سالهاست که نهضت آسفالت در شهرمان به راه افتاده و برخی مسئولان برای حل این مشکل همیشگی کمر همت بستهاند و برای آسفالت معابر شهرمان نهضت به راه انداختهاند اما متاسفانه این نهضت خروجی چشمگیری نداشته است و به یک شعار برای همه دورهها تبدیل شده است.
این نهضت از سالها پیش تا به امروز ادامه دارد به طوری که چندی پیش، یکی از اعضای شورای اسلامی شهرمان از ادامه داشتن نهضت آسفالت در خرمآباد سخن به میان آورد و دیگری قول مساعد داد که تا شش ماه آینده مشکل آسفالت حل میشود.
فروش املاک برای آسفالت معابر!
از نهضت آسفالت بدتر، فروش چهار قطعه زمین به ارزش 6 میلیارد تومان از املاک شهرداری برای هزینه آسفالت خرمآباد است. طوری که از شواهد بر میآید برخی نمایندگان شهر ما در شورای اسلامی شهر، برای حل برخی مشکلات، فروش اموال را در دستور کار قرار دادهاند و این بار هم میخواهند زمین بفروشند تا آسفالت کنند که امیدواریم بعد از چند ماه که زمین فروخته شد، شعار نهضت آسفالت عملی شود.
علیرضا صادقی، معاون فنی و عمرانی شهردار خرمآباد دراینباره میگوید: برای رفع این مشکل قرار است شهرداری چهار قطعه زمین به ارزش حدود شش میلیارد تومان را بفروشد و بهای آن را به خرید قیر اختصاص دهد و پس از آن کارخانه آسفالت شهرداری نیز شروع به کار خواهد کرد.
وی با بیان این که شهرداری در حال برگزاری مزایده فروش این زمینها است، میافزاید: به محض اتمام عملیات فروش، قیر خریداری و کارخانه را فعال میکنیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته اعتباری بالغبر ۳۲ میلیارد تومان برای آسفالت معابر این شهر اختصاص داده شد، اضافه کرد: بسیاری از نقاط شهر خرمآباد یا هنوز آسفالت نشده یا فرسوده شده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار خرمآباد ادامه داد: افزایش قیمت قیر به شش میلیون تومان در هر تن، عملیات آسفالت معابر را با مشکل مواجه کرده است.
صادقی با بیان اینکه این شهر جزو شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر است، افزود: یارانه قیر به شهرداری خرمآباد تعلق نمیگیرد در حالی که این شهر ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیهنشین دارد که آسفالت و بهسازی معابر آن به اختصاص اعتبارات حمایتی دولتی نیاز دارد./ ایسنا
شهردار عذرخواهی کرد
چندی پیش شهردار خرمآباد به خاطر وضعیت آسفالت شهر از مردم عذرخواهی کرده است و دلیل این مشکل را بالا بودن حجم کاری شهرداری عنوان کرده است.
محمد شریفی مقدم با بیان این که درآمد شهرداری از طریق وصول عوارض شهروندی تأمین میشود، میگوید: در یک سال گذشته قیمت قیر افزایش زیادی پیدا کرد، اما با این وجود در این مدت تقریباً ۳۷ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی شهرداری برای آسفالت خیابانها و کوچهها هزینه شده است.
15 میلیارد تومان هزینه آسفالت در سال گذشته
با وجود اعلام آمار و ارقام در خصوص هزینههایی که برای آسفالت خیابانها و کوچه های خرمآباد شده، ما به عنوان یک شهروند هنوز نتوانستهایم تغییر محسوسی را در این باره مشاهده کنیم و هنوز هم خاکی بودن معابر دره گرم، خایدالو، ماسور، پشته و...ما را آزار میدهد و دست اندازهای گاه و بی گاه در خیابانهای شهر برایمان عذابآور است و شنیدن وعدههایی در این باره و حراج املاک بیت المال رنجش خاطر بیشتری را برایمان به همراه دارد.
زهرا نظری نایب رییس شورای اسلامی شهر خرمآباد اظهار میکند: سال گذشته شهرداری خرمآباد با اختصاص اعتباری بالغبر ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سیل در سه منطقه اقدام به آسفالت معابر کرد، اما با توجه به حجم خرابی آسفالت معابر و هزینه بالای آسفالت به ازای هر مترمربع ۵۰۰ پانصد هزار تومان، این طرح به طور کامل اجرا نشد و ما شرمنده مردم هستیم.
او میگوید: در هر صورت کمبود درآمدهای شهرداری و مقداری هم قصور در این زمینه باعث شد که ما مجبور شویم چند پلاک از املاک شهرداری را صرفاً برای خرید قیر به مزایده بگذاریم تا بعد از فروش، کارخانه آسفالت شهرداری شروع به کار کند و به محض شروع به کار نیز تا پایان سال بههیچ وجه اجازه توقف عملیات را نخواهیم داد.
شعار نهضت آسفالت تا پایان این دوره از شورای اسلامی شهر خرمآباد هم چنان ادامه دارد و شورانشینان دوره بعدی هم با سردادن شعارهایی از همین دست به روی کار خواهند آمد و این دور تسلسل پایانی نخواهد داشت.
حالا این وضعیت اسف بار آسفالت را به یاد داشته باشید تا در روزها و ماههای آتی هر کس شعار سازندگی سر داد و قول داد که شهر را گلستان کند حرفش را ریشخندی به خودتان بپندارید ...
رفع نیاز شهروندان اولویت مدیریت شهری است و در طرحهایی مثل نهضت آسفالت بسیاری، ضمن در اولویت قرار دادن معابر اصلی، اما مناطق کمبرخوردار شهر به صورت اساسی آسفالتریزی و ساماندهی شوند. همچنین توجه ویژه به کیفیت آسفالت ارائه شده در معابر شهری و ضمانت لازم از پیمانکار در دستور کار قرار گیرد.
فاطمه دارابی- پایگاه خبری یافته
دیدگاهها
یافته عزیز تا زمانی که خیابان وجاده زیرسازی
استاندارد نشده است آسفالت کردن بی معنی است
به تنها چیزی که شبیه نیست شهر هست یه دهکده یا روستای پیشرفته هست همین! مردم و رانندگان روستای ما هنوز فرق چراغ سبز و زرد و قرمز راهنمای سر چهارراهها رو نمیدونن!!!! کافیه به چهارراه بانک مراجعه کنید تا اوج بی فرهنگی ببینید بدتر از همه راه رفتن مردم تو پیاده روها انگار همش سر جنگ دارن! من مثل بعضی ها اهل دروغ نیستم وبیام خودم گول بزنم و به به و چه چه کنم! مضحک تر از همه مبحث تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور و مقایسه خودمون با اصفهان و سوئیس!
دوره ی بعد هم۱۳ تا مثل همین میان خیال کردی امثال ساکی، نصیری وارد این شورا میشن؟!
خلایق هر چه لایق...
از ماست که بر ماست...
مرد عمل میخواد حالا هرکسی میخواد باشه
ما هیچ فرقی با مردم اصفهان و جاهای دیگه نداریم فقط مسئولین ... داریم که به فکر مردم نیستن همین فرقمون با جاهای دیگه ست. وگرنه فرهنگمون خوبه
فرهنگ و آداب معاشرت چه ربطی به مسئولان داره؟؟همش توهم دارید! مردمی که همش با داد و هوار و زور بازو حرف میزنن ۱۰۰ سال از دنیا عقب هستن