قول کردن
#2 مهرداد 1399-10-29 23:36
زیبا جناب قاسمی

ممنون که برخلاف همه،این روزها شما دردبین تر و مدقق تری

متاسفانه ضابطه در بهداشت و درمان کم کم دارد جایش را به رابطه می دهد
نقل قول کردن
#3 ف 1399-10-30 00:07
سلام. اره خیلی معضل بدی هست.به عنوان نمونه عرض کنم بخش زاغه شاید بیش از ۶۰ سال هست که بخش هست ولی خبری از تاسیس بیمارستان تخصصی یا حتی حضور پزشکان متخصص نیست متاسفانه.
نقل قول کردن
#4 پلدختری 1399-10-30 00:28
دمت گرم که صدای محرومیت و مظلومیت پلدختر رو حداقل به گوش خودمان رساندی تا ببینیم مسئولین چکار می کنند
نقل قول کردن
#5 کاظم 1399-10-30 01:23
بسیار ممنون از شما که دغدغه مردم محروم استان را دارید
واقعا با وجود نبود پزشک متخصص مغز و اعصاب در شهری مثل پلدختر، متخصصین با سهمیه مناطق محروم در مرکز استان فعالیت میکنن؟
چرا باید این همه رفت و آمد و خطر تصادف به مردم این شهر تحمیل بشه؟ اون هم با وجود این ممنوعیت تردد و این شرایط کرونا
لطفاً شفاف تر بنویسید تا مردم بدونن چه کسانی با استفاده از سهمیه مناطق محروم تخصص گرفتن و در مرکز استان کار میکنن
نقل قول کردن
#6 محمد 1399-10-30 13:20
در سالهای گذشته جهت تامین پزشک متخصص مورد نیاز مناطق برای این مناطق سهمیه اختصاص داده شد و پزشکان زیادی با استفاده ازاین سهمیه تخصص گرفتند ولی به تعهد خود عمل نکردند و در مرکز استان مشغول طبابت مدیریت شدند و متاسفانه دانشگاه هم زورش به اینها نمیرسه چون بیشتر اینها به جایی وصل هستند .سوال این است پزشکی که تعهد داده و قبول کرده با سهمیه یه منطقه محروم تحصیل کند چرا حالا که متخصص شده از انجام تعهد خود امتناع می کند؟ چرا دانشگاه به این قضیه بی تفاوت است.
پیشنهاد می کنم لیست این پزشکان به همراه محل تعهد انها منتسر بشود تا حداقل مردم اگاه شوند.
نقل قول کردن
#7 سعید 1399-11-01 14:26
درست می فرمایید
این حق مردم محروم لرستان هست که بدونن چه پزشکانی از سهمیه مناطق محروم استفاده کردن و حالا از انجام تعهدات شون شونه خالی می کنم
باید مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی لرستان رو مجبور کرد که اسامی این افراد رو منتشر کنه
نقل قول کردن
#8 علی 1399-11-01 14:29
آقای کاظمی
نماینده مردم شریف پل دختر
اگر احیانا از اسامی این پزشکان خبر ندارید و این موضوع برای شما اهمیت دارد، نامه مذکور را از پایگاه خبری یافته تحویل بگیرید
نقل قول کردن
#9 پلدختری 1399-11-01 20:44
بارها شنیده بودم که نویسندگان یافته تعصب خاصی روز خرم آباد دارند و انتقادات علیه مر کز است را بر نمی تابند.
اما الان که این مطلب را دیدم به یافته باوری دیگر پیدا کردم .
تشکر از یافته که صدای دردمندان است
نقل قول کردن
#10 حسن 1399-11-01 21:11
به نقل از پلدختری:
بارها شنیده بودم که نویسندگان یافته تعصب خاصی روز خرم آباد دارند و انتقادات علیه مر کز است را بر نمی تابند.
اما الان که این مطلب را دیدم به یافته باوری دیگر پیدا کردم .
تشکر از یافته که صدای دردمندان است


موافقم
نقل قول کردن
#11 محمد 1399-11-03 12:47
قطعا نماینده پلدختر اون پزشک رو میشناسن
برادر همون متخصص مغز و اعصابی که با سهمیه مناطق محروم تخصص گرفته، از مسؤولین ستاد انتخاباتی ایشون در انتخابات اخیر مجلس بوده
نقل قول کردن
#12 فرزاد 1399-11-08 11:28
درود...خدمت مسولین یافته...کاری با این خبر ندارم ولی اینجا لازم میدانم که این نکته را به عنوان یک خرم آبادی مطرح کنم ...متاسفانه سایت یافته بیشتر به اخبار و مسائل خرم آباد میپردازد ...انتظار این است که اخبار سایر نقاط استان و تمامی شهرستان ها را پوشش دهد ازنا ...الیگودرز ...دورود....برو جرد ...نور آباد...الشتر و سایر نقاط دور و نزدیک استان...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا